Recenze: R.U.S.E. – Strategické překvapení roku s originálním a špičkovým zpracováním Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 24 říjen 2010
Přejít na obsah
Recenze: R.U.S.E. – Strategické překvapení roku s originálním a špičkovým zpracováním
R.U.S.E. - Čistokrevná strategie
R.U.S.E. -  Dostane PC do kolen ...
R.U.S.E. - Hodnocení a závěr

  • R.U.S.E. –  Hodnocení a závěr

Dostáváme se na konec. Ještě jsem moc nemluvil o Multiplayeru, ale to proto, že jej nemám moc rád. Kolega z redakce jej však naopak zbožňuje, takže jsme vyzkoušeli R.U.S.E. po všech stránkách. Multiplayer je dobře vyvážený, systém všeho je extrémně jednoduchý. Nenašli jsme vážnější výtky, i když opět je to záležitost vkusu. Někomu tahle přílišná jednoduchost může vadit, problém je, že tahle hra je prostě taková. Jednoduše se tváří, jednoduše se hraje a tak veškerá vaše pozornost se ubírá pouze na strategii a v tomto ohledu je RUSE jednou z nejlepších strategií, které kdy vznikly.

Hra je propojena úzce se systémem STEAM, takže co z toho vyplývá, si umíte domyslet. Na STEAMU stojí hra 50 Euro, když si jí koupíte ve formě DVD, tak vás vyjde u nás na zhruba 800 korun včetně DPH. Na konzolách stojí více. Za tyto peníze získáte jednu z nejlepších strategií, kterou jsem kdy viděl a že jsem jich viděl hodně.

S audiovizuálním zpracováním je ale rozhodně ze všech strategických her zdaleka nejdál a letošní hit jménem StarCraft2 přebíhá o světelné roky. Bohužel pro SC2 je dle mého názoru i mnoha dalších, R.U.S.E. i lepší a zábavnější strategie. Samozřejmě pokud by mělo proniknout na poli profesionálního hraní a nahradit SC, bude to mít hodně těžké. Setrvačnost je až neuvěřitelná. Samozřejmě R.U.S.E. by také muselo asi některé věci více propracovat. Mnohým zatvrzelým RTS příznivcům zvyklým na složitá menu a ovládací příkazy bude R.U.S.E. připadat strašně tristní, ale mnohým dalším, kteří válečné RTS až tak moc nemuseli, tahle hra dokonale učaruje.

Pokud máte možnost si náležitě osolit detaily a užít si hru v Eyefinity, bude zážitek ještě lepší. Nejvyšší metou je pak využití nějaké obří dotekové obrazovky, pro co je hra optimalizována a pak to posouvá zážitek z hraní na úplně nový level.

Bohužel ne vše se úplně zdařilo. Singlplayer jako takový svou náplní je fajn, ale rozhodně je tu větší potenciál. Pokud jde o příběh, skvělé naroubování fikce na skutečnost, ale nějak moc průhledná zápletka, která působí až trochu směšně a nevěrohodně. To sráží hodnocení R.U.S.E. dolů. Samozřejmě jisté mezery má i AI, která i na nejtěžší obtížnost nedělá zdatnějším stratégům větší potíže, na druhou stranu lze pochválit možnost si zvolit, jak se bude AI chovat. Některým se také nemusí líbit ta celková jednoduchá stylizace hry. Až na drobné výjimky absence nějakých vývojových stromů, či managementu surovin. Nicméně tyto prvky nepovažuji za skutečně absentující, prostě se do toho herního konceptu nehodí. R.U.S.E. je jen o strategii.

Jediným skutečným negativem, které jsme na gameplay objevili, že až trochu nelogicky znáte pozice nepřítele a on zná vaše i na celou mapu, i když průzkum tam nemůže vidět. Což hodně ovlivňuje hru a bitvu. Vzhledem k tomu, že v 2svv neexistovaly vesmírné satelity, těžko takováhle přesná znalost pohybu jednotek mohla být možná. I když tedy nevidíte přeci jen všechno, vidíte toho a hlavně na to můžete zaměřit dalekonosnou palbu až moc. Možná by to chtělo v herním mechanismu hry ubrat na znalosti skutečné síly a situace protivníka, kam nevidí už váš průzkum – zkrátka klasická „válečná mlha“.  

(Natočil jsem pro vás pár záběrů, které ukazují samotnou hru a její možnosti - je to natočeno CANON HD kamerou v 1080p, tak si to hoďte do okna, ať z toho něco máte ;) )

  • Hodnocení

RUSE nás příjemně překvapilo. Ačkoliv mnozí z nás na DDWorld.cz nejsme vysazeni na válečné RTS, RUSE nás chytlo hodně. Někdo, jako já se vyžívá v singlplayeru a hraní proti AI v dlouhých vyčerpávajících budovatelko-bitevních utkáních, jiný řádí v multiplyeru. Hra nabízí pro každého, kdo má alespoň trochu rád RTS, hodně. Ne každému přijde tak dobrá, zejména těm, kteří jsou zvyklí na klasičtější pojetí a ovládání. Rozeným stratégům však hra učaruje. Ačkoliv to někteří neuslyší rádi, RUSE je lepší strategií než StarCraft2. Ten neukázal nic nového, převratného a ve své podstatě je stále stejný stereotypní, jako před mnoha lety. Celé to Blizzard korunoval technickým zpracováním na úrovni let dávno minulých. Nový R.U.S.E. je naproti tomu zpracováním úplně jiná liga. Možnosti nastavení a výsledného vzhledu jsou fenomenální. Využití technologií, kdy ano u grafické stránky se dá ještě zapracovat, ale u procesorů hra využívá maximum, co nabízejí. Prostě takhle nějak má vypadat moderní PC hra v roce 2010. Pořád je to ale hra a tak má hlavně bavit a to RUSE umí. V neotřelém zpracování s originálními prvky s naprosto jednoduchým herním systémem je to RTS přístupná široké skupině hráčů od těch, kteří RTS moc nehrají až po skutečné stratégy. Není to prostě hardcore strategie a ani jí být nemá. Je to prostě jen čistá strategie v úchvatném neotřelém zpracování. Každý si najde v R.U.S.E. to, co chce. R.U.S.E. není dokonalé, ale ze všech RTS v poslední době má k tomu zdaleka nejblíže. Pokud patříte mezi hráče, kteří mají rádi to, co jsem psal výše, bude vás R.U.S.E. bavit, opravdu hodně bavit.      

   

Pro nás je R.U.S.E. herní překvapení roku, nejlepší RTS roku 2010 jedna z nejlepších vůbec s ohromným potenciálem pro další obsah a dopracování a tak slibuje opravdu dlouhou trvanlivost.  

 

  • Testovací sestava DDWorld.cz:
  • Procesor: AMD Phenom II X4 940 3GHz
  • RAM: 8GB (4x 2GB) DDR2 1066MHz
  • GPU: Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X OC
  • LCD:  3x ACER AL2723W S-PVA (5760x1200)
  • Zvuk: ASUS Xonar DX
  • OS: Windows Vista Ultimate SP2 x64
  • Doporučená konfigurace:
  • CPU: Intel Core 2 Duo E6600, AMD Athlon X2 a lepší
  • RAM: 2 GB
  • GPU: 8800GTX nebo HD 4850 a lepší
  • OS: Windows XP SP3, Vista SP2, W7

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 20:14:54
avatar
Dobrá hra, ale ty peníze bych za ni nedal, protože strategie moc nehraju
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 20:21:11
avatar
Hra je podle recenze docela dobrá, ale spíš bych uvítal, kdyby vyšlo pokračování budovatelské strategie ANNO.
michalos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Supr 2010-10-24 20:26:11
avatar
Konecne hra, ktera vyuzije muj procesor skoda, ze strategie nehraji.. tedka jsem tuhle hru dostal jako darek
alifuk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 20:35:28
avatar
Ten stolek je Microsoft surface: Obrázek
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 20:45:58
avatar
Hrál jsem demo asi 10 min. a vubec mě to nebavilo, přijde mě to až moc přímočarý,jednoduchý a 2.světovou už moc nemusim přijde mě to ohraný nevim no, ja se těšim na shogun II total war tuhle serii mam nejradši, města,dobyvani, vojska atd... tim neřikam že je tato hra špatná jen není pro mě a to mě strategie baví asi nejvíc z her - pokud jsou dobrý.
Ke grafické stránce jelo mě to na max. kolem 50fps grafika se mě teda nelíbila - konzolová grafika aji mě ta hra tak přijde zjednodušená aby se to uhrálo i na gamepadu.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 00:09:40

Oni delaj Shoguna II ??? Yes yes yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Konecne melee rezby, muskety nak nejsou moje tak sem nedavno hral znova celej Medieval II i s datadiskama na nejtezsi a pral si, aby udelali v grafice Napoleona Rome II. A oni delaj Shoguna, super, super, to je ono!
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 21:15:01

Jednoduchá RTS = nic pro mě. Je škoda že strategie sou největší oběti zjednodušování . To aby to pobral ten hloupej mozek amíků
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 21:21:05
avatar
Pokud ty strategie vyjdou i na konzole tak se není čemu divit že jsou zjednodušovaný
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 21:28:19
avatar
Jo jo přesnej příklad proč Command & Conquer 4 takhle dopadlo : )
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 21:21:01

Podla mna to moze byt velmi dobra hra
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 21:28:46
avatar
Vypada zajimave!
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 21:30:55
avatar
Nechytlo mě to bohužel ani z dema takže vynechávám a dál ujíždim na super Civilizaci, jedna z mála her která stojí za to mít PC který zvládne i hry : )

Jinak i tady je vidět, jak AMD CPU prostě ve hrách nestíhaj konkurenci, aby i5 na nižší frekvenci dala 6ti jádro na vyšší frekvenci (zvlášť když ho hra umí využít) to je prostě FAIL...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:10:43
avatar
Intel proste momentalne kraľuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:21:04
avatar
ta hra je udělána na Intel procesory a byla tak vyvvjena, takže to není nic divného ;)
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:29:11
avatar
Bohužel tento trend je čím dál častější a proto když skládám PC, tak už bohužel na hraní AMD nemůžu nikomu doporučit. Naopak na práci sem si ověřil, že X6 je za ty peníze velmi schopný CPU : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:34:29
avatar
vzhledem k tomu, že první schopný herní Intel je až Core i5-760 za 4500,- tak pro většinu lidí nemáš jinou volbu než AMD ;) dvě jádra jsou prostě málo ...

Jinak RUSE je extrém a ta hra je optimlizována na Intel a postavena na Intel, ostatní hry ani zdaleka ... takže to nedramatizuj
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:53:51
avatar
Vyjadřuju svůj názor nerad aby to vyznělo nějak zbytečně dramaticky. : ) Dramatizování bych si představoval jako nějak takhle:
"Poor AMD nestačí držet krok s intelem, dávám mu rok maximálně dva!"
---
Jinak do herního PC si myslim patří procák, okolo těch ti tisíc, přeci jenom pojedou na tom jiný věci než jenom Office, Paint a porno : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:58:03
avatar
no já mám Phenom II X4 a nemyslím si, že by nebyl herní .... RUSE je vážně extrém, první hra, kde je rozdíl vidět, ale fakt musíš brát to, že je to hra udělána pro Intel na Intelu, Intel ji takhle chtěl je to prezentační hra pro Core i7-980X ;) ....

Ale jinak jasně, nad 5000 nemá AMD co nabídnout ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 23:08:59
avatar
Ok, chápu a rozumim : )
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mozna 2010-10-25 07:34:57
avatar
tim chtel Intel nejen ukazat vykon svych top modelu, ale take ukazat programatorum, ze optimalizace pro CPU maji stale smysl a ze i SandyBridge s relativne slabou grafickou casti muze podat i slusny herni vykon. Kdo vi, jestli se Intel jeste nevrhne na SW.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 23:36:48
avatar
jo to je pravda,... AMD je jednoznačne za intelem,... jak ve vyrobnim procesu tak vykonu na GHz,.. na druhou stranu je jako platforma proste vyrazne levnejší,... pokud se i proaky s podobnzm vykonem prodavaji za stejnou cenu tak pod AMD koupiš levnejc desku,.. pri stejne kvalite
jenže jak už to bejva intel je intel a ma vyrazne vecsi podil na trhu a proto se optimalizuje na intel,.. cize dalsi zrazka vykonu na GHz pro AMD,..

na druhou stranu, aspon si možeme vybrat,.. a z konkurencniho prostredí teží i zákazníci,.. pac vylepsujou oba konkurenti, a navzajem se od sebe i inspirují,...

kazdopádne, tendle rok se na poli CPU uz revoluce nestale,.. ale na príští je opravdu hodne lidí zvedavých,...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 23:41:35
avatar
Ano ja som AMD CPU kupil len kôli peniazom. 4 jadra (Athlon II X4 640) za necelu stofku no nezober to...
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 00:11:15

Taky jsem ted zkejsnul na Civilizaci, snazim se to vyhrat na nejtezsi obtiznost a musim rict, ze takova vyzva prede mnou jeste nestala!
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 21:58:29
avatar
Já osobně z té hry nemám dobrý pocit. Přijde mi, že je celá založená na takovém tom "wow" efektu. Všechno tam na vás prská a dává vám na obdiv vaši genialitu, přestože to nemá s nějakým reálným taktizováním mnoho společného.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:21:26
avatar
to mít taky nemá
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:14:30

spatna AI?
Me by zajimalo co by DD psal kdyby AI byla 100% a naprosto bezchybna, nejspis neco o tom ze je to frustrujici a neda se to hrat , neco jako kdyby se v COD MW2 nepratele perfektne kryli a poctive trefovali
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:22:20
avatar
v této hře jde úroveň obtížnosti i chování AI nastavit, jenom to na nejvyšší obtížnosti není prostě 100% ;)
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:26:15

jasny no, protoze by to tam bylo zbytecne kdyby to za zadnych okolnosti neslo vyhrat
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:31:22
avatar
dd myslim, ze tam mas par chybicek v tom grafu s procesorama.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:33:07
avatar
jaký?
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:38:31
avatar
mm core 2 DUO q6600 a phenom II X6 955, aspon myslim
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 22:46:31
avatar
nj
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 23:12:43
avatar
dá se to hrát po LANu?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 23:38:03
avatar
pokud jo, pirati budou hrat RUSE, a profici SCII
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 03:05:51
avatar
pirati nemozu byt profici?
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 23:58:42
avatar
zajimava recenze,,tahle hra tak nak profrcela bez zajmu ani nak vysoke procenta v recenzich neziskala..ale stejne zustanu u starcraftu II a WarCraftu III ty nemaj pro me konkurenci
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 06:18:53
avatar
Pěkná a i hraji strategie,tedy hrál jsem dokut byl čas.taky to býval žánr který mě nejvíce bavil
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Z meho pohledu 2010-10-25 07:38:58
avatar
dobra gameska, hodne me to pripomina stary dobry Panzer General. Asi zkusim nainstalovat demo a uvidim.
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 08:34:45

Hra opravdu dobrá, obtížnost mě příjde přinejmenším opravdu dost zajímá. Když jsem zkoušel hru na normál a né málo misí jsem musel opakovat.

V single na maximální detaily při 1680x1080 dostává pc opravdu zakouřit. Q9450@3,2GHz, ATI4870 to dělá 27-32FPS, kdy je to ještě hratelné. Při hodně jednotkách je to na max na moji sestavě nehratelné a musím zoomuvat abych našel lepší FPS a pak pár jednotek eliminovat
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 09:38:25

" je to hra postavená na reálných základech"?
Administrativní jednotky vyrábějící zdroje? Náhodou mana mezi nimi není?
Dobrá letadla u Němců? Ty měli hroznou techniku vůbec. Vždyť i v r.41, kdy šli do Ruska, měli ve výzbrojí děla z minulého století! Ale do 42r. OPRAVDU cvičili své lidi. A měli výtečnou ORGANIZACI spolupráce svých jednotek. A Hitlera, který mnohokrát prosadil proti štábu řešení, které vedli k výhře. Tím brali. A u Rusů v r. 41. základní charakteristikou musí být jednotky, který se budou v masovém počtu vzdávat, protože chtějí bojovat na opačné straně. A cele regiony, které budou povstávat jen když bude známo o válce nebo když cizí armáda se přiblíží. Ale i prakticky nezničitelné tanky s monstrozními děly bez přívozu nábojů a paliva.
Ovšem, hra to může být skvělá, věřím. Ale obávám se, že hra, která bude současně historicky adekvátní a dobře hratelná, ani nemůže existovat. Dokonce i EU je plná chyb a vůbec, představa politiky bez pojmu diplomatického tlaku a jiných chybějících je nesmyslná. Ale už teď je přetížená strašně.
A tato RUSE rozhodně je postavená na reálných základech jen ve smyslu, že WWII byla a byly tam letectvo a pěchota s tanky. Možno, právě proto je to skvělá hra
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 13:49:19
avatar
"Dobrá letadla u Němců? Ty měli hroznou techniku vůbec."

Myslíš třeba Me-109 ve srovnání s I-16? Nebo Tiger ve srovnání s T-34 (jehož výborný podvozek vychází z amerického tanku Christie) nebo Shermanem (s přezdívkou Ronson nebo Tommy Cooker)? Nebo Panzerfaust či Panzerschreck ve srovnání s bazukou? Nebo ponorky U-XXI, nebo Me-262 Schwalbe, nebo dálkově televizně (!) naváděné klouzavé pumy Henschel, nebo V2, nebo samopal MP44 (bolševik se moc nechválí že jeho slavné ákáčko z tohoto samopalu konstrukčně vychází), nebo obávaný kulomet MG-42, nebo slavnou "osmaosumdesátku, atd atd..?
To že tyto zbraně nebyly často vyrobeny v dostatečných počtech a/nebo nebyly správně použity (naštěstí!) nesnižuje jejich technickou často až nadřazenost nad zbraněmi protivníka... Ne vždy, ne všude. Ale tvrzení že "ty měli hroznou techniku vůbec" nelze než označit za blábol. Anébrž, když o něčem víš ho*no, tak se k tomu snad raději v zájmu vlastního obrazu nevyjadřuj...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 16:31:03

1. O jaké době mluvíš? 43 rok a pozdějí? Pardon, bylo to už s křížkem po funusu.
2. ad. V2, naváděné bomby aj. - Vysoké technologie neznamenají kvalitní techniky. Pokud jsou zavedeny příliš rychle, nepřinesou nic dobrého.
3. Pro téma, o které jde, KDO vynalezl, je irrelevantní. Hlavně, kdo to zavedl včas a nejefektivnějším způsobem. Ano 34 JE dědicem Christie. Ale ten zůstal jen experimentálním a objednávky na něj nebyli. A myšlenka přesunout motor sama o sobě tank nedělá. Což mimochodem ukázala první modifikace 34, který chybějící velitelská věžička úplně degradovala.
Tygr byl strašně přetížený, nedalo se transportovat.
Srovnávat letadla 45-ho a 40-ho roku, to také nemá smysl. Mimo toho, abstraktní Me-262 jako takový nikdy neexistoval. Existovali jeho modifikace s různými písmeny, které se lišili jak nebe a dudy. A zase, ty lepší modely byly moc pozdě.
4. Němci šli do války v 41. bez jediného těžkého tanku. To, co se u nich jmenovalo středními, bylo v podstatě lehkými. Ani jeden neměl protitankovou pušku. Byla situace, když jedna z 4 tankových skupin Wermachtu nedostala přes JEDEN TB. Museli obejit po ztratě 39 tanků.
SSSR měl v r. 41 4000 plavajících tanků. Ostatní svět neměl ani jeden. Německo nemělo dizelové tanky. Ani jeden. Nejzastaralejší tank SSSR BT-7 měl 500hp motor. Nejlepší německý tankový motor měl 300hp.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 16:46:27

koukals někdy na dokumenty ?
To co tady tvrdíš je pravý opak.
Němci byli právě řádně vybaveni do války a pokud jde o SSSR, tak pokud by T34 nechrlili jak o závod, díky jejich snadné výrobě a konstrukčně jednoduchému provedení, tak neměli proti Tigerum mnoho šancí. Nevýhoda Tigeru byla v tom, že byl neohrabaný a v malých počtech, naproti tomu T34 s horším dostřelem a technicky zaostalým řešením měl navrch především v jejich mohutné převaze na bojišti a hlavně fakt, že prakticky každé 3 hodiny sjížděl z linky nový T34.
O palivu je pravda, že benzín nebylo nejlepší řešení ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 17:01:34

Tiger začali vyrábět v r. 43. T34 - v r.40.
Tiger neměl problémy proti T34. Naopak, t34 měl, pokud mu nevyměnili dělo.
Jseš naprosto mimo.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 17:10:44

Tiger neměl problemy proti T34, ale proti jejich počtu na bojišti.
Německá technika byla na špičkové úrovni . To platí u Němců dodnes
Liliputek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tanky 2010-10-25 20:10:17

Gang: zdar nastuduj tyto stránky..http://www.panzernet.net/
celkem zajímavé věci se tam dozvíš.jsou tam obě strany.

jinak s tvým názorem skoro v ničem nesouhlasím,ale respektuji tvoje právo ho mít
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 23:46:53

Není to špatné.
Například, pravdivá informace o českých tančících, které v mezinárodní literatuře jsou evidováni jako 35 tunové a 38 tunové TĚŽKÉ německé stroje. A tak jim vychází těžké tanky v Německu už v roce 40.
Prosím, SSSR už od r.31 měl obojživelné tanky. T40, mimochodem, byl schopen projet 100 km + 600 proplout na jeden zátah. To je absolutní rekord doposud. A další stát , který si pořidíl obojživelné tanky, bylo Japonsko, o 10le t později a v 10 krát menším měřitku a tanky mohli jen přeplout JEDNU řeku (pontony pro ně vezli dva dodatečná vozidla)
T4 měl jen 250 a 300 hp motory... Nevidím žádný protimluv.
Atd atp.
Takže, co v tom zdrojí Ti nesedí s tím, co píšu já? Snaž se o korektní diskuzi, prosím. Cením tvoje zdvořilostní slova, ty ale nestačí. Když nesouhlasíš, tak s čím a proč.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 07:17:57

Jo tak ono to není špatné ...

Takže tvůj BLAF o německé válečné hrozné technice a zaostalých letadlech je v pořádku a stále na tom trváš ?
Chceš snad tvrdit, že němci vlezli na Ruské uzemí se zastaralými děly a letadly z 1. světové ?
Naproti tomu Rusové měli lepší techniku a lepší letadla ?

Prosím Tě, vem to přes Japonsko, přitom nezapomen opjevovat Ruské obojživelníky, pozdravuj Žukova, ale nediktuj si podmínky, kdo má jak diskutovat, když ani NEVÍŠ jak se věci měli a přesto máš tu drzost, hrát si na NEOMYLNÉHO.

Zdokumentovaná historie je daná a nějakej "Gang" na DDW na tom nic nezmění, chápeš ??
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 09:40:34

Nemáš argumenty, ani jeden, jen emoce. Nezájem.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 14:57:12

ty máš co za argumenty .... samá lež ...
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 15:40:58
avatar
jj, výborně o tom píše V. Suvorov...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 23:32:36

Právě! Jsem rad, že se našel někdo se znalosti současných představ o době WWII. Že druhou světovou válku začal SSSR, nikoliv Německo, minimálně SSSR A Německo, a 99% pozdějších zdrojů se jen snaží tento fakt ututlat.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 16:50:56
avatar
"1. O jaké době mluvíš? 43 rok a pozdějí? Pardon, bylo to už s křížkem po funusu."
Naštěstí bylo, ale jen o této době nemluvím.

2. ad. V2, naváděné bomby aj. - Vysoké technologie neznamenají kvalitní techniky.
Ne? Takže čím horší technik (myslels asi vědec) tím lepší technologii vyvine?

Pokud jsou zavedeny příliš rychle, nepřinesou nic dobrého.
Tomuhle tedy vůbec nerozumím... Tím se můžou utěšovat tak rusáci, kteří obětovali miliony svých vlastních lidí, asi aby "příliš rychle neuváděli do praxe vyspělé technologie". Ale oni dokázali hubit vlastní lidi i bez války...

3. Pro téma, o které jde, KDO vynalezl, je irrelevantní. Hlavně, kdo to zavedl včas a nejefektivnějším způsobem.
Tvrdím někde opak? Pouze upozorňuju na donedávno nejen nepřipomínaná, ale přímo popíraná fakta...

Srovnávat letadla 45-ho a 40-ho roku, to také nemá smysl.
Já nesrovnávám letadla ze 40. a 45. roku. Išak a mezek byli vrstevníci...

abstraktní Me-262 jako takový nikdy neexistoval.
Hmmm. Těchto "abstraktních" ér německé letectvo přebralo přes 1400ks, nejvíc jich bylo současně u jednotek nasazeno kolem 200. Jejich úspěchy byly diskutabilní, byly nespolehlivá a na hraně tehdejších technologií, každopádně jejich technická vyspělost vedla k tomu, že se o ně a o vědce spojenci po válce škubali...

Němci šli do války v 41. bez jediného těžkého tanku. To, co se u nich jmenovalo středními, bylo v podstatě lehkými. Ani jeden neměl protitankovou pušku. Byla situace, když jedna z 4 tankových skupin Wermachtu nedostala přes JEDEN TB. Museli obejit po ztratě 39 tanků.
Ano je to tak. Stejně tak byly situace kdy pár Tygrů drželo v šachu celý úsek bojiště které bylo plné zapálený "téček", které se ani nedokázaly dostat na vzdálenost ze které by dokázaly německé tanky ohrozit. Každý z těchto tanků měl svoje přednosti i slabiny. Mezi největší výhody T-34 patřil i počet vyrobených kusů (to má stejné se Shermanem u kterého je to ovšem asi jediná přednost).

SSSR měl v r. 41 900 plavajících tanků. Ostatní svět neměl ani jeden. Německo nemělo dizelové tanky. Ani jeden. Nejzastaralejší tank SSSR BT-7 měl 500hp motor. Nejlepší německý tankový motor měl 300hp.
Jasné. Šak taky sověti ty Němce hned ze začátku války drtili jak vši...
Ruské diesely byly bezesporu výbornou věcí.

Nesmíš sledovat jen ruské propagandistické dokumenty, pár jsem jich viděl a musel jsem pod jejich vlivem dojít k názoru, že ruské zbraně jsou ty nejlepší na světě a všichni od nich od chudáků kopírují Však to taky všem slabým imperialistickým armádám sovětské a ruské zbraně vytmavily. V arabsko-izraelských konfliktech, ve válkách v Iráku...
Ale pokud jsi Rus (což se mi tak podle tvojí lámané češtiny jeví), je tvůj obdiv k matičce Rusi pochopitelný.
Aby bylo jasno, nemám nic proti Rusům, mám mezi nimi několik přátel. Mám "něco" proti Rusku, i kvůli jeho naprostému pohrdání (i vlastními !) lidskými životy, životy právě těch normálních přátelských Rusů, se kterými se dá zajít na pivo...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 17:22:04

1. Neporovnávám techniky a vědce, ale zbraně. A jejich množství. (1 kus velice dobré zbraně počasi nezlepší)

"Já - Vysoké technologie neznamenají kvalitní techniky.
Ty - Ne? Takže čím horší technik (myslels asi vědec) tím lepší technologii vyvine?"
Vrať se do 6. třídy školy a opakuj logiku.
Na takové úrovní, a bohužel tak diskutuješ pořád, se diskutovat nedá.

To, že Rusko teď z novinek vědy pořád produkuje jen zbráňe, není příznakem dobrých/špatných vědců, ale absolutně hnusného státu.
Víš, můžeš přinutit lidi dělat skvělé zbraně. A to Stalin udělal. Mnoho kusů. Také zvládli.
Ale nemůžeš je přinutit bojovat v manevrovací válce. 3 mln. zajatců jen za první rok války chtělo bojovat proti SSSR. I Himmler pokládal jejich zničení za velkou chybu. Hitler, pokud šlo o rasové otázky, byl prostě šílenec.
Nikdy jses nedívil, jak v r. 1942 najednou Němci prošli od Dnepra do Volgy? A tam bylo povstání kozáků. Rudá armáda utíkala od svých vlastních občanů a potom na prázdní místo příšli Nemci.
V Novgorodské oblasti byl region, kde bolševika shodili - taková malá revoluce. Byl to jen největší region, kde Němci necháli autonomii těm revolucionářům. Ale takových regionálních revolucí bylo mnoho.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 17:26:50
avatar
Nedělám si iluze co s nimi pak bolševici udělali, až se tam vrátili...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 09:54:49

Jo, správně. A co se ruských propagandistů týče, tak opakuješ je naopak Ty. Celou dobu po válce pořád musí vysvětlit PROČ VLÁSTNĚ malém prohráli válku a neříci opravdový důvod. A také zamlčet svoje plány na útok 2 týdny po Hitleru. A z Němců kdo mluvil pravdu, byl oběšen v Norimberku. Například Jodl - náměstek velitele štabu - oběšen. Šellenberg velitel rozvědky - seděl 5 lét. Reální zločiny druhého jsou mininálně stejné. Ale druhý říkal co se má...
Potom byly ti memoary Žukova, které se měnili každé 5 let podle rozhodnutí strany a politické situace. Měnili se mnohokrát i po smrti "velikého" maršala :-). A podle těchto falsifikátu jsou postavena veškerá populární literatura do 80-ch lét. A ty populární pseudoencyklopedii jsou postavené doposud.
Čti Suvorova "Ledoborec", "Den M" atd. - pokud máš zájem o vojenské dějiny, je to opravdu velice zajímavé čtení, zbavující růžových brýlí. Mimochodem, české překlady jsou dobré. Autor byl a je nenaviden oficiálními kruhy SSSR, "demokratického" a Putinského Ruska pořád stejně. Ale i ten o těch povstáních neřekne nic. Také je "patriot". To už jsou docela vzácné a velice nepopulární emigrantské autoři, a musíš číst rusky. Já už jsem se dvakrát dozvěděl, že všechno je jinak, a tvé názory jsem měl před asi 35 léty.
Nevyčítám Ti to, odkud bys věděl?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 10:45:41
avatar
Já s tebou souhlasím, že chtěl Stalin napadnout Německo.
Viz třeba tady:
http://www.valka.cz/clanek_11755.html
http://www.valka.cz/clanek_11756.html
http://www.valka.cz/clanek_11757.html
http://www.valka.cz/clanek_11758.html
http://www.valka.cz/clanek_11823.html

Doporučované knížky si určitě přečtu. Díky za tip!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 23:49:42

ad. první odkaz
"Podpísanie Paktu Molotov-Ribbentrop viedlo k iniciovaniu Druhej svetovej vojny"
Je to adekvátní názor na věc!
Právě dneska jsem četl, jak Nemcům za 2 týdny polské války došli bomby a benzín a bez kavalerie měli dostat na frak, takže stalinský úder 17. září byl záchranou spojence.
Ovšem, bez paktu Ribbentrop-Molotov by Hitler do Polska nešel vůbec.
Jen chyba se pokradmu vloudila:
Bessarabie a Bukovina nebyly a nemohli být podle Paktu ruskými - tak se vytvářela strašná hrozba pro jediný slušný zdroj ropy pro Německo. Právě po obsazení tohoto regionu Hitler MUSEL zaútočit na Rusko. Před tím podobné plány neměl.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 17:21:36

A z čistě vojenského hlediska - pokud Stalin chtěl zautočit na Německo 9.července, a Hitler zautočil o 2týdne dříve a zabral VŠECHNY zásoby, náboje, pušky, děla, letadla atd, co byli zhromažděny na hranici, ale nebyli bojeschopné, a s těmi zásobami, které jinak neměl, dokázal potom vést válku, je zázrak. Jinak by Stalin podle naprosto neskrývaných plánů na světovou revoluci měl potom pod sebou nikoliv východní Evropu, ale celou Evropu.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 08:10:40

Stalin ale nechtěl vést proti Němcům válku
Další dezinformace ...
Stalin ba naopak, se držel paktu s Německem o NEnapadání se.
Spoléhal na dobré vztahy s Hitlerem a doposlední chvíle podcenoval fakt, že německá vojska se shromaždují u hranic, protože se chystal útok na SSSR.
Až když německá vojska byla na území SSSR, tak Stalin teprve začal dělat rozhodnutí, které udělal.
Do té doby stále spoléhal, že Němci nezaútočí, ikdyž jeho "nejbližší" ho předčasně varovali, před nebezpečně se shromaždujícími jednotkami Wehrmachtu u hranic SSSR.

Nedezinformuj, víš o tom h...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 09:54:13

Vysvětli, PROČ 22/6/41 ruská letiště byli v pásmu pár kilometrů od hranic, když Stalin NE chtěl zaútočit? To jen jeden příklad ze stovek, ale i ten jeden je úplně dostačující.
Proč na větší části hranice k 22. byly sundané ostnaté dráty?

Tady mi za zády v práci sedí bývalý podplůkovnik GenŠtábu ČSSR. Pro něj je to jednoznačný důkaz. Sapienti sat. Nemladý už člověk dokázal změnit názor, který mu byl vnucen. Smekám.
A ty jseš konzerva :-) Opakuješ školský program 9. třídy z 80-ch let. Natvrdo Tebe nebo Tvé rodiče ti komici vycvičili. Gratuluji. Ale i ten program znáš špatně. Nedáváš žádnou argumentaci, jen útočíš na oponenta. A nevnímáš cizí argumenty vůbec. Jseš dobrý totalitní kadr.
Odkazy na knihy jsem dal: Suvorov: "Ledoborec", "Den M". Přečti, potom budeš diskutovat.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 15:16:28

mě Ruská propaganda nezajímá, mě zajímaj nezávislé dokumenty, kde jsou vypovídající obě strany konfliktu, zajímá mě celosvětový názor.
Odmítám věřit jen Ruskému pohledu ... Navíc neoficiálnímu ...

V dokumentech, na kterých je spolupráce právě těch zemí, které se to týká probíhá výměna názoru naprosto v pohodě, vše zapadá, nevím, že by je někdo kdy zpochybnoval ...

Opravdu nezájem Gangu, svojí azbuku si dej víš kam

edit: mimochodem o mizerné Německé válečné technice ses taky dočetl z Ruských materiálů ??
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 15:43:17
avatar
to není žádná ruská propaganda
Tehdy šlo o to že Sověti mermomocí chtěli aby byli sami za přepadené, přitom sami plánovali přepadení ale Hitler je nachytal s kalhotama dole, o to šlo
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 16:50:46

a ty kalhoty dole znamenalo co ?
To že byli Rusové technicky lépe vybaveni při vstupu německých vojsk na území SSSR , ale podcenili budoucí evidentní německou ofenzivu na SSSR, když se němci shromaždovali u hranic ?
Ano, ta verze je známá o chtěném napadnutí němci, aby Rusové měli záminku.
Bohužel Stalin nezareagoval včas, proč asi ?
Protože nechtěl konflikt s německou mašinérií a bylo mu moc dobře známé, jaké úspěchy němci za dobu svého tažení Evropou dosáhli ... a špatnou technikou Němci opravdu nedisponovali, ba naopak ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To Unreal9 2010-10-26 23:36:34

Nesnaž se, s ním nedá diskutovat. Marná sláva, jen se dočkáš urážky místo argumentů. Asi si myslí, že urážka JE argument.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Honzam 2010-10-26 23:51:47

OPAKUJI: Naopak, ruské materiály prozpěvuji německou techniku, protože se snaží zamlžit, že hlavním viníkem WWII byl právě SSSR. Ale nemá smysl, ty stejně ani nečteš, na co odpovídáš.
A vadí Ti azbuka? Nejseš ještě náhodou i nacionalista? No nazdar. Už jsem si myslel, že tento sajrajt odsud byl vytlačen.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-27 01:59:55

HEH ...
Tak on dost podobně parazitující bolševik je tu dodnes a jeho stoupenci nepřestávaj překrucovat historii, zrovna jak se jim to hodí ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-27 11:07:21

Ano, memoáry např. Žuková se měnili mnohokrát, často o 180°, a to i po jeho smrti. Jsou tam odkazy na literaturu, co vyšla po jeho smrti atd. A bohužel, blahosklonně se vnímají, jako malém hlavní faktografický zdroj. A právě na podobné desinformace i jsou postavené tvoje (i moje před 20 lety ) znalosti o WWII. Tady nic ve zlem, oblbovaní jsou všichni.
Ale to, že jseš tak agresivní v diskuzi a místo argumentů používáš urážky, to se opravdu přijmout nedá.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Gang !!! 2010-10-28 14:02:18

Prosím přijmy mou Velkou omluvu za moji nevědomost a nepodložené napádání na tvůj pravdivý názor ...

http://www.uloz.to/5030055/the-soviet-story-avi
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 09:03:28

Cením a přijímám tvou omluvu (přece mohli jsme diskutovat i bez urážek) A podívej se na knížky Suvorova - netvrdí něco jen tak, ale argumentuje fakty, které nejsou utajené a dají se zkontrolovat. To je na tématy kdo může za WWII a kdo měl jakou techniku, kdo měl válečnou zkušenost, jak "velký" byl Žukov. Ale nikoliv o vztahu lidi k režimu. (na toto téma otevřené a dostupné zdroje nejsou)
Bohužel, informace o tom, jak ruská populace povstávala v 41-42r. proti Stalinovi a komunistům, se dá najít jen ve vzácných emigrantských knihách a jen v ruštině. Asi i ve francouzštině, ale tu, pardon, prakticky neznám.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 09:07:44

OK, osobně si nemyslím, že jsem uplně mimo, ale musim uznat, že máš přesnější informace.
Jsem prostě trochu háklivej na historii a překrucování faktů, ikdyž tebe se to netýká, proto ta omluva.
Uvědomuji si, co bylo v minulosti za hrůzy a už jen kvůli obětem sem alergickej na případné dezinformace.
Jsem rád že je to ok.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-27 13:57:37

.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 16:26:08

Letadla:
Německo na Vych frontě mělo 25 stovek letadel uhrnem. SSSR - 17 tis jen novějších, od 39r. výroby.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 16:28:53

Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 16:20:11

Nemohu psát, řeže mi to kousky textu.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 09:38:21
avatar
ja som dieťa Red Alertu 2 (Yuris revange), odvtedy, až na Generals, ma žiadna RTS tak nezaujala a nebavila. tak som zvedavý
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 12:08:21
avatar
to snad ne nejlepší rts roku 2010 a 2011 je starcraft 2!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 13:50:07
avatar
Díky za pěknou recenzi.
Vypadá to, že by to mohla být moje krevní skupina...
homeless102 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CPU 2010-10-25 15:53:12

I když je i3 530 o necelých 100 MHz pomalejší než E8400. Nechápu ten rozdíl okolo 30 procent v R.U.S.E. Není tam někde chybka v tom grafu? Přeci jen je i3 530 vyráběn modernějším procesem a má si myslím větší výkon jak starší E8400. Pokud se mýlím tak sorry
sstanleyman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 18:35:51
avatar
Ďalšia príjemná recenzia a čo sa týka hry určite stojí za vyskúšanie
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 571x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 384x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1172x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1495x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6