Strana 3 z 3
Star Wars Outlaws je v současné podobě i po významném Update 1.4, stále spíše konceptem hry, než hotová hra. Potenciál být jednou z nejlepších Star Wars hrou všech dob, z toho doslova stříká na všechny strany, ale zdaleka to není hotové, dopracované a některé prvky viditelně chybí úplně.
Důvodem současného stavu hry je vedení firmy UBISOFT, které svou práci dlouhodobě nezvládá. Koncept Outlaws zjevně nebyl úplně domyšlen natož dopracován, a ač byla několik let ve vývoji, zjevně není hotová a zdaleka není tím, čím měla být natož čím by si zasloužila být. Přesto se to UBISOFT rozhodl vydat v téhle podobě na trh, čímž ohrozil celou investici a práci všech. A teď se vedení firmy diví, že sbírá jen průměrná hodnocení. A hlavně zájem hráčů je nízký, že to zavání finančním průšvihem.
A je to velká škoda, protože hra ten potenciál zjevně má! Současně UBISOFT jako firma si nemůže dovolit, aby hra finančně propadla, jak aktuálně propadá. Takže se rozhodla ji vylepšovat. Jmenovala nového kreativního šéfa projektu a hra dostává tedy první aktualizace, které dokonce mění herní mechaniky apod. Osobně si myslím, že bude potřebovat opravdu hodně změn, ale především vylepšení. Jestli by nebylo nejlepší ji stáhnout z prodeje, nebo označit za předčasný přístup, protože jednoduše v současné verzi není zdaleka hotová. Ale doufám, že jednou bude. Ten svět je úžasný, vizuálně extrémně působivá, teď jen naplnit ten svět zajímavějšími úkoly, přidat propracovanější mechaniky a využít RPG prvky. Prostě Star Wars Outlaws bude potřebovat minimálně stejnou podporu, jako od svých vývojářů a vydavatele dostal Cyberpunk 2077 s verzí 2.1. Možná dokonce ještě více. Zkrátka zásadní herní mechaniky se musí zlepšit, nebo dokonce udělat úplně nově.
Rád bych z toho prostě klasické akční RPG, tedy možnost přizpůsobit si postavu, kompletní předělání systému vlastností, výbavy, zbraní atd. jednoduše místo toho, aby hra byla koncipovaná jen pro plížení se, hráč by měl mít plnou možnost orientovat svou postavu i jinak a hrát stylem jaký chce s dopady, projevy atd. Jiné podobné hry to zvládají, proč tady to není? Využít možností vesmíru, vlastní lodě jako základny. Hra by měla mít také zásadní vliv rozhodnutí na ty vztahy s frakcemi včetně nemožnosti ty dopady jen tak snadno zvrátit. Příběhově i postavami je hra docela zajímavá, ale to vše mezi tím je minimálně nedotažené, zbytečně prázdné, povrchní a zkrátka hra působí jako koncept hry v polovině vývoje než jako hotový produkt.
Otázkou je, zda bude mít současný UBISOFT trpělivost, a hlavně zdroje pokračovat minimálně 2 roky v dalším plném vývoji této hry. Protože na rovinu, strukturální změny a dopracování všeho si vyžádá ty nejméně 2 až 3 roky zapojení velkého celého teamu. Bojím se, že UBISOFT tu trpělivost mít nemusí. Nemluvě o tom, že finanční situace firmy je tak špatná, že by nemusela v současné podobě ani tak dlouho přežít. Realitou ovšem je, že Star Wars Outlaws by mohla být skvělá a velmi úspěšná hra, pokud tomu ty 2 - 3 roky plného vývoje směrem ke koncepčně propracovanému Star Wars RPG dají. A z nedávné doby máme příklady několika her, které vyšly v mizerném stavu, téměř jako propadáky, ovšem během 2 - 3 let na nich tvůrci makali a potom se staly skvělé. A co by Ubisoft mohlo nejvíce zajímat, tak se prodávají lépe, než když vyšly. Takže jak z finanční stránky, tak té herní, má jednoduše Star Wars Outlaws realistickou šanci být úspěšným projektem a skvělou hrou, ovšem bude to chtít ještě další roky práce.
Aktualizace jako Update 1.4 jdou správným směrem. Já doufám, že hra ten další několikaletý vývoj včetně předělání podstatných částí dostane, protože ten potenciál být jednou z nejlepších Star Wars her, rozhodně má. Záleží jen na UBISOFTu, zda jej využije a bude následovat příkladu a precedentů, které stanovily Cyberpunk 2077 nebo No Man´s Sky apod., kterým také trvalo roky vývoje po neúspěšném úvodním vydání, než se staly opravdu dobrými hrami a zaslouženě prodejně velmi úspěšnými hrami. Základ potenciálně opravdu výborné hry tu prostě je …
Hodnocení hry (update 1.4): 70%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům
Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X670E
- Grafická karta: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: Corsair DOMINATOR Platinum 2x32GB DDR5 6000MHz EXPO
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|