Recenze: Mass Effect 2 – Velkolepý herní román nabral směr průměru, přináší nadšení i zklamání Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Sobota, 30 leden 2010
Přejít na obsah
Recenze: Mass Effect 2 – Velkolepý herní román nabral směr průměru, přináší nadšení i zklamání
Mass Effect 2 - jeden z herních vrcholů roku
Mass Effect 2 - Technické zpracování
Mass Effect 2 - Hodnocení

  • Mass Effect 2 - Hodnocení

A dostáváme se k samotnému závěru recenze. Nebudu chodit kolem horké kaše a snažit se okřávat neobhajitelné, tak to řeknu na rovinu. Pokud uvidíte někde recenzi z hodnocením 10/10, tak je to kravina a nemá to s objektivní recenzí nic společného. Mass Effect 2 nemá kvality na absolutní ocenění a většina rádoby recenzí jsou jen „placenými“ PR kydy před obavami ze snížení příjmů z reklamy v krizové době. Zkrátka skutečných herních recenzentů je pomálu a skutečných recenzí, které jen nevychvalují na objednávku hru, je ještě méně a je to špatně. Je to špatně pro uživatele, kteří dostávají pomýlené informace a je to špatné pro vydavatele, kteří si myslí, že prodeje na základě zmatených realitu nezachycujících recenzí a trailerů, jsou určující pro kvalitu hry.

EA už se pochlubilo tím, že Mass Effect 2 dosáhl na metu 2 milionů prodaných kusů. No a to je ten problém a důvod, proč je Mass Effect 2 takový, jaký je. Hlavní snahou už není udělat kvalitní hru, ale udělat hru tak aby se dala snadno, rychle a s velkým humbukem prodat – co na tom, že pár týdnů na to už si na ni nikdo nevzpomene a hrát to nebude (viz. Call of Duty MW2). Hlavním cílem není hru jen prodat a dobře si vydělat, hlavním cílem je prodat toho kvantum a vydělat nechutně moc za každou cenu co nejrychleji než zákazníci zjistí, že to za to snad ani nestojí.

Bohužel Mass Effect 2 se stal dalším důkazem úpadku herního průmyslu, kde marketing prodej je to co, vydavatele zajímá v 95%. Kvalita samotné hry je vedlejší. Prodeje her dávno nic nevypovídají o kvalitě hry – pokud se o hře hodně mluví a vychází hodně PR materiálů, tak je tu dost velká šance, že hra není kvalitní a marketing potřebuje. Kvalitní hra se naproti tomu prodává téměř sama. Mass Effect je toho důkazem. Zatímco špičkový první díl měl poměrně málo marketingu okolo, druhý díl byl oficiálně hodně propagovaný a kvalita hry tomu odpovídá. Mass Effect 2 je jednoznačně horší hrou než Mass Effect 1. Dokonce bych řekl, že Mass Effect 2 je jednou z nejhorších BIOWARE her, kterou kdy vydali. Čím to? No protože je více EA než BIOWARE, je triviálně jednoduchá než typická hra Bioware a je více klasická tupá FPS než propracované RPG BIOWARE.

Absence propracovaného inventáře a managementu postav je obrovskou chybou, která celou hru těžce poznamenala. Není to prostě to RPG na které jsme od BIOWARE zvyklí a hra jako taková tím trpí. Výmluvy, že to je pro herní dobro a větší akčnosti zůstávají jen výmluvami a EA a BIOWARE to dobře vědí. Dragon Age, které je jasně podobné KOTOR a ME1 je ryzí hardcore RPG se vším všudy a je řekl bych ještě o pěkný kus drsnější, těžší a akčnější než Mass Effect 2 a má všechno co má mít. Mass Effect 2 skutečně zaostává a nemuselo – stačilo jen trochu vylepšit to, co bylo v prvním dílu, moc práce by to nedalo. Žádná relevantní dobrý důvod, proč Mass Effect 2 není tím skutečným RPG jako ME1 zkrátka neexistuje.

Navíc, když se na celou hru podíváte, zjistíte, že se z 90% skládá jen z jednoduchých dílků přehršle herních postav, se kterými nemáte čas ani prostor se blíže sžít. Jen 10% hry tvoří hlavní děj, který je jen ozvěnou dechberoucího velkolepého tažení v prvním dílu. Mass Effect 2 nabízí také menší lokace než ME1 a celé to vypadá tak trochu jen jako laciná nástavba, která má vydělat hlavně prachy. Málo RPG prvků, netypická BIOWARE nepropracovanost a směr průměrných (ve skutečnosti podprůměrných her a herních prvků) ukazuje na to, že BIOWARE neměli tolik prostoru k tvorbě a kdosi jim napovídal. Je to velká škoda, že Mass Effect 2 není tou BIOWARE hrou, na kterou jsme zvyklí, a kterou od tohoto studia očekáváme. Zjednodušování není správnou cestou. Naštěstí si BIOWARE zachránilo alespoň pár prvků a Mass Effect 2 zabaví na pěkných pár hodin a nabízejí hodně herní kvality. Ale mohlo to být o dost lepší, kdyby místo funkce vyklešťování použili tvůrci funkci úprava a doplňování.

  • Závěr

Mass Effect 2 je bezesporu vynikající hrou, bohužel silně provedením a rozběhem inklinuje k bídnému hernímu průměru. Je pro BIOWARE netypicky nerozsáhlé, nepropracované a obsahuje arkádové akční prvky, které do RPG prostě nepatří a ty, které by mělo obsahovat, tak tvůrci z nejasných důvodů vypustili. Mass Effect 2 je jen stínem prvního dílu a jeho celkových kvalit nedosahuje, je spíše nástavbou a dokazuje, že druhé díly jen zřídka kdy překonají původní díl. Jako RPG selhává Mass Effect 2 v mnoha ohledech – v podstatě z něj zůstaly jen slušné dialogy.

Zatím co velkolepý heroický výpravný Mass Effect 1 a brutální, propracované akční Dragon Age nesou jasný podpis propracovanosti a neutuchajícího nadšení mistrů RPG, studia BIOWARE, a co by RPG a hry obecně patří k tomu nejlepšímu, co se kdy na poli her objevilo, Mass Effect 2 je dítkem spíše poněkud negativního vlivu vydavatele EA na tvůrce BIOWARE. Doufáme, že v EA se někdo chytí v čas za hlavu a nechá BIOWARE tvořit jejich RPG, na jaké jsme zvyklí a třetí díl se bude moci postavit tváří tvář nejlepším RPG historie, kam na příčky nejvyšší patří excelentní Mass Effect 1 a Dragon Age. Druhý díl Mass Effect zůstává až příliš vzdáleně pod nimi, nečekaně hluboko pod jinak vysokým standardem BIOWARE a neukazuje to, co tohle studio běžně umí a dokáže. Přesto je MASS EFFECT 2 vysoko nad průměrem jiných her, a nabízí špičkovou hratelnost, skvělou dějovou provázanost v nápaditém světě a rozhodně si jej nenechte ujít (ale až po dohrání prvního dílu).

Jak hodnotíme a recenzujeme hry si můžete přečíst zde.

Od třetího dílu, který vyjde zhruba za 2 roky, čekáme ale mnohem více a BIOWARE s EA mají možnost dát se na tu správnou cestu, na které celá série začala. Vzhledem k tomu, že s herním engine se nic dělat nebude (ani nedá), herních postav v podobě parťáků je už až moc, je hodně času doplnit novou akčnost o pořádné RPG prvky a hlavně opět se vydat na cestu heroického velkolepého děje za záchranu vesmíru …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 22:41:38
avatar
no neviem nechytila ma ani 1 ani 2...na mna je tam moc preklikavania, videa a roznych inych veci co nemaju z hranim nic spolocne..pomer hrania a citania je tam asi 1:3..namiesto toho mohli vydat knihu, tu by som si isto radsej precital ako zahral tuto hru..
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 12:59:52
avatar
No ono totiž když odhodíš růžové DD brýle, a kecy typu "příběhově nejlepší RPG", "jedna z nejlepších her historie", které mi už po 15-tém opakování téměř v každém článku zde opravdu lezou krkem, tak zjistíš, že ME2 je opravdu nástupcem pouze nadprůměrné hry Mass Effect 1 s hodnocením kolem 85 max. 90% (ano, xbox magazíny apod. s jejich 10 z 10 vynechávám, to má na konzoli každá blbost). Dvojka tedy splnila požadavky na důstojného nástupce (alespon hodnocením), a i když zamrzí ztráta RPG prvků a stupidní těžení surovin, je to stále slušná a jednoduchá (někdy až moc jednoduchá,ale stejně jako byl ME 1) střílečka s dějem, fungující jako příjemné odreagování. Takže celkové hodnocení pro mě 80%, za dobře udělanou hru, která je nadprůměrná a zabaví, ale nic víc. Pokud milujete střílečky klidně si pár procent přidejte, nic víc tento díl není.

PS : Jen se modlím aby ME2 DDmu otevřela oči a všiml si její podobnosti s jedničkou v mnoha ohledech a trochu poupravil své uctívání prvního dílu, nehodlám ted v každém článku zde číst věty jako "po propadáku druhého dílu, po nesplněných očekáváních, po zklamaní z ME2 první díl stále zůstává nepřekonatelnou modlou, hrou historie, a cokoliv ted budete hrát nebude ono a to až do třetího dílu, snad trojka přinese vylepšení, těšíme se na třetí díl...".

Každý kdo četl jákýkoliv herní článek zde za posledního půl roku snad ví o čem mluvím a bude se mnou souhlasit že už toho stačilo na dva díly Mass Effectu dopředu.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 16:11:53

Tyhle novy akcni RPG nejsou ono, nebo spis tam tak nejak mistama chybi to co hrace u RPG drzi a je to zaplneno bezduchou akcnarnou, ktera zase nedosahuje kvalit ciste akcnich her.

Po Mass efectu 1 ktery me nijak extra nechytnul jsem premyslel, jestli to neni tim jak starnu. Tak jsem si projel znova tech par legenadnich RPG her Fallout2,Planescape:Torment, Baldur's gate 2 s datadiskem (takhle dlouhy hry by meli zakazat) a KOTOR 1 a 2. S klidnym svedomim muzu prohlasit ze vekem to fakt neni a i po nekolikerem dohrani maji tyhle klasiky porad stejny casozroutsky efekt jako driv.

Moje osobni porovnani "RPG" s jejich predchudci z poslednich par let.

Oblivion: Morrowind je morrowind, hlavni chybou je dynamicka obtiznost nepratel, ktera uplne degradovala postupne prozkoumavani mapy a shaneni vybaveni. (bandity v daedricky zbroji nikdy neodpustim, co hodin sem ji v Morrowindu lepil dohromady)

NWN2: prekonava 1 o dost, ale zaostava za BG2 (to plati i pro datadisky).

Bioshock: Systemshock 2 je lepsi, Bioshock je na me moc ujetej, a moc stoji na temnym prostredi.

Mass Efect 1 hlavni linie pribehove super, ale vedlejsi mise + suroviny planety jsou strasna nuda. Kotor Byl takovej kompaktnejsi a lip se mi to hralo.

Fallout3: Prima hra sjel sem ji jednim dechem, nehraje si na F1 a F2, ale jde uplne vlastni cestou takze neni duvod ji srovnavat s predchudci, pribehovej konec, nemoznost toulani se po svete a levelovej strop na 20 je pro me zklamani.

Dragon Age: No tu hru sem porad jeste nedohral, nejak nebyl cas srovnani by snesla snad jedine s Wizardry 8(ale ty byly pekelne tezsi) nebo wizard and warriors nebo jak se to jmenovalo, ale ty ve me nezanechali nijak hlubokou stopu, takze DAO vyhrava. Prima akcni RPG s naprosto iritujicim inventarem a poznamkami + prehnane hodnocenymi vztahy mezi postavami. Hratelnosti by hrozne pomohla o jednoho clena vetsi parta, takhle to hrozne omezuje slozeni party, ktery je takrka pevne dany.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 17:29:24
avatar
Wizardry 8. Obrovský respekt každému kdo to dohrál. Kdyby to měl být etalon RPG tak nevím nevím.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 18:46:55
avatar
ja to dohral nedavno podruhy trvalo me to tak 4 mesice, ale zase sem to nehral kazdy den a mezitim sem dohral i nekolik jinych her. kazdopadne i po tech 7-8 letech je to porad bomba.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-02 08:36:07
avatar
presne duvod proc jsem nikdy nezacal druhy playthrough, sere me ze nemuzu predelat pohlavi a vzhled pri recyklaci postavy a dolevelovani na 60. udelal jsem tu chybu ze jsem hral ME1 za paragon. po tom co jsem videl jak nadava shepard na toho hanara je paragon fakt nuda. jo, a nikdy nehraju za zenske postavy protoze proste nikdo neumi udelat vlasy ani hezke ani uveritelne, jsou tam jenom z nutnosti. trochu se divim ze se jim v 2ce povedlo naroubovat jakz takz neco na Mirandu.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 20:45:24

Ja to dohral napodruhy a trvalo mi to prez pul roku. Puvodne sem mel ceskou verzi a to bylo peklo vzhledem k prekladum klicovejch slov pro rozhovory

Navic napoprve to snad ani dohrat nejde. Ma to moc moznosti a pozdejc ve hre clovek zjisti ze neco je nepouzitelny a je to na novej zacatek...
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 23:09:29
avatar
Nechci být rejpal, ale na poměrně negativně se nesoucí recenzi mi přijde 91 % nějak moc (zvlášť když opěvovaný Dragon Age měl jen o 5 % víc)..
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 09:26:35

Souhlas, to číselné hodnocení je úplně mimo a snad v každé recenzi čehokoliv ostře kontrastuje nejenom s textem recenze, ale hlavně s přímo pod ním uvedenou tabulkou Pros x Cons.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 16:55:44

JJ. Dost vysoke hodnotenie na v podstate negativnu recenziu. Potom nechapem kritiku hernych magazinov v uvode. V Score bola recenzia vedena vysoko pozitivne a hodnotenie 90/100.
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 20:33:17

Však tam několikrát píše, že ME2 je nadprůměrná hra oproti plno hrám co se dneska vydávají, ale průměrná s hrama co vydává Bioware a proto se zdá, že je ta recenze negativní, když ME2 srovnává s ME1 a Dragon Age ;)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 19:41:11
avatar
DD asi v recenzi nedokázal správně popsat svoje celkový pocity ze hry (který byly jistě pozitivní) a dokázal je vyjádřit spíš v tom celkovým hodnocení.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 23:08:28
avatar
no recenze je z velke casti akorat kritika, pak pises ze hodnoceni jako 10/10 tak je to strasna kravina a nema s objektivni recenzi nic spolecnyho (od kdy je proboha recenze objektivni???vzdy se jedna o subjektivni nazor autora!) a nakonec tomu sam davas 91/100. opravdu nechapu. to je tech 9% takovej rozdil?sak staci ze se nekomu libila absence inventare a hned to muze hodnotin o tech 9 desetinek vyse. ty mas strasne zvlastni skalu hodnoceni...po precteni recenze sem ocekaval tak max 7,5-8/10 a ty vytasis 9,1...stejne jako u cod:mw2 hodne zvlastni.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 23:40:49
avatar
Koukám na to stejně jak ty Jsem to četl a řikam si: hmm, to nebude moc dobrý, jednička asi fakt lepší, ale zase to nebude tak hrozný, jak je to popisováno...po přečtení jsem si udělal názor tak na 80% a pak koukám 91% To já jsem Batmana docela chválil oproti tomuhle a vyšlo mi to na 75-80
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 00:01:11
avatar
já to přřesně čekal, jakoo každá jiná recenze, pořád jen kritika od začátku do konce, jsem si říkal, že takhle zprzněnou hru DD asi nerozdejchá, potom jsem si vzpomněl na COD a jeho hodnocení a řekl si že DD prostě toho moc oočekával, myslím že by k hrám měl mít stejný přístup, jako k GFK nVidia, aby se měl čemu divit (nemyslím nV ale hrry) a nejenom kritizovat to stejný pořád dokola
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 00:31:19
avatar
Jo, zrovna jsou koukal na videorecenzi tady a chtěl jsem sem dopsat to, co tu píšeš. Očekávání bylo u DDho velké a nenaplnilo se, neb se hra podle toho, co čtu, zjednodušila. A proto popsal několikrát dokola (alespoň poslední stránka), to samé, a proto to také vypadá jako samá kritika, i když v reálu je to vlastně jen jedna či dvě věci, co se vytýkají. Pak jsme překvapeni z hodnocení, ale ono když se na to podíváme, tak je to tak jak píšu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 00:54:25
avatar
tak na to co vsechno kritizuje se staci podivat do kolinky minusu a jedna nebo dve veci to fakt nejsou. kdyz me hra zklame tak ji nebudu davat 9 z 10, coz si zaslouzi jen spickove tituly, ale treba tech 7-8, jak ja sam pro sebe hodnotim dragon age, ktery zase me zklamalo. prvni mass effect tu dostal 93%. a to DD pise ze je tento dil celkove ve vsech smerech horsi nez jednicka?jak mam poznat 2% rozdilu?

a navic vsechny recenze, ve kterych dostal ME2 skoro 10/10 rovnou oznacuje jako placeny PR kydy. ale kdyz je oslavna recenze zakoncena skvelym hodnocenim 10/10 tak to pochopim. ale kritickou recenzi zakoncenou skvelymi 9/10 fakt nechapu. to me spis pripada, ze DD napise recenzi tak jak chce on, ale hodnoceni sem napise takovy jak chce treba EA nebo kdo mu tu hru dodal. sak oni si stejne zkontrolujou to hodnoceni a zbytek je nezajima...a s tim poslednim codkem to vypadalo podobne.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 11:51:59
avatar
Bylo už řečeno předem jaké to bude a pak už člověk nemůže moc přehodnotit názor, aby si zachoval tvář ultra hardcore milovníka mass effectu.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 23:25:05

vynikajuca hra..fantasticky pribeh, varibilna a zabavna hratelnost....to znizenie RPG prvkov mi vobec nevadilo(a to mam prejdeny aj DA:O), vyhodnie inventara chvalim(predsa ma nebavilo stale len rozdkladat tie najslabsie zbrane na omigel kvoli plnemu inventaru) ani to vynechanie Maka mi absolutne nevadilo, naopak konecne su prec strasne stereotypne vedlajsie ulohy....

proste u mna nie je o com 10/10...u mna sa na ME2 nehrabe ani Dragon Age Origins, ani nic (okrem Bioshocku a ME1) co som v zivote hral...strasne sa tesim na trojku
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 11:37:08
avatar
ME ,DA a Bioshock su naozaj fajn hry alee starych predkov(systemshock,Baldurs gate,HL1,DeusEx,Fallout...) neprekonaju , zlata doba videohier skoncila , to co tu dnes vidime su len marketingove produkty ktore sa uz nevytvaraju srdcom a dusou ako to bolo kedysi
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 12:24:29
avatar
Neda mi nez suhlasit s tebou. Baldur, pokial som chcel mat aspon vacsinu veci a prejdenej mapy cca 60-80 hodin cisteho hrania.
Sucasne "hry" maju mozno tak desatinu...
Sajmoska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 23:49:58
avatar
Nevim, co beres jako soucasny hry, asi MW2, ale napriklad tato hra ma myslim nad 30h, fallout 3ka mela taky hafo, borderlands taky, co vsechny novejsi final fantasy, dragon age, u vsech her tohoto typu je herni doba min. nad 20 hodin a ve srovnani s balldurem atd jsou to nebe a dudy, kdyz uz beru v potaz narocnocst vyvoje hry jak uz po graficky strance, tak dabing, distribuce atd, je lepsi, kdyz presahuje kvalita nad kvantitou.

Ruku na srdce, kdo si dneska na NADUPANYM PC za 30 litru radsi zahraje Inquisitora, nez treba Dragon Age... Hry hraju uz pres 10 let a bavej me cim dal vic a vic a jsou cim dal tim lepsi a lepsi, dle myho nazoru. To, ze na to prichazi cim dal tim vic lidi je jedine dobre pro budoucnost her.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 00:04:36
avatar
No tak ten casovy udaj mas dost skresleny. MW 2 som sice nehral, ale bol som u kamosa pri instalacii a hrani. Presiel to do 10 hodin. Po celu dobu som bol pri tom pretoze som cakal, ze to bude nieco viac. A potom naraz koniec.
K porovnaniu so starsimi titulmi - IWD 2 komplet v cestine, graficky mi pride super (moj nazor, dobre sa mi na to pozera). Takze ano, je lepsie ked presahuje kvalita nad kvantitou ale zo sucasnych titulov nevidim ziaden ktory by presahoval starsie klasiky.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 12:24:31
avatar
TO ganja: Tak tos toho chlapče asi fakt moc nehrál....
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 13:01:56

neboj sa....mam prejdene asi 4 tucty hier...medzi nimi aj take skvosty ako Baldurs Gate, Half-Life 2, Neverwinter Nights a podobne kusky...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 15:48:22
avatar
to jako že jsi hrál nebo dohrál 50 her??? no to je mi tedy číslo

myslím, že tu budou matadoři kteří mají 10x tolik zářezů
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 17:40:34
avatar
Projdené nebo dohrané a dohrané nebo pořádně propařené? Protože jak sem tady četl za kolik času ME2 "dohrávají" místní "hráči". Až se mi udělalo nevolno.
Což mi mimochodem připomnělo, že mi v ME2 vadí, jak jsou některé lokace vázané na mise a pokud splníte cíl mise, je konec a lokaci už nenavštívíte. Přijde mi to jako hodně podpás a musím si to pořád opakovat, abych tam prolezl každý rožek a každou odbočku, než půjdu a zmáčknu mezerník u "hlavní věci". To už jsem se dokonce líp popasoval i s tím jak se šplhá na "schody" stylem přiběhnu, kryju se, přelézám ale vlastně lezu nahoru a opakujeme podle počtu stupňů.
Sajmoska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 23:54:29
avatar
To vystupování po schodech je fakt sranda Jako gears of war a Army of two. Naštěstí je to v ME2 jen asi 2x za hru, ještě jsem nedohrál...
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 23:19:29

ja povazujem mass effect 2 za akcnu RPG a to kvoli tomu:
1. levelovanie postavy
2. priame ovplyvnenie pribehu
3. rozhovory
4. moznost plnit lubovolny quest...
vsetko ME2 splna takze pravom nosi titul akcne RPG..

a co sa tyka autohealu...ten bol aj v ME1..len tam bol ten rozdiel ze medi-gel sluzil len na rychlesiu regeneraciu zdravia, ale ked sa chcelo dalo sa pockat a bolo...
aspon mne sa zda...ked sa mylim opravte ma
Trovaricon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 16:42:43

regen mal len soldier ako svoj specificky skill - davalo to aj nejake dalsie bonusy. Inak si moho mat regen len ak si si dal do armoru upgrade, ktory regen daval (ale stale to bolo menej ako mal soldier pasiv skill). Jedine ak si mal strasne malo HP (rozmazana obrazovka + tlkot srdca) tak sa ti po urcitu hranicu HP zregenerovali (strasne pomaly)
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 23:43:27
avatar
ME1 byla slušná hra, ovládání průměrné, příběh lehce nadprůměrný. Rádoby originální příběh, slušně okořeněný vztahy s NPC. To bylo sice poměrně originální, ale nějaké extra emoce to ve mě nevyvolalo.

Jestli je dvojka v tomhle stejná, tak nechápu, kde se může vzít hodnocení 9/10. Pro mě slušná hra, ale ne víc než 8/10. Např. Dragon Age má mnohem silnější příběh.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 23:58:47
avatar
no to taky nechapu trochu to DDho nadseni pribehem. jo sice byl u te jednicky hodne dobry ale rikat, ze je nejlepsi v cele historii her?to jako ani nahodou...nasel bych desitky her s lepsim pribehem. treba deus ex, baldurs gate, prvni gothic, adventury jako longest journey, broken sword nebo ceskej posel smrti, z novejsich her pak treba bioshock...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 00:36:31
avatar
Tak u Bioshocku je hlavně skvělej samotnej nápad takového města pod vodou + to, co se tam dělo. The Longest journey je pecka, kterou jsem hrál před asi 6 lety, když jsem ji dostal k předplatnému Levelu. Nedávno jsem uklízel a mám tu na stole těch pět, nebo kolik jich je, cd. Vlastně z té hry pochází má přezdívka, když o tom tak přemýšlím. Asi to zase nainstaluju (i když nevím, zda to radši nekoupím na steamu a nestahnu, než tam pořád ládovat ty CD )

Ještě, co se týče nadšení. On je nadšený pořád, z mnoha věcí, tak se ani nedivím, že ho to očekávání tady dostalo. Na druhou stranu si nemyslím, že by to bylo nějak zkreslené hodnocení, alespoň víme, co tam není takové, jaké mělo/mohlo být.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 00:55:59
avatar
jj skoda ze hry jako longest journey uz nevychazi...posledni dobra adventura kterou sem hral byla snad jen syberia...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 15:37:48
avatar
I po Siberii 1 a 2 ještě nějaké vyšly. Mě se třeba líbila Runaway. Teď se chystám, že si koupím Runaway 2. A jinak Brokenswordy, ale nejlepší z BS stejně podle mě byly BS 1 a 2. Teď se chystám na nějaké ty české, Posel Smrti mi teď kámoš vynachválil a ještě si vzpomínám na Ni.Bi.Ru Posel bohů tak na tyhle se teď chystám. Jinak si ujíždím taky na starých klasikách, které jdou spustit přes ScummVM Odkaz Je tam jako kompatibilní hra i třeba Dračí Historie.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 09:36:54
avatar
Když už zmiňujete Bioshock, tak ten taky běžel na UT enginu jesli se nemejlim A jak vypadal..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 10:49:38
avatar
No to jak vypadá Bioshock bych sem moc netahal, protože podle mě je to nic moc. Však se projdi po nějaké mapě a koukni na textury, to je dobrá rozplizlá nízkorozpočtová hmota...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 16:48:51
avatar
nahodou me se grafika bioshocku hodne libila neni na zkoumani textur z blizka, ale jinak modely, desing prostredi, voda, efekty plasmidu atd jsou zpracovany hodne pekne. a hlavne ta hra ma svuj styl a perfektni atmosferu. tam grafika pekne poslouzila svymu ucelu.
Sajmoska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 23:59:13
avatar
final fantasy 7 byl podle me pribeh s nejvice emocemi, u smrti Aeris jsem se malem rozplakal
h0n24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je to trhák?! 2010-01-31 00:37:45
avatar
Samozřejmě, že je Mass Effect 2 lepší než 1! To je bez debat! DD není ten pravý konzolista, aby tuhle velkolepou, filmovými efekty pořádně nadupanou hru ocenil! Dívat se na ni z blíže než 3 metrů je trestuhodné! A Antialiasing zapínat manuálně v Catalystech dvojnásob!

Sarkazm off: Oba dva Mass Effecty jsou zajímavé. Prožitkové. That's the point.

S příchodem prvního dílu se na scéně objevil úžasný svět plný krvežíznivých robotů a překrásných mimozemšťaněk. Hráč se nestihl pokochat imponujícím prostředím a hnedle se objevil v akci. Dechberoucí střílečka naboostovala hráčovy emoce. Emoce + jednoduchý příběh + záchrana světa = trhák. Ano, byl to trhák.

Dvojka má emoce i jednoduchý svět. Je to trhák? Ale ano, je. Bohužel ztrácí na zpracování.

Ano, kámo! Oba dva Mass Effecty byly pro nás, počítačové hráče, technologickou noční můrou. U jedničky jsme to tak trochu čekali, byla přepracována z konzole a kdejaký problém se dal omluvit. Ale u dvojky? My počítačoví pařmeni se podruhé oblafnout nenecháme! Neomlouváme hrubý rastr textur, běhání ve vzduchu ani stupidní hackovací puzzle (in ME2 more stupidity included!).

PS: v epilogu Dragon Age jsem zaplakal nad rozvržením hlavního děje; najít kolegy: 80% herního času, zničit nepřátele: 20% herního času...

Na konci ME2 jsem si rozmlátil klávesnici...
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 01:02:54
avatar
Přesně tak a ta trestuhodně krátká hrací doba. Za necelých 13h dohrané a na konci jsem měl pocit, že to mohlo mít klidně dvojnásobek, kdyby na tom zapracovali.

Většinu času člověk stráví tím, že hledá lidi do party, což né že by nebylo zábavné, ale není to vlastně nutné. Já si vybral s kým chci chodit a zbytek mi byl víceméně šumák. A ke konci to co se s těma postavama stalo, to jest přímo do očí bijící blbost. Nemáš žádnou možnost to ovlivnit a můžeš to maximálně oplakat a řekl bych, že krom postav z ME1 se s něma ani moc nesžiješ, takže ti je pak vlastně fuk co se s nima stane.

Pro mě teda zklamání, ikdyž jsem se většinu času bavil.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 11:56:01
avatar
Kolik jsi měl gameplay? Já hraju už přes 58 hodin a mám pocit že sem tak možná v půlce.
h0n24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 21:34:11
avatar
24,5 hodin. Měl jsem projeté všechny úkoly, které mi přišly formou hlavního děje pod ruku. Tzn. nehledal jsem úmyslně vedlejší questy po městech (stanicích).
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 00:51:48
avatar
Nejlepsi recenze ma Yathzee - dokonaly pokud ovladate anglictinu
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 10:51:58
avatar
heh tam hledam ten mass effect 2 a ty myslíš obecně recenze
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mnu.. 2010-01-31 01:44:12
avatar
..netvrdim, že ME nemá dobrej příběh, to má, ale pro mě zatim absoultně vede jedna, mírně opomíjená hra.. Deus Ex.

Jinak bývají velmi dobré různé japonské hry (takovej Metal Gear Solid je taky dobrej). Případně první Max Payne, super příběh..

No, než tohle dohraju tak to potrvá..


Ale každopádně, pěkná recenze, díky za ní.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 20:18:19

Moje řeč, Deus Ex byla zatím nejlepší hra, kterou jsem hrál a jediná, kterou jsem dohrál víc než 2x.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak to sem zvědavej... 2010-01-31 08:19:14

Takže, pěkně od začátku: jednička byla super, i když mě občas štvalo nudný kecání (a to sem netušil, co mě čeká v Dragon Age ) a bloumání v MAKU po pustejch planetách a pořád stejnejch základnách. Taky ten inventář mohl bejt přehlednější, ale přežít se to dalo (mě se stejně nejvíc líběj starý kostičkový inventy, kde pěkně vidíte, co si kam dáváte), ke konci sem stejně všechno rorpouštěl. Co mi ale fakt NEVADILO, byla absence munice, a nechápu, jak BioWare mohli takhle použit logiku světa, tkerej udělali. V ME1 napíšou, že zbraně nepotřebujou munici, páč si jí vytvářej, a ve dvojce to uplně otočej?!? Chápal bych rakety nebo granáty, že se musej sbírat, ale alespoň tu útočnou pušku a pistoli mohli nechat na přehřívání. Koho zabili kvůli přehřátýmu kvéru, je lama (a jo, taky sem se párkrát nachytal ). Taky mě moc nebavilo běhání po Normandii, hlavně ten výtah byl otravnej, dyk sakra ta stará Normandie byla maličká, to se to nevešlo do jednoho loadu? Tady je ještě větší, tak sem zvědavej.

Taky mi nevadily výtahy. Nebyly až tak dlouhý, většinou byly logicky zakomponovaný (je mi jasný, že do doku na střeše výtahem musim), a parťáci v nich rozhovorama občas pobavili. Loadovací obrazovku beru jako krok zpět.

Docela se těšim na slibované pestřejsí vedlejší úkoly, na to jak si muj Shepard z 1 povede ve 2, na na celkovej příběh. Každopádně moje očekávání povadlo, snad budou nějaký bonusy ve sběratelský edici.

Posledmní poznámka k DDho nechápání prezentování hlavního hrdiny: já čověče se přiznám, že ME1 sem dohrál za originál chlapskou postavu (jo, přesně toho pána, co je na přebalech). Asi sem poznamenanej Arnoldem a Stallonem, ale prostě když už hlavní hrdina, tak má bejt drsnej jak smirkovej papír, a lesbický hrátky jsou sice taky fajn, ale na koukání, a když se mám s postavou stotožnit, tak musí mít ty správný věci tam, kde maj bejt Nikomu neberu hlavní hrdinky, ale takhle to mám já.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zamrzí.. 2010-01-31 09:31:20
avatar
Tak trošku souhlasím s panem autorem, sice recenze jako celek je napsána hodně negativně, ale oproti jedničce je ME2 opravdu o pořádný kus zpátky.. a je to velká škoda
Nejvíc mě štve ten upadek RPG prvků, mám odehráno nějakých 18 hodin a teprve teď jsem nějak více porozuměl systému vylepšování a vůbec zbraním. ME1 byl aslespoň pro mne, jako RPGčkaře , asi milionkrát přehlednější a hned po misi na Eden Prime jsem dokonale pochopil celý systém inventáře a vylepšování. O dějové stránce nemluvě..
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 09:40:07
avatar
Mě teda ve dvojce chybí nějaká závažná rozhodnutí, jediné které mi utkvělo v paměti je zda si necháme základnu collectorů nebo ne? Uvízly vám v paměti ještě nějaká?
Morfable [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 11:11:01
avatar
ještě docela velké rozhodnutí je jestli ty gethy přeprogramuješ nebo zabiješ, jinak mě nic nenapadá
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 13:18:11
avatar
Jo to je fakt. Ale oproti jedničce to je žalostně málo.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 09:50:56
avatar
Pokud se podíváte na ME2 bez porovnání s ME1, tak máte před sebou skvělou hru, bezva děj, velmi zábavné hlavní i vedlejší mise, velmi chytlavá akce, spousta možností... hrál jsem 1 i 2 a dvojka je bezkonkurenčně lepší.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 10:29:51
avatar
Asi najhorsia recenzia co som tu kedy cital, sorry DD ... Kopa kritiky v celej recenzii a hodnotenie 93% ? A to len preto ze v dnesnej dobe to je skvela hra ??? Hmm,ked uz byt zasadovy,tak vo vsetkom a dat hre tolko, co si podla teba zasluzi a nie tolko o kolko je lepsia oproti ostatnym sra.kam ... A takisto nechapem , ze preco automaticky musi byt recenzent idiot alebo zaslepeny ci podplateny ak da hre 10/10 ... Preco by jej nemohol dat take hodnotenie proste preto, lebo sa mu ta hra paci taka aka je ? Recenzia je predsa subjektivne hodnotenie ( ktore by vsak malo vychadzat z objektivnych faktov ) ...
A co sa tyka ME1 tak tato hra nikdy nebola RPG co sa tyka vyvoja postavy cez strom ala diablo alebo nieco podobne ... Ja som mal dokonca pocit ze v ME1 je cely RPG system len akosi "naviac" prirobeny aby sa nepovedalo ... Jeho vplyv na hru bol tak minimalny ze tam ani nemusel byt a preto mi podla mna v ME2 chybat nebude ( hru som este nehral ) ... Co mi vsak bude chybat su lekarnicky a povazujem to za velmi zly krok ... Nechapem preco ma BW potrebu ist stylom mainstreamu ... Predpokladam ze je to tlakom od EA,aby sa konzolaci nestazovali ze je hra tazka ... Co uz ...
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 11:30:09
avatar
Jsem se docela pobavil některými názory.Dech beroucí akce,zábavná hra,kde se člověk nestačil pokochat okolím a hned akce .Tohle jsou hry typu spousta povídaní,prozkoumavání okolí, dlouho nic a pak akce bez napětí a strachu o svůj život hrdiny.Tím samozřejmně netvrdím,že je to špatná hra.Osobně mám rád akce s dobrým příběhem,která vás nenechá vydechnout a člověk se bojí vystrčit nos,aby o něho nepřišel.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 11:31:25
avatar
pro začátek jedna věta, která mě vytočila: příběhově nejlepší hra, co kdy vyšla? to má být vtip? autor jistě hrál všechny hry co kdy vyšly když už tak nejlepší hra, co jsem hrál.

co se týče recenze, je to hrůza ale to už tu v diskuzi několikrát padlo. přijde mi že všechny recenze co jsem na ME2 četl byly tak trochu podplacené, možná je to jen dojem, možná tvrdá realita, nevím, nevidím do toho
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 12:28:49
avatar
Citace:
(Ohyzdné textury - je rok 2010 máme bežně 2GB grafiky a textury pořád jak z roku 1999)


DD, tak tento komentar pod obrazkom ma straaaasne pobavil...
Bezne 2GB grafiky? "Mame bezne" = Ty a par vyvolenych alebo "Mame bezne" = na pultoch obchodov? Nepoznam zatial nikoho kto by si dal 2GB grafiku do kompu na hry. Urcite sice su ludia, ktori ich maju, ale tvrdenie citovane v uvode je znacne prehnane.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 12:51:24
avatar
A takisto nezdielam nazor ze vynikajuca hra musi mat vynikajucu grafiku ... DD je posadnuty grafikou viac ako gameplayom
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 13:03:18

to je pravda....svata pravda...
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 17:46:51
avatar
A je nějaký důvod proč by ji něměla mít?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 00:02:23
avatar
Já nevim podle mě má a navíc Dragon Age měl taky supr grafiku co? : )
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 11:39:53
avatar
Nie neexistuje. Slabá grafika je jednoducho mínus hry a hotovo. Hra môže mať super grafiku a nanic gameplay alebo slabú grafiku a super gameplay. V oboch prípadoch to nie je ono. Najlepšie je ak má hra všetko. Vravieť že na technickom spracovaní hry nezáleži bolo módne tak na konci 90-tych rokov ale nie teraz. A prečo aj tvrdiť že na grafike nezáleží. Veď ak bude hra vyzerať krajšie tak to je len dobre a poteší to každého. Samozrejmä chápem že pre niekoho kto má konzolu alebo slabučké PCčko je to nedosiahnutelná meta tak sa vyhovára ale nič to nemení na fakte že dobré technické spracovanie k AAA titulom jednoducho patri. A neohovriac o tom že nové technológie prinášajú aj nové prvky do hrateľnosti a celkovo vylepšujú hrateľnosť. Napriklad HL2 a jeho fyzika. Vždy sa veĺmi dobre zabávam na tom ak niekto básni o tom ako na technickom spracovaní nezáleži.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 17:56:35
avatar
Ja sa zase zabavam na tkaychto tvrdeniach. Typicki graficky onaninsti ktory nevidia rozdiel v hratelnosti medzi DeusEx (par desiatok hodin hrania) a CoD2 (cca za 5 hodin som to teraz presiel, nechapem taku lamerinu), ale idete sa urobit nad tou uzasnou grafikou.

Zaujimave ze spominas Nove techonologie a technicke spracovanie ale z tvojho textu je zrejme, ze tym myslis graficku stranku hry. To je velmi nepresne a podla mna hlupe. Ale co uz, aj slabi hraci su hraci
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-02 20:39:13
avatar
Dobrá hra má okrem dobrej hrateľnosti aj dobrú grafiku záleži na oboch. Ak jej niečo chýba je to mínus. Vždy sa porovnávaju hry ktoré vyšli v rovnakom obdobý a ty mi tu spomínaš Deus Ex z 2000 roku vs CoD2 ktorá je o niekoľko rokou neskôr vydaná. Pytam sa kto je tu na smiech? Ale ako si povedal aj slaby hrači su hráči ja dodam aj hráči so slabým HW su hráči len nech zo seba nerobia laskavo farizejov a netvrdia ako im na grafike nezáleži a pritom ak by mali HE PC tak by im na tej grafike z ničoho nič odrazu setsakramensky záležalo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-02 20:52:38
avatar
ja ted toho deus ex hraju a zastarala grafika mi na nem vubec nevadi, protoze je to stale dobra zabavna hra s perfektni atmosferou a pribehem. moje pc se snad neda povazovat za nejake slabe (q6600@3,2GHz, 4GB RAM a brzo misto 8800GTS 512 bude HD5850 a 24" fullhd s-ips monitor) a v dobe koupe pred dvouma lety patrilo k tomu nejlepsimu po vsech strankach a presto mi na grafice nijak zvlast nezalezi. je to pro me jen prijemnej bonus navic...k tomu aby byla hra dobra nepotrebuje spickovou grafiku, ale z nudne blbosti ti spickova grafika dobrou hru neudela.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-02 21:01:01
avatar
Tak mne na grafike záleži a to dost aj keď je hra zábavná ak má hnusnú grafiku ide zážitok prudko dole.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-03 00:27:26
avatar
Ako som napisal skor... Graficky onanista a slaby hrac.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-03 00:58:04
avatar
a to se pak divime, ze nevychazi zadne poradne zabavne a originalni hry. studia vetsinu rozpoctu investuji kvuli takovym zumparum do grafiky a na ostatni veci uz jim prachy ani cas nezbyde...ono vsechno souvisi se vsim a takovyhle hraci nam spise nici pc hrani vic nez konzole...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-03 01:05:54
avatar
Neřekl bych. Většina her je dělaná aby šli i na průměrný grafice. Crysis a spol jsou vždy jen vyjímky. Pro mě je celkem pochopitelný, že někteří PC hráči chtějí nádhernou grafiku - PC hraní je totiž právě o té technologické převaze. Jo už jsem psal - žumpar není takový fanatik do grafiky jak vypadá když hraje left4dead. Taky mě moc nenapadá moc shitovních her co měli na svoji dobu nej grafiku - vždy to byly alespoň z hlediska hratelnosti průměrný hry.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-03 01:15:29
avatar
pc je o technologicky prevaze jen od te doby co sla do popredi zajmu grafika pred hratelnosti a zabavnosti a prave co nejdokonalejsi grafika zacla byt nejdulezitejsim prvkem v marketingovych prezentacich her...

pro zadnyho poradnyho hrace neni grafika na prvnim miste a ani na druhym miste...grafika zajima vetsinou tu dnesni mladou generaci, ktere koupili rodice poradny pc a pamatuji tak maximalne dooma 3 a casto ani to ne...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-03 01:01:12
avatar
Klíííííííd. Oba máte část pravdy - pokud vím tak žumpar není nijak grafikou posedlý když hraje lef4dead . Když jsem poprvé dohrál half life 1 nebo AvP tak jsem byl úplně mimo - nádherný zážitek. Když jsem si prošel halfa 1 před rokem tak to bylo taky dobrý, ale už sem vnímal, že občas (exteriéry-pohledy do dálky) ta hnusná grafika docela sráží můj požitek a to jsem opravdu fanda halfa.
Chce to ideální směs nebo dokonalou hru po všech stránkách.
Špica grafika a hra o ničem - na nic.
Špica hratelnost a hnusná grafika - taky nic moc.
průměrná grafika a vynikající hratelnost - to beru
výborná grafika a vynikající hratelnost - orgasssssss.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-03 00:31:27
avatar
Ty si asi trochu natvrdly, vsak? Nepochopil si zmysel mojho prispevku, ale to nevadi. Porovnanie je velmi vystizne, pretoze dohrat hru za 5 hodin je ubohost hry. Pre teba su narocne aj hry typu arkanoid a pri povodnom supermariovi by si asi grcal slize. Supaplex je pre teba neplnitelny sen. Snivaj dalej chlapce.
Ale ak chces nieco husto-graficky-uzasne, vola sa to zivot. Staci sa otocit smerom od pocitaca a vyjst von na ulicu. To je pastva pre oci, co? Ale to nie je nic pre teba. Graficky prilis nenarocne a uzasne sa to hra. Hlavne ked mas babu ;-)
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 13:42:09

Na tie krasne textury ti v pohode staci a este aj dlho bude stacit aj 512 mb grafiky.
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 13:12:42
avatar
Hm, takový zvláštní recenze (ale to už tady několikrát padlo, že )...

ME 1 sem nehrál a dvojku asi taky neprojdu.. Takže nic moc hodnotit nemůžu

Já se zase divím, že VY se divíte, že to není stejný.. Poprvý je to stejně nejlepší (myslím první RPG atd.)- viz. já:

Moje první dohrané piplaní postavy (a hra vůbec) byl první Gothic.. Ta hra mi zabrala 30 dní, mám ji dohranou 3 a stále ještě teď mě bere.. Další bylo Diablo II; to už mě nebralo tolik, ale stále dost silně (nakonec sem to ani nedohrál, nu což, snad jindy..).. Pak Gothic 2- tam sem se stal občanem Khorinisu a dál to prostě nešlo, to sem byl ještě malej a anglicky sem moc neuměl.. Dungeon Siege 2-něco jako Dragon Age a Diblo, fakt pecka
Fallout 3-nehorázně dobré piplání postavy+akční boje= F3.. FAkt jako že jo, kdekdo remcal, že F3 je špatná hra, že se vůbec nepodobá, ale mě to nevadilo (stejně sem hrál jen Fallout: Tactics ).. Gothic 3-no, tam jsem to zalomil asi v půlce, pořád mi nešlo najít Xardase a Ohnivé kalichy... A konečně: Dragon Age: Prameny- mám nahráno 103 hodin a stále sem to nedohrál! Možná je to tím, že jsem se zasekl v Andrastině chrámu, na 4 zkouškách odhodlání, či čeho (přesněji na tý zkoušce, jak máte chodit s partou po těch šutrech a skládáte most), ale říkám vám, jen Dragon Age: Prameny se přiblížilo prvnímu Gothicu.. Takže poprvé je to nejlepší :-)

DODATEK: Jak herní dobu měl mít ME2?
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 13:20:13
avatar
Já za sebe mohu s klidem říci, že jsem rád, že je ME2 na hony vzdálený Dragon Age. Mě nikdy nebavily "klikací" RPG typu Dragon Age.
Mass Effect 2 je sice po dějové stránce o něco slabší než ME1,ale stále to je pro mě jasná GOTY 2010.

Dohrání mi zabralo 37 h, všechny vedlejší questy hotové, získána důvěra všech členů týmu, planety vytěženy domrtě (po koupení všech vylepšení mi zbylo u elementu nula 150 000
a u zbylých tří 500 000. Aspoň pro příště vím, že to těžení nemusím brát zas tak vážně ).
Jinak poslední misi jsme přežili všichni.

Osobně jsem dost zklamán z nerozsáhlosti míst jako je citadela atp.
Morfable [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 16:11:05
avatar
Já sem ME2 dohrál cca za 26 hodin, ale narazil jsem jenom na 23 vedlejších úkolů a co sem zkoušel hledat, tak sem na žádný jiný nenarazil... tak buď sou ty úkoly dobře zašitý nebo jsem udělal všechny, ale to se mi moc nezdá to bys potom musel ty hodiny nabrat těžbou
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 16:47:48
avatar
No však píšu, že jsem planety vycucnul co to šlo (všechny jsem vytěžil dokud mi to nenapsalo "vytěženo"). Ale jak jsem zjistil tak zbytečně. Stačí pár bohatých planet a má člověk vystaráno.

Jinak vedlejších úkolů je 40 (úkoly ve městech + na planetách)
Morfable [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 23:25:56
avatar
Jsem si myslel, že tech vedlejších úkolů bude víc.
ale ať hledám jak hledám na žádný jiný nemůžu narazit.

a ještě u jednoho vedlejšího úkolu mám chybu
ten úkol sem normálně dodělal ale v deníku mi nezešednul Odkaz
a tady sem vyscreenoval všechny vdlejší úkoly
Odkaz
jinak teď sem zkoušel jen tak projít illium a mohl sem mluvit jenom s tou na začátku u lodi pak s ženskou co telefonovala, pak s tou na úřadě, barman, poslouchat večítek a nějakej ten prodejce... možná sem na něco zapomněl, ale žádnej úkol tam nebyl...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 13:27:54
avatar
Visualne pekna hra, pribeh taky zaujme, ale preci jen "1" byla lepsi, propracovanejsi. Ale kdo ma tento zanr rad, urcite neprohloupi hranim teto gamesy
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 13:40:22

Vynikajuca hra fakt sa od toho neviem odtrhnut ale keby som mal hrat kvoli grafike tak po hodine to odinstalujem. Fakt by to uz chcelo novy engine jak sol. Dufum ze trojka uz bude no novom.
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 14:33:51
avatar
Jelikož má být ME3 ještě na Xko 360, tak myslím, že si můžeme být na 99,999% jisti, že to opět pojede na U3 enginu.
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vkus 2010-01-31 13:45:03
avatar
Asi máme s DD jiný vkus, sice jsem hodně velkej fanda do RPG, ale Dragon Age Origins jsem před chvílí po 2 hodinách hraní znechuceně vypnul. A právě přemýšlím, jestli si podruhé nedohraju ME 2.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 18:58:27

ja som DE vypol po 20 minutach, rovnako Zaklinac. ME2 som hral 2 poobedia, dnes asi prestavka, zajtra pokracujem. S recenziou suhlsim, s hodnotenim nie. Vyhodili polku hry, ostalo len to najnutnejsie, aby sa to este dalo nazvat RPG (aj ked podla mna sa to uz moc neda) Napriek tomu, je to lepsie ako spominany bioshock (co je tiez celkom dobra hra, ale nieje to rpg). Keby ale prerobili do U3 enginu DeusEx1, nevahal by som, ME2 odlozil, a zahral znova Deus. Najlepsie RPG je aj tak Oblivion ;) a piste si co chcete.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 15:32:12
avatar
Mezi plusy bych pridal afterlife club a jeho bezva hudbu pripominajici stary nfs , graficky taky bezva hra i pribehove, jen to pristredi je stale monotone navrzene.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 15:32:48
avatar
No ja teda nieviem ale podla mna to ma dak moc nato ze oproti jednotke doslo k zjednoduhseniu a ten kto to povazoval za blbu konzolovu strielacku tak 2jku nemusi ani instalovat
Foxnec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ne, ne ... 2010-01-31 17:06:22
avatar
.. jen tohle ne. Sice jsem zatím hrál asi pět hodin, ale zatím si říkám pouze "posrali, co mohli". Vylepšování zbraní a brnění? Ne. Blbý zakleknutí? Ne. Totálně nepřehledná mapa? Included. Pouze jedna čtvrť v citadele? Smutné. Jediná postava, která zatím za něco stojí, je Joker. Vůbec mě ta hra nevtáhla ... A navíc se mi každá lokace nahrává tak 30-45s! A obsazení RAMky? 2066MB/6.0GB (z toho cca 1400MB má systém). To je voser. Jako samostatnou hru bych ME2 hodnotil tak 75-80%, protože i přesto, co píšu, je to docela dobrá akce (jak řekl DD, okecané Call of Duty). Jako pokračování ME1 hodnotím tak 60%. Škoda, potenciál byl obrovský.
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 17:25:47
avatar
Tak, před chvílí sem ME2 dohrál, a pocity sou take dosti smíšené. Na jednu stranu velice dobrá noir atmosféra, některé velmi povedené lokace (Omega, Illium...), záživnější vedlejší mise než v jedničce, velice dobré mise partáků a taková ta celková epičnost....na druhou stranu, RPG je hodne osekáne, ačkoli podle mě to RPG JE (vylepšování zbraní, armoru atd...exp a lvl zustaly, ačkoli jejich započítávaní je trochu bizardní, skill strom hodně osekanej-kdyby to nebyli Bioware, považoval bych ho za umyslny vysměch všem RPG hráčům xD). Duležitých rohodnutí je bohužel mín než v jedničce, takže činy z dvojky na trojku nebudou mit asi takovej dopad, když nepočítám jedno zavazne rozhodnuti na konci hry. Citadela me taky hodne zklamala, politiky taky málo (co bych dal za poklábosení s radou)...ale jezajimave že vy švici na tu hru kydáte co mužete, a stejne ji nakonec davate 70-80%, na tom neco bude ...v pribehu a problemu s reapery se to moc neposunulo...no ja to beru jako takovou poznávačku nebo ztužovák Sheparda a jeho přátel...snad bude trojka lepší, ačkoli, při ohlasech v mediích se nedá očekávat, že by EA meli duvot cokoli měnit...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 17:49:14
avatar
treba "trojka" ani nebude nerekl bych, ze tu vsichni kydaji a to hodnoceni odpovida
Alphonse800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 20:19:54
avatar
Hru jsem si užil a nezdílím tak negativní názor,ale je pravda,že by bohatě stačila polovina členů týmu a více příběhových misí a vedlejších misí jako v ME1.Hrál sem se svojí původní postavou a často bych uvítal i nějaké aspoň krátké flashbacky při dialogu s postavou z ME1,protože jména a některá rozhodnutí a jejich nádledky už si vážně nepamatuji.Jinak SUPER HRA a nechápu to závěrečné hodnocení k tak negativnímu textu.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 21:54:42
avatar
no mass effect 2 rozhodne neni lepsi nez witcher a da:origins,,nechapu jak muze hra dostat 10/10 kdyz obsahuje tolik bugu,,ale jinak vyborna hra ale nekdy me stval ten stereotyp porad jenom strilet..no nak se me tam nepodarilo zadnou zenskou ukecat(hrano za zenu)) jaka je povolna???
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 22:52:19
avatar
Kelly si dá říct, pokud s ní v průběhu hry flirtuješ a na konci ji zachráníš dříve než to z ní udělá kašičku.

Ale je to jenom takové "pomazleníčko"
Odkaz
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 23:33:53
avatar
Tak mne už hodnotenie 10/10 tiež lezu krkom tak sa mi z tohto dôvodu celkom páči táto recenzia. Trocha kritiky nezaškodí a najmä ak je oprávnená. Dobrá práca DD.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 23:46:48
avatar
prvi diel ( akt ) je vzdy najlepsi a to vo vsetkom - filmy , hry ,sex ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 00:07:34
avatar
prvni sex a nejlepsi?no to teda nevim...u me byl spis naopak nejhorsi
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2010-02-01 00:22:57

Možná si to myslel takhle: první sex - ne nejlepší, ale nezapomenutelný :-) Minimálně si ho pamatuju, ale nejhorší bych ho nenazval.
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD nech uz toho s tim MW2 :D 2010-02-01 12:19:30
avatar
Clovece, nevim proc se porad navazis do MW2. To ze ti nesedne Modern neznamena, ze je to blba hra. Ano kdo to hral na Normal tak si uzil prd a znovu to hrat na vys je uz nuda. Zaklad je, ze jakmile je neco z konzole, poskoc o obtiznost vejs. Ja treba po ty masazi, ze ME je super, jsem to zkusil u kamose a muzu rict, ze jsem to po 10ti minutach vypnul a uz to nechci videt, natoz nejaky pokracovani.

p.s. Nejlepsi strilecky byly RB6. pred Vegasem
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 15:32:21
avatar
Proč se Ti nelíbí Vegas? Já sem si ji nedávno koupil, dal na Realistická a fakt to žeru
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 15:14:39
avatar
Naštěstí tam DD nenapsal hlavní důvod, proč z té hry je to co je. Že ji hlavně okleštili kvůli konzolím, ten engine je tak zastaralý, aby to zvládaly a hra zjednodušená, aby to zvládaly mozky konzolistů, které nejsou na těžší námahu zvyklé. To by pak bylo ještě o dvě stránky delší.

Jinak co říkáte na Borderlands? Mě se to vceku líbí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-01 18:02:52
avatar
no to by tu mel zase vice kritiky a to moc asi nechce on prvni ME byl primarne na konzole a na pc prisel az nak s pulrocnim nebo dokonce rocnim zpozdenim...takze tady taky nebyl duvod kvuli konzolim cokoli zjednodusovat
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-02 08:18:16
avatar
důkazy udvědčují podezřelé z činu lákání nových hráčů zaměřením na akci(zpoza krytu). ME2 se bude přezdívat "takové to co dělal shepard před tím než se vydal dorazit reapery". Až na nové třídy, grafiku, obloukové powers a novou normandii jsou změny k horšímu. dokonce vyrvali nástupce Mako(bude to hovertank Hammerhead) pro DLC.
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 90% - 95% 2010-02-02 21:37:07

Deset z deseti nebo 100% je hloupost, ale 90%-95% si hra zaslouží.

Osobně si nemyslím že by byla horší nežli první díl. Ba právě naopak, první díl je horší nežli dvojka. Dobře, dvojka se už netváří moc jako pravověrné RPG, žádné hitpointy..., inventář ale-opravdu to vadí ? Vždyť už první díl se tvářil jako střílečka. Druhý díl už je střílečka s mírným přesahem do RPG, asi jako Stalker (kterého vesměs vyzvedávají do nebes-i tady na ddworldu.) Že tam není tessalace a jiné nesmysle ? Tak není, to je toho. Upřímně v kolika hrách jste viděli tak fotorealistické obličeje ?Hm ?
Jediné co mi na technologickém zpracování vadí jsou ony low-res textury...ale to je vše !!!

Co se srovnání s minulým dílem týče... Dvojka JE LEPŠÍ ve všem. Když už tu DD kritizuje absenci RPG prvků,opravdu do RPG patří ježdení s naprosto neovladatelným vehiklem po naprosto identických planetách ??? Ne ! Mise v Mako byly děs, běs, že v základní verzi žádné vozítko není mě nevadí, ba naopak... Každá planeta je jiná, najednou tu nemáme generické základny ale jedinečná prostředí,která přidávají hře na uvěřitelnosti...

Že je citadela menší ? Copak to byla nějaká zábava trávit 65% hry v jednom velikánském baráku, jezdit pomalými výtahy (srovnej s výtahy v New Yorských mrakodrapech...)... Svým způsobem byl příběh dvojky neskonale hloupý, polovina se hry točí kolem nějaké přiblblé tyče na nějaké prdeli galaxie,aby se zjistilo že za tou tyčí stojí někdo kdo chce ovládnout vesmír...bu bu bu... pak se zjistí že za všechno můžou roboti, ale ne ti o kterých si to všichni mysleli... i když taky nejsou bez viny... co byl závěrečný souboj jiného nežli přestřelka s bossákem ?

Že je ve hře autoheal ? Jsme v budoucnosti, autoheal měl už oblek Gordona Freemana v Half life. To samé oblek v Crysis. Přitom Mass Effect je budoucnost... tak by bylo divné kdyby tam nebyl autoheal ne ? Zvláště když je tam vysvětlený implementací zdravotnického rozhraní... U MW je autoheal směšný, u ME ne.

Inventář ? Nemám rád inventáře ! V téměř každém RPG je parta/hrdina pochodující vetešnictví... taháte sebou x- nesmyslů, které jsou vesměs k ničemu... Stejně 95% procent výzbroje zahodíte a necháte si pár vychytaných kousků... Mě třeba nadchlo BFG - vlastně M490 Blackstorm (bonusová zbraň z jednoho čs. obchodu), které funguje přesně jako BFG - vytváří černou díru.... moc hezký efekt !

Když vezmu v úvahu že příběh drží víc pohromadě..., vesmír taky... i ta nová Normandie je hezčí... zjistíte další překvapivá fakta - tak vem starý Mass Effect čert ! Znovu opakuji - jednička taky nebyla pravověrné RPG,a že je dvojka podobná gears of Wars a na RPG si už moc nehraje ? Vždyť to nevadí... Vesmír ME2 žije, to že hry na sebe navazují je výborný nápad...HW náročnost je nizoučká... Pominu li ty ošklivé textury - já jsem spokojen... Dostal jsem skvělou vesmírnou operu, v lepším vydání nežli minule,možná trochu více přizpůsobenou modernímu stylu hraní ale... mě to nevadí ! A to jsem skoro třicátník... Za sebe dávám 90-95%...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-02 21:50:37
avatar
v half-life nebyl autoheal. jediny co dokazal ten gordonuv oblek "vylecit" byla otrava tim jedem od cernych headcrabu...
pepso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - save inport issue 2010-02-03 20:32:51

ahojte,

ja budem trosku mimo temy.

pri spusteni hry som si naimportoval (cez conf. tool) savy z ME1 a vsak ako som si vsimol pocas prvej misie, som mal uroven postavy 2 (level 2) a anie 48, tak ako skom skoncil ME1.

DD pisal, ze si na importoval savy z ME1 a ze zacinal na LVL 50. Viete mi pls niekto poradit?

dakujem
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-02-10 10:14:30
avatar
Na mna tiez prilis negativna recenzia. Ano co ma najviac ubilo a sklamalo je absencia inventara a celkovo management osoby. (strasne mi to pripomina rozdiel medzi deus ex 1 a 2). Ale to je asi tak vsetko k zaporom. Vsetko ostatne je to perfektna hra s perfektnou grafikou a optimalizaciou. Jednoznacne najkrajsia hra pod dx9, ktora dokaze frcat aj na mainstreamovskej R5750 viac ako 60fps. Takto si predstavujem optimalizovanu hru. Naozaj nechapem ako niekto moze nadavat ze to nema teselaciu a dx11. Je to UT3 engine ktory nedokaze ani AA a nie to este teselaciu !!!. Pribeh je fantasticky a rozsiahlost deja tiez, ale to som prechadzal kazdu sebemensiu misiu a doslova som sa piplal, preskumal cely vesmir kazdu planetu a vyzival v hrani. Celkovy cisty hraci cas mi ukazuje 34 hodin a to je nadhera, v porovnani napr Modern warfare 2 co som presiel za 3 hodiny. To ze niekto hra hry len koli hlavnemu deju a prejde to za 5 hodin je uz jeho problem. Tvorcovia nam nadelili nie malu cast aj vedlajsieho skveleho pribehu, tak preco to nevyuzit a nezahrat si to? A povedat ze je to najhorsia hra od bioware je uz tiez silna kava tak ale 100 ludi 100 chuti... Mna ta hra tak chytila ze mi vratila to nadsenie z hrania hier co som posledne citil ked som mal 16 rokov. A to je myslim si hlavy ciel hier, zabavit!!!
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nechapu hodnoceni 9/10 2010-02-13 21:17:06

normalne bych tomu dal tak 4 - 5 z 10, potom co sem hral 1ku, kdy sem si na ni zvyknul a prave na ty rpg prvky, ktere se mi zalibyli, tak musim rict ze dvoujka stoji za ho..no, z rpg zustalo jen torzo, aji tak jako z tuneni v nfs mezi mw a undecover, proste jen an effect, vylepseni prakticky uz nemaji vyznam, boje sou nevyvazene, pres urcite pasaze prejde jakoby nic, zatimco v nekterych bitkach zapecete az frustrujicim zpusobem, kdy nebudete vedet co jeste mate udelat, v jednicce ste si mohli hodne pomoct vylepsonavim, ted ani nahodou, btw mireni se nezlepsi ani o pid, kulomet ma furt stejnej rozptil. fraska, fuj.
Luk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zklamání 2010-02-16 11:53:36

S recenzí souhlasím, byl to krok vedle, příběh je sice skvělý.. ale to osekání v podobě inventáře a obrazovka vlastností se skoro žádnými vlastnostmi, krom toho žádné věci jako nové a lepší zbraně, zbroj.. Tohle je velké mínus, snad se tyhle věci objeví v třetím díle .
U mě jednička stále vede, dvojka byl slabší ale stále dobrý odvar jedničky.
XTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - grafika 2010-02-20 21:55:44

Grafika je hezka stylova a precizni. Naprosto staci. A nevim kdo ma bezne grafiky s 2GB pameti. Co se tyce hry, tak me bavila vic, nez jednicka.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale zase tomu musim nechat 2010-02-21 03:12:34

ze hudba je opet velmi dobra, ba primo vytecna, na prvni poslech si ji ani nevsimnete, a v tom to je, ze presne odpovida atmosfere, skoro jak by splivala se scenou, to se mi libilo uz na ME1.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Thursday, 19 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 173x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Tuesday, 17 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 822x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCMonday, 16 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 774x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Friday, 13 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1362x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1152x
Komentářů: 1
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1200x
Komentářů: 3