Strana 2 z 3
- Technické zpracování a nároky hry
Původně jsem chtěl udělat klasicky benchmark, tedy změřit výkon, ale jak jsem v praxi zjistil, hra jede i ve 4K rozlišení v podstatě na všem.
Sám jsem hrál ve 4K rozlišení (3840x2160) na mainstreamovém Radeon RX 480 8GB úplně na plné detaily a FPS stabilně na 60+, takže dělat testy této hry nemá žádný význam a ve FullHD to pojede opravdu na všem, včetně současných integrovaných grafik v procesorech Intel/AMD. Ony i HW požadavky jsou na dnešní dobu směšné:
Minimální požadavky na PC:
- Operační systém: Windows 7 64bit
- Procesor: Intel Core 2 Duo (2,0 GHz) nebo AMD Athlon X2 (2,2GHz)
- Paměť: 2GB
- Grafická karta: GT 240, Radeon HD 4650, Intel HD 4000 (minimum 512GB)
- DirectX: Verze 9.0c
- Pevný disk: 15 GB
Doporučený HW (pro vysoké detaily):
- Operační systém: Windows 7 64bit
- Procesor: Intel i5-2000 (2,8GHz) nebo AMD Athlon X4 (3.0GHz)
- Paměť: 4GB
- Grafická karta: GTX 560 nebo Radeon HD 5870 (1GB)
Hardwarové nároky hry jsou na dnešní poměry tedy minimální a zahrajete si ji i na „starém střepu“, či novějším notebooku s integrovanou grafikou. V plných detailech ale musím říci, že se mi výsledek hodně líbí i graficky. Celá hra je jednoduchá, vizuál je ale skvělý a příjemný. Nejvíce se mi líbí viditelný vývoj-rozvoj planet a jejich osidlování i proměny.
Pěkně jsou zpracovány i filmové sekvence (leč by zasloužily vyšší rozlišení), výtvarně jsou na tom dobře i zpracování jednotlivých ras. Z vesmíru dýchá správná atmosféra. Vše doplňuje dobře zvolená hudba a skvělý zvukový doprovod.
České hráče pak potěší kompletní česká textová lokalizace, takže si můžete užít hru naplno bez nutností si něco překládat. Ovládání hry je jednoduché, menu jsou přehledná, vše je tam kde čekáte a nemusíte absolvovat žádný složitý tutorial. Líbí se mi jednoduchost a přehlednost managementu planet i úpravy výbavy lodí. Výhrady mám ale k managementu již postavených budov na planetě. A tím se dostáváme k nedostatkům hry ….
- Jednoduchý funkční koncept ale bez propracování
Ano, hra je přepracováním předchůdce po herní stránce a je znát že si tvůrci dali záležet na vyvážení i odladění celé hry. Pár drobných vad bych našel, například jsem neobjevil možnost řídit výši daní pro jednotlivé planety, ale to je drobnost. Vyladění ras, jednotlivých prvků hry a vlastní hratelnosti je velmi dobré. Problém toho všeho ale je, že Master of Orion v tomto stavu je ve výsledku sice funkční a velice zábavná hra s fungujícím „Ještě jeden tah a jdu spát“, ale jako taková nepřináší do žánru nic nového. Ba dokonce řadu věcí nemá až příliš viditelně propracovaných do větší hloubky jako jiné podobné tituly. Chybí tomu prostě jakékoliv inovace, a že z mnoha věcí prostě potenciál pro lepší propracování, přímo čiší.
Co se tedy dá udělat lépe? Větší variabilita ras, větší rozdíly a možnost vytvářet kompletně nové rasy (vzhledově i vlastnostmi) a ukládat si je. Možnost komplexního návrhu plavidel, něco na způsob Galactic Civilization. Propracovanější galaxie a systémy, obsahující více než jedno slunce, a jednu, či více planet. Paradoxně se mi líbí RTS bitvy (kde hraje roli i návrh umístění zbraní na vaší lodi), a tady nemám moc velké výtky, ale pokud by to chtěli udělat tvůrci zajímavější, vždy je tu možnost inspirovat se třeba v Total War sérii a jeho zpracování RTS bitev.
Co se mě docela líbí, je zpracování výzkumu, kdy u mnoha věcí si musíte vybrat často velmi odlišné výsledky výzkumu a máte tak přístup jen k jednomu konkrétnímu bonusu ze dvou či tří velice různých a atraktivních možností. Udělal bych takové volby u každé položky výzkumu, čímž by vznikaly hodně zajímavé a často odlišné směry vývoje civilizací. Nároky na výzkum bych navíc zvýšil. A tak by se dalo pokračovat …
|