Strana 3 z 4
Občas se objevují pomatené názory, že prý kvalitní hra nepotřebuje kvalitní a pokročilou grafiku a technologii. Že se vůbec takový názor vůbec objeví je o to více smutnější, když historie je plná her, které ve své době kromě své špičkové hratelnosti posouvaly hranice technologií i grafiky. A proč najednou současné hry by měly mít, podle některých, grafiku a technologii upozaděnu, když to v minulosti šlo a táhlo vývoj na všech frontách? Aby zbylo více na reklamu?
Remember Me je bohužel hra, která kromě nezvládnuté hratelnosti přináší i zcela odbytou technologickou stránku. Jediný, kdo viditelně nějakou práci udělal, je výtvarník, kdy stylizace prostředí a některé hi-tech prvky jsou rozhodně s nápadem.
Bohužel veškerou jeho práci zhatil použitý herní engine. Pokud někdo tvrdí, že hra vypadá dobře, měl by si zajít k očnímu. Hra nevypadá dobře a dobře by nevypadala ani před 3 lety. Unreal3 engine může vypadat slušně, jak to předvedl letos Bioshock, ale má své limity a dá to hodně práce jich většinu pokusit se alespoň zamaskovat. U Remember Me si nikdo tu práci nedal, takže nejen že Unrel3 zde naplno ukazuje všechny své limity, ale ani se to zde nesnaží nikdo zamaskovat. Hra tedy vypadá přinejlepším podprůměrně a upřímně, hamba by mě fackovala vydat tohle v této podobě na trh v dnešní době.
Nejde jen o to, že to nevypadá dobře, ale hlavně potenciál hry je veškerý zničený. Unreal3 by konečně měl být přestat používán pro vývoj velkých her, jeho doba dávno minula a už jen škodí hrám jako takovým. Takže u Remember Me zapomeňte na nějaké DX11 prvky, vůbec modernější technologie a zapomeňte i na nějaké složité modely, lepší textury atd. Tohle je hra, kterou snad po 3-4 letech někdo vytáhl ze šuplíku a vydal. A nejen tedy že vypadá dosti zaostale a nemá žádné moderní technologie, na které jsme zvyklí, ona je i špatně optimalizovaná a poměrně náročná na HW. Že neumí hra v základu 3 monitory (Eyefinity-Surround), nás také nepřekvapilo. Řešení je přitom snadné (a rychle aplikovatelné třetí stranou) a o to více nás tato situace utvrdila v tom, že vývojáři tuhle hru prostě zcela odflákli.
Myslím, že výtvarník hry může být oprávněně uražen, že jeho dobrá práce byla takto zničena. Nejde jen o samotnou zastaralost grafiky, ale i velice stísněné koridorové prostředí nenabízí příliš výhledů na ten "Neo" svět budoucnosti. Částečně uražený může být i autor hudebního doprovodu a vůbec zvukové stránky, která je také povedená.
Co říci závěrem?
|