Star Wars Outlaws (v1.4): TEST výkon GPU a CPU, RECENZE hry aneb velký potenciál do dalších let? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 09 prosinec 2024
Přejít na obsah
Star Wars Outlaws (v1.4): TEST výkon GPU a CPU, RECENZE hry aneb velký potenciál do dalších let?
TEST výkonu GPU, CPU a technické zpracování hry
Závěr a hodnocení

 

 

  • TEST výkonu GPU, CPU a technické zpracování hry

Star Wars Outlaws používá upravený engine Snowdrop od švédského Massive Entertainment. A nikdy nevypadal lépe, kdy vypadal velmi dobře i v minulosti. Vidět jsme ho mohli u vizuálně také působivé DIVISION série.

Obsahuje mnoho možností nastavení detailů, včetně takových, které pošlou váš HW do kolen. Ano, jsou zde i obvyklé berličky v podobě FSR/DLSS a technologií dopočítávání snímků jako DLSS 3+ a FSR Frame Gen, ovšem doporučuji se jim vyhýbat. Pokud jde o ty extra snímky, potřebujete prostě ideálně 90 skutečných FPS, aby kvalita toho dalšího dopočítávání FPS stála za to a nevšimli jste si toho a mělo to onen přínos „plynulosti“. Naštěstí hra vypadá velmi dobře i ve středních detailech a nastaveních. Popravdě některé prvky v nastavení dělají hru jen extrémně náročnou, než aby graficky byl nějaký přínos skutečně vidět.

A ano, vizuálně jde o úchvatnou podívanou a Star Wars světy a prostředí nikdy nevypadaly lépe, živěji a detailněji. Pravda, některé lokace jsou lepší než jiné. A to platí i o postavách, kdy toporné výrazy a postoje jsou asi nejslabší stránkou, který narušuje dojem. Nicméně i na tom se některé vydané aktualizace už snažily zapracovat a přinesly viditelná zlepšení.

Pokud jde o HW nároky, jsou velmi různorodé podle toho, na jaké úrovni detailů chcete hrát, kdy bohužel je současně znát, že UBISOFT nevěnoval optimalizacím na vyšších nastavení moc pozornosti a spoléhá na to, že budete používat FSR/DLSS. A jak tedy hra šlape na našich PC?

  • Test výkonu GPU

Protáhli jsme naši standardní testovací sestavu s AMD RYZEN 9 7950X3D procesorem, ASUS CrossHair X670E HERO deskou a 64GB DDR5 6000MHz CL30 paměťmi od Corsair a otestovali hromadu grafických karet. Nastavili jsme ULTRA detaily, tedy nejvyšší možné. Jediné, co jsme vypnuli je to náročný hardwarový RayTracing RTXDI, který stejně není graficky moc vidět a hra dost možná lépe vypadá i bez něj.

  • TEST výkonu v 1920x1080

Pokud jde o nejnižší rozlišení, už tady dá hra mainstreamovým kartám v Ultra detailech zabrat:

Když navíc ještě zapnete ten extra (bohužel téměř neviditelný) RTXDI systém, spadnou FPS na nehratelné úrovně u všeho:

  • TEST výkonu ve 2560x1440

Ve vyšším rozlišení už na 60FPS potřebujete špičkou kartu:

A pokud zapnete ten extra RTXDI, tak na to nestačí v nativním rozlišení bez FSR/DLSS automatickém snížení rozlišení s dopočítáváním FPS žádná karta:

  • TEST výkonu ve 3840x2160

A pokud jde o hraní v nativním 4K, tak v náročných scénách otevřeného prostředí, ve kterém jsme testovali, vám na 60FPS v Ultra detailech nestačí žádná rozumná karta dnes:

A po zapnutí RTXDI už tuplem ne:

Samozřejmě můžete zapnout ty berličky DLSS/FSR a frame gen, ale pak už to nebude hraní ve 4K a nebude to ani o moc plynulejší, protože aby ty Frame Gen technologie měly ten přínos a funkčnost, musíte mít ideálně 90FPS reálných FPS, aby to ten přínos plynulosti mělo bez negativních efektů „duchů“ apod, které provází ty extra generované snímky, jež jsou vkládané mezi reálné FPS.

  • Rozdíl výkonu mezi úrovněmi nastavení detailů

Dobrou zprávou je, že rozhodně nemusíte hrát na Ultra+RTXDI nastavení, protože hra vizuálně vypadá minimálně identicky i bez těch RTXDI a FPS jsou současně výrazně výše:

Popravdě, pokud budete hrát hru na HIGH nastavení, pořád si nějakého zásadního vizuálního rozdílu v detailech proti ULTRA nevšimnete (speciálně v pohybu ne), zato nárůstu skutečných FPS ano.

A mám-li být upřímný, i na MEDIUM nastavení hra vypadá prakticky stejně skvěle, jen viditelně dohledy jsou prostě nižší. Doporučuji tak nastavit detaily jako mix HIGH a MEDIUM úrovní a pak je to dobře hratelné i ve 4K a bez DLSS/FSR berliček a snížení kvality detailů, které tyhle technologie provází.

  • Výkon CPU

Hra je hodně náročná na CPU, resp. výkonnější CPU jsou tu znát na plynulosti. A to i když testujeme v ULTRA detailech (bez RTXDI) v kombinaci s RX 7900 XTX:

U starších generací CPU tak s výkonnější novější kartou už budete mít citelně méně FPS. Asi nikoho nepřekvapí, co je aktuálně nejlepším procesorem nejen pro tuhle hru. Jinak z technického hlediska hra běhá solidně, bez pádů, ostatně samotný engine není žádnou novinkou a je u velkých UBISOFT her používán a laděn celé roky. Hra má sice nějaké vizuální bugy, a především AI prakticky nefunguje, je hloupá, dělá nesmysly, a v okamžik kdy vás někdo vidí, tak viditelně podvádí. Stejně tak zničitelnost prostředí je bohužel značně limitovaná a působí to tak trochu zvláštně. Vizuálně jde ale o působivou hru a Star Wars prostředí objektivně nikdy nevypadalo lépe …



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
3 série The Wheel of Time v ukázce!
3 série The Wheel of Time v ukázce!Středa, 19 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 379x
Komentářů: 0
Atomfall od autorů Sniper Elite se blíží – vypadá divně.
Atomfall od autorů Sniper Elite se blíží – vypadá divně.Pondělí, 17 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 785x
Komentářů: 2
Avowed – nové RPG od Obsidian zklamalo
Avowed – nové RPG od Obsidian zklamaloPátek, 14 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1027x
Komentářů: 3
Thunderbolts* – konečně zajímavý MARVEL film?
Thunderbolts* – konečně zajímavý MARVEL film?Čtvrtek, 13 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1297x
Komentářů: 0
Řešení hořících konektorů u NVIDIA grafik?
Řešení hořících konektorů u NVIDIA grafik?Středa, 12 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1257x
Komentářů: 1
Vývoj CRYSIS 4 zrušen! Německý Crytek má problémy?
Vývoj CRYSIS 4 zrušen! Německý Crytek má problémy?Úterý, 11 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2081x
Komentářů: 0