Strana 2 z 4
Nový Wolfenstein není zdaleka tak strohý jako jeho legendární předchůdce. Jako moderní hra má silný příběh s filmovými sekvencemi a dokonce dvě v drobnostech se lišící hlavní dějové linie (záleží na jedné osobě a vaší volbě v úvodu hry). Přesto je to hlavně akční FPS.
Vlastní kampaň má mnoho kapitol, ty nejsou nikterak přehnaně dlouhé, ale často se mění prostředí. Kromě na Zemi se dokonce podíváte i na Měsíc a to i přímo na jeho povrch! Stejně jako v původním Wolfenstein 3D i zde můžete při průchodu kapitolami sbírat skryté poklady, odhalovat tajemství a další věci. Dokonce se dají najít i zajímavá vylepšení pro zbraně.
Zbraňový arzenál je rozsáhlý a hlavně vás nijak neomezuje nosnost. A to nejlepší, i těžké zbraně jako brokovnice, či útočné pušky můžete nést ve dvojicích a to je řežba! Nábojů je dostatek, ale musíte si je sbírat v každé úrovni v podstatně od znovu.
To hlavní ale je, že na rozdíl od "moderních" stříleček, zde musíte hospodařit se zdravím! To se totiž dobíjí jen velmi omezeně a to do násobků 20. Ale zase se dá přeboostovat hodně přes 100, kdy však postupně ubývá až do hodnoty, kterou ovšem perky a za splnění některých misí, můžete zvýšit dost nad 100. Také si zde sbíráte brnění (maximálně 100), které se nedobíjí. Tyto prvky byly zcela běžné ve starších akčních hrách a z nějakého důvodu v posledních letech tvůrci přešli na automatické uzdravování v úkrytu. Na této hře si ale můžeme názorně ukázat, jak negativní dopad má autouzdravování na hratelnost a zábavnost.
Hra obsahuje i nějaké drobné RPG prvky, za řešení některých misí a za dosažení určitých cílů v soubojích, si odemykáte Perky se zajímavými schopnostmi a možnostmi pro vaši postavu. Ty vám zůstávají do dalšího hraní a ke konci hry máte dobrého supermana. Ovšem schopnosti jsou třeba. Hra totiž obsahuje systém obtížností, které lze kdykoliv přepínat. Celkem jich je 5 a pokud chcete hru lehkou, dejte si to alespoň na tu druhou nejtěžší. Další už jsou ale pořádná výzva, což je něco, co nám ve střílečkách poslední doby dost chybělo.
Obtížnosti hry prospívá nejen nutnost hospodařit se zdraví a brněním, ale také to, že úrovně nejsou až tak lineární, ale jsou podobné těm ze starých her. Tedy že cesta není jen jedna, ale třeba 2 až tři, které můžete při boji využít, ale také je mohou využít vaši protivníci, což dělá akční přestřelky mnohem zajímavější.
Jinak nový Wolfenstein zase tak nic nového nevymýšlí. Protivníci jsou rozděleni do několika tříd, od pěšáků, přes silné obrněné jednotky až po mechanická supermonstra. Boj s nimi je tradiční, nicméně na rozdíl od dávného Wolfenstein 3D, máte dnes mnohem širší možnosti pohybu a uhýbání atd. Také zbraňový arzenál umožňuje zajímavé věci.
Bohužel, v čem nový Wolfenstein selhává a to i proti předchůdci, je zpracování a celková technologická úroveň. Podívejme se na to a také jak nám hra poběží na našich PC ...
|