Strana 4 z 4
Jen tak mimochodem, hru jsem po několika úpravách rozjel v rozlišení 11520x2160 (3x4K) :). Opět ale hra nefunguje použitelně v plném NVIDIA Surround režimu. Musel jsem to zase pustit v okně. Pak to jede. Bohužel již aktualizovaný mód na vícemonitorové zobrazení řeší sice polohu většiny menu a položek inventáře, takže většina je použitelná, ale stále to není ono. Bethesda prostě na vícemonitorové zobrazení (a dokonce i širokoúhlé monitory 21:9 apod.) zcela kašle. U SKYRIM SE je to vážně škoda, když už vylepšila ten technický základ. Nemluvě o tom, jak to na třech 32“ 4K monitorech, tedy 11520x2160 vypadá naprosto impozantně:
(SKYRIM SE na 3x 32" 4K v 11520x2160)
Hrát to na jednom monitoru je sice fajn, ale jakmile to zkusíte na třech, nechcete jinak :/. Bohužel kromě neoptimalizace nabídek a inventáře hry atd. je problémem hlavně výkon. Na plné detaily v 11520x2160 s Core i7-5960X a GTX 1080 OC to jelo 20PFS. Když jsem snížil detaily na střední až minimum, vypnul AA atd, tak to šlo těch 35, ale je to takový „konzolový“ slideshow zážitek. Navíc bez módů bych to vážně nehrál a i těch pár zásadních srazilo FPS k 30 i pod 30, když šlo do tuhého. Takže ne, na SKYRIM SE v 11520x2160 jedna GTX 1080 úplně nestačí. Problémem je zase i to, že 8GB grafické paměti je na 3x4K prostě málo. Věřím, že s TITAN X by to použitelně jelo, jak jsme nedávno testovali, takže po novém roce s GTX 1080Ti či AMD VEGA už si určitě ve „12K“ zahrajeme :).
Každopádně, SKYRIM SE je skvělou příležitostí se k téhle vynikající hře vrátit. Zejména, pokud jste ji nedohráli, nebo nevyzkoušeli včetně DLC atd. Osobně mám problém jen v tom, že na trhu není normální dostatečně výkonná grafika, která by to umožnila hrát v těch 11520x2160 a já to v tomhle chci hrát, protože SKYRIM ve 3x 4K je něco neuvěřitelného. Atmosféra hry je úplně jinde. Ale dobře, pokud to budete hrát na jednom monitoru, třeba i 4K, problém to není. Samozřejmě mrzí, že Bethesda se nesnažila více, ale už jen to, že je hra nyní 64bit s DirectX11, mnoho věcí zásadně vylepšuje. Podpora módů je také lepší a rychlejší, než jsem čekal a jediným, který zásadně teď chybí je ten SkyUI, a ta starší verze asi nebude vyhovovat každému. Situace se ale mění každý den a přibývají nové a upravené. Každopádně pro konzolisty jasná koupě, SKYRIM Special Edition je pro ně novou hrou. A na PC? Majitelé starší edice se všemi DLC dostanou tuhle SE verzi zdarma, ostatní si ji musí pořídit a není zrovna levná na pět let starou a stále nedotaženou hru. Ale pokud jste fanda, nebo máte zájem se do SKYRIM vrátit, pak rozhodně doporučuji. Obsahově je to stále stejná hra, takže doporučuji naši starou recenzi:
V aktuální Special Edition verzi je technicky jen lepší, ale to hlavní dělají módy, nyní dostupné i na konzolích, byť v notně omezených verzích proti naprosto ultimátním možnostem na PC. Celkově i v roce 2016, je SKYRIM, zejména s těmi módy a nově s vylepšeným technickým základem, naprosto senzační hra pro průzkumníky a milovníky „SandBox“ RPG akcí, s herní dobou ne v desítkách, ale ve stovkách hodin!!! Je hrozné platit BETHESDA za tuhle poloviční práci, ale prostě základ je dobrý a s módy navrch je to herní veledílo, které i pět let od původního vydání zcela pohlcuje. Takže pokud vás unavilo běhání a střílení zombíků a robotů v postapokalyptickém světě Fallout 4, tak místo energo-zbroje a gaussovi pušky, můžete zombíky a pro změnu upíry, řezat mečem navlečený v dračí zbroji a svést se i na tom drakovi ;). Jediný problém je, že dny a týdny u téhle hry tak rychle utíkají a doma, ve škole, či v práci by vás mohli začít postrádat …
Za zapůjčení hry děkujeme společnosti CENEGA
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|