Strana 2 z 3
- Test výkonu grafických karet, CPU a technické zpracování hry.
RE3 Remake nemá samozřejmě po technické stránce se starou verzí vůbec nic společného. Jde o kompletně novou hru, což se ale prostě v případě, kdy je vaší předlohou hra z roku 1999, dá asi očekávat. Stejně jako RE2 Remake z minulého roku a nedávno vydaný Devil May Cry 5, používá i RE3 nejnovější verzi RE Engine, který bude pohánět i některé z dalších budoucích her Capcom. Má některé zajímavé technologie a rozhodně slušnou optimalizaci, se kterou navíc výrazně pomáhá AMD.
Překvapivě nejsou příliš velké vizuální rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením detailů. Vyšší má prostě jen lepší kvalitu a ostrost některých prvků a rozhodně lepší nasvícení. Rozdíl ale není dramatický a nedivil bych se, kdyby si toho ani někteří nevšimli vůbec.
Minimální nároky z hlediska požadované PC konfigurace, jsou tak opravdu nízké. Hra například stále pojede i na Windows 7 64-bit s DirectX11. Minimální požadavky pro 1080p/30FPS tedy jsou:
- Procesor: AMD FX-6300 nebo Intel Core i5-4460 a lepší
- RAM: 8GB
- Grafika: AMD Radeon R7 260X nebo NV GTX 760 obojí s 2GB paměti
- Disk: 45GB
Ale ani nároky na hraní ve vysokých detailech v 1920x1080 při 60FPS nejsou nijak krvavé. Samozřejmě tady se už předpokládá Windows 10 64-bit a DirectX12. Tvůrci dále doporučují:
- Procesor: AMD FX-9590 nebo Core i7-3770 a lepší
- RAM: 8GB
- Grafika: AMD Radeon RX 480 4GB nebo NV GTX 1060 3GB a lepší
Jak tedy vidíte, velmi velmi nízké nároky na překvapivě velmi slušně moderně vypadající hru, kterou by si majitelé současné generace konzolí mohli splést s hrou pro chystané PS5/Xbox X. Jak tedy jede na modernějším PC hardware?
- Test výkonu grafických karet
Provětrali jsme naší redakční testovací sestavu. A na co jsme přišli?
Že pokud máte jakoukoliv slušnou moderní alespoň mainstreamovou grafiku, tak si zahrajete bez potíží nejen ve FullHD. Speciálně Radeon RX 580/590 přes své technologické stáří, podávají fenomenálně dobrý výkon. Opět jsou výrazně lepší, než jejich soudobá konkurence v podobě GTX 1060.
Překvapí hlavně to, že Radeon RX 590 dokáže dát 60FPS na plno i ve 2560x1440 rozlišení! To je stejný výkon, jaký má zhruba NVIDIA GTX 1070, která byla o třídu výše a stála prakticky dvojnásobek proti POLARIS RX 580/590 sérii. Opět se tedy ukazuje, jak některé karty ztrácí velmi rychle na použitelnosti a více než jiné, bohužel těch dlouhodobě méně použitelných se prodalo více.
Až 3840x2160 rozlišení dostane i současné modernější grafiky do úzkých. Na 60FPS se zde už dostanete jen s tím absolutně nejlepším. Nicméně stačí snížit nastavení detailů, což jak jsem řekl výše, má minimální dopad na vizuální kvalitu, nároky na výkon grafiky ale jsou o desítky % dolů. Takže nedělám si legraci, ale tahle hra je v nižších detailech ve 4K/60FPS plně hratelná i třeba na Radeon RX 5500 XT! To není vůbec špatné vzhledem k tomu, že vypadá rozhodně nadprůměrně slušně.
Tady je to jednoduché, nároky na procesory jsou absolutně minimální. Hra dokáže využít jen 12 vláken a pořádně používá jen 6, takže cokoliv, co má alespoň 8 procesorových vláken je naprosto v pohodě a výkonnější modernější CPU nemají dokonce žádný měřitelný přínos.
Hra je tak nenáročná na procesor, že všechny naše testované modely, včetně prehistorického FX procesoru, dosahují prakticky stejného výkonu.
Pojďme tedy k závěru a hodnocení …
|