Strana 2 z 4
- Total War ROME 2 - Gameplay
Tvůrci nevymýšleli nic výrazně nového a ROME 2 jasně navazuje na SHOGUN 2. Zachován zůstal hlavně princip a stěžejní mechanismy hry. Otázkou je, zda je dokázali tvůrci vylepšit.
Abych pravdu řekl, vypadá to spíše na to, že se vydavatel snaží hru přiblížit stávající mladší konzumní generaci hráčů a spousta principů a mechanismů hry byla zjednodušena. A to bohužel ke škodě celé hry.
První co mě trochu zamrzelo, jsou značně oslabené a ořezané mechanismy politiky a vytváření vlastního rodu apod. Bohužel ROME 2 v této oblasti vůbec nedosahuje slušně kvalitního pojetí SHOGUN 2, což je velká škoda.
Ruku v ruce s tím jdou i zjednodušení na poli diplomacie, která ale u této hry hraje jednu z velmi důležitých rolí a možností k ovládnutí "světa". Ačkoliv se na poli diplomacie dají vytvářet velmi složité a propracované intriky k dosažení cíle, občas se mi zdá, že některé mechanismy trochu nedávají smysl a fungují tak nějak zvláštně.
Poněkud zjednodušený je i vývojový technologický strom. Nicméně vývojové stromy, stejně jako některé budovy a hlavně jednotky jsou nadále lehce rozdílné u každého z mnoha národů. Každý z národů má některé silné a některé slabé stránky a zcela unikátní jednotky.
Při budování impéria samozřejmě musíte mít vybudovány patřičně města, ale i v této oblasti se mi zdá, že tvůrci sáhli až příliš k mnoha kompromisům a zjednodušením. Správa vašeho impéria je v této hře velmi jednoduchá, i když chybí nějaké to komplexní menu a nabídka. Stejně tak menu budování měst a jejich správy je až příliš jednoduché a je to ke škodě.
Naopak lépe zpracování, a tím úměrně narůstá i jejich vliv, jsou agenti. Ty jsou nyní trojího druhu a vycvičení agenti dokáží likvidovat celá vojska a zcela zásadně ovlivňují celou hru. Jejich možnosti, přínosy, činnosti atd. jsou velice různorodé a tato oblast se mi zdá zvládnuta velmi dobře. To se bohužel nedá říci o ekonomice hry a jejích mechanismech, kde se toho mnoho vymyslet při samotném hraní nedá. Ekonomika je sice ovlivněna řadou budov a vynálezů, ale její správa je velmi zjednodušená a nepřináší ten správný strategický zážitek.
A pokud jde o budování armády, jsou zde některé dobré prvky, ale některé horší. Trochu obtížné je to s budováním velitelů, kde chybí ta komplexnost vytváření rodiny v SHOGUN 2. Nicméně samotné mechanismy zůstaly zachovány a i tentokrát můžete získat stavěním patřičných budov, využíváním agentů a vynálezů, značné výhody ke schopnostem jednotek, takže i na začátku základní střelecké jednotky, se mhou vypracovat a vyvinutou v extrémně účinné jednotky, které porazí celé zástupy těch základních. Schopnosti velitele, a doprovodných agentů pak zásadně zvyšují možnosti a schopnosti a ovlivňují výsledek střetu.
Boje můžete nadále nechávat proběhnout automaticky, anebo je můžete absolvovat v real-time režimu. Zde nám strategické možnosti naopak narostly, a vymýšlet můžete opravdu velmi komplikované útočné formace, obchvaty a postupy. Nutno říci, že při ovládání toho značného počtu jednotek, schopností a vybavení, se velmi zapotíte, ale lze rozhodnout jinak podle počítače předem prohranou bitvu a zvrátit ji ve váš prospěch, což je to, o co jde. Slabší se mi ale zdají námořní bitvy, které v SHOGUN 2 byly zpracovány lépe.
Podívejme se, jak tvůrci zvládli technické zpracování, které bývá kamenem úrazu u TOTAL WAR her.
|