Strana 2 z 3
V první řadě je nutné říci, že datadisk funguje tak, že do původní hry přidává nový obsah. Takže celou hru hraje vlastně znovu. Vzhledem k tomu, že původní XCOM: Enemy Unknown vyšel v říjnu roku 2012, není to rozhodně od věci, zvlášť když letošní herní rok je mizérie na druhou.
Z toho se dá usoudit, že herně vlastně celá hra funguje stále tak, jako původní hra. Čím ji tedy Enemy Within vylepšuje?
V první řadě otevírá celou novou válečnou frontu a nepřítele (součástí tohoto datadisku je totiž DLC Slingshot). Tím je jakási tajná organizace (EXALT) na Zemi, která zneužívá mimozemské technologie, takže mají téměř stejné věci, jako vaši vojáci. Součástí nové hry je tak špionážní systém a jednotlivé akce, díky kterým postupně odhalíte, kde se skrývá hlavní sídlo organizace. Mezitím vám však budou znepříjemňovat život, protože vedle válčení s mimozemskou hrozbou tu máte ještě je.
Rozhodně si tak z počátku hry nebudete stěžovat na to, že byste neměli co na práci. Nejen že je tu nový nepřítel a nové mapy, ale také nové vynálezy a výbava. Nový prvek ve strategii je nová velmi vzácná surovina MELD, kterou musíte sebrat na bojišti během prvních pár tahů, jinak zmizí. A potřebujete ji hodně. Není ji moc, což vytváří trochu tlak na vás na bitevním poli. Za ni však nově můžete přeměnit vojáky na kyborgy a dále vylepšovat jejich bojové možnosti, nebo si pohrát s DNA ostatních vojáků a vylepšit tak jejich možnosti.
Samozřejmě spolu s tím přibyl i nějaký ten další obsah v podobě několika nových zbraní a prvků výbavy. Ale nic až tak světoborného. Co však doznalo vylepšení je inteligence nepřátel. Samozřejmě váš zážitek ze hry je přímo závislý na tom, na jakou obtížnost tuto tahovku hrajete. Do hry ale přibyly zajímavé podrobnější volby ohledně nastavení toho, co vám hra umožní a bude to na obtížnost mít vliv.
Nicméně vylepšení doznala i AI nepřátel. Zejména na vyšších úrovních obtížnosti jsou nepřátele mnohem chytřejší a nebezpečnější, používají silné zbraně a poměrně často způsobí ztráty ve vašich řadách, což vzhledem k systému a obtížnosti hry hodně zabolí, zvlášť když si omezíte ukládání na 1 save například.
Co se týká nových nepřátel, tak kromě EXALT vojáků (což jsou geneticky modifikované lidé), jsou tu i dva nové mimozemské přírůstky. Velmi nebezpečný Mechtoid (v podstatě Sectoid v kyberoblečku) a pak Seekeři, což jsou takové malé chobotničky, které dokáží být neviditelné a ochromit vašeho vojáka. Jinak vlastní příběh hry, cíle hry atd. zůstávají stejné.
XCOM: Enemy Within datadisk do hry přidává zkrátka nové výzvy, novou herní náplň a vylepšuje vítaným způsobem původní hru.
|