RECENZE: The Witcher – seriálový Zaklínač NEFLIXu je věrný předloze. Až zbytečně moc? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 30 prosinec 2019
Přejít na obsah
RECENZE: The Witcher – seriálový Zaklínač NEFLIXu je věrný předloze. Až zbytečně moc?
Geralt, Yennefer a Ciri jsou hlavní postavy, ale Yen jasně vede!
Závěr aneb chceme víc!

 

 

  • Závěr aneb chceme určitě víc!

Nějaká kritika hlavně z Evropy se valí na seriál proto, že obsahuje řadu herců tmavší a tmavé pleti. Tenhle rasistický problém je docela úsměvný vzhledem k tomu, jak moc se rasismus řeší ve vlastní předloze a ve světě Zaklínače. Já chápu, že pro nás z velmi jednolité střední a výchozí Evropy je prostě trochu divné, vidět v seriálu se slovanskými prvky tolik nebělochů, ale já s tím nemám problém. Není to historický seriál. Navíc buďme realisti, svět mimo naše hranice je mnohem různorodější a multikulturnější, zejména když se bavíme o seriálu vznikající v USA a americké produkci, kde prostě společnost je na rozdíl od našich končin opravdu různorodá.

Aby tenhle seriál měl celosvětově šanci uspět (a dočkali jsme se tedy kvalitních pokračování), musí prostě být přístupný všem. S tím souvisí i fakt, že seriál nepůsobí moc slovansky, ale pokud to někomu vadí, ať si pustí tu starou polskou seriálovou verzi, a ono ho to přejde :). Seriál sice vznikal i v Polsku, ale to prostředí se tvůrcům nepovedlo moc dobře využít (na rovinu, byla chyba si nevybrat Česko pro natáčení, zde jsou mnohem lépe připraveni a mají větší zkušenosti s podobnými věcmi). Podle mě nejslabším prvkem je taková „nestředověkost“. Zkrátka některé kostýmy a výbava vypadá velmi věrohodně a slušně, pak se ale sem tam mezi tím objeví model, který celou atmosféru zkazí. Zejména zbroj armády Nilfgaardu je výsměch všemu a terčem zcela oprávněné kritiky. Snad se na tom zapracuje.

Slabší je podle mého seriál i hudebně, ale zase, tady herní verze od CD Projekt nastavila laťku extrémně vysoko. Možná i v tomhle bodě je škoda, že tvůrci seriálové a herní verze nespolupracovali. Dále pak kvalita CGI a efektů je trochu rozkolísaná, některá monstra jsou úžasná (například Striga), některá ale působí úsměvně (drak se nepovedl), skoro vzdávají hold té staré polské seriálové verzi :). Problém je v nás divácích, dnes snadno zapomínáme, že tohle je jen seriál, nikoliv velkorozpočtový film. Na seriálovou produkci je The Witcher od Netflix naprosto skvělý a jeden z nejlepších a nejhezčích fantasy seriálů vůbec. Ne-li rovnou nejlepší, kdy tohle naštěstí není nové GoT, jak to někteří rádi přirovnávají. Tohle je lepší. Svět je mnohem propracovanější, zajímavější a různorodější atd.

Druhá série už byla oznámena a je v přípravě. Bude určitě jiná, už jen protože bude zpracovávat ucelenou knihu. Takže i děj a epizody bude tradičnější. První série byla ale dobrá v tom, že si tvůrci vyzkoušeli, jak na to, co funguje, co nefunguje a na čem ještě zapracovat. Série je také velmi úspěšná a dobře hodnocená, i když některé recenze jsou úsměvné. Pozornost upoutal jeden významnější americký recenzent, který se hloupě přiznal, že episody přeskakoval a vlastně ani neviděl a seriál tak ohodnotil jako mizerný. Samozřejmě to dostal pořádně sežrat, bohužel jeho přístup zjevně nebyl ojedinělý. Ano, je zajímavým a rozhodně nevídaným tvůrčím rozhodnutím udělat široce dostupný seriál, který prakticky vyžaduje znalost předlohy. Ale já si myslím že to byla dobrá volba. Zejména pokud se snažíte v tomhle případě držet knižní předlohy. Pak první řada odpovídá materiálu. Myslím si ale, že i trochu na škodu věci. Uchopitelnost a zážitek ze seriálu pro ty, kteří zaklínače neznají, jsou tím velmi omezené. Nicméně není lepší příležitost, vrhnout se před seriálem třeba na ty knížky anebo i herního Zaklínače (což mnozí dle statistik Steamu udělali). Hra je navíc stále absolutní špička (stále nejlepší, co kdy vyšlo a titul hry roku by snadno získala se svými kvalitami i v letošní „konkurenci“). A seriál její popularitě dále pomáhá.

Každopádně doporučuji tenhle seriál skutečně až poté, co se se světem zaklínače seznámíte, ať už přečtením knih nebo hraním her. Budete ho vnímat zcela jinak, a hlavně si ho skutečně užijete. Jeho největším negativem je, že těch 8 epizod strašně rychle uteče a budete chtít prostě víc. Jenže na to si počkáme. Dlouho :(. Druhá řada totiž dorazí nejdříve v roce 2021. A o moc lepší to není ani na straně nějaké nové hry ze světa zaklínače. Ale i tady se evidentně dočkáme. CD Projekt právě oznámil novou dohodu s tvůrcem předlohy, a je tak prakticky jisté, že další herní Zaklínač dorazí. Dost možná už je v plné tvorbě a hlavní pozornost na něj CD Projekt přesune příští rok, hned po vydání očekávaného Cyberpunku 2077. Ostatně bylo by hloupé nevyužít té obrovské reklamy a pozornost díky povedenému seriálu. Pomáhá to i Witcher 3, který nyní v kompletní edici „GOTY“ stojí 15 Eur na Steam i GoG a pořád je naprosto super :). Můžeme vřele doporučit:

  • Závěr

The Witcher od Netflix se povedl. Je mnohem lepší, než jsem i já čekal, ale většinu obav zbytečně vyvolávali hlasití příznivci série. Samozřejmě není perfektní a dokonalý (to není nic, snad kromě Witcher 3 hry), ale v rámci seriálů žánru fantasy je jedním z nejlepších, který se kdy objevil a dělá předloze čest. Hodnocení a sledování je složité pro ty, kteří neznají předlohu či hru, prostě neznají prostředí a postavy, kdy první série mapující povídky, jednoduše není seriálovou klasikou s postupně navazujícími a vše vysvětlujícími díly. Musíte prostě předlohu znát, jinak nemůžete vědět, kdo je kdo, co a proč a budete nutně ztraceni a užijete si vše o mnoho méně. Z toho pramení i některá hodnocení seriálu, kdy hodnotitelé ani neví co vlastně hodnotili.

Úsměvná je tak i například výtka, že seriál prý obsahuje hodně nahoty, přitom kromě prsou Yennefer tam nic moc není a proti originálním knihám nebo hře, je seriál verze pro jeptišky :). Každopádně kvalitní dílo to je a potenciál je jasně vidět. A ačkoliv chápu a z velké části oceňuji tu snahu držet se originální literární předlohy, přeci jen by nebyla na škodu spolupráce s tvůrci herní série (CD projekt), kteří některé postavy a věci výrazně vylepšily až natolik, že ty originální nejsou tak dobré a pokud se jich budou tvůrci seriálu držet, logicky budou kritizovány.

Celkově jsem spokojen, ale je to týrání. 8 skvělých epizod a další 2 roky čekat na další? To je proti Ženevským konvencím. Za to snižuji bodové hodnocení ;).

Hodnocení první série: 85%

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 03:12:24
avatar
Obhajovat americkou produkci, ze nejsou schopni se prizpusobit slovanske kulture a ze vlastne je uplne normalni, ze jsou vsude cernosi, i kdyz tam nikdy nebyli? :/ Cely USA je uplne vypatlana zeme, uplne bezne tam jsou ctvrti, kde se beloch nesmi ani priblizit, protoze by ho jinak zastrelili ale porad si cernosi budou hrat na ublizeny, ze je nekdo utlacuje, pritom to jsou nejvetsi hovada! Jedinej Vavra mel koule s KDCD, kde to vsem jasne ukazal, jak to ma vypadat a, ze se neboji, co bude zbytek sveta rikat. Zaklinac se stal popularni diky hram, takze by vetsina lidi byla spokojena, kdyby se herci podobali tem ve hre. Taky jsou k smichu cerni elfove nebo nesympaticka Triss, kterou hraje nejaka pricmoudla herecka. Jinak obsazeni Geralta, Yennefer, Ciri nebo Marigolda, i kdyz vypada jinak celkem jde. Obcas mi to zpracovani ale prijde jako z beckovyho filmu, treba ti draci. Snad bude 2. serie lepsi.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:05:43
avatar
jj NETLIX jako kazda zapadni velka spolecnost podleha rasove ci feministicke korektnosti a tim jednak kazi dojem a pak "koduje" do hlav neve generace ideologii/propagandu/prekrucovani historie atd. dnesni nactileti "hraci" dostavaj... coooo dostavaj oni jsou bombardovani tim,ze nejvetsi hrdinove jsou cernosi ci zeny,jako ja nejsem proti tomu aby ve hrach nebyli zeny,cernosi atd.,ale vynucovat si cernochy ve hrach jako je Kingdom come a ta snaha o zdiskreditovani Dana Vavry,ze ve hre nema cernochy.Jako v 1400stoleti ve stredni Evrope cernosi????rly???a tech idiotu co nadavalo a snazilo se prekrucovat slova D.V ze neni rasista,ale je "jen" vlastenec atd.

PS:vydel jsem 1 serii a podle me docela povedenej serial,za me 8.5/10 minimalne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:08:04
avatar
Witcher není historický seriál .... současná americká společnost už je 50:50 (běloši:zbytek) ... takže Netflix jen dělá to co musí a točí věci tak aby byli pro všechny ....

není to případ historického seriálu nebo filmu, který pokud by se držel reálií tak by tam samozřejmě byl výběr herců tomu přizpůsoben ...
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:21:03
avatar
Snad je to uplne jedno, jestli se jedna o historicky serial nebo ne. Jednou se rozhodli natocit neco podle uspesnych knizek o Witcherovi, ktery za to vdeci hlavne hram, tak by meli drzet hubu a delat svoji praci poradne a prizpusobit se obsahu, ktery uz byl napsan a ve hrach ztvarnen!

Pokud to chteji delat podle sebe, at si vymysli komplet novej svet a postavy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:24:08
avatar
ehm ... v těch knížkách jsou elfové a další rasy, takže tvé výtky k tomu že pár herců je tmavších se dají považovat za čistě rastistickou záležitost a jak píši, rasismus je celkem velkým tématem v Zaklínači ;)

není to jedno, fantasy je fantasy, lidi jsou tam klidně zelení .... historie je historie a to je něco kompletně odlišného ... jestli to nechápeš, pak máš velký problém .....
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 03:18:53
avatar
Ve fantasy je uplne normalni, ze tam jsou elfove, trpaslici tohle snad nikomu vadim nemuze, pokud tenhle zanr nesnasi ale cerni elfove nebo rytiri, kdyz Witcher pochazi ze slovanske kultury? Je proste pruser, kdyz vetsina lidi nepozna ve filmu hlavni postavy jako je treba Triss. :/

Snad se ma serial drzet hlavne knih jeste lip her a ne si upravovat postavy, jak se jim zlibi. Vetsina lidi ma odlisni nazor nez ty.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 07:55:24
avatar
A to je přesně ten obrácenej rasismus, kterej všechny normální lidi (myslím ty, co nemají v hlavě vymeteno od aktivistů apod. individuí) lidi sere... všude cpát, aby náhodou nebyl někdo ublíženej (což stejně většinou nikdo není krom těch aktivistů), herce, postavy do her, apod., černochy, číňany, mexikánce, ikdyž do dané doby, tématu apod. absolutně nesedí...

Úplně vidím jak před obrazovkou, na které běží Witcher natočený s postavami čistě dle her a říká si.. jaktože tam není někdo černej jak já ?? Jdu zavolat nějaký agentuře pro ochranu práv černochů, je to rasismus Je to celý na palici.. ale bohužel dnešní svět takto funguje, samé ústupky a debilismus obecně v tomto směru... vidíme to poslední roky mohutně v EU a bohužel je to velmi smutné, protože přehnaná korektnost, která dnes probíhá prostě všechno "zabije" …
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 08:41:32
avatar
Neviem prečo ale mne to teda nejak nevadí. Čítal si knihy je tam spomenutá farba pleti každej postavy? Prečo si myslíš, že elfovia musia byt všetci belosi? Ja som živého elfa v živote nevidel ty už hej? Možno si to neuvedomuješ ale tvoj komentár je rasisticky.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 21:17:04
avatar
No tak je rasista. Já jsem taky rasista. Všichni jsme rasisti, jen si to hodně lidí neuvědomuje nebo nepřipouští.

buzuluq má pravdu. Ze slova rasismus se udělal takový strašák, že už je tu "rasismus naruby" tedy menšina tímto slovem utlačuje většinu. O to by ani moc nešlo, ale navíc se cpou tam, kde nikdy nebyli a klidně se tím překrucují dějiny.

Ano, toto je fantasy, ale s jasnou předlohou, kterou oni castingem zmršili. To prostě musí uznat každý.
OK, někomu to vadí, někomu ano...jeho boj. Taky na tom základě bude seriál hodnotit.

Jsem zvědavý, co budete říkat až amíci natočí Jana Husa nebo Rumcajse a oba budou černí.
Protože až do takovéhle zádele to celé spěje.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 13:36:03
avatar
nie je to strasiak, ale realna vec. Vedel si napriklad, ze priemerne bohatstvo pre samostatnu bielu zenu v USA je $42000 a pre ciernu to je $120? Takychto prikladov je plno. Samozrejme su potom ludia, ktori hladaju sposob ako toto zmenit. Jedna z moznosti je cez televiziu a media. Tebe sa to nepaci, ale musis pochopit ze to je skor cielene na americana, ktory sa rozhodne nezamestnat zamestnanca len preto, ze je cierny. Alebo na policajta, ktory zastreli neozbrojeneho cernocha. Ak ti to velmi vadi, tak mozes stale pozerat ceske rozpravky, tam sa nebudes musiet bat, ze na teba vyskoci nejaky cernoch
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 14:15:49
avatar
Mám rád několik černošských i asijských herců, nevadí mi že tam hrají.
Co mi vadí je to, když se překopává předloha.

Jako je fakt, že tímhle amící ještě nepřekonali svůj největší úlet...černého Pegase
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 23:00:02

Reaguji na více příspěvku ve vlákně. Sapkowski nepíše nic o barvě pleti v jeho knížkách, co já vím, pouze o různých rasách, tj. lidé, elfové, trpaslíci atd. Klidně si tam můžu v knížce představit asiata, to je na každém. A k té slovanské kultuře, no celý svět Zaklínače je vymyšlený, proč do toho tahat nějakou kulturu? Nebo snad v Polsku běhali trpaslíci a elfové?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 23:13:37
avatar
to některým nevysvětlíš ...

nechápou rozdíl mezi fantasy a historickým románem ....
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 23:20:12

Ano to je pointa. A podstatné je, že kdyby to natáčeli poláci, tak tam samozřejmě budou hrát běloši. Prostě v jiných zemích (mimo východní blok) je prostě zcela běžné multukulturní obsazení ve filmech, protože ti lidé spolu prostě NORMÁLNĚ žijí, tak to nikdo neřeší. To jen tady vidíme černocha a lekneme se ho. A to je v podstatě definice Xenofobie. Jak povrchní. Mám kamaráda z té "strašné rasy" a víte co? Má dvě vysokoškolsky vzdělané děti a je to strašně fajn chlap. Jinak přeji všem úspěšný nový rok, bílým, černým, fialovým, růžovým, pankáčům, homosexuálům, je mi to úplně jedno.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 07:58:47
avatar
No a některým nevysvětlíš, že nechceme být za každou cenu multikulti. Nemůžeš čekat, že ti tu budou všichni přikyvovat protože ne všem se prznění evropské tvorby amerikou líbí ;)

A rozdíl mezi fantazy a historickými romány tu chápeme dobře.

Jak jsem psal jinde. Jak se ti bude líbit až natočej Jana Husa nebo Rumcajse a oba budou černí? Nebo černej Bob a Bobek? To pak najednou bude keců co? Ale to už bude pozdě.

Jaká je přesná definice Yen a Triss v knihách?
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 23:57:57

Babička měla králíky, když jsem byl malý kluk a byli tam i černí, nevyděsili mne.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 00:07:01
avatar
Nás černí neděsí. Vidíme problém v nátlakovém prosazování multikultury. A je to tak moc nátlakové, že je nám to nepříjemné a vnímáme to i v obsazení tohodle seriálu, který dle předlohy vnímámé jako čistě středověké slovanské fantazy kam prostě černoši nepatří.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 00:56:33
avatar
ale ***** je´d na chvíli do USA nebo jinam ve světě a najednou ti na tom obsazení nic divnýho nebude ....

není to historický seriál, jsou tam různé rasy a o tom že by v zaklínači nemohli být černoši není v knihách ani slovo ....

svět je multikuli to je realita, tak se s tím smiř ... je to americký seriál podle fantasy přelohy, klidně by tam ty lidi mohli být zelení a modří a bylo by to v pořádku ...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 11:57:04
avatar
No tak to by rozhodně v pořádku nebylo. Taky bys remcal, kdyby byl Geralt zelenej nebo černej...ale možná bys to nepřiznal.
I kdybych tam odjel, pořád bych zůstal hrdým čechem, slovanem a nechtěl, aby "naše" tvorba byla przněna.

Že je svět multikulti s tím smířený jsem. A jsem moc rád, že tady u nás to není takové jako v USA.
Ale stejně na to svět dojede, protože celé se to obrací a vyhání do absurdna.

Chápu, že každý to vidí jinak a že si stojí stůj co stůj za tou svou pravdou. Tímto debatu ukončuji ;)
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 14:14:07
avatar
Obhajujete neobhájiteľné. Samozrejme, že tam môžu byť afro američania, niektoré postavy sú aj tak vykreslené ako aj sú vykreslené iné ako vyslovenie biele. Fringilla Vigo je opísaná ako biela, biela ako smrť. Doslova. Rovnako jej pribbuzný sú biely, viď Anna Henrietta (sesternica Emhyra). A čo románik s Geraltom, ktorému prípomínala Yennefer?

V tomto smere som veľa od seriálu nečakal, kedže ešte aj scenáristka sa neubránila klamaniu ohľadom tejto témy.

https://mobile.twitter.com/LHissrich/status/994976200643624960
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 14:35:59
avatar
já nemusím nic obhajovat, autorovi předlohy se seriál líbí, divákům se líbí ... rasisté nás nikoho nezajímají ....
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 16:40:16
avatar
Tam kde nie sú argumenty, fakty prestanú byť podstatné, prichádza na rad osočovanie. Vyvarujte sa tomu. Pôsobí to neprofesionálne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 17:03:15
avatar
fakt je, že pokud ti vadí barva pleti herce ve fantasy seriálu, který není historický, tak je to rasismus ....

a pokud chceš kázat o tom, co měl a neměl autor na mysli, zatímco samotnému autorovi se zpracování líbí, tak nevím kde tu drzost bereš ....

herecké obsazení seriálu je naprosto v pohodě a odmítám tu řešit, zda ve fantasy seriálu je dobře, že je herce černej, bílej nebo zelenej .... není to historický seriál.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 17:55:14
avatar
To že mi vadí účelová voľba pri castingu konkrétnej postavy, ktorá je jasne v predlohe zadefinovaná nie je rasizmus, ale oprávnená kritika, aj vhľadom na vyjadrenia samotnej scenáristky seriálu. Toto nemá nič spoločné s tým či je tento seriál fantasy, historický alebo sci-fi.
Voľba herečky neprináša do príbehu nič iné ako len fabru pleti. Ako príklad pozítivnej zmeny uvediem obsadenie Samuel L. Jackson-a do role Nicka Furyho.
Jeho stvárnenie postavy je natoľko dobré, že snáď už len fanúšikovia predlohy vedia, že v komiksoch je beloch. Zaújimavé, že s jeho obsadením mal len málokto
problém.

To čo obhajujete sa volá "nútená rôznorodosť" a je nie len rovnako zlá ako rasizmus, ale aj kontraproduktívna, kedže často má úplne opačný efekt.

Pri všetkej úcte k pánovy Sapkowskému, ale všetci dobre vieme čoho robí najviac spokojným.

Vzhľadom na Váš tón v diskusii pripájam odkaz na rozhovor s Henry Cavillom (0:49). Veľmi dôstojná reakcia.
https://www.youtube.com/watch?v=gi4SRhTnQCk&t=186s
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-07 22:44:26
avatar
nesúhlasím. Jednoznačne slovanské fantasy , mená , názvy.....
Mne vadí dokonca aj Jen...A rasista nie som. Ako jeden z mála som veľký fanúšik Hamiltona, to rasista nemôže byť....
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-09 10:06:57
avatar
na stejném principu prosím natočit Supermana a nebo Kapitána Ameriku jako černocha a nebo asiata, to bude skvělé... to je taky vymyšlenénebo green goblin by třba mohl být duhovej, a hodnej díky LGBT komunitě...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-07 23:29:06

Tak to doufám že řekněme z pěti lidí v redakci jsou aspoň tři afroameričané, dva Romové a přes Roudnici se blíží na konkurz dva Židé. Zbylých osm osob by mělo být ženského nebo jiného pohlaví... Jinak asi dle dnešní definice budete rasisté také...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 10:52:03

A.Sapkowski právě píše o barvě, je to kniha.
Ale je mi ukradený kdo koho hraje, když jde postava poznat typickým chováním a oblečením:
např. FRINGILLA VIGO + QUEEN CALANTHE byly v pohodě

Spíš mě štve, že jsem si TRISS všiml až v poslední díle, a to jenom kvůli oslovení (neměla ani oranžovo-hnědé vlasy).
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlasím 2019-12-31 16:40:20
avatar
V USA existuje Národní asociace černošských žurnalistů. Co by se stalo, kdyby někdo chtěl založit Národní asociaci bělošských žurnalistů?
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-07 23:07:42
avatar
Už vidím ten "nehistorický" film jak černý čínský císař válčí proti angličanům, kde je hlavní padouch bloňdata admirálka. Jako ne, že by to byl strašnej propadák, protože by to v asii ani nedovolili vysílat, ale nejspíš by se jim i vysmáli a na oplátku by udělali oni "nehistorický" film, kde je Hitler z Nigérie a ne z Rakouska.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 02:11:26
avatar
Witcher je sice fantazi,ale jako takove ma neco jako sva pravidla a asi mi das DD zapravdu,ze i kdyz je Witcher fantazi tak tam treba "blastry" asi nebudou sedet,proste Zaklinac je "stredoveke fantazi" a nikdo nepopira,ze na tom fiktivnim svete nejsou cernosi ci asiati,ale dej je vpodsteve ve stredoveku teto "planety" a tak neni divu,ze treba tam byt nemusi,nicmene jsem to bral spise jako dnesni klasiku a jako priklad jsem dal KC,ale na Zaklinace to nutne nemusi sedet(nicmene krom tech "AMAZONEK" Andrzej Sapkowsky "lickou" rasu nerozebiral na cernou ci zlutou,takze je +- jasne ze jako Polak asi nemyslel na cernousky atd.)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 02:44:33
avatar
DD to jsi přehnal, Že nejde srovnávat Witcher s GoT? Ujišťuji tě že dá a zatím Witcher prohrává. Oba jsou to žánrově fantasy a tak srovnávat jdou. U Witchera je vidět podfinancování této série která evidentně potřebovala víc peněz. Dle mého Netflix nechtěl do této série napumpovat víc peněz z obavy jak bude seriál přijat (doufejme že se financování další série zlepší). Seriál považuji za nadějný ale tvrdit že je lepší než GoT je naprostý úlet. Svět GoT je mnohem propracovanější včetně postav a jejich vývoje a vzájemných zápletek, má až maniakálně vymazlenou historii rodů a vůbec celého světa. HBO mělo výhodu při natáčení GoT v kvalitnější, byť dosud nedokončené předloze. První série svým dějem nevyžadovala obrovské financování, které později však trhalo rekordy v nákladech na další série.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 12:20:54

oznacovat predlohu got za kvalitnejsi neni zrovna spravne. obe ty knizni dila jsou vynikajici a zanr fantasy je jen jedna z mala spolecnych veci, jinak jsou hodne rozdilne. co se tyce serialu tak witcher s got zatim urcite prohrava, a dost se i podoba poslednim dvoum seriim. hlavne tim jak je uspechanej a jak se nedostatecne venuje postavam. taky bohuzel povidky jsou osekany na minimum a misto toho si zde tvurci vymysleli vlastni veci a jine otocili totalne naopak.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 15:03:15
avatar
To není tak jednoduché. Proč mám nacpat třeba 100 000 000 dolarů do série, kterou natočím přesně podle románu. Divák který román zná v seriálu neuvidí nic co by neznal a ví přesně jaký bude vývoj postav i jejich vzájemné interakci a jak postavy skončí. Výsledek bude nuda a možná i zklamání ze seriálu, protože každé dobré knižní dílo dává prostor fantazii svého čtenáře, která je u každého čtenáře jiná a tedy i čtenáře autora scénáře seriálu. Seriál však toto diváku nedá, je to audiovizuální dílo které o proti čtenáři již nepřipouští jinou interpretaci z vlastní fantazie diváka. Pro diváka který se nezajímá o tento žánr a román nezná je zase moc složitý a ztrácí se komplikovanosti vztahů mezi aktéry seriálu viz GoT, který byl také velmi osekaný(zjednodušený) a přesto znám hodně lidí co si muselo GoT zhlédnout i 3X (některé to i od dalšího sledování seriálu odradilo), než se ve vztazích mezi aktéry dobře orientovali. Witcher začal velmi nešťastně už jen tím že neznalému diváku knižní předlohy udělal díky svým skokům v čase v hlavě guláš, kterému se snažily autoři GoT s vědomím komplikovanosti světa zoufale vyhnout(což se jim více méně povedlo). Zatímco u Netflixu to pohnojili.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-07 22:41:53
avatar
Absolútny súhlas.
A naviac Tris vôbec nie je zanedbateľná postava. Naopak, veľmi dôležitá.
Čítal som zaklínača 3x....
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 07:46:03
avatar
Jakože kdyby tam byli samí bílí, tak to není pro ten "zbytek" a nekoukali by se ?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 12:38:43
avatar
No jasně. Černoši ani asiaté by na to nekoukali. Jen my (běloši) koukáme na vše a pak hudrujeme
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:06:20
avatar
1, proč by se měla Americká produkce přizpůsobovat pár milionům středo/východoevropanů, když to má být seriál pro celý svět a hlavně pro západní publikum, kteří Netflix mají a platí .... ?

2, Jsem v USA celkem často a nemám problém jít kamkoliv .... v Evropě je to horší ...

3, KDCD je historická hra, Witcher je fantasy, takže tvoje přirovnávání je nesmysl ....
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:30:55
avatar
GoT je taky fantasy, ne historická záležitost a jak to tam vypadá. To je navíc USA tvorba už od knih. Nic proti hercům jiných ras, jen proti hercům špatným. Ti jsou ale tak nějak častým vedlejším produktem těchto nucených obsazení podle nějakého duhového schématu.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 13:29:31
avatar
To není dobrá obhajoba. Co takhle úcta k tvorbě autora. Co by asi řekli Britové kdyby Američani udělali Shakespearova Jindřicha V multikulti kovbojku. Američané nemají úctu k ničemu co není americké. Evidentně trpí absencí bohaté historie která jim proti Evropě chybí. Proto jí často znevažují. Přestože valná část předků dnešních Američanů pochází z Evropy, tak dnešní jejich potomci se už mentálně od Evropy definitivně odřízli a dávají to patřičně na odiv.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 14:06:16
avatar
autor předlohy už se vyjádřil a řekl že se mu to velmi líbí ... takže nechápu jak tu někdo může blekotat něco o tom že mu vadí že jsou někteří herci tmavší ...

není to historický seriál ...
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-07 22:46:52
avatar
za tie prachy čo dostal sa ani nečudujem. Na hre nezarobil, teraz podpíše aj keby Yen bola zelená alzáčka...
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-08 14:24:30
avatar
černoši jsou v Zerikánii.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nehrál jsem, koukám NTFX 2019-12-30 20:13:14
avatar
Zrovna jsem dokoukal 2 ser. Lost in Space a padla řada na Zaklínače (hru jsem nehrál, jsem Battlfieldoholik). No a já jsem spokojený, viděl jsem teprve dva díly, smysl mi to dává i bez hry nebo knihy a bavím se. A co se týká černochů, mě to ani netrklo, jsem průměrný uživatel TV i vlastivědy nebo dějepisu. Netflix mám rád a co jej platím tak ani TV nezapnu kvůli ničemu jinému, pokud dcera nechce koukat na YouTube na zajíčka Binga nebo Prase Pepu. Takže černoch sem, černoch tam, rasista jsem až když to situace vyžaduje.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:33:49

Tak nikdo se netajil nikdy tím, že ten seriál si klade za předlohu výhradně a pouze knižní sérii, ne hry. Proto je taky z toho seriálu Sapkowski tak nadšenej - protože se mu moc už dříve nelíbilo, co mu CD Projekt udělal z jeho universa za divadýlko.
Ale jak se říká, peníze nesmrděj, takže si před pár dny padli s CD Projektem kolem krku.
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je to odpad ... bohužel 2019-12-30 20:41:16

Netflix je bohužel strašnej hrobař. Sice dá peníze na věci, které mají obrovský potenciál, ale dá těch peněz málo a příliš kafrá autorům do díla v multikulti věcech.

Díky tomu co je z netflixu, stojí až na pár výjimek (Stranger things) za vyližprdel.

A Zaklínač je jen dalším důkazem. Měl jsem možnost vidět polský, cca 20 let starý, variant a když vynecháme efekty a fakt, že i originální dabing zní jak kdyby to dělali v garáži, je vypravěčsky o stupeň lepší, nežli tato hovadina z dílny netflixu. A to je už co říci!

O faktu, že na konci už sakra šlo znát, že došly prachy a mele se z posledního ani nemluvě.

Cavil by to možná charizmatem utáhl, jenže to by nesměl být netflixí variant na emancipaci čubek. Takže ve finále Geralt dostane příliš málo prostoru. Co se Ciri týče, tam už to je zlý sen, ano Ciri je v knihách ošklivka, ale i CDPR dokázal udělat ve hře Ciri ošklivou a zároveň sympatickou. Tenhle kobylí ksicht zvolený v tomto seriálu v divákovi pouze způsobí absolutní nezájem o postavu, která je de facto klíčová. Když to srovnám s Renfri, která sice měla epizodní roli (i v knihách), ale člověku hned přirostla k srdci, že i ty její prázdné žvásty najednou měly hloubku ...

Co se týče negrů a zejména negerelfů, když už si netflix nedokázal odpustit to svoji PC politiku ani v takovém ryze náckovském díle, jako je Zaklínač, tak toho mohl dobře využít a udělat elfy výlučně černé. Díky tomu, že elfové jsou v Sapkwoského universu utlačovaní podlidé, by se se toho dalo náramně využít ... škoda.

Pár věcí samozřejmě body zaslouží, vyjma inovativního dynamického intra a výborné choerografie soubojů (zejména řezničina v prvním díle je pastva pro oči) zaujme i vcelku solidní hudební doprovod.

Ale to je na dílo, s potenciálem i ambicemi nahradit GoT vcelku málo.

Škoda, že se toho nechytlo HBO místo připravovaného GoT spin-offu, myslím, že by ten seriál posunuli úplně do jiných výšin a zároveň by to nemohli zpackat jako 8. řadu GoT, protože Zaklínač je hotové dílo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:55:03
avatar
víš o tom že první série zpracovává ty samostatné povídky ne celé knihy? takže je důvod proč je ta první série jaká je ... ty povídky jsou přesně takové .... až další řady budou zpracovávat knihy ...
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:46:28

Hádám, že jsi původní polský seriál neviděl, že?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 03:46:22
avatar
Kdybys nehádal, ale místo toho si přečetl, co DD píše...
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-09 09:55:23
avatar
ne nejsou, jinak proběhl v Ježek v Cintře, jinak byla povídka s drakem, jen tak na okraj, jinak byl Brokilon, atd..
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:57:35
avatar
Seriál se mi celkově líbil spousta lidí říkala že se Henry Cavill na zaklínače nehodí tak jsem se taky začal bát ale po prvním shlédnutí prvního dílu to byla dobrá volba dokonce bych řekl že si to tam užíval. Co mne překvapilo byl cz dabing. Výtky bych měl asi dvě osobní 1) Ten drak vypadal hrozně jak z nějakého céčkového filmu 2) Triss knihy jsem nečetl takže jsem čekal až uvidím nějakou rudou hřívu a ono nic dokud Yennefer nepozdravila jednu dívku jménem Triss za mne prostě nevýrazná dívka.
No jinak se těším na druhou serii snad nebudeme moc dlouho čekat.
A jinak oči Yennefer vypadají parádně líbí se mi jak se neustále mění.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 07:25:27
avatar
Triss byla zrzka jen ve hře, každopádně Cavill výbornej jak říkáš. Ale za mě velmi špatný casting ženských rolí. Yennefer hodně špatně, vždyť je to nějaká ne moc krásná mladá cuchta, která má vychovávat Ciri? Jsou skoro stejně staré, to je prostě divný.A Ciri taky nevím nevím
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 12:50:35
avatar
Jo, až takhle rudou hlavu v knihách nemá. Tam se myslím píše o kaštanových vlasech ne?
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 20:05:37
avatar
přesně
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 21:20:36
avatar
Díky za potvrzení.

Ale upřímně, kolik kdo viděl černošek či snědých žen s kaštanovými vlasy?
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:17:53
avatar
Otřesné zpracování. Nulová slovanská atmosféra. Holywood tryskající z každého shotu. Zaklínač není nějaká pohádka od Disneyho. Herec, který neumí hrát, není vhodný kandidát do žádné hlavní role. Minule Superman, ted Witcher... co asi pokazí příště.
Dokoukáno s vypětím všech sil. 40%
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TV 2019-12-30 21:37:45
avatar
Možná mám výhodu v tom, že jsem Netflix vzal jako pouhou variantu k TV (která se tomu nehrabe ani pod podrážky), a proto nemůžu být zklamaný. Co bych měl taky za 199 měsíčně chtít, vždyť to je za dvě krabičky cigaret nebo 6 piv v hospodě. Nekouřím ani moc nepiji, takže pecka ; D, Netflixuji.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 08:01:01
avatar
lolz 199 Kč.. to je ten bolehlav v SD ne ? tak to se máš
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ano 2019-12-31 14:34:57
avatar
Mám brýle, na TV a PC koukám bez nich. Věř mi, že to už nerozeznám, takže není za co utrácet. L O L.

Ale asi takhle, jde sice o SD, ale na pohled je to lepší jak AVI nebo běžné TV vysílání po DVBT1. Takže až díky tvé poznámce jsem zjistil, jak malé má SD rozlišení. Ovšem realita vypadá tak na něco ve stylu FHD. Mám tedy velmi kvalitní TV, takže to asi bude mít zásadní vliv.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nedopadlo to zle, no mohlo to 2019-12-30 22:26:26
avatar
Recenzia na môj vkus príliš veľa svojho obsahu venuje obhajobe autorovho hodnotenia.

"příznivci předlohy literární těžko mohli očekávat lepší výsledek"

Neviem za akú autoritu sa považujete, ale toto je absolútne neprijateľné tvrdenie. Seriál sa odkláňa od knižnej predlohy v niektorých príbehových liniách až príliš a rovnako je často neskutočne skratkovitý. Napríklad časové rozmedzie medzi jednotlivými stretnutiami Geralta a Yennefer. Prispôsobenie postáv na základe politickej korektnosti, viď Fringilla (neospravedlteľný prešľap, v komentoch spomínaný čierny elf/čert, atď). Toto nemá nič spoločné s diverzitou cieľovej skupiny. Sám ste postrehol, že už samotná knižná predloha rieši problém rasizmu, no napriek tomu obahujete túto až príliš priehľadnú voľbu určitých postáv v rámci castingu.

"Na seriálovou produkci je The Witcher od Netflix naprosto skvělý a jeden z nejlepších a nejhezčích fantasy seriálů vůbec. Ne-li rovnou nejlepší, kdy tohle naštěstí není nové GoT, jak to někteří rádi přirovnávají. Tohle je lepší. Svět je mnohem propracovanější, zajímavější a různorodější atd."

Daľšie príliš odvážne tvrdenie. GoT a nie len ten sú absolútne iná liga čo sa týka výpravy a kostýmov. Zo sveta ukázal seriál neuveriteľne málo. O tom ako bohatý je vedia akurát čitatelia knižnej predlohy. Kostými až na hlavné obsadenie sú podpriemerné. Svet seriálového Zaklínača často pôsobí príliš umelo a neautenticky.

Ďakujem za recenziu, ale chcelo by to podstatne viac nadhľadu a pokúsiť sa odosobniť od recenzovaného dieľa.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zdejší recenze filmů a seriálů 2019-12-31 00:34:27
avatar
Autor jednoduše řečeno příliš snadno propadá "Fanboyovství" a to ať recenzuje hru, nebo film, nebo seríál. Příklad: Je fanouškem Marvelu tudíž při trailerech filmu Joker ihned psal ve smyslu, že film bude blbost nehodná toho se na něj vůbec podívat. No a jak to dopadlo. Byla tu recenze? Nikoliv... A takových příkladů se tu dá nalézt spousta a spousta. Jednoduše věnovat čas psaní recenzí HW bude více prospěšné. Jak pro autora tak pro čtenáře. Stejně pro filmového a seriálového fandu recenze na DDworldu má pramalý význam, tak proč se s ní vlastně vůbec obtěžovat.

Seriál to je solidní, kulisy jsou trošku laciné, herectví obstojné, jindy ale hrozné, asi jako z Twillight ságy. Upřené pohledy, zírání do dálky, (úplně tohle nesnáším) prostě netflix. Nejvíce mi to v tomto připomíná jejich film Spectral. Prostě "napůl cesty" -70%-
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 08:02:33
avatar
No mělo by se to spíš nazvat.. "osobní dojmy/hodnocení, jako fanouška knih/her" ..než recenze...
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 15:54:40
avatar
Tak taky co by jsi čekal, vždyť tento web je vlastně blog jednoho člověka, který pouští do světa svoje subjektivní názory na věci co ho baví.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - věrnost předloze 2019-12-31 10:48:58
avatar
POZOR SPOILERY
Mě to moc věrný předloze nepřipadá, jsem mnohem větší fanda knížek než her a jsem z toho takovej rozpačitej, seriál se mi líbil, ale pár věci mě štvalo seřazeno od toho, co mi nejvíc vadilo.
1) Vilgefortz (defakto největší záporňák) byl v seriálu strašnej lůzr, nejschopnější arcimág, kterej vyškolí holí bez magie Geralta, sejme vyššího upíra se nechá takhle blbě porazit mlaďochem Cahirem a jediný, co umí je tahat šavličky.
2) Cahir je v seriálu zpodobněný jako rize záporná postava, v knihách byl jako záporná postava pouze na začátku, kdy to bylo ale pouze v Ciriných nočních můrách, kdy jí vyvezl z hořící Cintry. Jinak je to spíš klaďas, který je do Ciri platonicky zamilovaný
3) Bitva o Sodden byla obrovská bitva, na poli (ne u žádného hradu, navíc ještě přes propast), kde bojovalo 100k bojovníků a 30k padlo, které velel Cahirův otec maršál Coehorn, pokud neměli na to budget, tak se tomu klidně mohli vyhnout.
4) zbytečně přeceněná Fringila Vigo, která se víceméně objeví ve 4. knize až s lóží a pak když v 5. knize má techtlemechtle v Tuisantu s Geraltem.
5) scéna v Brokilonu, víceméně kopíruje povídku Meč osudu, ale tam se to odehrává o pár let dřív, kdy Ciri bylo 10 a utekla tam když jí chtěla Calathé provdat a poprvé se tam setká s Geraltem. Pak dává mnohem větší smysl i to setkání Geralta a Ciry na tom statku. Že 12letá holka se vrhá na chlapa, kterýho vůbec neviděla vs vrhá na chlapa, kterýho zná a kterej jí už před tím zachránil.
6) celá Arethusa je úplně mimo, nechápu vůbec scénu s úhořema a jsem zvědavej, jak se na to napasuje to, že Yeneffer tlačí na Ciri, aby šla se učit do Arethusy, když sama dle seriálu tou školou opovrhuje a má na ní akorát špatný vzpomínky a Ciri miluje jako vlastní dceru.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-04 22:50:43
avatar
Konečne niekto, kto sa tu neodbavuje len na černochoch a farbe vlasov Triss. Popravde mne tieto veci prídu ako totálne banálne.
Čo mi vadí podstatne viac - samotný dej má od poviedok na míle ďaleko a len ťažko to bude nadväzovať. Práve sa pozerám na 4. diel (zásnuby Pavetty prestrihané s Brokilonom) Geralt v Brokilone chýba, je tam nejaký Dara(to je kto?), Calanthé sa správa ako prízemná krvilačná krava, Geralta tam pozval Marigold, kt. tam podla knihy tuším vôbec nebol... WTF??
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-07 22:54:58
avatar
podpisujem
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 11:12:14
avatar
Tak je to spatny hlavne proto ze ty povidky jsou spatny.. Snadto zacne byt k necemu od krve elfu.

Jinak autor recenze v ramci myslenkove sebecenzury obhajuje neobhajitelne..
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 11:48:23

Černoši mě v seriálu dost ruší, mnohem nižší rozpočet než GOT je cítit např. na závěrečné bitvě (bitva bastardů a hlavně bitva o zimohrad nasadili seriálovou laťku snad do výšky 10 km. Ta se prostě nedá přeskočit ani vyrovnat, ale je to prostě jednou nasazena laťka). Kvůli ženě jsem taky musel sledovat s českým dabingem, který je tradičně naprosto tragický. Ale jinak mám pro seriál jen chválu. S ženou jsme ho sjeli za 2 dny (ta dovolená se hodila, protože můžeme sledovat až když dečka spi ). Na stranu je teď celá série pod 15euro, tak si ji asi koupím a někdy zahrají. Na čtení knížek bohužel při 2 malých dětech není čas.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 12:38:55

Citace:
seriálový Zaklínač NEFLIXu je věrný předloze. Až zbytečně moc?

nikdo kdo cetl zaklinace by nic takovyho v zivote nenapsal. to srovnavani s predlohou je pak v recenzi dost vtipny, srovnavas jen vlastne vzhled postav (coz je to nejmin podstatny), ale ze nektery povidky jsou osekany na kost vcetne pointy, hodne dulezitych scen pro vyvoj postav vynechano a ze vubec nektere postavy se chovaj uplne jinak nez v predloze naopak ignorujes. i ty truny nebo pan prstenu byly vic verny predloze nez witcher.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Triss 2019-12-31 12:45:57
avatar
Ja som hral v podstate len Witchera 1 (v cestine) a knihy som len pocuval ako audioknihy (tiez v cestine)... a neviem teda kde sa to zmenilo, ale preco sa vola Triss Merigold? Ved predtym bola Triss Ranuncul a Merigold sa volal ten bard? Je to zmenene v anglickom zneni, alebo polskom?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 13:07:55
avatar
Jsou to problémy překladů...

Polsky: Triss Merigold
Anglicky: Triss Ranuncul
Česky: Triss Ranuncul
Odkaz

Polsky: Jaskier
Anglicky: Dandelion
Česky: Marigold
Odkaz
bren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 15:56:52

Zatim proste PRUSER!!obsazeni polskeho serialu je proste lepsi. Hlavne Jenefer je proste moc mlada! 60%max. ale boje sou luxusni!
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-07 23:01:42
avatar
ee tá Yen je mladá vždy, je mágom, ktorý si mení a prispôsobuje vzhľad ako sa jej páči. Naopak, má to byť žena ktorá musí vyhrať všetky miss univers
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 17:41:34
avatar
Tvl. Jsme s DD koukali každý asi na něco jinýho. Jaká je cílová skupina diváků pro film se systémem "dobrý den, kozy ven", pak nějaký to krvavý sekání, nádherná příroda a to je všechno? Děj to žádný nemá. Důvody rozhodnutí většiny postav si můžete akorát vyvěštit. Ale nakonec se potkali no. Možná kdyby mi bylo tak 15. Nejsem nijak zkušený filmový divák, ale když něco nemá hlavu ani patu, to poznám.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 09:19:22
avatar
(spoiler)
No ja som sa hlavne chytal za hlavu na konci.... preco to nemohli spravit presne podla knihy? Aby spravili napinavu scenu pred reklamou ked Ciri utecie do lesa... a potom sa akosi v tom lese zazracne otoci tak ze bezi oproti Geraltovi... ako pochybujem ze niekto zo scenaristov vobec niekedy v normalnom lese bol.
pritom podla knihy by este viac daval zmysel ten zakon prekvapenia.
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-09 09:43:02
avatar
tak po dlouhé době naprosto nesouhlasím s názorem DD. Tedy vlastně ano, pokud bych měl vnímat seriál jako seriál a nebyla by knižní předloha(to hlavně) a pak hra. poté by to bylo jedno z nejlepších fantasy děl. Ale předloha tu je. jiné rasy zde tvořé právě trpaslíci a elfové a jiné rasy, Černoši jsou v Zerrikánii, Brokilo jsou buďto ženy a nebo reálně lesní žínky bojující převážně luky a dýkami, viděl jsem jen oštěpy/kopí (ok) na boj na blízko a dokonce kuši (to neee. historický fantasy není ale fantasy se replikuje z nějakých předloh - tedy když se řekne hrad vidí každy ten hrad (alá Skotsko, Franci, Německo, Česko atp. tedy původní obyvatelstvo těchto hradů je - ano bílé, slovani slovanské fantasy - bílé fantasy. Ne nemám problém s barvou pleti, mám problém s tím, že bych stejně nadával kdyby byl například Black Panther z afriky vyveden s bělochy, to by byl odpad, bleee... mám pocit že autor článku nečetl knihu ani jednouo jinak by vše co napsl nemohl myslet vážne. Triss je menší, ale rozhodně je výrazná a je vidět kam vejde i kdyby pro nic jiného tak pro své vlasy. černý elf - ok ve fantasy jsou temní elfové a dokonce i černí, ale ne sem nepatří a vykonstruovaná postavička černošského elfa je naprostý odpad. Yennefer jako herečka je pěkná, ale... Není to Yennefer a v knize opravdu nemá zdaleka tak hlavní roli a naví je to žena s velkým Ž tato je sice hezká, ale nemám z ní respekt, jaký měla budit. A proč, PROČ bojuje proti Sekáčům mečem a ne kouzly když už to tam muselo být! kdy se naučila cokoli s mečem?!!!!! Ninkdy neměla tu možnost... A nejvetší odpad jsou trpaslíci - které mám rád, tady je to výsměch, ne dál je komentovat ani nemohu. O zbrojích Nilfgardu sebudu psát více než tuto větu. a ještě jedna věc zbroje jiných království odpovídají právě té "bíle" chamradi která je měla oblékat. Cavill, je v pohodě jako herec ale zaklínač nebyl takto nabouchaný, ne nebyl... jinak je v pohodě. a souboje? možná se na oko líbí, ale vlastně z nich není moc vidět je to nastříhané asi jediný fight který lze ohodnotit je když utíká z cintry a tam to bylo ok. a dějová linka - ne, hodně lidí mi řekl, že se v tom ztrácelo a ti kteří to nečetli nechápali skoro vůbec. i já jsem měl problém hned si uvědomit kde a kdy hlavně, právě jsem. Takže seriál je natočený pěkně aby nebyl za ty prachy, ale není to Zaklínač dle knihy... jen přebral příběh a postavy ale nejsou to ty samé postavy. Někdo možná namítne, že představy z knihy se nedají trefit- no, tak např Pán prstenů , ač jsem měl jisté námitky na některé role, v podstatě jsou přesné dle knihy tak to jde i v Zaklínačovi, nebo né? NE jelikož multikulti blbost... a znovu se vracíme k Black Pantherovi viz výše... takže ne nejsem rasista...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 588x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1161x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3