Recenze: MAFIA II – surová gangsterka v nedostižném podání pokažená mainstreamem Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 29 August 2010
Přejít na obsah
Recenze: MAFIA II – surová gangsterka v nedostižném podání pokažená mainstreamem
Technické zpracování a herní prostředí
MAFIA2 - hra, kterou zkazili snahou zaujmout
MAFIA II - Hodnocení

 

  • MAFIA II – Hodnocení

Dostáváme se na konec. Hodnocení MAFIA2 je těžké a já vám v úvodu slíbil, že vám vysvětlím, proč může tato hra v recenzích dostat 4/10 i 9/10 hodnocení. Důvod je prostý. MAFIA2 je ukázkou toho, že konzole zabíjejí dobré hry. To, že je MAFIA2 multiplatformní, je důvod, proč je tak nemastná a neslaná. Konzolová verze se nemůže kvalitou zpracování s PC verzí vůbec měřit. Nedokážete si představit, jak hnusně hra na SONY PS3 a MS Xbox360 vedle PC verze na živo vypadá! Takže když vezmete MAFIA2 kvalitu zpracování, která ale ani na PC není perfektní (díky multiplatformnímu vývoji), musí hra zaujmout už jen herně, aby stále za něco. A to nedokáže.

Pokud se chcete s gamepadem v ruce a se zadkem zaraženým v pohovce v obýváku u konzole s pusou plnou brambůrků a coly, prostě bavit, není to ta pravá hra. MAFIA2 to je hra jen o velmi silném a velmi vážném příběhu. Nutno dodat, že MAFIA2 je navíc hra krajně nevhodná pro děti pod 18.let. To samo o sobě okruh zájemců o tuto hru snižuje, stejně jako okruh lidí, co ji snad budou hrát na konzoli. MAFIA2 je pro děti nevhodná stejně jako je nevhodné GTA, přesto GTA hrají nejvíce děti. A to si myslím, že MAFIA2 je zase na druhou stranu daleko méně škodlivé než GTA. GTA je oslavou zločinu a přímo nabádá méně psychicky vyzrálé jedince k tomu, aby tak žili. MAFIA2 naopak jasně odrazuje od podobného života. Bohužel, jako hra je MAFIA2 mnohem méně zábavná než GTA a tak nehrozí, že by se k mnoha „GTApostiženým“ dětem dostala a ukázala jim reálně pohled na život za hranou morálky i zákona.

MAFIA2 na konzolích naprosto propadne a hodnocení hlavně konzolových herních magazínů tomu jasně dávají zapravdu. PC verze je ovšem dotčena také. Hra je díky multiplatformním kompromisům v mnoha ohledech zpackaná a neumí ani některé věci, které první díl uměl. Ty arkádové a mainstreamové prvky neměly v MAFIA2 co dělat, a celou hru hodně kazí. Bohužel dojem kazí i pocit vykradenosti a prázdnosti hry. Po tolika letech vývoje 10 hodin herní doby, kde půlku času strávíte kvůli nefunkční městské dopravě na cestě autem při přejezdech z jedné strany města na druhou? To je trochu málo. Že by prostor pro DLC? Nemělo být náhodou DLC bonusem?

Už delší dobu si jako hráč všímám, že DLC jsou vykradenou částí původní hry, kterou před vydáním autoři vyjmuli, aby ji pak mohli doprodat zvlášť. Takže 1000 korun dáte za základní hru a pak 300 za každé DLC, což byla původní součást hry, ale teď prodaná jako bonus. Jenže jak se ukazuje i u MAFIA2, když pak hra, ve stavu v jakém vyjde, připomíná oškubanou slepici a snižuje to hodnocení, komu pak chcete co dál prodávat, když si ji málokdo koupí po vydání? A já se nedivím. MAFIA2 jsou v současné době, pokud chcete zábavnou hru na odreagování, vyhozené peníze. Zábavy nabízí poskrovnu.

  • Závěr

MAFIA2 rozhodně nemá nárok na hodnocení 9/10 a jestli jí někdo podobné hodnocení dá, tak zaslouží pověsit za uši do průvanu. V současném jakoby vykuchaném stavu nabízí silný příběh, který bych klidně hodnocením 9/100 ohodnotil. Jenže příběh není ve hře sám a jako celek je MAFIA2 jako hra, poněkud nemastná a neslaná. Umělá inteligence hapruje, technické zpracování dokáže příjemně překvapit smyslem pro detail, na druhou stranu mohlo a mělo být daleko lepší – kvalita některých in-game videí je příšerná, a ne všechno je v kvalitativně odpovídající technickým možnostem HW i SW roku 2010. Nejvíce kazí dojem nedomyšlené použití nedokonalého PhysX, které je zbytečné a špatně udělané, protože dělá hromadu věcí, které se dají udělat jinak a lépe. A hlavně kromě pár tisíc majitelů grafik jedné značky a jednoho typu, jejichž řady rozhodně neporostou a jsou v obrovské početní nevýhodě proti jiné značce grafik. Ta má navíc podle všeho má našlápnuto k ještě spanilejší jízdě s novými modely, než dosud převáděla, je otázka, co to PhysX v té hře vlastně v tomto stavu vůbec dělá. Není použitelné pro všechny a v podstatě pro nikoho.

Z mého pohledu nabízí MAFIA2 vynikající herní příběh, který ukazuje v přesně odměřené míře to, jaký život ve zločinu je. Bohužel příběh je přerván nudnými přejezdovými pasážemi, které sice dají možnost obdivovat skvělé živoucí prostředí města, na jehož zpracování žádná jiná hra nemá, ale zároveň dá čas si všimnout toho, jak je zoufale herně nevyužito. A pak je tady celá ta řádka věcí vyplývající ze snahy zaujmout mainstreamové multiplatformní publikum, které ale o podobnou vážnou hru nestojí a nedokáže ji ocenit, ani si ji užít. Výsledkem je tak to, že MAFIA1 je jako hra v mnoha ohledech lepší a propracovanější. A místo aby MAFIA2 vylepšila všechno, tak dokonce v ní řada věcí chybí a jako hra dokonce dokáže i nudit. MAFIA2 je ukázkou skvělého smyslu pro detail, pro příběh a zároveň naprosto špatného marketingového a vydavatelského rozhodnutí a zaměření a cílení se na herní publikum, které o podobně vážně míněnou hru vůbec nestojí.

Pokud hledáte hodně dobrou gangsterku s vážným příběhem a nehledáte šílenou arkádovou akci a máte PC, tak si MAFIA2 určitě kupte. Pokud ale chcete hru na odreagování, máte rádi akční arkády typu GTA a máte třeba herní konzoli, tak se MAFIA2 vyhněte.

 

Testovací sestava (recenze a snímky):

  • Procesor: AMD Phenom II 940 3,0@3,8GHz
  • Deska: Gigabyte AMD 790FX DQ6 AM2+
  • RAM: Kingston 8GB DDR2 1066MHz
  • HDD: Western Digital Raptor 74GB 10 000ot/min SATA
  • Grafika: Sapphire ATI HD 5870 1GB VaporX OC
  • Minitory: 3x ACER AL2723W 1920x1200 (Eyefinity 5760x1200)
  • OS: Microsoft Windows Vista Ultimate x64 SP2

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:06:27
avatar
Mod pro volnou jizdu uz je:
http://www.czechgamer.com/download/3927/Mafia-2-Volna-jizda-Free-Ride-mod-ke-stazeni.html

http://img837.imageshack.us/img837/3927/mafia22010082923102067.jpg

http://img685.imageshack.us/img685/1135/mafia22010082923100353.jpg

Jinak hra za moc nestala cekal jsem ze to bude lepsi
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:15:34
avatar
eyefinity screenshoty jsou super!!! diky za ne vubec by nevadila i videa.. precejenom 3x vice sveta, to uz neco je a ten pocit je znatelnej, snad nekdy doma na trech monitorech
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:22:43
avatar
jo je to paráda, ta videa jsou bohužel opět špatně udělána pro Eyefinity :/ tvůrci her se prostě zatím s ultra širokým zobrazením nedokáží vypořádat ..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:40:25
avatar
Při tak malé rozšířenosti je to logické. Celkem jsem překvapen, kolik her už právě ty tři monitory podporuje, resp. že to zvládají. Ta videa, to bychom aktuálně chtěli moc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:43:45
avatar
Eyefinity není novinka ... zobrazení na více monitorů je stará záležitost, takže to podporují hodně staré hry, ATI to jen dala na běžné grafiky.
Xero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2010-08-30 01:22:09

Eyefinity pěkný, ale zas nevím proč jsou v recenzi na mafii screenshoty z jiných her. Máme přece článek o mafii ne o ultraširokoúhlém zážitku :-)
ScreamCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 03:38:40

Ale však tam jsou screenshoty jenom z Mafie ;)
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 17:18:32
avatar
super jak kde a jak pro koho
docela fajn jsou ty s výhledem na město, ale zbytek zvlášť ve vnitřních prostorách ty nudle vypadají děsně
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:22:43

Citace:
Nejvíce kazí dojem nedomyšlené použití nedokonalého PhysX, které je zbytečné a špatně udělané, protože dělá hromadu věcí, které se dají udělat jinak a lépe


Citace:
Není použitelné pro všechny a v podstatě pro nikoho


DD ty absolutne netusis o com pises. Cele to klincuje este aj tvoja snaha davat PhysX za kazdu cenu do zaporov vsade kde sa objavi.

Ja som si zahral v rozliseni 1920x1200 na plne s GTX460 a s GT240 na PhysX. Nedostaval som sa pod hratelne FPS ani pri narocnych scenach a nepotreboval som ani mazat APEX.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:23:45
avatar
spíše ty, ne? Nebo to jen nechápeš? A nesnaž se mi cokoliv nemaluvit, já to hrál na HD 5870 a zkoušel na GTX 460/470/480 s PhysX i bez PhysX a zkoušel všemožná nastavení a došel jsem k závěrům jakým jsme došel. ... rozhodně vím moc dobře o čem mluvím ...

a nevytrhávej věty z kontextu, máš to tam popsaný zevrubně a moc dobře ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:32:51

Nemam preco klamat. GT240 na PhysX v pohode stacila a bola hlavne citit v scenach kde GTX460 isla na 99%. Samotna GTX460 by to nezvladala ale s vypomocou pohoda.

Okrem toho som hral na APEX high a nevsimol som si ziadne tony materialov odlietajucich z "nerozbitnych" material z dreva. To si tvrdil v preview po dohrani dema. Inak som zvedavy co budes pisat ked bude PhysX nativne multi core a s podporou SSE2(to uz bude za chvilu s PhysX SDK 2.8.4). Ale sice Charlie D. urcite nieco nove najde.

Celkovo mi v hre PhysX nevadil a ani mi neprekazal. Mohli by svoje dojmy napisat aj ostatni. A tych co to hrali s vypnutym APEX prosim zdrzat sa zbytocnych komentarov o zevraj zbytocnom PhysX-e. Vopred dakujem.

PS: Pre niektorych: Ak vypnete APEX tak to neznamena ze ste vypli v hre PhysX.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:49:17
avatar
ty o voze já o koze! Hele strč si to své PhysX za klobouk ... a přiznej, že v MAFIA2 je ta technologie pro běžného hráče zbytečná, špatně udělaná a když má dnes 95% hráčů s výkonou DX11 grafikou HD 5000 grafiku, že je v podstatě pro nikoho, proožře s vydáním HD 6000 garfiky GTX 400 skončily. já mluvím o výkonu na jediné grafice a na jediném CPU, dvě grafiky mě nezajímají ...

Opět děláš nechápavého!

Citace:
Okrem toho som hral na APEX high a nevsimol som si ziadne tony materialov odlietajucich z "nerozbitnych" material z dreva.


no za to, že jsi slepý já nemůžu, tak se shovej ve skladu za bedny, nech střílet protivníky a uviíš jak se trefují do jediného místa té dřevěné bedýnky a odletují vodoády třísek a s bedýnkou to ani nehne! Ale ne, ty to nevidíš ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:18:45

To ako mi to islo s dvomi GPU bolo pre informaciu ak by to niekoho zaujimalo. A ver tomu ze taky ludia sa najdu. PhysX ako technologia vobec nie je zbytocna. Odraza sa to aj tym, ze je cim dalej viac pouzivana. Bude napriklad uz aj v novom Bioshocku(bude tam CPU verzia a nie GPU). Cele tvoje hodnotenie PhysX-u je podla mna len umelo tlacena kritika len kvoli tomu, ze ho nedokazu akcelerovat ATi grafiky. Nic viac nic menej.

Citace:
tak se shovej ve skladu za bedny, nech střílet protivníky a uviíš jak se trefují do jediného místa té dřevěné bedýnky a odletují vodoády třísek a s bedýnkou to ani nehne


Preco by som si to mal predstavovat. Ked hram PC hru tak ju vnimam ako hru. Vodopady triesok tam ziadne nie su(nevsimol som si nic co by tam bolo prehnane). Ze to pri niektorych statickych objektoch lieta stale ked do toho strielas je proste normalna vec, ktora bola a aj je v inych hrach. Su to hry a nie realita. PhysX je herny fyzikalny engine a nie simulator reality. Take nieco tu este nemame a nemame ani HW ktory by to dokazal pocitat v realnom case. Apropo ked si hraval BFBC2 tak si si pri hrani predstavoval ako vyzera skutocna destrukcia? Mame v reale nieco ako gravity gun z Half Life 2? Pracuje v hre skutocne ta ako by mal? Takymto sposobom sa da skritizovat absolutne vsetko.

Celkovo si podla mma dal zbytocne dost priestoru kritike fyziky ktora je v Mafii 2 na dobrej urovni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:23:42
avatar
no promiň ale když se podívám ne desktrukční systém v battlefieldu BC2 a v MAFIA2 tak PhysX prohrává na plné čáře ... a to je to na co narážím. Ty to pořád nechápeš. Fyzika je pěkná věc, ale je na nic. Nás zajímá to jak to vypadá a to jak je to náročné, chceme co nejlepší destrukci s nejlepším výkonem a vizuální kvalitu a v tom PhysX kulhá na obě nohy. Nepotřebujeme reálnou simulaci, navíc když jsou s tím takové problémy a musíš mít grafiku, kterou nechceš, protože je nevýhodná ...

Ale to je jedno, ty si to stejně nenecháš vysvětlit, ty máš svou utkvělou představu a nikdo ti ji nevymluví ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:28:08

Rozdiel je hlavne v tom, ze v BC2 bolo vsetko na jedno kopyto. Aj ked to vyzeralo slusne. Zatial co v Mafii ked do niecoho strielas rozbija sa to podla toho ako to trafis. Neviem ako tebe ale mne to pride ako pokrok od skriptovanej fyziky k niecomu lepsiemu. A to bol len jeden priklad. Samozrejme nemal by to byt jediny prinos hry ako celku. Ale to sa tyka fyziky vseobecne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:48:12
avatar
A o to jde, nás zajímá ve hře herní přínos a vizuální kvalita a o tom píšu ... takže když jde něco rozmálit tak, že to skvěle vypadá a je to HW minimálně náročné tak je to lepší, než když se to rozpadá reálně v reálné simulaci a zatěžuje to HW a ve výsledku to vizuálně vypadá i hůř ....

PhysX může být simulace jak chce, ale ve hře nám je to na nic, když to blbě funguje a je to náročné a nevypadá to líp než když se to udělá skriptovaně ...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:39:30
avatar
už v HL2 byla lepší fyzika než v mafii2
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:43:08

Mozes napisat v com presne bola fyzika v HL2 lepsia?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:17:42
avatar
vypadala dobře, nebyla HW náročná a fungovala každému ...
pegerman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:43:02

JJ v tom ma pravdu...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:51:37

S HW narocnostou fyziky je to ako s HW narocnostou grafiky. Tiez sme mohli pouzit rovnaku mieru kritiky pred 3 rokmi u Crysis kedze na plne sa dala pustit iba u vyvolenych. Je zaujimave ze co sa tyka fyziky tak ti zalezi na tom aby isla kazdemu rovnako dobre, ale co sa tyka grafiky domahas sa hier, ktore pojdu na plno iba s high-end GPU ktore vlastni male percento ludi.

Ked som sa pytal v com bola lepsia ta fyzika v HL2 myslel som to z technickeho hladiska.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:59:27
avatar
tak už prosimtě nelži ...je to opravdu trapné. co příspěvěk, to se snažíš ospravedlnit předchozí příspěvek, ve kterém si pravdu neměl. podle odpovědi ostatních, a hlavně pokud tě utřou jako právě teď, si vymýšlíš další příspěvek a upravuješ v něm, že jsi to myslel jinak. Se na sebe podívej, jak je to už okatý...akorát tu zasíráš diskuze tím svým vymlouváním se a lhaním
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 13:18:03

V com som klamal? Kde ma kto utrel? Ked niekto tvrdi, ze je niekde lepsia fyzika chcem vediet v com. Odpoved

Citace:
vypadala dobře, nebyla HW náročná a fungovala každému


nie je argument. Tiez mozem napisat, ze fyzika v Mafii 2 je urcite lepsia. Sice HW narocna a nie kazdy si ju pusti naplne ale to nie je nic co tu este nebolo. Je to rovnake ako u garficky narocnych hrach. Ked uz ma obvinujes z klamstva tak napis prosim ta kde a v com som klamal a aka je podla teba pravda.

Necham uz tuto diskusiu tak. Vznikol z toho zbytocny flame a nebolo to iba mojou vinou.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 13:18:05
avatar
ještě je dobré, jak ihned po tom, co napíšeš příspěvek más jeden palec nahoru a já mám jeden dolů ty seš marnej kluku a já už nemusím na nic odpovídat, už se budu jen smát tvé hlouposti
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 15:35:10

Preco ste mi zmazali prispevok v ktorom hovorim, ze som si nikdy neklikal palce hore? A dokonca som nedal ani jeden dolu holowayeovi? Toto obvinenie je trapne.
THorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 16:33:42

Souhlas. Mazání přízpěvků, které nejsou vulgární je ubohost.Palec nahoru pro podporu.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 22:25:02
avatar
když se šíří bludy a nesmysly tak jsem pro smazání
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 09:21:15

Citace:
už v HL2 byla lepší fyzika než v mafii2


Myslis toto?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:25:42

jj, přesně, to bude ono
kickofff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 12:47:39

A BYLA K NĚČEMU!
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 13:53:19

a proč až HL2 se zminuje jako hra s lepší fyzikou ?
Copak nejsou jiné příklady, když už budem kritizovat podporu physx v Mafii ?
Asi jich moc nebude, kde byla fyzika na lepší úrovni než v HL2, že ?
Snad jedna výjimka je BC2, co stojí za zmínku.
Spíš bych vytýkal konkurenci, proč teda není fyzika dle standardu použita ve více hrách a byla teda k něčemu
Docela by mě zajímala fyzika od Havoku v Mafii.
Mám tucha, že lepší by to nebylo, pokud jde o zničitelnost prostředí.

Takže spíš bych nadával konkurenci, proč nechává NV tolik prostoru k vytváření svých vlastních "omezených standardů".
Nevim na co čekat, NV se snaží ( v tom nevidím nic špatného ), konkurence vázne v pokrytí skutečných standardů fyziky ve více hrách.
Skutečně nechápu, proč je tolik NV špatná ve své podpoře her, když nevyrábí CPU ... od toho se odvíjí její podpora jen pro GPGPU.
Proč společnosti jako AMD a Intel nezapracují na podpoře cpu@physx ve hrách ( když už se tedy physx rozmáhá ) ?
Pak bysme si tu možná přestali stěžovat na špatnou optimalizaci od NV pro cpu konkurence.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 09:34:26
avatar
No ale teď mi pověz, jak si myslíš, že by vypadala tvoje recenze pokud by tam PhysX neaplikovali? Podle mě by byla akorát o pár desítek řádků, kde PhysX pomlouváš kratší, ale lepší hodnocení by si určitě nevysloužila. Uznávám, že neznám nikoho z mých známých a kamarádů, kteří by to s PhysX hráli. Protože jak správně píšeš ta Nvidiácká kokotina nikomu nefunguje plynule. Nicméně najde se určitý mizivý procento lidí, kteří to třeba využijí. Je to prostě jen taková třešnička na dortu pro hrstku nadšenců, kterým se chce kupovat 2 nepovedený topící karty a cpát si je do PC. Za sebe ale můžu říct, že jsem hru dohrál be PhysX a vůbec jsem si nepřipadal ochuzen o nějaké grafické orgie. Prostě mi to tak stačilo a myslím, si že takových hráčů jako já bude dost. Shrnuto a podtrženo Mafia 2 PhysX má což není žádný terno, ale není to taky žádná tragédie pokud se to hraje bez něho. Zkrátka nic o čem by bylo nutný se takhle zásadně rozepisovat v recenzi.

PS: jen tak pro informaci, který textury s nízkým rozlišením z interiéru si měl na mysli. Nebo jsem to špatně pochopil. Já si žádných nevšim a to jsem to odehrál na 24" monitoru.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:57:31

Pokial si mal APEX off tak to neznamena, ze si hru hral bez PhysX. Alebo ti hra pripadala uplne bez fyziky? Aj ked mam GT240 zvlast na PhysX, mal som CPU vytazeny nad 90%. Totiz vacsinu efektov ktore si v hre videl je pocitana procesorom. Grafika sa pouziva az na advanced efekty ako je simulacia oblecenia v pripade, ze sa pocita pre vsetky postavy a nielen pre hlavne(mimochodom kto z vas si vsimol, ze sa oblecenie vlni podla smeru vetra) alebo v pripade vysokeho poctu castic na scene. Ide o to, ze APEX ako taky bol navrhnuty nielen na PC ale aj na konzole. Tym padom je primarne orientovany na CPU co iba potlaci tuto cast PhysX-u k lepsej optimalizacii(PhysX SDK 2.8.4 prinesie okrem ineho moznost prepinaca umoznujuceho kompilaciu PhysX-u pouzitim SSE2 instrukcii alebo PhysX - SDK 3.0 ktory ma zasa priniest nativnu podporu viacjadrovych CPU). To je aj dovod preco sa ludia necitia ochudobneni s vypnutymi pokrocilimi efektami, ktore pocita primarne graficka karta. Tieto su skor brane ako bonus pre tych, ktori si kupili kartu od NV teda akasi pridana hodnota nad jadrom zakladu, ktori ide vsetkym pretoze sa pocita cez CPU. Vazne nerozumiem ludom, ktorym toto vadi. Ak maju lepsie procesory tak im vacsina veci z PhysX-u ide aj bez vlastnictva karty od NV. Dokonca kedze je mozne zapnut APEX high aj bez NV karty tak to znamena, ze v pripade Mafia 2 idu pocitat vsetky efekty cez CPU. V tomto pripade je bonus pre ludi vlastniaci NV kartu ten, ze nemusia mat silny procesor na rozdiel od tych, ktori ju nemaju a na vypocty mozu pouzit svoju starsiu kartu, ktoru maju v sufliku a ktora tym padom dostava vyuzitie. Z vlastnych skusenosti viem, ze GT240 uplne dostacuje aj na pokrocily APEX. Karta bola maximalne vyuzita na 50% a teda ma stale vykonovu rezervu v tomto smere aj do buducna.

Co sa tyka 2 grafik tak som si nevsimol ze by GTX460 alebo GT240 moc topila. Nedaju sa vsetky karty sudit podla GPU zalozenych na GF100.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:29:45
avatar
Ano hrál jsem s APEX off. Pakliže, jsem to zapnul byť i na medium, tak to nešlo plynule. Procesor mám asi slabej, bohužel jen Core 2 quad na 3,4 Ghz. Nevím co bych měl mít za lepší procesor, aby mi to zvládal plynule bez NV grafiky. Leda tak přetočený 6 jádro. Mimochodem při hře si těžko všimneš kam se ti vlní kabát a jestli tím směrem zrovna fouká vítr. Na to jsem teda při přestřelkách nepomyslel. Máš pravdu GTX 460 + GT 240 možná fakt tak strašně netopí, ale že bych si to zrovna chtěl cpát do kompu kvůli PhysX to snad ani ne. BTW kolik myslíš, že ty dvě karty tak dohromady sežerou? Já bych to šacoval tak na 220 - 230 wattů.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:48:40

Obe su zalozene na 40nm vyrobnom procese. Kedze som kvoli praci cez tyzden prec a hram iba cez vikendy a aj to iba obmedzeny cas tak vacsinou mi PC bezi v idle kde su karty vyrazne podtaktovane takze spotrebu v tomto pripade neriesim.

Co sa tyka procesora tak je dostatocne vykonny. Cely problem je v tom, ze nezvlada APEX Clothing co je v podstate nieco co az tak nevnimas ale da sa s tym pomoct - Odkaz. Malo by to fungovat aj na plnej verzii a nielen v deme. Budes mat simulaciu oblecenia iba u Vita a FPS ti poskocia vyrazne hore na hratelnu uroven aj s APEX high. Takze si to mozes vyskusat a porovnat s APEX off.

Mne sa proste paci hrat sa s detailami a hlavne pouzitie simulacie siat sa da porovnat s pouzitim teselacie v AVP na alienoch. Pochybujem, ze si niekto vsimal ci su detailnejsie vymodelovani ked na neho utocili. Pritom si to vysluzilo pochvalu a nie kritiku ako v tomto pripade.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 13:09:55
avatar
No vzhledem k tomu, že mi to moje CPU nestíhá počítat, aby to necukalo tak si nedovedu představit co bych musel mít za raketu, aby to běhalo přes CPU plynule. Jinak dobrej odkaz. Dík. Schválně to vyzkouším. Škoda, že to neudělali do menu přímo a musíš to takhle hackovat. To mi nepřijde od vývojářů moc štastný řešení.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 13:38:29

JJ. Mohli urobit APEX viac konfigurovatelny. Bola by zabava sa s tym viac vyhrat.
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 19:44:25

V autě.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:34:45
avatar
Nikde v článku není, že by to nefungovalo dobře na dvou grafikách Nvidia, když je jedna určena na PhysX. Je tam srovnáváno vše s jednou grafickou kartou. Tak proč píšeš a vytýkáš DDmu, že nemluví pravdu a uvádíš, že ti to jde na dvou grafikách Nvidia dobře?

On píše o faktech, která vyzkoušel a ty napíšeš, že netuší, o čem píše a že to na dvou grafikách Nvidia jde dobře Já fakt nevím, proč si vše upravuješ podle toho, jak se ti to hodí a myslíš si, že ti to tu někdo sežere. Vždyť píšeš blbosti

Je to flame, neb DD napíše, že až na dva typy nejdražších grafik od Nvidie se to hrát s jednou grafikou s PhysX na plné nedá a ty napíšeš, že netuší, o čem píše, že máš dvě grafiky a jede ti to super na plné A ještě urážíš jeho práci na recenzi, která je mimojiné velmi kvalitní, plná faktů a jejich vysvětlení. Ban bych ti dal, abych už tady nemusel číst ty tvoje někdy dost nepovedené mystifikace, snahy a útoky. Není tu smile pro zvracení, ale tak nějak bych ocenil tvůj příspěvek.

Dále už nic nepíšu, nehodlám zase vést dementní diskuze z dementy a je mi líto, že už to musím psát tak naplno.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:45:11

Vsimni si ze veta, ze DD netusi o com pise isla pod komentare, ktore som citoval a patrila k nim. Dolu pod DDho reakciou som jasne napisal ze ano na GTX460 ako samostatnej karte by to neslo. Najskor si poriadne precitaj na co reagujes.

Recenzia ako celok je dobra. Smiesne su narazky na PhysX a absolutne smiesne je jeho zaradenie do minusov hry. To je to co som kritizoval. Zvysok si si vy(do)myslel ty.

A tiez uz nehovorim o tom, ze mavam dost plusovych bodov pod viacerymi prispevkami aj co sa tyka postojov k PhysX takze je tu viac ludi co so mnou suhlasia. Zrejme su to vsetci podla teba dementi pretoze sam si ich neklikam.
placa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:59:49

DD je plné fanATIků. Kdo má NVIDII, tak je pro ně nepřítel č.1. Většina článků je hodně zaujatých a namířených proti NVIDII.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:19:08
avatar
Zanech toho nepodloženého napadání a zjednodušování. Nic není mířeno proti NVIDIA! Píšeme tak, jak se věci mají, já za to nemůžu jak se situace s grafikami vyvrbila a co NVIDIA vyvádí ... a popsání situace která panuje, že je NVIDIA v háji a ATI a koni na tom není nic zaujatého ....
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:22:49
avatar
Bohuzel musim souhlasit s panem placa. Kouknete se nekdy na ceny treba v czc nebo alze NVidie neni zase tak spatna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:56:14
avatar
jéééžiš, další, čtete ty články vůbec než reagujete???? Víte co jsem tam napsal?

Citace:
Takže MAFIA2 si v plných detailech v 1920x1200 či 2560x1600 s PhysX efekty, které by se daly úplně snadno a ideálně vyřešit jinak graficky a vypadalo by to stejně a nebylo by to tak HW náročné, byť by to nebyl simulace, si nezahrajete bez problémů s ničím, než jedním jediným konkrétním modelem grafické karty. A to je ten problém, protože GTX 480 potažmo i GTX 470 jsou grafické karty velmi nepovedené, které přišly pozdě, takže se v uplynulém půlroce prodávaly miliony herních DX11 grafik značky ATI HD 5000, které NVIDIA PhysX samozřejmě nepodporují, protože PhysX není stále pod jediným otevřeným standardem GPGPU a tím je OpenCL. A protože se kvapem blíží nová generace grafik ATI, která odsoudí modely NVIDIA GTX 470/480 grafiky do pozice neprodejného šrotu a HW propadáku roku a NVIDIA nic lepšího v záloze nemá, a GTX 470/480 jsou mezi hráči sotva pár desítek tisíc kusů a více jich nebude, pro koho je to PhysX v MAFIA2 sakra vlastně určeno??!


pro vás to tedy zestručním:

Pokud si to chcete naplno zahrát v 1920x1200 s AA/16AF, AO PhysX a vším dalším, musíte mít alepsoň GTX 470/480. jenže tyhle grafiky jsou málo rozíšířene a to, že v poslední 4 týdnech klesla cena GTX 470 na celkové stiauci nic nezmění, když za dva měsíce uvidíme opět situaci, tkerá tady panovala v posledním 3/4 roce. ATI grafiky jasnou volbou. Takže to, že te´d má 4 týdny NVIDIA konečně dva modely, o tkerých lze cenově uvaživat, jí nikdo nebere, problém je, že GTX 460 je na plné detaily slabá a GTX 470 není vzhledem k provozním vlastnostem a tomu, že jde o výprodej, protože za 2 měsíce po ní neštěkne ani pes vzhledem ke konkurencu, zrovna terno.

Aktuální cena přeci není to na co bychom jediné měli koukat. ;) Když víme, že přijde lepší grafika za podobné peníze už brzy ....

kažodpádně i do statistik prodejů za posledních 3/4 roku je 95% nových herních výkonných DX11 grafik ATI a jen 5% NVIDIA. A na to narážím s tím, pro koho je tedy za současné situace to PhysX určeno a nevidím na tom nic neobjektivního ... nebo mám čtenářům špatně rdit a doporučovat jim výprodejovou GTX 470 protože je zrovna za dobrou cenu, když vím, že za 2 měsíce tu bude mnohem zajímavějších model?
nemohouci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:31:03

Citace:
ty o voze já o koze! Hele strč si to své PhysX za klobouk ... a přiznej, že v MAFIA2 je ta technologie pro běžného hráče zbytečná, špatně udělaná a když má dnes 95% hráčů s výkonou DX11 grafikou HD 5000 grafiku, že je v podstatě pro nikoho, proožře s vydáním HD 6000 garfiky GTX 400 skončily. já mluvím o výkonu na jediné grafice a na jediném CPU, dvě grafiky mě nezajímají ...


Nvidia přišla s DX11 o půl roku později, koho to teď zajímá? GTX 480 a HD5870 dnes stojí podobně, ale GTX 480 je výkonnější a má PhysX.
pegerman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:53:54

Mohu se zeptat, kde GTX480 stojí podobně jako HD5870? Pokud kouknu na CZC (největší výběr - neříkám, že je nejlevnější... tzn. že karty se dají jinde sehnat levněji). Nejlevnější dostupná!!! GTX480 za 10991,- Kč a HD5870 za 8499,- Kč. Velmi podobné ceny
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 13:09:33
avatar
mají ji na alfě ve výprodeji za něco přes 9 tisíc no, to je pravda ale je to výprodej, stejně jako tu mnozí šavlují cenami GTX470 ve výprodeji. navíc i kdyby byly ceny stejné, což stále nejsou, tak je GTX 480 taková zátěž do PC (ve všech ohledech), že bych jí tu už odruhé mít ani nemusel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:06:14
avatar
kdyby ses divil, za co si dostal ban, tak je to za tohle překrucování a vymýšlení si jo ;)
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:33:28
avatar
nemohouci - No jasné, sme my ale hlupáci šak ide zima a GTX-480 tak dobré kúri, to že príde na začiatku nového roku nedoplatok 5 litrov nevadííííí.....
A pre hluchých je to ešte lepšie, tý majú kupón na GTX-480 s 20 percentnou zľavou. To si asi myslel tým že stojí rovnako ako 5870
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-20 22:42:36

No ano teď je nVidia za "stejné" peníze, ale že většina hráčů už si dáávno koupila HD5000, nebo mají grafiky ze starších řad někomu asi nedochází Tipuju to na to, že 99% jsou všechno možné, jen ne GTX470 a 480. Nemluvě o provozních vlastnostech...:/ A mít druhou grafiku jen na PhysX ? Krom toho, že spousta lidí má jen jeden slot, tak nechápu, jak si k HD5770 za 3500Kč (například) můžu koupit ještě nějakou GeForce za 2000Kč aby mi počítala PhysX Jo + nový zdroj a slevovou kartu u ČEZu
placa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:54:31

Nikoho nenapadám. Pouze suše konstatuji, jak na mne článek působí. Sleduji více stránek s HW tématikou a tolik zaujatých a nenávistných článků útočících na NVIDII nalézám pouze u vás na DD. ATI jednou vydá kvalitní řadu grafáren a DD se z toho může pos... To, že se NVIDII poslední řada grafik nepovedla ještě neznamená, že ji budu hned zatracovat. Navíc ten výkon mají velmi slušný, jen ta spotřeba a zahřívání je holt na prd. PhysX je dobrá věc. Pokud navíc PhysX vývojáři dobře implementují, tak je to rozhodně plus. FanATIk (DDworld) ale bude tvrdit opak. Pro mne je ATI (potažmo AMD) v oblasti grafik i procesorů firma č. 2. Kdy např. AMD mělo nějaký konkurenceschopný procesor? Naposledy to byl ATHLON XP a to už bude pomalu 10let.
pegerman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:00:25

Co Athlon 64. V současné době třeba X6. Co myslíte tím konkurenceschopný? Samozřejmě že 6ti jádrový Intel je výkonější, ale kdo ho (za tu několikanásobnou cenu vůči 6ti jádrům AMD) má?
placa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 13:53:06

Štěstí je, že procesory od AMD stojí tak málo, jinak by je nikdo nekupoval. Výkon je opravdu bídný, šestijádro od AMD ti čtyřjádro od intelu ve většině testů porazí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 14:16:07
avatar
bídný, za stejnou cenu máš u Intelu v cenových relacích do 5000,- stejně nebo i méně výkonu než u AMD, tak jak může být ten výkon bídný? Ano ve vyšších hladinách AMD nestačí ... a taky zapomínáš, že ty čtyřjádra se kterými X6 bojují, mají často HT takže 8 virtuálních jader dohromady a X6 je pořád jen X6 ;)
pegerman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 00:09:40

"Štěstí a bídný výkon", to jsou opravdu ta správná slova. Ihned jsem si raději objednal i7-980X...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 01:31:09
avatar
Sa na to pozri aj z druhej strany - DDW je plny Nvidiotov, ktori odmietaju vidiet realitu dnesnej Nvidie, pred par rokmi vyhlasenej za firmu roku. Proste az na GTX 460, ktora je slusna karta a v dnesnej dobe asi aj najvyhodnejsia kupa*, nema Nvidia absolutne nic co by ponukla. A PhysX v hrach, ktore vyuzije iba male percento ludi s dvoma grafikami Nvidia v PC, je naozaj cestou dozadu a nie dopredu. Robit hru na DX9 je totalna blamaz, kludne si tie cary-mary mohli odpustit a spravit hru pre vsetkych hracov aspon v DX10.

* Neznamena ze by som si ju kupil, iba konstatujem. Okrem toho dni Fermi grafik su spocitane, kto si nekupil grafiku doteraz, ten uz asi pocka na HD6000 a ze neurobi chybu je snad jasne kazdemu.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 09:33:40
avatar
Jj. Dodnes čekám až se HD 5850 dostane na cenu aspoň 5800Kč s DPH, abych si ji koupil, ale začíná to vypadat na to, že si asi pořídím HD 6xxx, která bude výkonostně na tom jako HD 5850(že by HD 6770?)
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 07:00:25

čeče, ty si takovej ňouma, že ti dám negativy už jen z principu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 09:20:14

Ked to ma byt tvoj jediny prinos tak prosim.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 09:44:24

přínos je ten, aby ses už konečně chytil za nos
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 10:08:47

Nemam preco. Mozes si vsimnut nizsie pri inych ludoch ze ak sa so mnou niekto bavi normalne tak to v takej rovine aj zostava. Holoway na to siel z druhej strany. Okrem toho toto nie je nosna tema na ktorej sme sa pochytili. U mna islo o PhysX v minusoch hry. To je totiz to iste ako keby sa tam ocitol napriklad taky Havok. HW narocnost PhysX-u nie je dovod na neakceptaciu a to dokonca ked vsetko o co sa stara sa da zapnut aj cez CPU. Jedine o com sa da dohadovat je (ne)pouzitie SSE2 instrukcii co by brzdilo PhysX na CPU co je zrejme to co DD vycita najviac kedze podpora multijadrovych procesorov bola dorobena dodatocne a je ocividne na dobrej urovni(vyplyva to z testov z ktorych sa zistilo, ze hra ide v pohode na dvojjadrovom CPU s APEX off, ktory po zapnuti jasne ukazuje, ze dokaze vyuzit minimalne 4-jadrovy CPU). Bolo by dobre urobit testy aj na 6-jadrovom. Niekde ich urcite uvidime. Co sa tyka SSE2 tak uz existuje podpora v podobe prepinaca ktory ma skompilovat PhysX SDK tak, aby vyuzival prave tieto instrukcie takze kedze sa uz bavime vsetci oniecom o com nemame informacie a co z hrania hry aj tak nezistime kludne mozem napriklad tvrdit ze take nieco mali vyvojari k dispozicii a CPU@PhysX SSE2 vyuziva. Rovnako ako DD moze tvrdit ze nie. Hadat sa o tom ale nechcem. Ako to je naozaj aj tak nikto z nas nevie.

Snad jedina vec, ktora sa da vyvojarom vycitat je, ze neurobili APEX viac konfigurovatelny. To by umoznilo kazdemu si prisposobit jeho nastavenia na mieru.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 10:30:13

promiň, ale to nečtu
někdo snad jo?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 10:32:56

Takze davat bezduche komentare o nicom je v pohode a lepsie ako napisat svoj nazor? Ked to necitas preco na mna reagujes?
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 11:41:20

jak dlouho to vydržíš reagovat? to fakt MUSÍŠ reagovat? kolik ti je?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 11:46:01
avatar
on dlouho, pokud jde o Physx, je to jako by ho prodával na kila a prostě i když všichni okolo tvrdí, že je jako technologie nedokonalá a způsob jakým se proužívá škodlivá, on bude dokola mumlat něco o zaujatosti všech proti PhysX ...

On se na to prostě nedokáže podívat objektivně pohledem uživatele a kouká na to jako majitel PhysX ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 12:02:28

Keby si zareagoval normalne alebo radsej vobec podla toho co si napisal tak by sme skoncili. Mozeme to teda ukocit teraz. Tvoje komentare neodpovedaju tomu ze si dospely ako si tvrdil nizsie. Tak isto si si mohol odpoustit aj tento posledny. Nema ziadnu vypovednu hodnotu a robis uplne zbytocne narazky pricom sa cudujes ze na to zareagujem.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:33:29
avatar
Paradni namakane mesto, ale to je skoro vse co prodavaji, neco ke hrani tam takmer zapomeli dat. 1/3 jezdeni, 1/3 kochani se mestem, 1/3 headshoty. Za 10 hodin mate po zabave .
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:30:59
avatar
Citace:
Minitory: 3x ACER AL2723W 1920x1200 (Eyefinity 5760x1200)

oprav si to

Jinak já bych dal Mafii hodnocení tak 85/100. Příběh je super, stejně jako v prvním dílu. Grafika nic moc no. Ty přejezdy jsou nuda, ale zase je to více reálnější. Jsou tam i dobré hlášky. Škoda že ji neudělali delší.

Doufám že bude Mafia3
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:48:05

Citace:
Doufám že bude Mafia3


Tak to dufam aj ja. Len aby to nebolo zasa az za 8 rokov.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:43:37

Pre mna je jednoznacne naj animacia hlavnej postavy ale nechapem jednej veci, co je vidiet napriklad aj v Uncharted 2 a inych hrach, ze napriek paradnej animacii je postava uvedena do pohybu takym hnusnym zrychlenym trhnutim a to iste plati aj ked zastavuje napriklad z behu. Preco to nevedia animatori spravit plynulo, kazi to dojem. Jedina hra kde to bolo kompletne plynule bol Assassins creed a aj gta4. Grafika super az na mnoho low res ale nasvietenie sa mi nepacilo aspon to hdr tam mohli dat aby to vyzeralo realnejsie, vid Fallout 3.Btw mareknt, mne to v prestrelkach a akcnych scenach s 5870 a Physx seka teda riadne v 1200p tak potom fakt nechapem ako Ti to moze ist s tou kartou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:24:25
avatar
... s vypětím všech sil ale na plný to vážně nedám ... i když možná kdybych měl HD 5970 ...
Windwalker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:48:28

ja 5970 mam a zahral jsem si ji bez physx a zas takovej rozdil tam nebyl, radsi 80 fps bez fyziky nez 20 sni jinak ostatni na max.
placa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlas s náročností 2010-08-29 23:47:16

Náročnost hry se mi nezdá tak vysoká, jak je popisována v článku. Osobně jsem vyzkoušel demo v rozlišení 1920x1200 s nastavením veškeré grafiky na maximum (včetně PhysX) a na mém stroji (E8600@4,5Ghz+GTX285) běží vše plynule. Takže nesouhlasím s tím, že na max. detaily je potřeba GTX480.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:21:46
avatar
no myslím, že CPU na 4,5GHz má ještě méně lidí než GTX 480 ... jinak nesouhlasít můžeš jak chceš, na tom, že to tak s běžným 3GHz CPU je a v náročných scénách s AA/AO AF a přestřelkách se spoustou trosek se to s jinou grafikou trhá, nic nezmaněíš, To je testy prokázaná realita ...
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 12:57:55
avatar
Na 1920x1200 to zvlada vklidu naplno i HD4850 , horsi je to s narokem na cpu, to se trha pri rychlejsim zataceni auto .
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-29 23:59:12
avatar
Pro mě je tohle zklamání roku, Mafie 1 a 2 sou uplně jiný hry, který maj společnej akorát název, psal sem už takový delší dojmy po odehrání kampaně, ale je to na serveru, kterej si myslim že by zde nebylo vhodné odkazovat : )
---
Jinak co se technický stránky týče, tak já to hrál na GTX460 (vytaktovaná) a Core i7 na 3.2Ghz, rozlišení 1920x1080 a měl sem v menu apex na high a kromě vyhlazování všechno na co nejvíc to šlo a bylo to pohodlně hratelný. Hrál sem na TV, proto vyhlazování se oželel, jinak když sem ho zapnul šli FPS těžce dolu, ale kvalita se moc nezměnila...Tim nechci říct, že je to tady špatně jenom píšu vlastní poznatky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:22:15
avatar
Já samozřejmě píšu včetně AA, tkeré je ve hře slabé ale na hrubém rastru je docela vidět ...
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:06:42

Dobrá recenze, možná bych ubral na kritizování PhysiX a konzolí (to nám o hře moc neřekne)a více se zaměřil na hratelnost. Jinak, pro mě je MAFIA 2 spíše sklamáním.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:20:23
avatar
Souhlas, příliš mnoho řádek o tom, jak je PhysX naprd a spousta se opakujících vět, DD, zkus si to po sobě někdy přečíst
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:22:36
avatar
bohužel to jaká MAFIA2 je souvisí s konzolemi
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:46:06
avatar
zase ta tvoje "svata" valka proti konzolim. uz je to fakt nuda...zvlastni ze drive i primarne konzolovy tituly (treba knights of the old republic) nemuseli byt kvuli konzolim nijak zjednodusovany. naopak co se tyce moznosti sou dalece pred spoustou dnesnich only pc her nebo i pred tvym oblibenym a opet multiplatformnim dragon age...jedna konzolova hra je na pc pecka, druha hra je naopak kvuli konzolim znicena. opravdu zvlastni...jestli chyba nebude spis na strane vyvojaru co?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 01:00:55
avatar
Dragon age je primárně PC titul a vždy byl ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 01:19:13
avatar
dobra, ale i presto je co se tyce ruznych moznosti jednodusi nez primarne konzolovy kotor. chybi mu i takovy prkotiny jako fronta prikazu pro spolubojovniky, je tam vynechana i dobra/spatna povest hrdiny, vliv statistik na rozhovory a jine nebojove situace a tak dale...pekna ostuda na to ze je to primarne pc titul a od stejnyho studia. jak muze byt podle toho co ty o konzolich porad pises na nich vubec vzniknout takova hra jako kotor?nebo jak se na nich mohl hrat i morrowind nebo oblivion a spousty dalsich...

a jeste vic nechapu, jak se ten primarne na pc vyvijeny dragon age mohl na konzolich prodavat vice nez na pc. ze by ti konzolovi hraci nebyli v realu takovy jak ty o nich pises?no nejspise fakt ne...diky lepsim prodejum na konzolich je totiz dragon age 2 primarne vyvijen na ne Odkaz.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:55:08
avatar
KOTOR - světlá vyjímka
Dragon Age - Holt je na konzole taky dobrá, protože byla primárně vyvíjena na PC Morrowind a Oblivion to samé. Škoda, že DA 2 už bude primárně na konzole, řekl bych, že dnešní způsob vývoje her na konzole ji prostě uškodí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 18:07:06
avatar
a co treba prvni fable?epicky rpg pribeh kde hrajes za svyho hrdinu od malicka. zacinas jako dite, koncis jako starej dedek prostredi pak dynamicky reaguje na tvoje skutky a muzes se stat bud temnym tyranem, ktereho se lidi boji a utikaji od tebe, nebo naopak dobrym rytirem kteryho ma kazdej rad. muzes si tam vzit nejakou zenu, koupit dum, ment vzhled postavy za chodu a spoustu dalsich. a presto ze je to jedno z nejpropracovanejsich rpg ktere sem kdy hral, tak vyslo na konzole a az po dlouhe dobe bylo portovano na pc. o takovym gta se snad nema smysl zminovat uz...san andreas patri mezi nejvetsi a nejpropracovanejsi hry vubec a na pc bylo take az dodatecne portovano. ja si narozdil od nekterych uzil i gta4 a uz se nemuzu dockat red dead redemption...

DA2 neuskodi konzole, jediny co mu muze uskodit jsou vyvojari. me se nijak zvlast ani prvni dil nelibil, kterej mel pro me spoustu nedostatku, a od dvojky teda uz nic moc necekam. staci mi ze vyvojari chcou druhej dil udelat vice ve stylu mass effect a jeste akcnejsi nez prvni dil, ktery byl ale akcni az moc a ty stale se opakujici jednoduche bitky me od pulky hry uz hodne nudili.

za to jaka ta hra bude muzou vyvojari a vydavatele te hry a ne konzole. to je jen kus elektroniky na kterym se ta hra spusti. na to jaka ve finale ta hra bude nema zadny vliv. jen blbec na ne muze nadavat a svadet neco...zvlast kdyz takova primarne pc hra jakou je dragon age, se na tyhle pry tupe jednoduche krabicky pro blbce prodava jeste lepe nez na ty super nabouchane pc pro ty jedine opravdove hrace.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 18:08:14
avatar
jenže v tom má pravdu, konzole jsou jak zatažená ruční brzda. Málokdo si troufne vydat něco co by na konzolích nejelo a dle toho to vypadá
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 19:12:55
avatar
ja pisu nekde v tom prispevku o grafice?nikde tam nic takoveho nevidim...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:03:22
avatar
Mafia toho moc společného s konzolemi opravdu nemá, po českých HW fórech pobíhá jeden člověk, který se na vývoji Mafie přímo podílel a to co ve hře působí zastarale je z důvodu dlouhého vývoje, portování na konzole (a to dost strašného) dělali externí studia, takže tentokrát to je opravdu mimo...
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:54:48

Dobře, ale to většinu lidí moc nezajmá. Konzole mohou za 95% nizkých hodnocení her. Jinak tomu nebude ani u Crysis 2.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:18:57
avatar
Nejsmutnější na tom je, že se autoři nechávají ovlivňovat zasranými vydavateli, jen aby ne, když do hry napumpujou 60 milionů dolarů (prý). Ale i tak, autoři by měli vytvářet hry z lásky a vyžít z menších peněz...

Podívejme se třeba, co pan Vávra "sliboval" v M2 před dvěma roky -> Odkaz. Jízdy taxíkem, rozmlácení židle a její nohou mlácení nepřátel, 25hodin hry, problematičtější vyhazování lidí z aut (jen tak se nenechají), funkční nadzemka, okrádání lidí...

Jinak se objevuje spousta "překvapivých" zjištění, že ve hře je mnoho a mnoho zampknutých věcí, viz novinky na -> Odkaz
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:26:55

Citace:
Ale i tak, autoři by měli vytvářet hry z lásky a vyžít z menších peněz...


Ked budes pracovat tak pochopis. Uvidis hlavne ako sa budes citit ked ti niekto povie ze by si mal robit pracu z lasky a vyzit z mensich prijmov. Tieto romanticke predstavy ta hned prejdu.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:28:16
avatar
Jako promiň, ale 60 milionu dolarů (opravdu to nemám ověřené, ale říká se to) mi přijde jako moc velkej balík peněz, hra by se dala udělat určitě za méně, ale nechci se o ničem dohadovat, zkušenosti nemám a tak si to jen myslím...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:31:02

Nereagoval som na rozpocet ale na to ako by mal podla teba niekto vyzit s mensimi peniazmi. Ale ano. V mafii malo byt toho viac ako je. Mozno by to aj bolo a mozno by hra vysla aj skor keby sa niekto z vedenia nerozhodol po 2 rokoch zacat skoro odznova. To je zasa nieco co som sa docital ja.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 01:55:58
avatar
jak jsem se pri sledovani toho videa pred rokama tesil jaka to bude pecka. no a jak to vyslo, skoro to semnou seklo... 3/4 veci tam neni. 2x picovin navic pro konzolisty... ale nebudu jenom kritizovat... pribeh dokonalej teda az na to ze mi tu chyby moznosti se rozhodovat coz bylo slybovano... mesto nadherny... jako celek je to paskvil...

jenom by me zajmalo jak se na to tvari vavra...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 15:19:01
avatar
Vávra mal toľko rozumu, že v skorých štádiách vývoja, keď dopísal scenár a navrhol základný dizajn, odišiel od projektu a minulý rok odišiel z Illusion Softworks, pardon, 2K Czech úplne. Márne som ho hľadal v záverečných titulkoch aj v elektronickom(!) manuály... By ma zaujímalo, koľko z toho jeho pôvodného scenára v hre ostalo.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 00:59:11
avatar
tak to je pro me novinka ze odesel... tak to pak chapu. se mu ani nedivim ze odesel. chtel bych vedet jestli odesel sam nebo musel odejit. podle toho videa by to byla hra stoleti... asi nechteli 2K aby byla naka lepsi hra nez GTA4
DashPOWER [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:37:33
avatar
Ja osobne s 9800GTX a Apex na stredni (pres GPU) a vse jelo plynule na 1920x1080, kromne nejakych monstroznich scen
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:58:50
avatar
A co AA, AF, AO a další ? A o ty monstrozní scény právě jde ... rptožeo při ježdění po městě mi to s PhysX jde taky na HD 5870 v 5760x1200 ;)
DashPOWER [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:15:49
avatar
AA,AF mam zapnute a OK, ale jakmile začnou bouchat auta a litat kulky tak je problem. Apex nekoho nadchne ze se latka docela chova jako latka ale pak vas to omrzi ze si toho nevsimate a bere zbytecne vykonu. Ale co me nejvic nadchlo z mafia 2 bylo zimni mesto,atmosfera ziveho mesta a simulaci auta po prepnuti z normalniho, auta se chovala tak jak maji a bylo videt ze to nejsou papirove modely. Co mne sklamalo bylo nepodpora volantu a strelby z auta proste prvky ze stare mafie tam chybi.
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:45:45

Citam, citaam az sa nakoniec dostanem na zaver, v hlave mam svoje vlastne hodnotenie, pozrem naschval co napisal DD a tam 75 % presne na toto hodnotenie som myslel. Skvely rozbor kamo, asi najobjektivnejsi, aky som nasiel na celom webe. Fakt niektore recenzie su na prd. Mafia II je proste brak, nie az taky, ale tie konzoly to zabili, tak isto ako posrany PhysX a celkova optimalizacia. Jedine plus to ma pribeh, dabing a detailny zivot mesta. Proste hranie okolo 10 hodin a okolo 8 rokov vyvoja mi nejak nesedia. Skoda no
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 00:57:36
avatar
brak to není, příběhově je ta hra pecka a kdyby tam nebyly ty akrádové zbytečnosti a to 4 hodinové jezždění k ničemu, dal bych tomu 90/100 bohužel to tam je ....
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 09:07:07

Jaké auto jsi měl nejradši?
Resp. i pro ostatní - jakým autem jezdíte nejradši?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:15:48
avatar
to co tam mám na tom obrázku vyřízlé Odkaz
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 03:58:57
avatar
toto je houston wasp. ja ale na konkretni auto nedbam, nejdelsi dobu asi smith custom 200 a předtím lassiter 69, a to jsem ani nesah po tech 10 DLC autech.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 13:02:12
avatar
a to se to da projit vpohode za 6,5 hodiny.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 01:32:18
avatar
Já na Athlonu II X2 250 a HD 5670 jedu na nejvyšší detaily s nejvyšší APEX PhysX na 17'' a žádný sekání. Takže mě PhysX problémy s pouhým dvoujádrem problémy nedělá.

PS: Opravdu si nevymýšlím, to nemám zapotřebí.
Casi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 13:06:46
avatar
Valim si to na E4300+2GB ram a ATI 5770 a 1920*1080 se vsim vsudy(krome APEX). Popravde hru pulky roku 2010 jsem cekal mnohem graficky propracovanejsi. Ingame videa jsem myslel, ze dali z MAFIE 1
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 13:20:40

tak tomu ja neverim ani za mak, ze ti to ide dobre na tej zostave, co mas ....Ja to hram na FULL HD, AO:ON, AA:OFF, APEX: OFF a hra ide tak akurat
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 02:17:53
avatar
Ta hra je fakt děsivou a promrhanou šancí vydat po dlouhé době AAA titul. Vůbec bych necupoval grafiku. Ta se mi líbí hodně. Není náročná (3 roky starý PC (s 1,5 roku starou grafickou kartou) ji rozběhá na 1920x1080 luxusně)) a je to takový pokrok v mezích zákona. Co mě naprosto naštvalo je , že ve hře fakt není absolutně žádný obsah. Když nebudu počítat bugy, restarty misí a videa, tak samotné hraní hry trvá cca 5 hodin a to je ostudně málo. Jinak příběh mi nijak skvostný nepříjde. Jak to tak vypadá, tak chlapci mají velké oči a hra toho opravdu skrývá hrozně moc...jen budeme muset za každou s prominutím ko*otinu platit. Z mojí peněženky už pánové neuvidí ani halíř. Když to srovnám s DLC u DragoAge nebo MassEffect2 tak se mi naše "česká" DLC politika fakt ekluje.

6,5/10 a basta.

Howgh domluvil jsem a předávám dýmku míru.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:04:52
avatar
Pokud DLC bude zadarmo, tak nemám nic proti
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 15:21:37
avatar
Na DLC veru čakať nebudem. Dohral som a už radšej nechám Mafiu 2 odpočívať v pokoji.
Zadarmo? Tu sa bavíme o 2K...
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 02:58:08

Recenze je to dost dobrá a s hodnocením plně souhlasím Aale měl bych dotaz na kolik fps ti to jede naplno na jednom monitoru?
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 07:02:18
avatar
Včera za mnou přijel kámoš který již ji má téměř dohranou.Říkal že je celku dobrá ale nejvíce byl unesen právě s fyziky.Tak nevím já sám si zatím žádný názor nedělám a nechám se překvapit až jsi tu hru projdu.
merlyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 07:22:19

Otázne je, či si to tí ľudia nenamýšľajú, aby nevyzerali blbo s HW, ktorý si kúpili
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 08:53:02

Ako vies ze nema ATI grafiku a dostatocny CPU, ktory APEX zvladne na high?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 15:22:56
avatar
No taký "dostatočný" CPU by som chcel vidieť...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 19:43:28

Niektori ludia pisali ze na stvorjadre taktovanaom na 4GHz a viac im to slo na hratelnych FPS. Ci je to naozaj tak neviem. Mohol by sa urobit nejaky test na 6-jadrovych CPU. Bolo by zaujimave odsledovat ci 2 jadra vyvazia napriklad nizsie taktovanie.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 19:46:23
avatar
Vieš, za seba môžem smutne skonštatovať, že na 3,7GHz som to plynule nerozchodil. Neviem ako by to vyzeralo na Core i7, ale Phenom asi ťažko. Dostával som sa k 20fps a niekedy aj nižšie. Vlastne som to hral na veľmi podobnej zostave, ako je uvedená v recenzii, bez Eyefinity...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 20:00:02

Potom uz len zostava si to "optimalizovat" vymazanim suborov z adresara Cloth a ponechat si simulaciu oblecenia iba u Vita. Pre tak taktovany Phenom ako mas ty by to uz nemal byt problem.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - M2vs. GTA 2010-08-30 08:17:26

Musím souhlasit s výsledkem recenze. Mám stejný pocit.
Z jedné třetiny jezdím jak debil autem furt sem a tam, z druhé třetiny koukám na videa, kterých je tam zbytečně moc, a z třetí části se teprve něco děje. A to je málo.
Já si myslím, že ikdyž GTA nemá tak silný příběh, hratelnost nabízí DALEKO větší. Kdyby tady nebylo GTA, byla by to výborná hra. takhle je jenom dobrá.
Blackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 09:54:07
avatar
Já být tebou "mareknr", tak se napřed pokusím objevit tu horní řadu písmenek na klávesnici, ať se ty tvý "komentáře" dají alespoň číst......Opět nechápu "šťouravost" některých lidí...
Jinak dobrá recenze
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:24:10

Bez interpunkcnych znamienok sa da citat uplne v pohode. Ked uz nechapes stouravost niektorych ludi tak o com bol tvoj komentar?
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:42:29
avatar
To ale nejsou interpunkční znaménka, ale diaktritika ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:14:05

:-) Ok. Ved vies co som tym myslel.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:09:25
avatar
mafia2 je príbehovo vynikajúca, aj keď som očakával na konci nejakú pomstu, alebo život po... bez... Tie obchody sú tam naozaj zbytočné. absencia vedlajších úloh by mi neprekážala ak by bol hlavný dej dlhší.
úroveň grafiky mi vyhovuje, je tam hlavne dej. namiesto niektorých videi mohli spraviť misie.
hlášky sú tam bohovské, šúlal som sa.
p.s.: tie texty pri načívaní som nevedel ani raz prečítať, dokonca ani prvé slovo. neviem čím to je, ale asi ssd-ečkom.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:59:29

asi to bude tym ssd-ckom a stacilo zeby tam dali: "press any key to continue", lebo nakoniec z tych textov nemam vobec nic, to by mohli davat ako minus SSD disku )))
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 15:25:59
avatar
U mňa bez SSD a tiež som to nikdy nedokázal prečítať... Zmysel tých textov mi akosi uniká.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 19:51:00
avatar
OK, už som na to prišiel, viem, prečo sú tam tie texty! Vrátil som sa od známeho, ktorý mi to predvádzal na Xboxe (tu musím hneď dodať: pfuj! ) a tam sú celkom dlhé nahrávacie časy, 20+ sekúnd je normálne. To má človek potom veľa zbytočného času na čítanie nahrávacích obrazoviek.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 09:50:01

takze na nas pc-ckarov nikto nemyslel?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 14:42:21
avatar
No šak ale to je jasné, veď predsa vieš, ako sme my PC hráči alergický na stláčanie určitých kombinácií kláves v predom zadefinovaných častiach hry. Napríklad keď chceš efektne niekoho doraziť v boji, čo platí aj pri pästných súbojoch v Mafii 2... A teraz si predstav, že po každej nahrávacej obrazovke by ti vybehlo "press any key to continue"... Drzosť najväčšieho kalibru!
Perry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 10:16:27

Celý DD World mě přijde, že se pořád naváží do PhysX a konzolí jako nějakého zla. Přitom PhysX jako takový je sada knihoven, která běhá na normálním CPU a je logické, že když do něj NV investovala, tak nepovolí "bonusové efekty" na ATIně. Co se týče NV jako firmy, tak pro vývojáře poskytují podle mě lepší služby než ATI (hromady tutoriálů na jejich stránkách podle kterých se dá implementovat daná technologie, tech. dema apod)

Jasně, PS3 a XBOX360 už začínají zastarávat, ale na druhou stranu... Wii je "zastaralé" od začátku a nikomu to nevadí. Hry nejsou jenom o grafice a počtu polygonů, ale o hratelnosti a ta ruku v ruce s grafikou rozhodně nejde (plno starých her je zábavnějších než dnešní AAA tituly). To, že je Mafia 2 na konzole horší než na PC mi přijde jako debilní výmluva. Koho proboha zajímá, že na PS3 není plastická tráva a na XBOXu je ? Jakoby podobné "kraviny" změnily nějak hratelnost (snad leda kdyby se v té trávě dalo schovat, což tu ale jaksi nejde).
To že hra nemá DX10/11 je, jak někdo psal, chyba dlouhého vývoje. Pokud hra byla ve vývoji 8 let, pak těžko bude mít technologie vz. před 4 lety. Na to, jak dlouho se na hře dělalo, vypadá skvěle. Většina her, co je ve vývoji moc dlouho, dopadne po tech. stránce většinou pod psa (třeba české RPG Inkvizitor - vývoj nějakých taky 8 let a vypadá hodně zastarale)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:19:36
avatar
DD se nenaváží do PhysX jako do tehcnologie, ale do způosbu, jak je používána a to je rozdíl, tkerý zjevně nevidíte ;)

A co se týká konzolí, od počátku říkám, že Wii je jediná rpavá kozole, PS3 a Xbox360 jsou ale neměly nikdy vzniknout, jsou umělou marketingovou a zcela zbytečnou platformou navíc jen zdržují vývoj her.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:06:38

Citace:
DD se nenaváží do PhysX jako do tehcnologie, ale do způosbu, jak je používána


Ked sa na to pozries objektivne, tak vidis, ze PhysX je pouzitelny v PC okrem NV kariet aj cez CPU a aj na konzole. Jedine na com to nejde akcelerovat su ATI grafiky. Osobne to nevidim ako dovod kritiky.

Ostatne to co kritizujes na CPU verzii PhysX-u bude postupne odstranene s novymi verziami jeho SDK. To vsetko bude v prospech vsetkych uzivatelov. Ci uz tych, co si kupia vykonne procesory, ktore tym padom vyuziju a aj tych ktori namiesto silneho CPU budu na to iste pouzivat GPU.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:09:31
avatar
Hele tohle už je vážně na BAN ....

proč si vymýšlíš a lžeš????

Já jasně píšu a to i v tomto článku, že mi vadí, že PhysX je degradováno na CPU a že akcelerace přes GPU je nesmysl, tudíž i akcelrace přes ATI, když se nám fláká procesor!!!

U MAFIA2 je to ještě umocněno tím, že grafiky GTX 470/480 skoro nikdo nemá a kupovat nebude, takže je otázka, pro koho tam to PhysX je?!

A nech toho neustálého flamování, překrucování a ignorování faktů o kterých píšu a vymýšlení si že píšu něco jiného!!!!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:24:18

Citace:
Já jasně píšu a to i v tomto článku, že mi vadí, že PhysX je degradováno na CPU


Viem co vycitas CPU verzii PhysX-u. Tiez viem, ze to bude v njablizsich verziach jeho SDK vyriesene: vid Odkaz a Odkaz.

Takisto poznam tvoj postoj ku GPU akceleracii fyziky ako takej. Ok. Je to tvoj nazor. Dokonca v pripade ako je to v Mafii 2, ze si vsetky efekty vies pustit aj cez CPU je jeho GPU akceleracia ciste iba moznost pre majitelov kariet od NV ako si zvysit FPS. Neziskavaju tym ziadnu vyhodu ze by si mohli pustit nieco co ostatni nie. V com je potom problem?

Z mojho komentara:
Citace:
Jedine na com to nejde akcelerovat su ATI grafiky. Osobne to nevidim ako dovod kritiky.


Ok. Beriem, ze toto tam byt nemuselo a ze si to nikde takto nenapisal. Alebo si myslel tym, ze si vymyslam a klamem nieco ine?
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 13:07:55
avatar
PhysX tam tak trochu vypada, ze tam precniva jako nejaky prilepek ktery se k mafii nehodi.
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 19:36:07

Jakmile se někdo dotkne nějakého palčivého tématu, začneš vyvádět jak malé děcko, kterému mamka v krámu nechce koupit bonbóny. Už jen tím počtem otazníků a vykřičníků.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 20:20:27
avatar
nejde o téma, jde o to, že to v článku nebo jinde napíšu všechno srozumitelně v souvislsotech a pak někdo pžřijde a začne vytrhovat věciz kontextu a tvrdit,že jsem napsal něco, co jsem ve skutečnosti vůbec nenapsal. je viddět. že ty články píšu ještě krátký.
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-01 11:41:36

Takhle to stačí, bohatě . Ty pasáže o PhysX a konzolích by šly klidně i zkrátit.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nazor 2010-09-01 12:09:14
avatar
Souhlasim. Co treba zkusit k temto tematum davat jen odkazy na existujici clanky. Chapu, ze se to DD snazi napsat tak, aby se to pak z kontextu dalo vytrhnout co nejmene, ale pote tam je hromada opakujiciho se balastu popsaneho jiz v jinych clancich. Jak zacne odstavec na toto tema, tak jej preskakuju a to je skoda.
Perry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 13:04:44

Citace:
A co se týká konzolí, od počátku říkám, že Wii je jediná rpavá kozole, PS3 a Xbox360 jsou ale neměly nikdy vzniknout, jsou umělou marketingovou a zcela zbytečnou platformou navíc jen zdržují vývoj her


A v čem je Wii ta pravá konzole, he ? PS3 je na tom stejně jako PSX a PS2, prostě další krok... nevidím v ní nic marketingového.
Osobně PS3 beru jako lepší konzoli než XBOX a to z několika důvodů
a) BD mechanika
b) hry na XBOX se většinou objevují i na PC (předělat hru z XBOX verze na PC je "triviální" záležitost... více-méně jede na .NETu) => exkluzivní hry na XBOX jsou, ale ne tak exkluzivní (viz. třeba Mass Effect 2... na PC je, na PS3 není)... Ovšem hry na PS3 se na PC portují hůře a většinou exkluzivita = zůstane to pouze na PS3 (Uncahrted, Ratchet a Clank, Gran Turismo atd).. XBOX hry se často objeví na PC (pokud třeba na XBOXu prodělají, nebo vydavatel chce další $, což u PS3 her tak časté není)
c) Přijde i, že PS3 má lpší podporu než XBOX (což je ovšem subjektivní)
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 14:08:54

A co se týká konzolí, od počátku říkám, že Wii je jediná rpavá kozole, PS3 a Xbox360 jsou ale neměly nikdy vzniknout, jsou umělou marketingovou a zcela zbytečnou platformou navíc jen zdržují vývoj her.


Konzole vznikli kuli tomu že každej nechce platit 20 000 každý 2 roky za novej komp....
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:12:23
avatar
dohral jsme za 10 hodin (bez par minut), hudba byla paradni, dabing taky nebyl spatny ale Homer jako Joe moc uveritelny nebyl..moc to k nemu nesedelo ale budiz nejvetsi minus bylo ze na nejtezsi obtiznost jsou policajti dost mirny..prejezd na cervenou je nezajma a kdyz uz po vas jdou tak je muzete rozstrilet a mate pokoj a nebo jim odjedete za 2 bloky a taky mate pokoj..myslim ted kdyz uz vas chteji zabit..proste nic extra...nainstallval jsem si Mafii 1 a tam policie vyhlasi patrani a trva to dlouho a za jizdu na cervenou taky pokuta..
pribehove to spatny vubec nebylo, ale to mesto mi prislo takovy zmateny..preci jen v prvnim dilu jsme vedel kudy mam jet uz v pulce hry aniz bych koukal do mapy ale tady jsem musel porad koukat
kazdipadne jsem se bavil a dal bych tomu 8/10 za pribeh a hudbu..grafika spatna vylozene neni abych musel kritizovat..a jel jsme na plny detaily s HD5850 i s AA na 1680*1050
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:31:04
avatar
zajmalo by me za co minusy? napsal jsme neco co neni pravda? :-/
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:41:50
avatar
Z toho si nič nerob, pár ľudí na celom magazíne rozdáva mínusy podľa nálady, ďalší sú fanatici na mafiu (jedno krivé slovo a si nepriateľ) atď atď atď. Hlavné ako už som písal sú to zbabelci ktorý ti nepovedia do očí s čím nesúhlasia iba ti vrazia mínus do chrbta.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 16:20:58
avatar
Ja už sa tak tešííím na časy kedy odzvonim mínusovým kriplom čo neobjektívne hodnotia pod rúškom anonymity.
Úplne by stačilo zverejniť kto ako hodnotil daného užívateľa, chlapi ktorý si stoja za slovom ostanú, kripli od strachu nekliknú nič a možno sa aj poberú kade ľahšie.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 11:30:39
avatar
polovina recenzie bola recenzia na PhysX...plne so vsetkym suhlasim, ale citat v kazdom clanku negativa na Nvidiu alebo Intel, je uz prekrocenie medzi...napriklad namiesto toho si mohol rozpisat AI, ktora je podla mna na velmi nizkej urovni ...
ps: pribeh a hudba su fakt skvele
Jan Beránek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tolik času ? :-D 2010-08-30 12:01:26
avatar
Chudák ´DD´ vemte si kolik času musel strávit tím že odpovídal na Vaše "dotazy" ohledně PhysX.Když každej ví že to N-vidia dělá jen kvůli své vlastní propagaci a ne pro hráče,snad najde uplatnění někde jinde než v sagmentu hráčů ,kde využije "svou fyziku" a ne úmyslně znevýhodňovat hráče kteří hledají výkon za cenu kterou N-vidia jasně nenabízí ,ale tak to bohužel chodí...
Jinak Mafia II je hra u které se člověk dokáže bavit a styl kterým je zpracovaná nám ze země ve středu Evropy prostě sedí,nemá cenu říkat co by se dalo udělat líp ,protože tak to jde vždycky a stejně tak to mohlo dopadnout hůř.Já sem rád že sem si hru zahrál i když hrát to po 10. jako první díl hrát nebudu a těším se na různé módy a taky DLC které budou a budou stát jistě zato.Mafia II je hra o které se bude v našich lucích a hájích ještě dlouho mluvit, psát a taky hrát
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:23:30
avatar
No,najprv sa vyjadrim k Mafii 2 ... Tato hra absolutne splnila moje ocakavania,skvely pribeh,od hry sa neda odtrhnut,perfektne technicke spracovanie ,atmosfera,proste vsetko ako ma byt ... Kludne mozem za seba dat 9/10,hra si to podla mna zasluzi ...

No,a neda mi nevyjadrit sa aj k ocakavanym protestom a zhadzovanim Physx v recenzii ... Physx v hre nevadi,neoslni a ani neurazi ... Konecne je vsak poriadne viditelny a prestrelky su vdaka nemu o kus realnejsie ... DD, ty na jednej strane vsemozne presadzujes pokrok a s nadsazkou povedane sa skoro modlis preto,aby bola grafika a technicke spracovanie v novych hrach take,aby islo len na grafickych kartach za 330eur+ a na druhej strane v recenzii kritizujes,ze Physx na High pojde len na grafickej karte 480 ( co je samo o sebe blbost,ako uz poukazal mareknr ) ... Tak sa teraz pytam ,kde je vlastne problem ??? Konecne dostanes hru,ktoru tvoj HW nezvladne a je z toho hned ohen na streche ... Ano,je pravda,ze kvoli NV a jej Physx si naplno uziju len majitelia NV grafik ale predsa tych,co maju ATI to absolutne nemusi trapit ... Pokial si len nekazia zazitok z hry tym,ze prezeraju vsetky Trailery pred vydanim dokolecka,tak ani nebudu vediet o co vlastne prichadzaju tym,ze nemaju NV kartu a teda aj Physx ... Takze v konecnom dosledku je to uplne jedno ... Kazdopadne tvoja recenzia presne odzrkadluje tvoje hodnotenie Mafie 2 ... Recenzia dobra ale pokazena kecmi onicom,ktore v recenzii nemaju co hladat
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 12:29:43

U mna ma hra tiez 9/10. Je to moj celkovy dojem, ktory neodzrkadluje to, ze hra vyuziva PhysX.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 13:50:06

Hrál jsi, nebo aspoň viděl někoho hrát GTA?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 15:30:19
avatar
Illusive Man posiela len tie najvrúcnejšie pozdravy...
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mafia 2 2010-08-30 12:30:47

hral sem demo jen demo a oproti jednice je to jak kdybych tohral na nejake konzoli pribeh super ale vykaslat se na nvdiu udleat pekne destrukcni model technologie tu je a vykaslat se na konzole primarne na pc a lidi utrhnou ruce kdyz sem videl obrazky z konzoli a pc ze hry z konzoli me bylůo na bliti
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 14:03:13

Nojo DD zase řeší grafiku místo aby tam napsal že polovinu věcí autoři vystřihli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 14:14:06
avatar
no kdyby tu recenzi četl, tak bys věděl, že část článku je věnována grafikce a část článku právě tomu, že hodně věcí je "vystřiženo" ;)
tycho1979 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnocení 2010-08-30 15:27:14
avatar
Recenze se mi líbila, ale ohledně PhysX je v ní toho zbytečně moc. Grafika je pěkná, i když ne skvělá. Příběh super, ale zase moc cutscén (aspoň že se dají přeskočit, když to člověk opakuje). Jízda po městě taky dobrá, zase ale musí člověk kvůli každý blbosti projet půl města, divný. Nejvíc mě zarazila část ve vězení, kdy procházím kolem plotu a za ním jsou snad naklonovaný vězni. Mohli udělat o nějakej zjev navíc, obzvlášť když pak nastoupí ve vězení do řady a objednoho je tam stejnej černoch a číňan. To je fakt do očí bijící. Jsem zatim asi v půlce a doufám, že horší už to nebude. Taky jsem zvědavej na ten DLC, protože jestli se pak otevřou možnosti, který v tý hře už jsou, tak je to fakt zlodějina.
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 15:50:16
avatar
Mafii 2 jsem uplně nadšen splnila mé očekávání, snad jen grafická stránka mohla být krapet lepší. Ono například na nějakou recenzi já vůbec nedám každý má na hru vlastní názor a vnucovat někomu 9/10 nebo 1/10 .... at si každý myslí co chce
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 17:00:36
avatar
Demo uz mam uspesne za sebou a uz se tesim na full. Hra se mi libi i s jejimi nedostatky. Ze by uz chystali Mafii III
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 17:57:56

Recenzi jsem přečetl celou. S mnoha věcmi souhlasím, s některýma ne. DD srovnávat propracovanost města s GTA mi příjde celkem špatné. Musíš brát v potaz, že GTA je už 2 roky (!) stará hra. A za jak dlouho projedeš v GTA celé město z jedné strany na druhou? A to máš ještě rychlé auta. Mě velikost města v Mafii 2 velice zklamala. Grafika a propracovanost super, ale stejně u mě vede GTA. S hratelností na tom Mafia taky není moc dobře, tu hru jsem dohrál spíše z povinnosti (štvalo mě, že není žádná možnost nějaké volby), protože Mafia 1 je pro mě srdcovka, u GTA jsem seděl a bavil se u toho. Zajímalo by mě, jak by vypadala Mafia 2, kdyby vyšla jak měl hned po GTA. Tvůrci viděli, kde GTA je, tak předělávali snad rok a půl? Pro mě Mafia 2 = 6/10, nevím, jestli si to někdy ještě podruhé zahraju, protože to nejde zahrát jiným způsobem, než jako třeba v GTA. Ale i tak musím říct, že je to v celku dobrá hra ;)
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 18:55:02

2K je odteďkon ten nejhorší vydavatel a příjmá žezlo od Ubisoftu,takhle Mafii 2 vykuchat je větší zločin než DRM ochrana od UBI...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 19:09:50
avatar
Nebudeme chodit kolem horké kaše - konzole a take two nebo 2 k games nevim kdo má tu jejich hlavní politiku na starosti nám tu hru na pc zabili.

Ovšem nerozumim tomu proč tam dd celej odstavec rozepisuje o physx a otom jak je to či neni optimalizovane, to přece není v recenzi potřeba na to můžou být napsaný další články
asoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 19:24:04

Akoze tie vase dristy o apexe a physxse mi uz vazne idu hore krkom.To tu vazne nikoho nezaujima ze sme tak dlho cakali na hru kde pomaly dokopy dve hodiny stravime umyvanim hajzlov a nosenim nejakych posukanych bedni?Tu uz podla mna nepomoze nic ani apex ani physx.To je podla mna uplne mimo diskusie.Pravda je taka ze aj ked som velkym fanusikom tejto hry a cakal som na nu nadrzany ako male decko tak ma nijak extra nenadchla.Je mi luto ze to musim povedat a najradsej by som bol keby to bolo inak ale je to nuda.Tien jednotky to neprekroci.Hra bola jednoduhsie podana a plynulejsia.A bez apex,physx.Cim sa mam nadchinat grafikou alebo zazitkom co si z hry odnesiem.Tu sa mozem len fakt usmiat nad tym co tu parite.Vyroky niektorych co tu pisu akoze vcelku dobra hra su podla mna jasnym priznanim sklamania ktore si bohuzial odnasam aj ja.
Glingglo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SLABY PRIBEH 2010-08-30 19:35:15

Ja mam trochu odlisny nazor na pribeh Mafia 2. Je to jednoducho slaby predvidatelny pribeh, ktory vobec nicim neprekvapi. Je to jednoducho vykradacka tych najznamejsich mafianskych filmov. Clovek vie dopredu predvidat rozuzlenie kapitol, no proste nuda. Z tohto dovodu ma hra okrem grafickej stranky v podstate nezaujala.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 21:18:11

Kdo viděl Vykoupení z věznice Shawshank, tak si určitě vzpomene na určitou část Mafie 2
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kde je chyba? 2010-08-30 19:37:05
avatar
Sem udělal pokus o instalaci na NB a vykysnul sem na PhysX. Vždycky mi to písne, chyba, nelze nainstalovat..

Má s tim ještě někdo problém? Že Mafia nejede, protože nejde nainstalovat PhysX?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 19:55:52

Podobny problem myslim mali aj niektori ludia na PC. Stiahni si posledny PhysX Software z Odkaz. Skus ho nainstalovat zvlast. Mal by opravovat niektore chyby a samostatna instalacia by mala pomoct. Mohla by fungovat aj s tym co mas na DVD ale novsia verzia je lepsia.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 20:06:01
avatar
Tak to nevím, ale mám také problém a jedno zjištění ohledně dema hry:

Problém 1: někde jsem tu četl, že pokud demo hry stáhnu ze Steamu, tak tam bude dabing dle toho, jaký mám vybraný jazyk z menu Steamu. Mám tam češtinu, vše v češtině je, ale dabing je anglicky? Nevím, kde je chyba

Problém 2: pokud hraji demo a vypnu ho, je monitor hrozně tmavý, jako když má kontrast i svítivost na 0, přitom nastavení je stále stejné. Monitor je zpět normálně světelný až po restartu či uspání a znovu nastartování počítače s tím, že při vypnutí se v ukončovací obrazovce už zase rozsvítí, jak má.

Zjištění: při stažení dema ze Steamu jsem neinstaloval žádné PhysX, takže to už je počítám v tom? Nějak jsem žil v domnění, že se to musí nainstalovat
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 14:32:59
avatar
Nové ovladače sem zkoušel, prostě je to odmítne nainstalovat, nepotřebuje PhysX třeba Visty SP2? Je tam jen SP1. Jo a nVidia 130M, což může taky dělat problém..

Ta světlost ve Win 7 jde velice snadno napravit, stačí hodit CTRL+ALT+DEL a pak se vrátit zpátky na plochu. Problém vyřešen..

Nicméně si myslim, že by tam takovejhle problém teda být neměl.. je snad betaverze bo co?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 14:46:57

Je zaujimave ze ti odmietol samostatnu instalaciu PhysX ovladacov. Totiz u inych problem nastaval iba v pripade, ze sa instalacia PhysX-u spustila v ramci instalacie hry(alebo dema). Samostatne presla bez problemov...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 15:22:42
avatar
Nějakej lék na PhysX zrubané demem, či instalací společně se hrou?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 15:49:38

Si asi jediny o ktorom viem ze mu nesli nainstalovat ovladace samostatne. U inych fungoval dokonca aj povodny ovladac s demom resp. hrou potom ako si ho nasli v instalacke a spustili ho. Pokial na nieco natrafim urcite napisem. Zatial neviem kde by mohol byt problem. Podla specifikacii by na tvoju GPU v notebooku mal ist nainstalovat - Odkaz. Kolko pamate ma ta GPU? 256MB ma byt minimum. 32 SPs mas, tak velkost VRAM by mohol byt jediny problem... Vid Supported products na Odkaz - popripade skus nainstalovat ovladace z posledneho odkazu.
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 20:08:57

APEX PhysX Na mojom 2roky starom železe si to hrám v najvyších detailoch pekne plynule bez problémov,až pokial nepustím tú blbosť APEX PissX. Keď urobím TEST VÝKONU priemer mám 52fps bez PhysX. Keď zapnem APEX na stredné detaily,priemer je 17,5fps. Takže "prínos" pre mňa je cca -70% výkonu. Sorry ale toľko výkonu dole pre pár lietajúcich kúskov a ostatných sotva viditeľných vecí...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 22:16:28
avatar
a je vizuální zpracování o 70% horší než s PhysX? Rozhodně neni... tak to vypni a je po problému, ne? Když na to nemáš železo. Muj názor je, že PhysX je jakejsi bonus. Dokud jde vypnout tak mi vadit nebude.
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 15:26:52

Veď jasne že to mám vypnuté,na to by som nervy nemal
Len som chcel poukázať,že PissX je na ***** len díky NV
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 20:23:28
avatar
nejhorší jsou všechny ty amputace které se 2K/T2 budou dodatečně snažit prodat. nebudu křičet že mainstream zničil mafii dokud bude možnost mít více jak 2 zbraně(protože mít všchno najednou je skutečná klasika). díky bohu za piráty kteří už dodali 5 DLC(zatím jenom oblečky a vozidla) a mod volné jízdy.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 22:05:52
avatar
jediný co mi opravdu zklamalo byla nízká herní doba. Klidně bych si dovedl představit o nějakých 5 kapitol víc i vedlejší mise. Ale to je opravdu jediný. Grafiku, physX neřeším, páč na sem to rozhejbal jen na low detaily. A ani tak nemůžu říct, že by se mi to nelíbilo. Asi mám holt jiný nároky. Příběh bomba, přestřelky super. Cestování mi taky nevadilo, je to prostě součást Mafie, stejně jako to bylo v jedničce. Hratelnost (až na tu her. dobu) super. Nechám to pár tejdnů uležet a dám si určitě to znova.

PS: Opravdu v tý recenzi musí bejt celá jedna část o tom jak je na h...o, že to má physX a nemá DX11? Nějak přijde, že když to má podporu physX tak je to podle tebe automaticky špatně. Pokud na to nemáš to železo, aby to běhalo plynule, tak to prostě vypnu a je po problému, ne? I když je ten physX vypnutej, tak mi přišla to zpracování fyziky hodně dobrý... Připadá mi to, jako by sis stěžoval že nemůžeš hrát Dirt2 v DX11 s HD4870...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 22:51:37

Ked vypnes APEX iba vypinas pokrocile efekty. Samozrejme fyzika v hre stale je aj bez toho a je stale pocitana cez PhysX.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 22:19:28
avatar
Mafie 2 je výborná hra a buďme rádi za ni.Spíš by mě zajímalo, jak vyřešit blikající stíny na ATI?
asoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 22:57:50

Ved to nema ziaden spad.Adrenalinove momenty su sporadicke.Najprv sa pol hodinu hrania nic nedeje a potom to na par minut ozije a znova nudny stereotyp soferovania po meste.To ma byt akoze zabava?Adrenalin?Zvyseny krvny tlak,nervy a nasledovna radost po odohrani misie tu pre mna jednoducho absentuje.Akokolvek je hra na pohlad krasna a je sa na co pozerat o com svedci aj to ze v prvych krokoch som mal auto stale na sracky lebo som sa kochal prostredim ma hra kopec nedostatkov.A to riadnych.Pri takomto titule titulov ze MAFIA by som fakt neocakaval ako tu uz niekto spomenul klonovane postavy vo veznici,ze par sekund ako sa odohra brut.strielacka na ulici sa prechadzaju ludia akoby sa nic nedialo dalej zvuky ktore vydavaju topanky pri behu ulicami aj pri zmene prostredia su take iste.Len si to vypocujte.Co predajca zbrani Harry pri prvom stretnuti si s Vittom mal co povedat no ked sa Vitto vratil z lochu po rokoch nenasledovalo ziadne privytanie co by som teda z hladiska celistvosti pribehu cakal v dabingu ked opity Joe spieva do pesnicky z radia jeho hlas nieje predabovany a tak by som mohol pokracovat dalej.OK su momenty v hre ktore ma fakt pobavili ako Joeove hlasky a gesta,vyberany slovnik ale obavam sa ze to nastaci.Prilis roztiahnuty dej a s tym spojene hluche miesta,chvilami som mal pocit ze viac sa odohrava vo videach ako v samotnom hrani.Mna to mrzi ale rozcarovanie ake som zazival pri jednotke a to fakt tlacilo slzy do oci tu skratka necitim.Neodpisujem hru akoze to je shit ale slubovali nam viac.Tolke roky cakania
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 11:01:15

Tu je zrejme dovod preco bol APEX vykonovo problemovy aj na medium: Odkaz

Snad to naozaj upravia v nejakom opravnom balicku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 11:39:15
avatar
a jak to pomůže s výkonem v kombinaci s CPU+ATI, kteoru má na hraní této hry drtivá většina hráčů?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 11:58:51

Vyzera to na chybu, ktora sposobila, ze sa tie efekty tykajuce siat, ktore mali byt urcene iba pre GPU pocitaju za kazdych okolnosti cez CPU. Proklamovane to bolo tak, ze cez CPU sa mali pocitat iba pre hlavne postavy a cez GPU pre vsetky. Ked sa pocitaju pre vsetky cez CPU tak to vykon procesora zabija. Ono to malo podla toho clanku fungovat tak ako ked teraz premazes adresar Cloth a nechas tam iba Vita + mozno este Joe-a alebo Henryho co by pre procesor uz nemal byt problem.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 13:03:44

dobry postreh
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 13:23:50
avatar
super ... takže jinými slovy říkáš to co já v článku, že je nasazení PhysX v MAFIA2 zpackané a sama technologie má mouchy ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 14:05:50

No jedna programatorska chyba este neznamena, ze cela implementacia PhysX -u v hre je spackana. Pokial vyhodis simulaciu siat pre NPC je problem hned vyrieseny. Akurat to tak malo fungovat bez mazania suborov v instalacii hry. Tato simulacia sa vobec cez CPU pocitat nemala. Skor vidim chybu v tom, ze dnes vychadza vela hier poriadne neodladenych a s chybami, ktore sa opravia s naslednym patchom(alebo s viacerymi).

Ja som mal este problem celkovo s hrou, ze mi v niektorych uskeoch spadla do windows. Po restarte hry uz na tom useku problem nebol. Nemal si aj ty nieco podobne? S inymi hrami sa mi to nestava.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 20:19:16
avatar
Tak nevím, že by se bezproblémová a skvělě odladěná technologie vyznačovala tím, že by běžný uživatel musel něco mazat v instalaci aby mu to chodilo ...

jinak ne, s hrou jsem problémy jako pády apod neměl a to jsem to hrál na mém starším PC, kde mám staré ovladače Catalyst 10.3 a starší PhysX ovladače, nic jsem neisnataloval ani neupdatoval ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 20:59:02

Ja to skor vidim na zle nastaveny computing device v pripade APEX Clothing. Aj ked taka chyba sa mi zda malo pravdepodobna. Uvidime ci to vyriesi nejaky patch. Totiz kazda dobra technologia byva vacsinou konfigurovatelna takze staci iba predanim nejakeho handlera alebo nastavit na to urceny prepinac ktory urci co sa ma pocitat na CPU a co na GPU. A chyby sa robia lahko. Hlavne ked mas tazke tisice riadkov kodu na ktorom nerobis sam ale s partiou dalsich ludi. Uplne idealne by bolo keby islo iba o nastavenie polozky v konfiguracnom textovom subore, ktory by stacilo prepisat so spravnym nastavenim a bolo by to ok.

EDIT: Problem moze byt na dvoch stranach. Bud priamo v niektorom subore v hre alebo v poslednych ovladacoch PhysX-u.
Dr:ahos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mafia 2 2010-08-31 13:58:04

No neviem ale myslím že v tejto recenzii je veľa nepravdy,
Mafia 2 je skvele optimalizovaná na starej grafike Nvidia 8800 GTS šlape v rozlíšení 1680*1050 zo všetkými detailami max a zapnutým max PhysX úplne hladko bez najmenšieho trhnutia.

Takže sa nebojte, je pasovaná na Nvidie a na nich šlape perfektne ....
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-31 20:16:19

Mafia II is not using GPU for PhysX Clothing simulation ?


Odkaz
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-01 09:56:23

Ty vaše kecy o spotřebě mě doráží, kupte pár úspornejch žarovek a vyjde vám to mnohem levněji než GPU s nižší spotřebou
filc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PhysX 2010-09-01 09:58:47

Nedalo mi to a po precteni teto recenze jsem se zaregistroval. To proto, abych zde objasnil nektere veci ohledne PhysX.
PhysX je middleware, ktery je dnes bezne pouzivany ve hrach jako Batman: Arkham Asylum, Dark Void, Mirror's Edge, Unreal Tournament 3, Sacred 2, Mass Effect atd. Dalsim middlewarem podobneho typu je Havok ve hrach jako Alan Wake, Assasin's Creed I a II, Bioshock 2, Fallout 3 atd. Tyhle middlewary se vesmes pouzivaji predevsim na fyziku.
Srovnavat PhysX ci Havok s DirectX 11 je uplne mimo misu. Je to jako srovnavat jablka a hrusky. Tyto fyzikalni enginy se pouzivaji hlavne proto, protoze jsou funkcni na PC/xbox a PS3 tzn. na vice platformach. Samozrejme, ze by si clovek mohl fyzikalni engine naprogramovat cely znovu, ale bylo by to prilis slozite a middleware jako PhysX a Havok budou skoro vzdy lepsi.

Recenze obsahuje nektere dobre body jako treba podpora volantu, ale prosim nepoustejte se do kritiky neceho, cemu viditelne nerozumite.
lipoforall [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jak to jde? 2010-09-01 10:20:06

na gtx260 216sp physx medium vse ostatni na max{krom antial..) ten mi prisel k nicemu na 1680x1050 pri 22" pekna koukatelna grafika(muj nazor) hratelnost vyborna stejne jako pribeh chytlo me to tak ze jsem to mel za den dohrany coz se mi stalo naposledy jen u prvniho a posledniho dilu call of duty jedine co bych bral jako "problem" je strasne kratka herni doba, kdyby to stalo 499kc nereknu ani slovo ale dat litr za 8hodin a 57minut? nevim proc ale po dohrani jsem mel divny pocit neco ve smyslu a co ted? zadna volna jizda nikde nic ale proc proboha? perfektni zivy mesto a uplne nevyuzity snad se dockame alespon nejakejch kvalitnich modu co s tim neco udelaji...
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-01 10:35:17

Jinak DD přejmenoval bych to na Mafia 2 - hra,kterou skazili snahou co nejvíce vydělat.Děkuji vám nenažraný 2K
Klamath [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-01 11:04:51
avatar
ja hraju mafia II a muzu rict, ze s prvnim dilem se to neda srovnavat. popravde se mi to moc nelibi
Tomek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konec 2010-09-01 15:52:20

Dneska sem to dohral a mam rozporuplny pocity, hralo se to paradne, ale ten konec me prisel takovej nedotazenej. 13 a pul hodiny me pride docela malo, zas pridou DLC co akorat tahaj prachy, ale to uz proste nejni ono. Ale jinak grafika me nevadila, kdyz to ma dobrej pribeh tak se to hraje samo. Ale nejak necitim potrebu zahrat si to podruhy.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dohráno.. 2010-09-03 00:41:41
avatar
..příběh pěknej až na ten konec.

Hra samotná.. hm, mírně debilní. Upřímně, mě to ježdění autem ani tak nevadí (prostě rád jezdim autem), ale ten zbytek.. ech.

Asi sem zmlsanej GTA, chápu, že některejm lidem se nelíbí (protože je to ívl), ale GTA je taky konzolovka a jde tam dělat sakra víc než v Mafii.

AI je v Mafii teda stupidita non-plus ultra, některé střílecí pasáže jsou na zastřelení autora. Systém kryju se, tedy žiju je sice vcelku realistickej, ale díky automaticky se doplňujícímu zdraví je to takové maličko na hlavu.

Všudypřítomný policajti lezoucí odnikud a arkádové mizení všeho od čeho se vzdálíte pár metrů.. Nic moc.

Město je sice hezky zalidněný, jsou tam auta a tak.. a taky taxíky, který nejdou použít. A spousta věcí, které vlastně k ničemu nejsou.

Akorát je to hezky atmosférické a pěkně se na to kouká.. někdy.
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 23:09:17

DD můžeš mi vysvětlit jak to že situace se hrou souvisí s konzolemi?Mě a většinu hráčů štve že tam není další obsah kromě kampaně (on tam je ale zamčený, dá se stáhnout mod kde si můžete načíst volnou jízdu nebo jakoukoliv část mise, ale nejvíc je zarážející položka DLC SONY .Co to asi bude že by Jimmy's Vendetta )A taky že tam nejsou zbraně nablízko
Doporučuji mrknout na tohle video http://www.youtube.com/watch?v=Iy0nVslhfkk
asoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 00:07:05

No ja som si to pozrel.Sorry ale takto to vyzera ked sa ti niekto smeje rovno do ksichtu.Zlodejina v priamom prenose.Odporny biznis made in USA.(nic osobne)
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dohráno, odinstalováno a už ni 2010-09-06 16:34:38

Příběh: ze začátku skvělý rozjezd, pak úpadek ke stereotypním klišé a nakonec totální rozpad jakéhokoli vztahu k hlavnímu hrdinovi. Zkrátka je vidět, že scénárista si už horko-těžko tahal nějaký děj z prstu.
Grafika: V celku stylová, neurazí ale nenadchne.
Hudba: Asi to nejlepší na celé hře. jedíné, díky čemu se dá přežít nudné pojíždění autem
Hra - ježdění: Nudné, nezáživné, všechna auta jezdí stejně, jen jinak akcelerují. Rozdíl pouze osobák vs náklaďák. Vzhledem k tomu, že ježdění zabere 50% herního času, je to celkem trága.
Hra - střílení: Průměrná third-person střílečka

Celkově: Těžký průměr současné produkce. 6/10
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-09 21:59:16
avatar
u tebe to vidím že tvoje nejlepší hra měla podle tebe hodnocení 7/10
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-11 00:41:24
avatar
By som si z toho veľkú srandu nerobil. Hral si to vôbec? Ani ja by som tomu pri najlepšej vôli viac ako 65% nedal. A to si zober, že jazdenie po meste bolo z toho všetkého pre mňa asi najzábavnejšie, keďže som si zapojil Xboxový gamepad a tieto pasáže hral na hardware, na ktorý boli najviac prispôsobované... Akčné prestrelky som samozrejme hral klávesnica + myš, ale z tejto perspektívy to dnes ešte viac kričí priemerom. Nie je sa čomu čudovať, stačí sa pozrieť na hovadiny typu Kane & Lynch 2 a máme hneď jasno do akej kategórie a pre akých hráčov Mafia 2 žiaľ zapadá... Pritom prostredie a nápad obidve hry vôbec nepostrádajú, len jeho realizáciu.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 15:41:19

Z čeho tak soudíš? Že jsem nedal Mafii II 10/10?? Promiň, ale tahle hra si víc jak těch 6/10 zkrátka nezaslouží.
roox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-10 23:54:35
avatar
Prave jsem ji dohral, pocity smisene. Po prolezeni par for zcela negativni. Je to cele paskvil a dlouhy vyvoj je bohuzel dani za to, ze ja mafia 2 takova jaka je.

Podruhe si ji urcite nezahraju. Jedine az bude kompletni se vsim vsudy, coz jistojiste nikdy nebude(to mezitim vyjde deset DLC a pak jeste mafia3...)

Hodnotit hru jako celek je tudiz bezpredmetne...

Takze nezbyva nez rict: Jdu si radsi zaparit starou poctivou prvni mafii, abych si spravil chut.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Čtvrtek, 19 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 185x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Úterý, 17 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 822x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCPondělí, 16 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 776x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Pátek, 13 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Středa, 11 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1152x
Komentářů: 1
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Úterý, 10 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1200x
Komentářů: 3