Strana 1 z 3 Dnes se podíváme na recenzi očekávané strategické hry STRONGHOLD 3, na kterou se mnozí dost těšili.
– návrat středověké strategické legendy překvapuje v mnoha ohledech
Dnes se podíváme na recenzi očekávané strategické hry STRONGHOLD 3, na kterou se mnozí dost těšili.
Hra už vyšla na konci října, ale chvíli jsme se vzpamatovávali z počátečního šoku. Proč, to hned vysvětlím. Čekali jsme poté nějaký ten týden na první patche a opravy, ale prostě recenzi jsme již dále odkládat nemohli. Takže jak to celé dopadlo?
Někteří možná neznají, mnozí však ano. Před lety (2001) mnoha lidem učaroval první díl, který spočíval v strategickém dobývání, bránění a budování hradu a ekonomiky. Celá hra se nesla ve velice pěkné grafice, pěkné hudbě a celkově jednoduchých, ale velmi funkčních herních mechanismech, kdy hra se v podstatě dala hrát donekonečna a pořád skvěle bavila. O něco později jsme se dočkali vydání rozšířené verze Crusaders, která nám připravila orientální kampaň a vše s tím související, včetně tedy rozšíření hratelných protivníků, jednotek, budov atd.
(Stronghold Crusaders)
Celkově STRONGHOLD Crusaders patří k tomu vůbec nejlepšímu, co se kdy na poli středověkých budovatelko válčených strategií objevilo a dodnes skvěle zabaví. Během uplynulých let jsme se dočkali vydání regulérního druhého dílu, který vylepšil a pozměnil grafiku, ale posunul ji zároveň trochu dál. Autoři změnili a přidali herní funkce a celkově hra trochu vyspěla. Bohužel jako celek to nenavodilo tu správnou pohodu a zábavnost původní hry a tak druhý díl celkově spíše zapadl. Máme rok 2011, ve kterém autoři ohlásili další pokus o návrat ke kořenům a vychází třetí díl.
- Stronghold 3 aneb jak podělat úplně všechno
Z výše napsaného už asi tušíte, že třetí díl nedopadl asi zrovna podle očekávání. Abych byl upřímný, nepamatuji si, že bych hrál v poslední době pokračování nějakého vynikajícího herního titulu, které by bylo více zpackané. A to myslím upřímně. Stronghold 3 je děsivá ukázka naprosto zahozeného potenciálu, kde tvůrci zkazili všechno, na co sáhli.
Přitom při spuštění hry to ještě není tak hrozné. Oblíbená melodie a vizáž menu navnadí příznivce původní hry. Pak ale najednou koukáte na nabídku, kde je tradičně vojenská a ekonomická kampaň a hledáte pěkně zápas proti počítačovému hráči s výběrem mapy, na co jsme byli zvyklí v prvním díle, a ono to tam vůbec není! Ano třetí díl postrádá zcela zásadní a nejoblíbenější herní mód původního dílu. Takže obrovské zklamání, protože jsme se právě těšili na souboje s vylepšenou AI, budování hradu, ekonomiky, útočení a bránění a to vše v jednom.
Zbývají tedy ekonomická a vojenská kampaň. Obojí se nese v duchu prvního dílu, takže v tomto ohledu žádné velké překvapení, bohužel obě tyto kampaně byly vždy ve stínu třetí herní volby, „zápasu“.
Takže se na to podívejme blíže …
|