Strana 3 z 3
- Prince of Persia: Zapomenuté písky – Hodnocení
Dostáváme se k závěru článku. Teď si tedy řekneme, jaká ta hra vlastně je. Popsal jsem vám jednotlivé složky hry a teď vám prozradím, jak to funguje dohromady.
V první řadě je z celé hry cítit snaha zůstat u klasiky za každou cenu, nevymýšlet novinky a hlavně celou hru udělat levně, jednoduše a rychle tak aby se vydání co možná nejvíce krylo s příchodem stejnojmenného filmu do kin. Předchozí díl přinesl nové prvky i zpracování a nedopadl podle představ vydavatele. Nový díl se tedy co možná nejvíce drží osvědčených věcí. Bohužel myslím si, že nedopadne z pohledu vydavatele o nic moc lépe. Hodnotit tuhle hru musíte ze dvou pohledů. Buď jste fanda série, nebo jen hráč, co jde okolo.
Jak si vede hra jako celek, pokud jde o hratelnost? V první řadě, pokud znáte starší díly, tak máte pocit, že už jste to celé někde viděli a hráli. Pokud neznáte sérii Prince of Persia, tak ten pocit budete mít taky. Místo Prince si představte prsatou Laru Crosft z bouchačkami u pasu a máte to samé s tím, že na Laru je takhle zezadu hezčí pohled. Zkrátka to skákání, ty pasti a ty situace, to je hodně klišé. Samotný vydavatel to dává najevo, že dělá hry dost podobné. Máte totiž možnost si v Menu v položce bonusy „převléknout“ hrdinu. Místo Prince můžete ve hře pobíhat jako Desmond z Assassin´s Creed – já bych tedy na místě Ubisoftu na to dělání her podobným stylem jako přes kopírák se změnou kulis, moc neupozorňoval …
Z hlediska skákání a akrobacie tedy nic moc nového. Zajímavý prvek se zmrazením vody na povel dělá hru v některých okamžicích těžkou a frustrující, ale dá se to překonat. Z pohledů soubojů a boje není moc o čem psát. Zkrátka jste spíše v roli kombajnu, děláte efektivní triky. Z nejnovějšího dílu až na hlavního padoucha, zmizeli všichni bossové. O nějaké inteligenci nepřátel se nedá hovořit. Prostě je kosíte jak obilí. Poměrně nezajímavé, leč na konci hry v zajímavých pohyblivých kulisách, kdy ale zase na plné čáře zklame finálový souboj, který snad větší nudu a klišé přinést už nemohl.
Pokud jde o příběh hry, tak celá hra má jen tři postavy. Příběh, kde je hodně zmiňován král Šalamoun, má ovšem značné trhliny a narazíte na řadu nelogičností, kterých si všimne každý, s IQ nad 100. To je jednoznačně vada, kterou bych autorům vytkl hodně. Celé to totiž působí, jako že prostě nevěděli, co chtějí dělat, a celý Prince of Persia přešlapuje na místě. S tím souvisí i herní náplň a celková herní doba. Ta je nějakých 6 hodin, v závislosti na vaší šikovnosti. Nicméně i tak si často všimnete okatého natahování hry ze strany autorů, kdy se v podstatě stejné lokace i úkony opakují do zblbnutí.
Co tedy říci na závěr? Prince of Persia – Zapomenuté písky, jsou důstojným přírůstkem do série a nádechem klasiky. Bohužel jako čistě spotřební záležitost ničím nepřekvapí, nenadchne, ale ani nezklame. Asi jsem ještě nehrál tak nemastnou neslanou hru, o které se prostě nedá napsat nějaký jednoznačnější závěr. Prostě si 6 hodin odskáčete v zajímavých lokacích a mečem přesejete haldu písku (doslova). Graficky to nijak nenadchne a rozhodně hra neodpovídá technickým možnostem současného, byť jen průměrného herní DX10/11 PC. Ale zase to funguje, jinými slovy je to řemeslně zvládnuté. Příběh hry, který je také nemastný a neslaný, tak nějak proplyne kolem vás a za pár hodin je konec. Pak si ještě vyzkoušíte během čtvrthodinky bonusové disciplíny: mlácení monster za čas a mlácení monster na čas a máte hotovo – a za hodinu poté už ani nevíte, že jste něco hráli. To celé za doporučenou cenu 1200 korun včetně DPH.
Hře dám hodnocení 69% a doporučení pro fandy série, kteří si ji náležitě užijí. Ostatním bude chybět i ta příběhová návaznost a z náplně hry tak budou mít ještě menší zážitek. Zbytku tedy doporučím si většinou za méně než 200 korun zajít na nový film Prince of Persia do kina. Nemá naštěstí s letos vydanou hrou, kromě jména filmu, nic společného. Příběhově je mnohem zajímavější a celkově bych řekl jako audiovizuální dílo je i lepší – a má i lepší poměr cena-zábava. Pro letošní rok mohou být fandové Prince of Persia poměrně spokojeni, i když mnozí budou oprávněně hudrovat, že tohle už někdy někde hráli. Nové hráče letošní díl moc neuchvátí. Pro příští rok si tedy UBISOFT z podobnou klasikou a přešlapováním na místě už nevystačí ani u fandů série. Uvidíme, zda Prince nabere nějaký nový zajímavý směr, nebo skončí v těch zapomenutých pískách …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|