Strana 2 z 3
Benchmarky nových her u nás obvykle dělá kolega, který je z toho vždy nadšený. Nicméně když jsem mu navrhl udělat benchmark téhle hry, tak se začal smát a odjel na dovolenou :). Pochopitelně se obvykle soustředíme na hry, které skutečně testují moderní hardware a posouvají hranice. Two Point Campus není ani jedno. Záměrně, protože tvůrci znají své publikum a potřebují, aby to fungovalo prakticky i na kalkulačce.
Takže kompletní benchmark dnes nemáme, udělal jsem jen pár rychlých testů na sestavách, co mám u sebe. Má osobní sestava s RADEON RX 6900 XT v rozlišení 3840x2160 dokázala rozpohybovat v plných detailech tu hru na průměrných 80 - 140FPS. Velký rozptyl záleží na velikosti mapy a množství objektů na ní. Mainstreamovější karty jako RX 6750 XT nebo RTX 3070 dokáží v průměru zhruba kolem 60 – 100FPS ve 4K.
Nicméně hra má řadu možnosti nastavení detailů a cílem je to, aby byla hratelná i na integrované grafice. Takže například na mobilním procesoru RYZEN 7 6800U v ASUS Zenbook 13 OLED a jeho integrované Radeon grafice nebyl problém hrát i v nativním 2K rozlišení se sníženými detaily kolem 40 – 60 FPS. Ve fullHD s tím nemá na nižších detailech problém ani integrovaná grafika v procesorech Intel. Zkrátka ano, tahle hra dokáže běžet prakticky na všem a hratelně. Ono nepotřebujete ani tunu FPS. Že by se hra „trhala“ si všimnete až když FPS spadnou pod průměrných 30FPS, kdy plynulost animací je prostě horší. Pokud budete mít FPS kolem 40 až 50 bude to naprosto plynulé. Ostatně systémové nároky jsou velmi nízké:
Hra dokonce nativně běhá i na LINUXu a MacOS. Jak vidíte, z pohledu současného HW není hra absolutně žádná výzva, takže se nedivím, když mě kolega popřál zábavné hraní a v klidu odjel na dovolenou :). Může tak načerpat síly, protože už velmi brzy bude mít hodně zajímavějšího náročného testování, které si rozhodně už ujít nenechá :). Pokud jde tedy o Two Point Campus, technologick zkrátka není nic objevného. Engine je základu podstavený na starém DirectX11 ale běhá i na Mac a Linux. Engine je hodně omezený ve využití výpočetních prostředků, využívá výkonu jen 4 CPU vláken, efektivně ovšem jen 2 jader CPU. Za vše také mluví velikost instalace, kdy hra zabere jen 6GB na disku. Zkrátka posouvat technologické hranice není pointa této hry.
Používá stejný engine jako předchozí Two Point Hospital, jen v trochu jiných kulisách. Výtvarná stránka je nápaditá, povedená a velmi detailní. S ohledem na fakt, kolik různých „povolání“ a předmětů je ve hře a každý má nějakou specifickou animaci interakce s nimi, je vidět, že tvůrci věnovali hodně své práce a času právě těmhle věcem. Vizuál je hodně kreslený, ale odlehčený s různými vtípky, vše doplňuje pohodová hudba a neustálé komentáře „vypravěče/hlasatele“, ačkoliv tady možná mohli tvůrci přidat, rychle se hudba i ty komentáře začnou opakovat. Ale naštěstí to neruší.
Takže k závěrům …
|