Strana 3 z 3
- StarCraft2 – technologie a hodnocení
Nelze říct, že by StarCraft 2 aspiroval na hru s nejlepší grafikou. Upřímně to vypadá jako takový lepší WarCraft 3. Ne že by grafika nebyla hezká, jen je trošku jednodušší a taková Blizzardovská. Výhodou je, že HW náročnost je poměrně hodně nízká, takže člověk s průměrným počítačem vážně nemusí kvůli StarCraft 2 upgradovat PC. A ostatně si nemyslím, že by to někdo hrál kvůli grafickým orgiím. Pokud ano, doporučuji jiné hry.
Jistou výtku lze mít k tomu, že samotný herní engine z nepochopitelného důvodu neumí obyčejné AA. To tak musí dodělávat výrobci grafik skrze vlastní ovladače. Rozdíl hry s AA a bez AA je na kvalitě obrazu dost vidět. Problém je, že přes ovladače to nikdy nebude mít výkon a efektivitu srovnatelnou s nativní podporou ze strany enginu. Takže pro hru s AA musíte mít dost silnou grafiku a pak teze o nízké HW náročnosti neplatí. Pravdou ale je, že hra prostě v základu AA neobsahuje. Samozřejmě neumí ani DirectX11 ani nějak výrazně nevyužívá vícejádrových CPU. Zkrátka po technologické stránce StarCraft2 nepředstavuje nijak přelomovou hru a ani to nebylo cílem. V nízkých detailech to rozjedete víceméně na všem, ale také to podle toho vizuálně vypadá.
Kampaň je přiměřeně dlouhá, má dobrý příběh, sem tam nějaký zvrat, hezky zpracované mise. A řekl bych, že ta hra skoro stojí za to zahrát si jí i jen kvůli té kampani. Ale pokud už si jí koupíte, neošiďte se o hru více hráčů, jakmile tomu přijdete na chuť a naučíte se to skutečně hrát, je to dobrá zábava. A strašný žrout času.
Co nám hra přinesla oproti původnímu StarCraftu? No, pokud někdo čekal revoluci, tak marně. Když bych vzal v úvahu čistě multiplayer, tak se to od původního StarCraftu až tak moc neliší. Je těžké říct, jestli je to dobře nebo špatně. Blizzard je známý tím, že je poměrně konzervativní a tahle hra je toho důkazem.
Řekl bych, že hlavní problém této hry bude, že od ní někteří čekali příliš. Je to jen hra a jen pokračování. Revoluce se nekoná. StarCraft2 je prostě vypiplané RTS, které se drží starého konceptu a v podstatě aktualizuje technologicky, graficky i ovládáním původní koncept prvního dílu pro současný HW a současné hráče. A doporučení pro zkušenější hráče RTS. Hrajte kampaň na Hard obtížnost, Normal je příšerně jednoduchý.
|