Strana 3 z 3
S ohledem na neuvěřitelně obtížné podmínky, ve kterých hra vznikala, je zázrak, že je ve stavu, v jakém je. Vlastně mnoho herních studií, která pracují v luxusu a klidu a russové jim nehází bomby na hlavy, vydává hry, které jsou v mnohem horším technickém i herním stavu. Snad jen musím říci, že byla podle mě velká chyba vydat tuhle hru bez těch rychlých aktualizací a patchů. Původní „1day“ recenze a první dojmy všech tak byly zbytečně pokaženy. Kdyby hra vyšla o pár týdnů později v prosinci, nebo dokonce až letos v lednu, mohl být start rovnou hladší a dojmy nezkažené. Naše recenze a testování proběhlo až v tom lednu, takže naštěstí už máme k dispozici tuhle hru v té vyladěnější podobě.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/2025/STALKER%202%20Heart%20of%20Chornobyl/STALKER-2-Heart-of-Chornobyl-5_thumb.jpg)
Pořád, nejen s ohledem na ty podmínky, v jakých tvůrci pracovali, je to vynikající hra. Speciálně fandové původních dílů budou naprosto nadšeni a pohlceni. Ale na své si přijdou zkrátka všichni, kteří rádi dobrodružné akční hry v otevřeném světě klasického single-playerového stylu. I STALKER 2 je jasný důkaz, že tyhle hry jsou extrémně populární a zejména když jejich tvůrci mají viditelný zájem takovou hru udělat co nejlepší a nejsou vydavatelem a majiteli studia tlačeni dělat online a live service, které se snaží maximálně plýtvat časem a penězi hráčů. STALKER 2 je moderní, ale přitom hra ze staré školy, ovšem v parádní grafice s vynikající hratelností, skvělým příběhem a velkým potenciálem pro další vylepšování. A atmosférou, kterou můžete krájet …
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/2025/STALKER%202%20Heart%20of%20Chornobyl/STALKER-2-Heart-of-Chornobyl-14_thumb.jpg)
Není perfektní, některé mechanismy ale i celé lokace a postavy jsou evidentně naprosto nevyužity a je velmi pravděpodobné, že v dalších měsících a letech budou, kdy tvůrci slibují dlouhou obsahovou podporu. Nicméně to, co nabízí už nyní, je nadále prostě unikátní. A jde o jednu z mála her, kterou si po dohrání budete dlouho pamatovat a zanechá rozhodně dojem. Budete si užívat každou minutu z těch desítek hodin, které tam můžete trávit třeba jen prostým procházením unikátní a audiovizuálně působivou zónou.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/2025/STALKER%202%20Heart%20of%20Chornobyl/STALKER-2-Heart-of-Chornobyl-3_thumb.jpg)
Nebudu tedy zbytečně vypisovat co vše je vyloženě špatně, raději napíši, co by se mě líbilo v brzké době vylepšit:
1, A-Life systém, funguje ale chtělo by to více nepřátel a obecně chytřejší AI, kdy v tom složitém terénu mají často problém najít cestu a střílí na vás skrz překážky. Obecně by to také chtělo ubrat na okatém podvádění AI, která vás vidí za tmavé noci na desítky metrů ;).
2, Překopat celý sytém oprav a vylepšování zbraní. Přijde mě hloupé nechávat všude válet rovnou stovky zbraní, protože je neunesete a jsou ve špatném stavu. Nedalo by se ty zbraně rozebrat? Přijít s nějakým systémem oprav a vylepšování zbraní, který bude více než jen že u opraváře zmáčknete tlačítko a zaplatíte absurdní sumu?
3, Živější centra frakcí a nějaký systém využití frakcí a vlivu ke komu se přidáte, opakované mise a dobývání částí map a lokací pro jednotlivé frakce apod.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/2025/STALKER%202%20Heart%20of%20Chornobyl/STALKER-2-Heart-of-Chornobyl-17_thumb.jpg)
Zkrátka tahle hra má hodně velký potenciál v mnoha a mnoha věcech, uvidíme, kolik toho autoři vylepší. Atmosféricky je to pecka, vizuálem je to pecka, hratelnost je pecka. Prostě přesně to, co jsme od STALKER 2 chtěli, jsme dostali! Ano, mohlo to být i lepší, ovšem s ohledem na podmínky v jakých musela vznikat, to mohlo být mnohem horší, nebo dokonce vůbec a smekám všechny klobouky.
Tohle je už nyní vynikající hra, která se snaží být prostě co nejlepší hrou a nehodí „moderní online a live service trendy“. Výrazně kvalitativně a atmosférou vybočuje z davu akčních her, stejně jako předchůdce, ovšem s viditelným potenciálem pro další zlepšení. A tvůrci slibují, že ta vylepšení a obsahové přídavky dostane. Už ten základ je dnes skvělý, bohatý a chytne každého, kdo tenhle žánr má rád. A udrží ho ve špičkové herní zábavě desítky hodin. Výjimečná hra …
Hodnocení hry: 90%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům
![](/images/stories/ikonky/GB-AORUS-550.jpg)
Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X670E
- Grafická karta: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: Corsair DOMINATOR Platinum 2x32GB DDR5 6000MHz EXPO
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|