Strana 2 z 3
- Technické zpracování a hratelnost
Není tomu tak dávno, co jsme testovali RTS ze série Dawn of War z univerza Warhammer 40 000 a jednou z věcí, na kterou jsme si právem stěžovali, byla pořádně zastaralá technická stránka.
To už ale u Space Marine neplatí. Naopak graficky se hra bez problémů vyrovná současné konkurenci v tomto žánru, včetně Gears of War 3. Samozřejmě žádná z těchto her nevyužívá hraniční možnosti současných PC technologií, protože jsou převážně mířeny na konzolové publikum a tedy konzole. Ty už dnes mají pěkných pár let za zenitem a jejich výkon a technologické schopnosti klopýtají i za současnými mobilními telefony.
Zatímco však Gears of War 3 nás na PC ani nenavštívil, Space Marine ano. Z hlediska hratelnosti musím říci, že hlavní věcí je zde ovládání. V současné době je celá řada her przněna přizpůsobením pro gamepad, kde nemůžete dost dobře přesně a rychle zamířit a tak tvůrci her zapracovávají různé berličky, a hry zjednodušují. U Space Marine, kde jeho PC verze je samozřejmě přizpůsobena ovládání pomocí myši a klávesnice, to není jiné.
Zatímco na konzoli s gamepadem je hra poměrně obtížná, na PC s klávesnicí a myší, je ovládání hry velice jednoduché a hlavně extrémně přesné. Takže s klávesnicí a myší rozdáváte headshoty jak bonbóny a hra prostě není těžká. Hra má i multiplayer, ve kterém rozdíl v přesnosti a lepšímu ovládání pomocí myši a klávesnice proti Gamepadu, vynikne ještě více.
Vzhledem k rychlejšímu vyčištění prostoru u PC verze díky lepšímu ovládání, máte čas prohlížet si okolí a hlavně nepřátele i spolubojovníky, hlavně jejich umělou inteligenci. Bohužel rychle odhalíte, že něco jako umělá inteligence v této hře absolutně chybí. Vaši protivníci žádnou nemají, ti na vás prostě nabíhají, to se ještě dá nějak omluvit, ale vaši spolubojovníci? Ti jsou snad ještě tupější, normálně jsou schopni stát útoku zády a nechat do sebe mlátit, v podstatě jsou také nesmrtelní, takže můžete z rohu pozorovat, jak se kolem nich srocují hejna nepřátel a vaši spolubojovníci občas jednoho-dva zabijí. Zbytek je prostě na vás, takže to headshoty kosíte a kosíte …
Jak už jsem napsal, graficky je to asi nejlépe vypadající Warhammer hra a je na tom vidět velké množství práce a pokroku. Stylizace je perfektní a hra má velmi slušnou atmosféru. Nechybí ani velké prvky v prostředí, které je také funkční. Zkrátka a dobře, svět budoucnosti je zde zpracován opravdu dobře a relativně uvěřitelně, ne jako v Gears of War, který je poněkud fantastický a trochu postrádá atmosféru. Obě hry mají ale společnou dětinskost. Tj. nereálné vyvedení herních postav. V obou případech jsou hlavními hrdiny obrovské, steroidy nakrmené hory svalů navlečené do monstrózních brnění, kde u Space Marine je to ještě o třídu výše než u Gears of War. Nutno ovšem říci, že u Gears of War ten rychlý pohyb postav nepůsobí ani trochu uvěřitelně, zatímco u Space Marine je to trochu uvěřitelnější. Zde jsou mnohem pomalejší, země se při jejich chůzi otřásá a ani běh není nijak rychlý. Zkrátka ta hmota co představují je zde znát.
Bohužel proti Gears of War chybí systém krytí a další věci, díky kterým jsou souboje o něco méně akčnější a menším zážitkem. Stejně jako u Gears of War ale nastoupí i stereotyp z prostředí a tím, že hra je skriptovanou řežbou od začátku do konce. Nutno ovšem říci, že u Space Marine je to ještě výraznější, protože často budete procházet velkými oblastmi, kde se prostě nic neděje, jen otevřete dveře a běžíte dál. Trochu nuda.
Tak si udělejme nějaký ten závěr …
|