Strana 4 z 4
Jak jsem napsal už do úvodu samotného, tohle opravdu není hotová hra. Tedy ve smyslu že se dá hrát a má začátek a nějaký konec ano, hotová je, ale ve smyslu XCOM převedení do FPS akce se silnou strategickou částí hotová není ani náhodou. Připomíná takovou BETA verzi a směsici rozpracovaných nápadů a funkčností, kde v podstatě není nic hotového, dotaženého ani vyladěno. Stejně je na tom i technická a grafická stránka hry, kde ocenit musíme stylizaci a výtvarnou stránku návrhů a tomu odpovídající atmosféru prostředí. Bohužel hra vznikala na zastaralém Unreal 3 Engine a to mnoho let. Je tedy technicky a graficky už dnes velmi zastaralá, nemluvě o tom, že okoukaný Unreal 3 engine kazí dojem ve všech hrách, kde se dnes objeví, protože pak vypadají všechny velmi podobně (hlavně dost sterilně). Mass Effect, Bioshock, The Bureau, Dead Space a hromadu dalších stříleček posledních let, podobnost je více než vidět a cítit a to rozhodně dobrému dojmu neprospívá, protože máte skoro neustále pocit, že tohle už jste prostě hráli.
Množství technických nedodělků, neoptimalizace hry a opět přítomnost absolutně zbytečného a věci komplikujícího GPU PhysX dobré funkčnosti hry také nepřispívají. A bohužel jsou často jejich negativa a nedodělky tak velké, že narušují silně zážitek z hraní. Zkrátka a dobře je tahle hra spíše takovou BETA verzí než skutečně finální hrou. 2K ale určitě za ta dlouhá léta vložil do vývoje spoustu času a peněz a chtěl to prostě zpět. Chápeme to, ale prostě musíme říci na rovinu, že tahle hra hotová tedy rozhodně není. I ten příběh ve hře má značné díry a ten konec je tam jako spousta dalších věcí ve hře, tak nějak naroubovaný aby to nějak bylo a mohlo vyjít.
Jako ukázka možností a prezentace potenciálu převedení klasického XCOM do mixu strategie s FPS střílečkou to ovšem slouží dobře. Ohromná spousta dobrých nápadů a vývoj dobrým směrem připisujeme k dobru. Nic z toho ale prostě není doděláno, mnoho věcí potřebuje rozpracovat, a hlavně značně rozšířit a tak dále. Nicméně The Bureau ukazuje, že XCOM z pohledu první osoby může fungovat!
Tohle ale prostě není ono. Je potřeba změnit úplně herní engine na něco mnohem modernějšího (třeba CryEngine), což výrazně pomůže úplně všemu. Je nutné přidat mnohem více na příběhu a hlavně vzájemné interakci osob, včetně následků některých nutných rozhodnutí atd. A samozřejmě je nutné dostat do hry všechnu strategii, budování, výzkum vývoj, management a tak dále, co je a bylo v klasických XCOM sérií. The Bureau jako betaverze ukazuje, že to může fungovat, tak teď z toho udělat opravdovou XCOM hru.
Pokud bych měl říci, nakolik % je The Bureau hotovou XCOM hrou, tak řeknu tak 15%. Víc rozhodně ne - naštěstí BETA stavu odpovídá i cena, protože hra se prodává za 499korun. A upřímně, hrál jsem už horší a méně zábavné hry za vyšší cenu. Takže snad se vedle klasické tahové strategie XCOM dočkáme ještě vedlejší linie akčních strategických FPS XCOM, ale chce to čas. Hlavně se vyhnout zjednodušování.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|