Strana 1 z 4
- SPORE - tvoření příšerek aneb bůh je mrtev
Originální, zábavná počítačová hra. To je SPORE. Dnes si tedy dáme pěkné oddechové téma a podíváme se na tuhle hru, kterou by neměl minout nikdo, kdo si chce opravdu jen hrát. Vybudujte svůj druh od prvotní buňky až po mezigalaktickou velmoc ....
Velmi očekávaný titul letošního roku je konečně tady, hned na úvod jistě našince potěší, že mezi základními jazyky nechybí ani čeština! SPORE je hra určená všem, pro každého. Je to hra v pravém slova smyslu. Za vývojem stojí muž jménem Will Wright, který se proslavil hrami jako SimCity nebo Sims. SPORE nijak nevybočuje ze zvyklostí tohoto autora, i když je na nÍ vidět vliv vydavatelského domu EA, který jej předurčuje jako masovost.
- Byla nebyla, jedna kometa ...
Na počátku nebyl bůh, jak se nás někteří fanatici kreativní linie i v 21.století snaží přesvědčit. Zejména v USA je neuvěřitelný počet lidí, kteří by na tamních školách raději úplně zrušili Darwinovu teorii o vývoji druhů a raději zavedli na školách výuku teologie a výuku toho, že nějaký (nejlépe ten jejich) bůh za pár dní stvořil zemi. Bohužel i v 21.století je zde početná skupina těch, kteří věří neuvěřitelnému a hloupému nesmyslu o stvoření světa nějakou nadpřirozenou silou.
Ti nejortodoxnější náboženští fanatici nebudou hrou SPORE zrovna nadšeni. Hra totiž staví na jedné z nejpravděpodobnějších teorií vzniku života na naší planetě. Zkrátka po velkém třesku, kdy vznikl vesmír a oddělila se od něj všemi směry různá tělesa, která tvořena atomy různých prvků, dala vzniknout planetám. Miliardy a miliony let se utvářely z těchto prvků podmínky pro život. A jednou, jedna z mnoha komet-meteoritů, dopadla na planetu s příhodnými podmínkami vzniku života, který v sobě v podobě určité vhodné kombinaci prvků nesla právě ona. A zde cela hra začíná ...
Díky obrovskému štěstí a vytvoření příhodných podmínek jste tu vy - živá buňka a vaše cesta evolucí právě začíná!
Na počátku jste jednoduchý buněčný organismus, s několika prvky a základní genetickou výbavou. Zde se však už rozhoduje o tom a vaše další kroky v přidávání částí a chování v této fázi hry rozhodnout o tom, jaké vlastnosti bude mít vaše příšerka, vaše civilizace atd. Vše je ovšem velice jednoduché. Máte tři směry, kterými se můžete vydat.
Začínáte samozřejmě uprostřed, jako univerzální organismus a vaše další činy a rozhodnutí ve hře rozhodnou, zda budete býložravec, masožravec, nebo zůstanete univerzálním přizpůsobivým organismus. Tak například, pokud chcete být býložravec, tak si zvolte pojídání rostlin apod. Pokud chcete být masožravec, tak jíte maso. Lovit ostatní příšerky můžete tak i tak, zejména je to vhodné pro získávání vylepšení, kterých je v této základní fázi jen pár, ale mohou určit váš další postup hrou. Kdykoli získáte dostatečný počet DNA bodů, můžete si zavolat partnera vaší buňky a roztomile se přepnete do editoru tvoření, kde můžete svých pár DNA bodů vhodně investovat do částí, které potřebujete.
Stát se čistě býložravcem nebo masožravcem je poměrně jednoduché, jak už ovšem víme, tato specializace nemusí být ve skutečném světě tím nejlepším. Ne náhodou je člověk všežravcem. A tím se můžete stát i v této hře. Pokud budete udržovat rozumný kompromis mezi pojídáním masa a rostlin.
Buněčná fáze hry je poměrně krátkou částí hry, ovšem je velmi pěkně, nápaditě a relaxačně zpracované. I když ukazuje to základní, život je boj. Po dosažení určitého stupně vývoje se dostanete naposledy v této fázi k tvoření vaší příšerky, už je 3D a připravíte svůj organismus na výstup na pevninu. Během hry můžete skutečně překopat tvar i zaměření skoro každé části svého stvoření - hra nabízí skutečně hodně prostředků k vaší kreativitě ...
|