Strana 1 z 3
- RECENZE: Two Point Campus
– pohodová strategie pro příznivce vysokého školství
Nápaditá, zábavná „budovatelská“ management strategie Two Point Hospital, dostala sourozence. Two Point Campus má stejný zábavný styl, stejné herní aspekty, ale místo managementu a budování své nemocnice, se přesouváme na budování vlastních univerzit a života vysokoškoláka.
Mám rád tyhle menší, ale o to často zábavnější hry a hříčky. Speciálně u těchto her je vidět skutečný zájem tvůrců o zábavnou hru, který je u mnoha „velkých“ AAA her dnes na posledních místech, daleko za tím vytahat z hráčů co nejvíce peněz, než si všimnou, že je ta hra vlastně nebaví, servíruje na 1hodinu zábavnosti 10 hodin záměrné nudy a okrádá je tak o čas i peníze. Protože si můžete přikoupit více té zábavy a omezit tu nudu, pokud si koupíte tu a tu mikrotransakci. To není naštěstí tento případ.
Ač jde o prvky klasickou budovatelskou-management strategii, nejde o hru vycházející jen na PC. Vyšla také na konzole i Mac a Linux, takže tvůrci se snaží o širokou přístupnost. Tomu odpovídá i skvěle zvládnuté ovládání všeho, jednoduchá, ale přehledná menu a správa všeho. Hra se snaží být také jednoduchá na naučení, což ale nemohu úplně objektivně posoudit, protože mám zkušenosti s předchozími. Nicméně „kampaň“ je prakticky jeden velký tutorial, a vede hráče doslova za ručičku, což asi mnozí ocení.
Snad jen se mě nelíbí, že musíte několik těch kampaňových map odehrát, než se vám otevře cesta k SANDBOX režimu, tedy možnosti vybrat si jakoukoliv mapu a herní režim bez omezení. Nicméně pak už je to jen pohodová jízda tak jak chcete.
V základu tedy dostanete nějakou oblast, kde můžete stavět svou univerzitu. A pak už jen budujete potřebná zařízení, vybavení a specifikujete pro konkrétní kurzy a předměty. Pochopitelně vše ve vtipném stylu, jak už to ostatně znáte z nemocničního Two Point Hospital. Hra paroduje realitu odlehčeným způsobem.
Všechno je detailně, ale současně jednoduše pochopitelně a uchopitelně navrženo. Hra obsahuje i možnosti výcviku učitelů a zaměstnanců a systém upgradů, vše nicméně nechává na velmi jednoduché bázi. Pokud jde o žáky, jejich výsledky záleží na vybavení prostředí i jeho vzhledu apod. Samozřejmě z počátku vás tradičně omezují prostředky. Začínáte s omezeným rozpočtem a pár studenty, po několika školních letech vám rozpočet narůstá, jak dovybavujete a budujete svou univerzalitu.
Tvůrci trochu zapracovali proti předchozí hře na přehlednosti a jednoduchosti menu a ovládání celé hry. I když zase tak moc nového nemuseli vymýšlet, žádné zásadní novinky a inovace tu nejsou, ale také to po nich nikdo nechce. Jen prostě se změnilo obsahové prostředí. A jak hra šlape?
|