Strana 3 z 5
- Medal of Honor vs Call of Duty BO – Technické zpracování
Dostáváme se k tomu, co by žádná kvalitní akční hra neměla podceňovat. Kvalitu technického a hlavně grafického zpracování.
To je hra dvou tváří. Singlplayer totiž staví na značně zastaralém Unreal3 herním enginu s podporou maximálně DX9, zatímco multiplayer s podporou DX11 staví na herním enginu od Dice, který známe z Battlefield BC2. Rozdíl mezi SP a MP je tedy ohromný.
Nutno říci, že z U3 enginu autoři této hry vyždímali skutečně maximum, bohužel v mnoha oblastech už prostě není kde co ždímat a mnohé prvky a části jsou hodně zastaralé. Mnohé textury jsou vyloženě hnusné a v kombinaci s některými novými HD prvky a texturami to nepůsobí moc dobře. Nicméně SP neurazí, ale ani moc nepotěší. Autoři věnovali pozornost zvláštním efektům a alespoň trochu zničitelnosti prostředí, ale moc to nevyšlo. DX9 a U3 engine už nemají co nabídnout a o fyzice se zde nedá moc hovořit.
Přesto zpracování postav se rozhodně povedlo, i když opět trochu nerealisticky jejich obrysy svítí, což je nehezká vlastnost U3 engine. Celkově je grafické zpracování hry o třídu níže, než by mělo dnes už být. Špatná sázka na zastaralý herní engine, což je zvláštní i proto, že MP této hry běží na herním enginu o hodně vyspělejším a modernějším, ze kterého se dá vytáhnout o dost více.
Technicky se této hře moc vytknout nedá. Problémy jsem nezaznamenal, hra šlape velmi dobře v Eyefinity, žádné problémy se stabilitou, nějaké větší Bugy ani nic další jsem nezaznamenal. Zvuky se hodně povedly, ozvučení zbraní i a obecně zvuky bitev jsou jedny z nejlepších ze všech akčních her, trochu to kazí hudba, která je sice pěkná a snaží se z toho udělat Hollywoodský akční trhák, ale podle mě osobně se tam moc nehodí.
Nejnovější díl CoD připomíná nějakou ranou betaverzi. Hromada technických chyb, problémů a Bugů je do očí bijící, přitom hra staví na prehistorickém enginu Modern Warfare 1 a až na pár úprav jej nijak nevylepšuje. Dnes tak vypadá vyloženě hnusně. Zpracování modelů všeho druhů je těžkopádné, ošklivé a nereálně hranaté a nedetailní. Textury snad mají rozlišení v kB a ne v MB, prostě graficky to je neskutečně zastaralé a vzhledem k tomu, že by tato složka měla hráče uchvátit, moc dobrý dojem to nedělá.
Eyefinity v této hře funguje v základu děsně, tvůrci to zbabrali a neobtěžovali se to opravit, takže ještě že existují nadšenci, kteří pomocí jednoduchého prográmku a pluginu dali všechno popořádku a pak Eyefinity funguje fajn. Díky tomu ze hry vidíte ještě více, ale bohužel vidíte ty šílené grafické zastaralosti a nedokonalosti na každém rohu.
Pokud jde o ozvučení, není moc co chválit. Zbraně nezní reálně, zvuky obecně jsou takové mdlé, hudební doprovod se snaží jít s dobou, ale nějak máte pocit, že už jste to někde slyšeli. A také že ano. V misi, kde na konci 2svv čistíte zasněženou německou základnu, hraje upravená hudba z konce datadisku k prvnímu dílu CoD.
Tak nějak mě napadá, že kluci z IW, původní tvůrci CoD, když viděli co hodlá Treyarch s Activision vydat pod jejich názvem, dali firmě sbohem právě proto ….
Podívejme se na pár testů grafik a CPU ...
|