Strana 2 z 4
Úvod hry si rozhodně nehraje na nějakou velkou originalitu. Příběh nás přivádí do 50-tých let minulého století, kdy na Zemi zaútočí mimozemšťané a začnou obsazovat zemi a vyhlazovat obyvatelstvo. Nicméně vládní agenti nově zorganizováni do organizace XCOM, jsou připraveni zemi bránit a mimozemské dobyvatele zastavit.
Ujímáte se postavy jednoho z nejlepších agentů. Čekáte, že budete řídit základnu, dobývat postupně celou planetu, budovat další základnu, zkoumat desítky nových technologií a následně vyrábět nové zbraně, výbavu i systémy a tak dále. Prostě čekáte vše, na co jsme zvyklí v XCOM sérii?
Tak bohužel. Tvůrcům hry to všechno nějak přišlo na obtíž a ve hře jsou jen náznaky toho, že by to tam mohlo být, ale prostě to tam není. Můžete se toulat po základně a navštěvovat laboratoře, nemocnici, výcvikové centrum i hangár, ale nemůžete nic ovlivnit. Žádný výzkum a ani výrobu ani nic.
Z celé silné budovatelské struktury XCOM zbylo jen torzo v podobě možností lehkého přizpůsobení členů teamu včetně jejich výbavy. Ale vše je ořezáno až na kost. Zbraní a vybavení je ve hře jen pár, skafandry a vlastně ani pokročilejší výbavu zde nehledejte.
Ze strategických herních možností zůstalo také jen torzo se spoustou náznaků, že by tu mohlo být něco většího. Planetu s výběrem misí, dobýváním území a se sestřelováním UFO nahradila pohled na území USA, kde si vedle hlavních misí můžete tu a tam vybrat nějakou vedlejší (které si můžete odemknout rozhovory a plněním lehkých úkolů po základně) a získat za to nějaké zkušenosti pro vylepšení postav a nějakou tu výbavu. Pokud se chcete soustředit jen na hlavní mise, žádný problém.
O něco více bohatší je jsou strategické možnosti přímo v boji. Samozřejmě tahovka to není, ale je to jako v české UFO sérii, tedy realtime s možností jeho zpomalení a zadání rozkazů atd. Vaši agenti i vy máte a získáváte přístup k různým schopnostem a dovednostem, které se v boji (hlavně na vyšší obtížnost) hodně hodí. Samozřejmě to můžete hrát čistě jako střílečku, ale pak rychle objevíte absenci jakékoliv umělé inteligence a je to jak střílení králíků. Obtížnost hry spočívá jen v tom, že protivníci více vydrží, což je obzvlášť nepříjemné ke konci hry u hodně početných a silně pancéřovaných nepřátel, kde to bez těch speciálních dovedností dost dobře nejde.
No to je tak vlastně všechno. Celou hrou proletíte zhruba za 10 hodin. Její technický základ v podobě zastaralého Unreal 3 engine určuje i hodně z toho, jaká vlastně je a jak se hraje. Takže si řekněme ještě něco o zpracování ...
|