Strana 3 z 4
- Mass Effect 2 – technické zpracování
Hry od BIOWARE nikdy nevynikaly tím, že by to byly grafické herní etalony své doby. Mass Effect 2 není výjimkou. Staví na vyzkoušeném herním enginu Unreal 3 a druhý díl je až na vylepšení nasvětlení a přidání efektů vody vlastně úplně stejný, jako ten první.
(Lepší nasvětlení a pěkný design)
Graficky už je patrná zastaralost, kdy extrémně nedetailní textury kazí dojem. Nechápu, že autoři hry nedají hned po vydání k dispozici hi-res textury ke stažení. Kdo si vyzkoušel hi-res textury do Dragon Age, které trpělo stejným problémem jako ME2, tak ví, jak velké vizuální zlepšení jsou HD ostré textury.
(Ohyzdné textury - je rok 2010 máme bežně 2GB grafiky a textury pořád jak z roku 1999)
Samozřejmě zastaralost kouká i z většiny modelů. Překážky jsou tak nějak uměle nalepeny na povrchu, vše je hranaté. Je to škoda, protože tak skvěle nadesingovaná hra, kterou Mass effect je, by si zasloužila mnohem lepší grafické zpracování. Přesto se na tu hru samozřejmě pořád dobře kouká, když to nezkoumáte z blízka. Trochu hezčí a nápaditější jsou některé lokace, ale zdá se mi, že celkový rozsah lokací je výrazně menší než v prvním dílu a není to dobře.
(zastaralost engine nelze zakrýt ... )
Výhodou zastaralého enginu je to, že to běží v plných detailech v podstatě na jakékoliv slušnější grafice. Bohužel hra neobsahuje možnost nastavení AA (špatná vlastnost U3 engine) a tak jsou k dispozici jen AF:
Testovací Sestava:
- CPU: AMD Phenom II X4 940 3,0GHz
- MB: Gigabyte AMD 790FX-DQ6 AM2+
- RAM: Kingston 4x 2GB DDR2 1066MHz
- GPU: ASUS ATI Radeon HD 4870 X2 (hra)
- HDD: Western Digital Raptor 74GB
- Zvuk: ASUS Xonar DX na Redstar RS-502
- OS: Windows Vista Ultimate 64bit SP2
- LCD: ACER AL2723W - 27" S-PVA
Pokud jde o zpracování zvuku, tak opět skvělá hudba a ozvučení, které nepřekvapí. Vše je ale doplněno extrémně kvalitním dabingem postav velmi zkušenými a známými herci, což ze hry dělá opravdu herní film.
Ovládání hry je pak přizpůsobeno na PC velmi dobře, a v zásadě se ničím od prvního dílu neliší. Nově můžete ovládat společníky a určovat jim, kam mají jít, ale osobně jsem to nepoužíval, vzhledem k tomu, že ve hře se mimo nejtěžší obtížnosti v podstatě nedá umřít a padlé společníky snadno oživíte, není důvod se jimi vůbec zabývat a sami jsou natolik inteligentní, že pomáhají.
Bohužel inteligence stále uniká protivníkům. Nově se sice umějí lépe krýt, ale jinak jsou stále tupí, nabíhají v přesně stanovených skriptech a počtech přímo před hlaveň. Zkrátka to silně připomíná Call of Duty. Díky novému zpracování soubojů, je ale Mass Effect 2 akčním zážitkem o něco lepším, než první díl.
Ke hře jsou plánovány DLC, tedy přídavné obsahové balíčky a vsadím se, o co chcete, že vyjdou i nějaké ty datadisky s větším hlavním dějem. Obsahová chudost ME2 napovídá, že si autoři nechávají hodně v rukávě. Dva DLC už vyšly spolu s hrou a přes síť Cerberus, po zadání kódu, který dostanete spolu s hrou, k nim získáte zdarma přístup. Prvním DLC je další herní postava nájemný žoldák, nic nového a světoborného – prostě další postava a její zápletka, ale doporučuji. Druhým DLC je možnost navštívit jisté místo jedné havárie a nebude to příjemné setkání - rozhodně doporučuji stáhnout. Další DLC jsou v přípravě, ve vesmíru je hromada místa.
Pojďme se podívat na závěr …
|