Strana 4 z 5
- The Elder Scrolls Online za ty peníze prostě nestojí!
Psal jsem to v první recenzi a po dalších desítkách hodin si za tím stojím ještě více. The Elder Scrolls Online je naprosto absurdně a neomluvitelně předražené. TESO jako MMORPG nenabízí nic extra nového. Ačkoliv je hutnou "SP" hrou v kampani, jeho jedinou nutnou MMO částí je společná PvP mapa. A tahle legrace prostě za ty peníze nestojí.
Samotná hra stojí cca 1400 korun s měsícem hraní. Dostal jsem ještě dalších 5 dní extra, nyní bych měl ale za další měsíc zaplatit skoro 400 korun! Já nemám tolik času na hraní a také nehraju MMO PvP část, takže mi tyto náklady na jinak běžné, i když slušné RPG, přijdou jako čistá zlodějina. Měsíční poplatky bych pochopil, kdyby hra byla zdarma, ale ne u hry, jejíž pořízení stojí 1300 korun! V tuto chvíli jsem tedy za 1300 korun dostal hru, ale už ji vlastně nemůžu hrát a dohrát v podstatě si za 1300 korun koupíte časově omezené DEMO a to dříve bývalo u her zdarma. A měsíc hraní na TESO nestačí, protože někteří máme na práci i jiné věci než hraní her. TESO zkrátka ani náhodou nestojí za 400 korun měsíčně, ne pokud musíte zaplatit ranec jen za její pořízení.
Situace se ale pravděpodobně vyřeší sama, protože kritika na nepřiměřenou předraženost hraní TESO je slyšet ze všech stran a bude slyšet ještě více, protože v těchto dnech končí měsíc hraní vlastně všem. A většina už zjistila, že za ty peníze TESO prostě nemá co nabídnout. Za ty peníze by TESO muselo být dokonalé, posouvat hranice RPG, technologické i grafické hranice a zkrátka "vyrazit nám kvalitou a hratelností mozek z hlavy". Jenže TESO není dokonalé a ani se k tomu neblíží.
- TESO ukazuje zbytečnost a přeceňování MMO her?
Řeknu to na rovinu, kdyby The Elder Scrolls Online byla singlplayerová RPG hra, bylo by mnohem lepší. Mohlo by mít mnohem lepší atmosféru, zpracování a hratelnost. Takhle se sice hraje docela jako RPG ze staré školy, ovšem MMO prvky to silně narušují. Znovuobjevování nepřátel i bossů kteří jsou ihned zmasakrování čekající smečkou hráčů, prostě není zábava ani výzva.
(hra je plná davů ...)
Hra mě většinu času baví a připomíná mi oblíbené Dragon Age 1, bohužel MMO prvky hře hrozně ubírají. Nechápu, proč to MMO nemohlo zůstat jen u té jedné společné PvP mapy, oddělené od samotné singlpalyerové složky hry. The Elder Scrolls Online se chtělo stát pokořitelem WoW na poli MMORPG, místo toho spíše ukazuje, jak zbytečné je všude MMO prvky cpát, že neprospívají kvalitě herního zážitku a dokáží jinak solidní hru i pěkně otrávit.
|