Recenze: Total War Shogun 2 – Ultimátní strategie, propracování a kvalitní PC hry nevymřely! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 10 April 2011
Přejít na obsah
Recenze: Total War Shogun 2 – Ultimátní strategie, propracování a kvalitní PC hry nevymřely!
Total War Shogun 2 - Gameplay
Total War Shogun 2 - Technické zpracování a HW náročnost
Total War Shogun 2 - Hodnocení

 

 

  • Total War Shogun2 – hodnocení

Dostáváme se k závěru.  Zbývá si zhodnotit všechny aspekty hry a udělat si tedy nějaké ty závěry.

Shogun2 je vynikajícím dílem TotalWar a možná jedním z vůbec nejlepších. Ani na nejnižší obtížnost není úplně nejlehčí, ale je dostatečně přístupný i těm, kteří většinou strategie nehrají. Na vyšší obtížnost si ale žádný stratég nemůže na nedostatečnou výzvu stěžovat. Největším problémem celé hry tak je občas lehce haprující umělá inteligence, což snad srovná nějaký ten patch. Ale zase na druhou stranu občas dokáže svou inteligencí ta AI i překvapit. Chce to prostě doladit. I tak je ale pořád AI v této hře jedna z nejlepších vůbec.

Současné hry jsou prodejní artikl, to je bez debat. Za kvalitní práci si vždy zasloužíte odměnu a hry jsou dnes hodně žádané, ale bohužel dnes hlavně kvůli konzolím se z mnoha kvalitních vývojářů stávající spíše obchodníci a markeťáci, než vývojáři. Příliš mnoho multiplatformních kompromisů, příliš hraní na jistotu a málo času na vývoj, který se navíc snaží vyhovět snaze vydavatelů prodávat hry co nejširší skupině hráčů. Na většině současných hrách je skutečně zoufale vidět, že jsou dělány jako rychlo obrátkové zboží, a hrají se stylem dohraj a zapomeň, nebo si kup několik zbytečných DLC za cenu celé hry.

Total War Shogun 2 je ale mnohem více působí jako kvalitní hry, kde se na kvalitu hry hledělo nejvíce. Samozřejmě i zde je k dispozici několik speciálních přídavků ke stažení, jež jsou součástí limitované edice. Ale jako taková prostě nepůsobí jako pračka na peníze hráčů. Úroveň propracování herních mechanismů, vývojových stromů a strategických prvků včetně RPG prvků je impozantní a dnes se opravdu moc nevidí. Hra ale i technicky je na výši a škoda, že se DX11 nestihlo dodělat k vydání. Nicméně patch se chystá a hra tak bude skutečná technologická špička. Na poli podobných strategií se těžko hledá dnes propracovanější a lépe vypadající titul. Vynikající je rovněž celá stylizace, včetně hudebního doprovodu.  

To nejdůležitější na každé hře má být ale hlavně hratelnost a právě ten prvek připoutání hráče k monitoru ve stylu ještě jeden tah a jdu spát. Tohle dnes řada moderních her, kterým jsou různými magazíny, jež jsou součástí onoho marketingového tažení vydavatelů a profitují z něj, udělovány mnohdy absurdně známkami kolem 9/10. Total War tento prvek má a to velmi silný. Když k tomu tedy přidáme to propracování a kvalitní zpracování, je to skutečně hra, která si svou vysokou známku zaslouží. A nenabídne nám jen 6-7 hodin herního času. Ale desítky hodin v kampani, kterým můžete přidat roky hraní v online režimu. Navrch je tu slušná a obsáhlá česká lokalizace od Comgadu, takže skutečně není co řešit. Uděluji zatím 90/100 a až vyjde DX11 patch a pár oprav, klidně můžeme hovořit o známce 99/100. Vynikající hra.


 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 17:56:49

DD, podporuje hra aj xfire?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 18:18:31
avatar
CrossFireX? Ano ... minimálně HD 6990 v tom funguje dobře ...
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:30:27
avatar
Myslím, že se ptal na něco jiného. http://cs.wikipedia.org/wiki/Xfire
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:51:25
avatar
xfire je neco jako icq pro hrace nechapu jak bez nej nekdo kdo hraje hry muze byt
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:02:22
avatar
v životě jsem o něm neslyšel .... asi proto, že nemám potřebu skrz něj komuniovat a hry se mi hrají dobře i bez něj
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:41:56
avatar
informuj se o tom co dokaze mozna zmenis nazor
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:48:18
avatar
priklad: spustit hru, pripojit se do mp hry kterou hraji tvoji pratele, pocitat cas hrani, chat primo do hry, streamovani hry, screeny na profil, videa na profil, pripojit se na teamspeak, chat mezi vice hraci a spousta dalsich vychytavek...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:58:26
avatar
V životě si neslyšel o Xfire? Jo HC hráč se pozná hned
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 13:48:26
avatar
Tak když má člověk Steam, tak už nepotřebuje nějaký doplňky...

A DD, máš tam DDR2 paměti v textu.. asi překlep co
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:28:56
avatar
ne, mám DDR2 paměti ... mám X4 940 ;)
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:09:59

Nie pytal som sa na crossfire, iba som si to cross skratil s x.
Ezio91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:26:52
avatar
Podle oficiálních stránek www.xfire.com by měla být hra podporovaná Odkaz
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 18:00:16
avatar
Po dlouhý době sem odběh ke komplu zahrát si tenhle skvost, protože dlouhou dobu předtim mě uplně dostal Shogun 1. Sem nadšen a s recenzí souhlasim. To, že tam neni DX11 je mi těžce jedno, sem rád, že se vývojáři zaměřili hlavně na perfektní hratelnost, spoustu obsahu, perfektní MP a ne (jenom) na grafiku. Ode mě jednoduše 9+/10. SEGA v současnosti patří k mým nejoblíbenějším vydavatelům. Teď sem navíc dohrál Alpha Protocol (též vydávala SEGA) a taky výjmečná hra co se obsahu týče. Každopádně Shogun II doporučuju všem, já osobně sem (jak už jistě mnozí z vás ví) převážně konzolovým hráčem, ale tohle sem si nemoh nechat ujít. Podpořte vývojáře, ať o tyhle hry do budoucna nepříjdeme!
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 18:42:29

Pochlubte se kdo pokoril Legendary uroven a za jakej klan.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 18:55:35

Ja hraju zatim na normal a uplne mne to zatim staci a ve chvilich kdyz si uz myslim ze sem v pohode, tak AI dokaze zavarit.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:44:14

Jako starej totalwarar sem dal rovnou hard a parkrat pohorel, pak jsem se potrapil na very hard za klan s tezkym startem a ted bojuji s legendary. Epicka vyzva...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:20:19

Jedna z mala her ktera dnes stoji za zahrani.Jednicka byla dobra, pokud pominu lepsi grafiku ktera asi u tohoto typu her moc nikoho nezajima,tak dvojka je jeste lepsi.Pravda AI nekdy selze pry vypoctu bitvy, takze je nutne si ji vybojovat v "realu".

//
Oproti prvnimu Shogunovi je tady pokud si to dobre pamatuju vetsi duraz na ekonomiku a diplomacii.Pri stavbe budov treba je potreba si davat pozor co stavite, protoze nektery budovy, hlavne hrady na vysokych urovnich vam sezerou tolik potravin, ze pak tam budete mit samou vzpouru a budete jenom skakat po mape je hasit.

K oblibenym vrahum Ninjovi a Geishi pribyl jeste Mnich a Mezuke.Mnich kerej sice nevrazdi ale umi konvertovat jine agenty a rozkladat moralku armad a mest.Mezuke zase uplaci.Mnich se hodi kdyz chcete obsadit provincii ktera je sprateleneho klanu, ale nechcete s nim valku, tak se da udelat s Mnichem takova svinarna ze ve meste vyvolate vzpouru, rebely porazite a provincie je vase-)).
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:42:44

Automatic bitva funguje dobre jenom pri velke presile a taky ji pouzivam pri dobyvani hradu 1vs1 armada. Jinak vam nadela strasne ztraty a prohraje vyrovnany bitvy. Na jidlo je potreba davat strasne pozor a farmy upgradovat co nejdrive. Co mi trochu vadi je divna AI v diplomacii, souhlasy s obchodovanim/alianci jsou dost nepredvidatelne a i kdyz mate s nekym skvele vztahy tak vas klidne zradi...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:13:16

Prave u braneni hradu mam pocit ze ten AI vypocet hapruje nejvic.Mel sem kolikrat celkem slusnou posadku strelcu na hrade a dobyvatel ktery nebyl na tom o moc lip me porazil, takze braneni hradu je vetsinou nutny si odehrat.Proto je dobry si nastavit delku bitvy tak max na 30 minut, jinak pokud vsechny nepratele nezazenete, coz se slabou posadkou asi tezko, budete muset dlouho cekat a i pri zrychleni je to otrava.Diplomacie je nevypocitatelna, ale ze sou nektery klany svine maji uz v popisu-)
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:45:06

Ja mluvim o utoku na hrad. Braneni hradu tam fakt hapruje nejvic, tam kdyz mam hodne archeru tak manualne postrilim klidne mnohem silnejsi armu zatimco AI mi to prohraje...
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:11:02

Hru som (zatial) nehral, ale kedže ju tak všeti chválite tak ju skúsim
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:18:08

Hra vypadá moc dobře, taky bych si jí docela zahrál.
Jen nevím proč se recenzovalo "zatím" jen v dx9 když vyjde patch.
To se mohlo rovnou počkat jako u Crysis 2 a hrát rovnou až v "dx11".
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:19:21

super hra taky jste si vsimli ze snad vsichno recenzenti hraji za chosokabe ? rekl bych ze za ne to zacne hrat tak 90% lidi neco jako anglani v medievalu taky na ostrove a boostnuty luky
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:38:53

Uplnym opakem je Jesugi, si to zkuste na Legendary, nedavam vam naprosto zadnou sanci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:04:09
avatar
No já bych za ně hrál stejně, já totiž vyznávám střeleckou strategii všude
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:09:46

Pro me je ostrov nevyhoda, musis prevazet jednotky, nemuzes obchodovat po sousi a hlavne nemuzes ocekavat, odkud prijde utok. Na sousi diky horam a spojencum casto staci mit posadku jenom v jednom meste a ostatni prazdna.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:07:32
avatar
Chci se zeptat hráčů.

Nemáte potíže s obtížností? Na poslední dvě se hra na strategické mapě (z mého pohledu stává neudržitelnou). Počítače se na mě vždy sesypou i při maximální snaze chovat se ke všem čestně.

Jinak opravdu nechápu (nebo spíš jo) proč dnes v každé hře honí obtížnost podváděním místo kvalitní AI.

Třeba ve Fifě 11 rozhodčí píská diametrálně odlišně podle toho, jestli udělá zákrok počítač, nebo hráč.
Tady v Shogunovi má počítač na těžkou, velmi těžkou a legendární obtížnost "záporný handicap" (Města mu více vydělávají, armády doplňuje mnohem rychleji). Je to hnus velebnosti, místo aby se naprogramovala kvalitní AI, tak se to jen pošudlá změnou modifikátorů.

Je to hnus velebnosti.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:47:09
avatar
Souhlasim, mám stejnej problém, zrovna dneska sem se k tomu dopracoval...
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:47:32

Problem nemam, konecne poradna vyzva! Very hard porazeno za Odu (prvni dve kola sou fakt vo hubu a pak pozor na Takedu a ted sem na ceste k porazce legendary za Simazu (mam rad kdyz clovek zacina na kraje mapy a nikdo mu nemuze vpadnout do zad).
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 00:23:37
avatar
Jo, na to very hard se dá alespoň ukládat, ale i tak před tebou smekám, sice se zlepšuju, ale hra mi neustále rozbíjí hubu.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 20:24:22

Ale musim uznat ze na legendary je to nejtezsi total war ze vsech za urcite klany, a dohrat to na nejtezsi za vsechny narody jako jsem dohral predchozi totaly asi nedokazi. Hlavne za Jesugi je to horor. Pokud muzu poradit do zacatku tak maxovat vzdy ekonomiku, srat na vylepseni hradu a vojenske budovy, na to bude cas. Prvni kolo vylepsene zavlahy a dva archery, vyzkum cesty ci, druhe kolo pristav a kopinika. Pozdeji zadne hrady krome jednoho na najimani army vubec nevylepsovat, jedinou budovu mit vsude trziste a nasledne upgrady + mit maximum obchodnich partneru.
Shady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 22:28:15

Medieval 2 za Dánsko na nejtěžší bylo správný peklo . Škoda že už dneska není ani čas ani PC na to zahrát si tohle..
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 11:35:31

Medieval II: Teutonic - za Lithuania - tomu rikam peklo. Neco jako Jesugi v Shogun 2.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:12:00
avatar
recenze je dobrá ale ty narážky na konzole to kazí
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:49:39
avatar
Taky moc nevim proč je to tam psaný, to je jak kdyby se recenzovalo God of War a zmiňovalo se, že to poor PC nemá...
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 07:28:48
avatar
DD je moc zaujatý
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:28:34
avatar
nikoliv ty jsi zaujatý pro konzole, já ti nezaujatě vysvětluji, proč jsou konzole zbytečné, nemyslné zařízení, které v současné době jen škodí ... ;)
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:40:37
avatar
to je uhel pohledu DD
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:14:07
avatar
Vypada to zajimave, diky za recenzi
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:58:17
avatar
co mi na týhle hře vadí je její optimalizace na multijádra. Na mím šnečím phenomu2 2ghz(notebook) pořádně vytíží jenom jedno jádro a zbytek se mi fláká a když nastane nějaká epic bitva tak mi jede slajdswow při zrychleni , ale hra je to famózní
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:59:22
avatar
A přesně proto se kritizujou konzole.. protože to ku*ví třeba tohle. Být to nativní PC, tak by to bylo optimalizované na vícejádra, strategie jsou na to ideální.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 01:56:09
avatar
zajímavá teorie, ale Cell v PS3 je 7 jádro a v X360 trůní 3 jádro od IBM na 3,2GHz...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 23:57:11
avatar
a stejne tak se kritizovali konzole za to, ze gta4 nebezelo rozumne na zadnym tehdejsim dvoujadru, ale chtelo minimalne rozumne taktovany trijadro...

takze jak to je?za vsechno, co se nam na pc nebude libit, budeme hazet spinu na konzole jako male hloupe deti?tohle je fakt uz k smichu.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 00:01:47
avatar
Mescalamba: Ty si asi trochu mimo, ne? Shogun II na konzole nevyšel... Jinak konzole těží právě z vícejádrový architektury, zkus se schválně podivat na co sou dnešní hry náročnější..na GPU to neni.

Ale hlavně u Shogunu II probírat jak konzole kurví vývoj, u PC nativní hry. Hochu vzpamatuj se....
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 17:47:55
avatar
no podle mě jsou dnešní hry určitě náročnější na gpu než na cpu!
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:19:29
avatar
to záleží na jednotlivé hře a na pladformě na které je vyvíjená
Spots [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:52:41
avatar
Jsem strašně rád že se serie vrací doslova ke kořenům, střelecké jednotky mě moc nebrali.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 16:05:36
avatar
Kámoš ji hraje a je sní spokojený je prý super.Já o ni uvažuji i když to není zrovna to co hraji nejraději ale zkusím ji u kámoše a pak uvidím.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 17:01:57
avatar
OT: neříkal DD, že bude nějaký článek o zapojení více monitorů se všemi detaily někdy před měsícem dvěma? docela bych ho uvítal (přijde mi druhý monitor, tak by se hodily nějaké tipy - i když předpokládám, že zapojím a jedu)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:27:40
avatar
tak já to na tento týden dopracuji no
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 19:28:23
avatar
Zabil kluk jeden ušatá
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Shogun 2 UPDATED!!! 2011-05-10 19:05:53

Dnes vysiel patch ktory doplna DirectX 11 spolu s Benchmark modmi..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 683x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 456x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 949x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1191x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6