Strana 5 z 6
Hra má "nový" (výrazně vylepšený) herní engine a je to vidět, minimálně v Eyefinity je velký rozdíl proti prvnímu dílu a to k lepšímu. Bohužel, protože EA, navzdory svým prohlášením, má hlavní zájmy na konzolích, hra je orientována hlavně na ně a tak PC verze nedostala žádné speciální vylepšení. Hra je tedy nadále jen DX9, ale tvůrci se snažili, co mohli a výsledek je na poměrně DX9 impozantní.
Nicméně na první pohled tomu přeci jen něco chybí. V té detailnosti a opravdu krásném zpracování všeho okolo je často vidět hranatost modelů. Prostě Tessellace této hře skutečně velmi chybí a hodně by prospěla. Takhle když mechanik drží asi 24stěnné kolo, to působí trochu rušivě.
Nicméně jinak musím říci, že SHIFT2 je jednoznačně graficky nejlepší závodní hra současnosti. Překonává i DIRT2 nebo GRID a o mnoho překonává GT5. Detaily interiéru, aut a hlavně okolí a samotných tratí, prostě jako celek je to neuvěřitelné, o moc lepší než první díl a o moc lepší než cokoliv jiného. Ty tratě a jejich blízké i vzdálené okolí jsou prostě úžasné.
Líbí se mi ale i zpracování světelných podmínek, jízda v noci, kterou autoři zbytečně straší. Díky tomu, že vidíte na budíky a jen tam, kam jedete, je naopak jednodušší. Horší je to s jízdou do zapadajícího slunce, ale helma to jistí, i když si myslím. Pokud vás to oslňuje, přepněte do režimu helmy, je tam filtr ;). Ten ale naopak začne vadit tam, kde už je pološero a jedete skoro ve tmě. Ale je to opravdu realistické.
Pokud jde o herní náročnost. Hra je plynulá na 35-40FPS, jenže je tam ten Lag. Ten se zmenší až při FPS kolem 60, což na rozlišení 1920x1200 ale zase není pro většinu karet takový problém. Bohužel ten lag je tam i při nižších detailech, takže dále to snižovat nemá význam. Navíc na snížených detailech je to strašně malované. Vůbec musím říci, že na těch screenech okolo ta hra nevypatá tak, jak v pohybu a reálu. Byl jsem docela překvapen, když jsem si ty své screeny prohlížel. Opravdu hra je v pohybu mnohem menší omalovánka a vypadá velmi velmi dobře.
Na rozdíl od prvního dílu je hra i perfektně optimalizovaná pro Eyefinity. První díl se v režimu Eyefinity poněkud protáhl do tunelu. SHIFT2 ale prostě jen zobrazí to, co skutečně máte vidět a jak to máte vidět. Jak vidíte z některých obrázků, vidíte v Eyefinity přesně to, co ve skutečném autě. Zkoušel jsem hrát i na jediném monitoru, ale říkám na rovinu, už nikdy nechci hrát na jediném monitoru, je to ztráta času a zážitek stěží třetinový. Kdo používá, tak chápe, o čem mluvím, kdo ne, ten si bude nadále lhát, že Eyefinity je „drahý“ zbytečný nesmysl, kde vadí rámečky.
Ale s chválou na technické zpracování ještě nekončíme. Fantastická je zvuková stránka celé hry. Závodní auto při jízdě skřípe, kroutí se a všechno vydává zvuky a to tak, jak skutečně má. Prostě paráda. Zvuky motorů, prostě všechno. Absolutně špičkové s kvalitní zvukovkou (používám ASUS XONAR) a pořádným prostorovým repro (Používám 5.1 Redstar RS-501). Hudby je tentokrát méně, ale třeba v menu perfektně sedí. Takže za zpracování zvuků, které výraznou měrou přispívají k fantastickému zážitku a jízdnímu dojmu, opět jedničku s hvězdičkou.
A blížíme se k velkému finále …
|