Strana 2 z 6
- SHIFT2 – Gameplay a herní zpracování
Hned úvodní intro nenechá nikoho na pochybách, o co ve hře půjde. Úvodní video hodnotím skutečně velmi dobře a jedno z nejlepších, které se vůbec kdy v závodní hře objevilo. Bohužel hra si neodpustila značnou mírou konzolovosti a ovládání a samotné menu se jistě dalo zpracovat poněkud ergonomičtěji a hlavně nápaditěji. Když si menu SHIFT2 postavím vedle MENU z her od Codemasters jako třeba DIRT2, F1 2010, tak opravdu není příliš automobilové a nápadité. Ale budiž, nějak se s ním budeme muset poprat, i když ta namapovaná tlačítka pro pohyb v menu položkách jsou skutečně zvláštní.
Jako správná závodní hra je orientována hlavně na volanty a má v sobě profily pro řadu modelů. Takže můj G25 detekoval bez chyby. Bohužel nastavit volant tak, aby se to dalo řídit a hlavně mít z toho nějaký uvěřitelný pocit, to už je věc důkladného a dlouhého laborování. Musím říci, že bez pomoci internetových fór a zkušeností jiných, bych použitelné nastavení hledat horko těžko.
To naštve hlavně proto, že kariéra začíná přímo závodem, který slouží jak test vašich možností a dovedností a nastavení mnoha aspektů jízdního modelu, pomůcek a celé obtížnosti hry. Takže s nenastaveným volantem se to stane velmi frustrujícím momentem, který by mohl a také to udělá, odradit spoustu hráčů od dalšího hraní. Já jsem si to nastavil před tím, takže ten první závod už se dal odjet normálně a můj první dojem z SHIFT2 je prostě perfektní.
První co vás praští do očí je neuvěřitelný smysl pro detail ve zpracování. Detaily kolem tratě a na samotné trati nastavují zcela novou laťku všem konkurenčním hrám. Pocit z rychlosti a jízdy je neuvěřitelný. Špinění okna, světelné efekty a pohled z přilby očima jezdce, to všechno udělá neuvěřitelně dobrý první dojem. Máte skutečně pocit, že to auto řídíte a hlavně vám dá hra okusit, jak náročné řízení rychlého závodního auta vlastně je, a že pokud chcete být skutečně rychlí, není to něco, co zvládne každý a není to samozřejmost.
Já osobně jsem celou hru absolvoval v režimu profesionál a jediné, co jsem měl zapnuté, byla vodící čára, přičemž důvod vysvětlím později. Vše ostatní, a že toho je, bylo vypnuté, tedy kontrola trakce, stabilizace, brdový asistent, protiblokovací asistent a tak dále. Obtížnost hry jsem měnil, ale nejčastěji jsem jezdil na nejvyšší.
|