Strana 4 z 4
Možná jsou mezi vámi tací, kteří nevěří, že to může být opravdu tak odfláknuté. Pokud nevěříte, doporučuji vyzkoušet, stojí to za to (alespoň přijdete o ten zbytek naivity). Remeber Me je prostě ukázkou zoufalé situace, která vládne v současném herním průmyslu (a nejen tam). Místo snahy o skutečnou maximální kvalitu produktu převládá snaha o maximální výdělek. Kvalita se navíc prodává sama, nekvalita ne, takže se musí investovat do marketingu všeho druhu a co si budeme nalhávat, většina her by se bez marketingu nedokázala obejít. Proč? Protože nejsou kvalitní.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/remember%20me/RememberMe-11_thumb.jpg)
Remember Me opravdu není kvalitní hrou. Ve skutečnosti herně nudí celou dobu a stejně moc nehrajete. Soubojový systém je nuda bez výzvy, stačí mačkat včas správné tlačítko. Žádné přemýšlení u hry nehrozí, koridor vás nikam nepustí. Příběh hry, je dopředu čitelný, nějaké zvraty jsou také celkem odhadnutelné a celé je to až příliš klišovité - závěr jej pak shodí zcela. No a pak je tady celá ta technologická a vizuální prezentace hry. Zastaralý herní engine bez jakékoliv snahy o modernizaci, či optimalizaci rozhodně neukazuje na snahu vývojářů přinést nám hráčům co nejlepší produkt.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/remember%20me/RememberMe-14.jpg)
A teď si představte, že tomuhle jsou schopní někteří recenzenti udělit hodnocení 9/10 (nedělám si srandu, opravdu takové recenze lze najít). Už jen to je urážkou mnoha těch špičkových her, které si tu 9/10 zaslouží. Na tomto místě se musíme vážně psát, jestli to mají dotyční recenzenti v hlavě v pořádku. 9/10 je hodnocení pro špičkovou hru a špičkového produktu. Remember Me je od špičkovosti vzdálen vším, co nabízí, zatraceně daleko ve všech ohledech. Nudí, nebaví, nenabízí žádnou herní výzvu a je vizuálem dosti omšelý. Takže jediné, na co se ptáme, vážně tohle stálo za to v tomto stavu vydávat? Proč byl zajímavý výtvarný návrh a zajímavý potenciál takhle znásilněn a doslova vyvržen? Chápu, že dovolávat se slušnosti a cti v dnešním světě může některým připadat směšné (o to je to smutnější), ale čest a slušnost by neměla tvůrcům, kterým jde o kvalitu, dovolit vydat podobný produkt. Tohle není hra od malého studia a malého vydavatele.
Remember Me (Pamatuji si mě) by se mělo spíše jmenovat "Zapomeň na mě". Reprezentuje jen další potenciál, další peníze, další lidskou tvůrčí práci a čas mnoha lidí, jež byl promrhán. Chybami se člověk prý učí. Pomalu o tom začínám pochybovat, protože kdyby to byla pravda, musejí být mnozí lidé a mnoho herních tvůrců a vydavatelů dnes už ti nejmoudřejší a nejvzdělanější lidé na světě. Proč tedy pak letos vyšel produkt typu Remember Me?
Možná některé překvapím, ale podle mě není nejhorší stránkou celé věci samotné technologické a grafické zpracování. To by se dalo přežít, i když prostě ukazuje jasně, že je to odfláknutý produkt a mohlo i mělo být 10x lepší. Nejhorší na Remeber Me je fakt, že to vlastně není hra. Nevidím nic špatného na interaktivní moderní velké hře, kterou představuje třeba nový TOMB RAIDER, kde i tam musíte mačkat včas tlačítka a tak dále. Ale tam je pořád velká část hry hrou, kde musíte trochu přemýšlet a hlavně projevit trochu herního umu v soubojích, při průchodu hrou atd. Remeber Me má být vlastně stylově to samé - jenže ona nudí. Obsahově je minimalistická a herně neobsahuje žádnou výzvu ani procvičení vašeho herního umu. Nenabízí ani přemýšlení co dál, ani v soubojích, ani při samotném průchodu hrou - je prostě herně zcela prázdná.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/remember%20me/RememberMe-13.jpg)
Takže si to shrňme, říkat tomu hra se nedá. Technologické a grafické zpracování je hrůza, optimalizace nezná. Příběh je sice zajímavý, ale čitelný a bohužel jeho podání je díky kvalitě vizuálu o to horší a nezáživnější. Těch pár kladů jako výtvarný návrh některých prostředí, hudební doprovod a hlavní hrdinka zdaleka zdaleka nedokáže vyvážit ty ohromné nedostatky a doslova je to pohřbívá. Kéž by to byl ojediněle takto zvládnutý herní produkt, ale není. Objektivní hodnocení? Maximálně, přinejlepším se zavřenými očima 50/100, vyšším bychom prostě urazili každou hru a každého tvůrce, který nabízí něco více než jen průměr až podprůměr.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/remember%20me/hodnoceni.png)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|