Jak se povedl nejnovější herní díl jedné z nejslavnějších a nejstarších herních sérií?
Recenze hry: Prince of Persie: Zapomenuté písky
– klasika, která neohromí, ani nezklame?
Kdo nikdy neslyšel o herní sérii Prince of Persia a říká si herní nadšenec, ten by se měl vrátit do školy. Starší ročníky jistě pamatují i první díly, které patřily k tomu nejlepšímu, co tehdy na naše počítače vycházelo. Příznivci starého prince of Persia by měli zpozornět, protože nejnovější díl je v podstatě přesně to, na co jsme byli zvyklí. Jen je to samozřejmě v moderním provedení. Co konkrétně nejnovější díl přináší, na to se podíváme v dnešní recenzi …
Prince of Persia – Zapomenuté písky
Hru testujeme na PC a v plné české lokalizaci včetně dabingu, který zařídil český vydavatel hry, společnost Playman. Samozřejmě jako vždy je cílem kromě samotné hry, otestovat i její maximální technické možnosti. Takže opět přijde do akce ATI Eyefinity systém a rozlišení 5760x1200 na 3x27“ LCD.
Nemá smysl dělat nějaký dlouhý úvod, protože samotná hra je hodně přímočará a velmi jednoduchá, co se náplně týká. Pokud jde o příběh, je velmi prostý. Ve stručnosti, Prince cestuje navštívit svého bratra Malika, který vládne v nedalekém království a městě. To je ovšem napadeno a Prince přijíždí do situace, kdy už je v podstatě město ztraceno. Bratr se ale nechce jen tak vzdát a neuváženě vypustí dlouho spící Písečnou armádu. Ta výrazně změní scénu hry a úkolem Prince je Písečnou Armádu a jejího démonického velitele zase pěkně zpacifikovat. Na jeho výpravě jej provází „Džinka“. Do detailů zabíhat moc nebudu, protože bych víceméně vyzradil vše.
Pokud jde o herní styl, tak je to samozřejmě tzv. Skákačka – mlátička (dobrodružná arkáda) s několika „trochu“ logickými hádankami – na ty najdete řešení asi během 2s. Tedy v podstatě to kopíruje styl prvních dílů Prince of Persia 2D, jen je to samozřejmě v moderním prostorovém provedení. Rovnou také řeknu, že nějakou nápaditost, či snahu o inovaci u tohoto dílu moc nehledejte. Hra je herní náplní velmi jednoduchá. Prostě se v dané lokalizaci máte někam dostat za použití předem definované cesty při užití akrobatických prvků.
Je to tedy opět hlavně o koordinaci prstů na klávesnici a myši a oka. Sem tam se ale dočkáte i nějakého toho bojování. Tentokrát vás nečeká moc silných protivníků, ale naopak hromady slabých. Takže likvidujete zástupy příšerek klidně po pěti. Čas od času ale na nějaké to odolnější monstrum nerazíte. Není to ale žádný problém, prostě potřebujete o 3-5 úderů více.
Kdybych kategoricky tvrdil, že hra neobsahuje žádné nápadité věci, tak bych neříkal pravdu. Minimálně dvě věci zajímavé jsou. První z nich je možnost zmrazit vodu. To je prvek, který budete často používat, protože si tak vytvoříte opěrné body pro vaši akrobacii. Zároveň je to asi jediný prvek, který dokáže hru udělat těžkou.
Druhým prvkem je pak lehké užití RPG prvků. Za zabíjení monster máte zkušenosti a v podstatě si levelujete hrdinu. Za každý dosažení level si pak můžete „koupit“ nějaké vylepšení schopnosti. Zajímavé a rozhodně je to ve hře poznat. Na druhou stranu, dá se to dohrát i bez toho.
Teď ale nechme hodnocení hry po herní stránce a podívejme se na technické zpracování.