Strana 3 z 3
Další hra z univerza Warhammer 40000 se tentokrát vydala jiným směrem než RTS série Dawn of War. Zatímco Dawn of War pro mě bylo příjemným překvapením, Space Marine nepřekvapila v žádném ohledu. Je to takový typický zástupce dnes poměrně silné skupiny akčních her, ve stylu bezmyšlenkovitých rubaček z pohledu třetí osoby.
Space Marine nepřináší v žádném ohledu nic nového a je to samé, jako třeba Gears of War a mít ten krycí systém z GoW, klidně jsou ty dvě hry zaměnitelné. Space Marine má tak stejně jako Gears of War působivý design prostředí a světa, kde ovšem ten ze Space Marine vypadá o něco uvěřitelněji. Obě hry jsou krvavé řežby proti početně silnějšímu nepříteli. Obě hry staví na hrdinském boji proti totální zkáze v čele s horami svalů navlečených do obřích brnění. V tomto ohledu zase Space Marine hraje vyšší ligu, opravdu větší a namakanější hrdiny těžko jinde najdete. Obě hry staví na skriptech, kdy přijdete do určité oblasti, a začnou nabíhat davy nepřátel a kosíte a kosíte vším možným i nemožným. Bohužel v tomto ohledu zase ztrácí Space Marine, které má poněkud chudší „menu“ nepřátelských jednotek a nemá ani ten bezvadný krycí systém ala Gears of War. Hratelností je tedy o něco chudší, navíc je v něm hromada hluchých a prázdných prostor, což v GoW není.
Space Marine mě zklamalo u PC verze tím, že autoři nedoladili Eyefinity systém, který už s novým enginem jinak umí a podporuje. Je to o to nepochopitelnější, že hra vychází ve spolupráci s AMD. V současné době bez úprav Eyefinity nelze používat. U PC verze je také znát přesnost a jednoduchost ovládání pomocí kombinace myši a klávesnice, kdy prostě příliš snadno a rychle čistíte oblasti od nepřátel. V MP nemá dobrý hráč na gamepadu, proti dobrému hráči s myší a klávesnicí, nejmenší šanci. i Samotná SP hra počítá spíše s hraním na gamepadu, tomu je přizpůsoben počet nepřátel, jejich síla i neinteligence. Na PC s myší a klávesnicí je to prostě moc snadné. I proto jsem hru proletěl za pouhých něco málo přes 6 hodin herní doby a to jsem se zastavoval na bližší prozkoumání všech aspektů hry.
Klasická řežba z pohledu třetí osoby ala Gears of War. V podstatě herně zaměnitelné hry, každá má ale svoje. Avšak PC verze vyšla jen u Space Marine. Graficky hra vypadá velmi dobře, stylizace prostředí je perfektní, ovládání na myši a klávesnici vynikající. Bohužel až moc, protože hra je obtížností a stylem dělaná na méně přesné a pomalejší ovládání pomocí gamepadu. Příběh hry ty, kteří Warhammer 40 000 neznají, rozhodně neuchvátí. Pokud nejste fandové Warhammeru, či nemáte rádi hloupé akční řežby z pohledu třetí osoby s přerostlými maníky v hlavní roli, tak vám Space Marine nemá absolutně co nabídnout.
Pokud ale patříte mezi fandy Warhammeru a her jako Gears of War, naopak si tuto hru nenechte ujít. Soudě podle kolegy, který Gears of War3 a podobné hry miluje, kdyby RELIC trochu zapracoval na systému krytí a pár drobnostech, klidně by se Space Marine hitu Gears of War 3 dokázalo minimálně přiblížit. Tvůrci nicméně slibují, že pár drobnosti prý ještě doladí. Například přidají kooperační mód.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|