Strana 2 z 3
- TEST výkonu GPU, CPU a technické zpracování hry
Star Wars Outlaws používá upravený engine Snowdrop od švédského Massive Entertainment. A nikdy nevypadal lépe, kdy vypadal velmi dobře i v minulosti. Vidět jsme ho mohli u vizuálně také působivé DIVISION série.
Obsahuje mnoho možností nastavení detailů, včetně takových, které pošlou váš HW do kolen. Ano, jsou zde i obvyklé berličky v podobě FSR/DLSS a technologií dopočítávání snímků jako DLSS 3+ a FSR Frame Gen, ovšem doporučuji se jim vyhýbat. Pokud jde o ty extra snímky, potřebujete prostě ideálně 90 skutečných FPS, aby kvalita toho dalšího dopočítávání FPS stála za to a nevšimli jste si toho a mělo to onen přínos „plynulosti“. Naštěstí hra vypadá velmi dobře i ve středních detailech a nastaveních. Popravdě některé prvky v nastavení dělají hru jen extrémně náročnou, než aby graficky byl nějaký přínos skutečně vidět.
A ano, vizuálně jde o úchvatnou podívanou a Star Wars světy a prostředí nikdy nevypadaly lépe, živěji a detailněji. Pravda, některé lokace jsou lepší než jiné. A to platí i o postavách, kdy toporné výrazy a postoje jsou asi nejslabší stránkou, který narušuje dojem. Nicméně i na tom se některé vydané aktualizace už snažily zapracovat a přinesly viditelná zlepšení.
Pokud jde o HW nároky, jsou velmi různorodé podle toho, na jaké úrovni detailů chcete hrát, kdy bohužel je současně znát, že UBISOFT nevěnoval optimalizacím na vyšších nastavení moc pozornosti a spoléhá na to, že budete používat FSR/DLSS. A jak tedy hra šlape na našich PC?
Protáhli jsme naši standardní testovací sestavu s AMD RYZEN 9 7950X3D procesorem, ASUS CrossHair X670E HERO deskou a 64GB DDR5 6000MHz CL30 paměťmi od Corsair a otestovali hromadu grafických karet. Nastavili jsme ULTRA detaily, tedy nejvyšší možné. Jediné, co jsme vypnuli je to náročný hardwarový RayTracing RTXDI, který stejně není graficky moc vidět a hra dost možná lépe vypadá i bez něj.
Pokud jde o nejnižší rozlišení, už tady dá hra mainstreamovým kartám v Ultra detailech zabrat:
Když navíc ještě zapnete ten extra (bohužel téměř neviditelný) RTXDI systém, spadnou FPS na nehratelné úrovně u všeho:
Ve vyšším rozlišení už na 60FPS potřebujete špičkou kartu:
A pokud zapnete ten extra RTXDI, tak na to nestačí v nativním rozlišení bez FSR/DLSS automatickém snížení rozlišení s dopočítáváním FPS žádná karta:
A pokud jde o hraní v nativním 4K, tak v náročných scénách otevřeného prostředí, ve kterém jsme testovali, vám na 60FPS v Ultra detailech nestačí žádná rozumná karta dnes:
A po zapnutí RTXDI už tuplem ne:
Samozřejmě můžete zapnout ty berličky DLSS/FSR a frame gen, ale pak už to nebude hraní ve 4K a nebude to ani o moc plynulejší, protože aby ty Frame Gen technologie měly ten přínos a funkčnost, musíte mít ideálně 90FPS reálných FPS, aby to ten přínos plynulosti mělo bez negativních efektů „duchů“ apod, které provází ty extra generované snímky, jež jsou vkládané mezi reálné FPS.
- Rozdíl výkonu mezi úrovněmi nastavení detailů
Dobrou zprávou je, že rozhodně nemusíte hrát na Ultra+RTXDI nastavení, protože hra vizuálně vypadá minimálně identicky i bez těch RTXDI a FPS jsou současně výrazně výše:
Popravdě, pokud budete hrát hru na HIGH nastavení, pořád si nějakého zásadního vizuálního rozdílu v detailech proti ULTRA nevšimnete (speciálně v pohybu ne), zato nárůstu skutečných FPS ano.
A mám-li být upřímný, i na MEDIUM nastavení hra vypadá prakticky stejně skvěle, jen viditelně dohledy jsou prostě nižší. Doporučuji tak nastavit detaily jako mix HIGH a MEDIUM úrovní a pak je to dobře hratelné i ve 4K a bez DLSS/FSR berliček a snížení kvality detailů, které tyhle technologie provází.
Hra je hodně náročná na CPU, resp. výkonnější CPU jsou tu znát na plynulosti. A to i když testujeme v ULTRA detailech (bez RTXDI) v kombinaci s RX 7900 XTX:
U starších generací CPU tak s výkonnější novější kartou už budete mít citelně méně FPS. Asi nikoho nepřekvapí, co je aktuálně nejlepším procesorem nejen pro tuhle hru. Jinak z technického hlediska hra běhá solidně, bez pádů, ostatně samotný engine není žádnou novinkou a je u velkých UBISOFT her používán a laděn celé roky. Hra má sice nějaké vizuální bugy, a především AI prakticky nefunguje, je hloupá, dělá nesmysly, a v okamžik kdy vás někdo vidí, tak viditelně podvádí. Stejně tak zničitelnost prostředí je bohužel značně limitovaná a působí to tak trochu zvláštně. Vizuálně jde ale o působivou hru a Star Wars prostředí objektivně nikdy nevypadalo lépe …
|