Strana 3 z 4
- Total War ROME 2 - technické zpracování a nároky na HW
Hra dokáže plně využít současných HW možností a nároky tomu zcela odpovídají. Někomu se může zdát neoptimalizovaná, ale váš dojem velmi záleží na vašem vybavení. Graficky hra vypadá naprosto fenomenálně (na takto velkou a komplexní strategii), zejména v real time bitvách je úroveň zpracování detailů obrovských armád a prostředí naprosto vynikající.
(1920x1200 vs 5760x1200)
Opravdu živoucí prostředí s neuvěřitelnou atmosférou. Bohužel, hra přeci jen vyšla o trochu dříve, než by mohla a po vydání měla spousta lidí velké problémy technického rázu. Nicméně už ze zkušenosti s TOTAL WAR víme, že to chce 2-3 patche, než je to trochu OK. A ta doba právě nastala, hra už dostala několik vylepšení a v tuto chvíli tedy už chodí velmi dobře. Opravdu nelze mít žádné výhrady ke grafickému a technickému zpracování z hlediska využití HW. Hra dokonale využije i ty nejvýkonnější procesory a 6jádrové modely Intel Core i7 zde mají zásadní vliv na hratelnost a přínos. 4jádro je naprostý základ, aby se to vůbec hýbalo v 1920x1080. Hra dokonce nabízí zapínatelné optimalizace na architekturu Intel HASWELL (Intel je jedním z partnerů hry a tak nás asi nepřekvapí výborná optimalizace na Intel procesory).
Stejně je na tom i grafická stránka, která naprosto naplno využívá současné grafiky se vším, co nabízejí. Plná paleta DX11 technologií a využití velkého množství grafické paměti. Hra rozhodně není špatně optimalizovaná a osobně to hraji s přetaktovaným Core i7-3820 a HD 7970 GHz TOXIC naplno se sníženým AA v rozlišení 5760x1200 a to na povětšinu hraní použitelných 30-35FPS. Kéž by více her využívalo takhle dobře moderní HW a výkonné komponenty konečně měly zásadní a znatelný přínos. Díky výborné optimalizaci hry si můžou ale v pohodě zahrát i majitelé podstatně slabších a dnes prehistorických strojů - stačí omezit a vypnout detaily, kde hra nabízí velké možnosti individualizace.
(pohled přímo z bojiště při pohybu je ultimátní)
Bohužel ne vše se podařilo technicky zvládnout. Nejslabší technickou stránkou je bohužel opět AI. Ta je pochopitelně velmi důležitá a komplexní a výrazně se podílí na využití CPU, nicméně občas dokáže udělat a vymyslet pěkné kraviny, aby vás v dalším tahu naopak pořádně překvapila a doběhla. Na rozdíl od některých já ovšem nebudu AI kritizovat jako nepovedenou. Na poměry většiny současných her je naopak vynikající. Problém je prostě v tom, že čekáme dokonalost, což si troufám tvrdit, že ani s nejvýkonnějším PC na světě, by AI dokonalá prostě nebyla.
Naprosto žádné výhry nemám k hudebnímu doprovodu a zvukové stránce hry, která je vynikající. Stejně výborně jsou na tom i optimalizace, hra jede perfektně v Eyefinity a i ovládání je přizpůsobeno dobře.
Minimální HW požadavky jsou následující pro hraní v 1024x768:
- CPU: Intel Core 2 Duo E4400/AMD X2 4000+
- GPU: GF GTX 8600 GT nebo Radeon HD 4550 (DX9.0c grafika)
- RAM: 2GB
- HDD 35GB
- OS: Windows XP SP2
Doporučené HW požadavky pro současné technologie pro hraní v 1920x1080:
- CPU: Intel Core i5-2500 nebo AMD Phenom II X4 975 a lepší
- GPU: GF GTX 460 nebo Radeon HD 5700 (DX11)
- RAM: 4GB
- OS: Windows 7 nebo Windows 8
Hra je opravdu výborně optimalizovaná a zahraje si každý. Výkonný a technicky aktuální HW má znatelný grafický a výkonový přínos, což oceňujeme. Hru jsem testoval a hrál na své sestavě:
- CPU: Intel Core i7-3820 (přetakt na 4,5GHz)
- Grafika: Sapphire Radeon TOXIC HD 7970 GHz 6GB (1200/6400MHz)
- RAM: 4x 4GB DDR3 2133MHz
- SSD: Intel SSD 520 240GB
- OS: Windows 7
- Zvuk: ASUS XONAR DX
- LCD: 3x ACER AL2723W (S-PVA 1920x1200) - Eyefinity 5760x1200
V současně době (Patch 5) už jsem si nevšiml žádných technických problémů ani propadů výkonu.
Pojďme k hodnocení ...
|