Strana 3 z 4
- Splinter Cell: Conviction – technické zpracování
Tahle hra je dělána evidentně více pro konzole, tudíž z toho vyplývá, že technologická pokročilost bude nevalná a také to tak je. Herní engine využívá prastarý Unreal 2.5, který použil letos třeba ještě BIOSHOCK2. Nutno ovšem autory docela pochválit. Implementovali do něj totiž několik novějších technologií a mnoho detailů, takže je to asi nejhezčí ukázka na Unreal 2.5 enginu vůbec. Vedle Conviction je Bioshock 2 vyloženě hnusný a bez detailů.
(Unreal 2.5 engine? Nevypadá to tak špatně, jak to zní ...)
Takže technologicky to sice není moderní hra, ale autoři udělali maximum a pořádně ten starý engine vyšperkovali, takže to v maximálních detailech nevypadá vůbec, ale vůbec špatně. Vynikající stínování díky Ambient Oclusion a hra světel díky pokročilým HDR efektům.
(zdroj: PCGH.de)
Nicméně všechno se zachránit nedalo. Takže vyloženě nepovedené a hodně zastaralé jsou některé modely. Auta nevypadají dobře a v některých scénách se chovají vyloženě směšně. Modely stromů, křoví atd. jsou 2D, což je opravdu ošklivé. A pak jsou tady zastaralé efekty střelby, ohně, výbuchů, které zkrátka postrádají moderní prvky DX10/11. Na druhou stranu sklo a jeho rozbíjení nevypadá špatně. Trochu mě tedy zaráží, že když vystřelím na světlo, vidím letící kulku, a světlo zhasne v okamžiku výstřelu, i když je kulka ještě na cestě. Takže fyzika v téhle hře totálně chybí, což poznáte i na letu granátů, protože kam namíříte, tam to letí a nějaká balistika se může jít bodnout.
(zdroj: PCGH.de)
Pokud jde o náročnost, testy jsem nedělal, nějak mě testovat zastaralé hry nebaví :/. Fraps jsem měl puštěný a v nastaveném rozlišení 5760x1200 na plné detaily s 8AA/16AF a se vším všudy, to jelo na 40FPS na HD 5870. Takže opravdu tahle hra nemůže dělat žádné větší problémy. Problémy nebyly ani technického rázu, ovladače držely, žádné pády ani nějaké vady v obrazu. Hru jsme zkoušeli i na grafické kartě GTX 470 a ačkoliv nejsou oficiálně podporovány, kromě drobných problémů s artefakty v obraze, vinou nedostatečného chlazení v běžné skříni, to také fungovalo. Podle mých informací by zatím neměly fungovat SLI a CrossFire systémy, ale nějak vám to dělat problémy nebude.
(Zdroj: PCGH.de)
Pochválit můžeme hudební doprovod, který dokresluje atmosféru moderní špionážní filmové akce. Nadabování je špičkové, takže také kladné body. Horší už je to s filmovými sekvencemi. Zatímco v nových hrách jsme zvyklí, že filmové sekvence berou dech a jsou o třídu kvalitativně lepší, než samotná hra, zde jsou filmové sekvence poněkud bídné kvality, mám pocit, že jsou snad dělané v rozlišení 800x600. K tomu musíme bohužel připočíst zastaralost enginu, což se nejvíce projevuje v pohybu postav a vůbec všech předmětů, které jsou maximálně toporné a je to hodně vidět, i když se autoři snažili, jak to šlo, aby nebylo. Prostě to není ono a bohužel to kazí dojem.
(2D modely v roce 2010 a v dobách DX11 a tesselace? Ehm .... )
Zmínit bych se snad měl ještě o ovládání. Hra podporuje Xbox ovladač a je cítit, že je udělána maximálně jednoduše tak, aby se to právě na gamepadu dalo v pohodě hrát. To ovšem příliš zjednodušuje hraní na myši a klávesnici, kdy jste výrazně přesnější a rychlejší a podle toho pak vypadají ty souboje a bitky. Ale ovládání je zvládnuto jinak technicky bez chyb. Podívejme se tedy na hodnocení a závěr …
|