Star Wars Outlaws (v1.4): TEST výkon GPU a CPU, RECENZE hry aneb velký potenciál do dalších let? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 09 December 2024
Přejít na obsah
Star Wars Outlaws (v1.4): TEST výkon GPU a CPU, RECENZE hry aneb velký potenciál do dalších let?
TEST výkonu GPU, CPU a technické zpracování hry
Závěr a hodnocení
altStar Wars nikdy nevypadalo lépe, bohužel UBI toho herně nevyužilo. Zatím. Aktualizace hru posouvají.

 

 

 

 

  • Star Wars Outlaws (v1.4): TEST výkon GPU a CPU,

                                RECENZE hry aneb velký potenciál do dalších let?

Hra Star Wars Outlaws vyšla už před pár měsíci, ale k recenzi a testování se dostáváme teprve nyní. Důvodem jsou některé zásadní změny, které dodatečně ve hře proběhly. Ačkoliv jde o čistě příběhovou singleplayerovou hru, prošla zásadními technickými a herními vylepšeními a bude jimi ještě procházet. UBISOFT se svou dosavadní tradiční formuli otevřeného sandbox světa, rozhodl napasovat do Star Wars. Výsledkem je nejlépe vypadající SW hra, která kdy vyšla, bohužel v současné podobě i po dosavadních aktualizacích, jež upravily a změnily některé klíčové herní mechaniky, působí stále spíše jako rozpracovaný koncept, než jako hotová hra. Přesto, pokud UBISOFT vydrží hru vyvíjet další nejméně dva roky s novým kreativním ředitelem projektu, který byl jmenován až po vydání hry, mohlo by to být opravdu hodně zajímavé.

Dnes se podíváme na aktuální stav Star Wars Outlaws po Update 1.4, který přinesl významné úpravy některých mechanik a vylepšení.

Otestujeme si také aktuální výkon GPU a CPU v této fantasticky vypadající hře. Nejdříve se ale podívejme, jak se tedy hraje …

  • Star Wars Outlaws Update 1.4 – Gameplay

Řekněme, že původní verze hry nebyla po vydání přijata zrovna s nadšením, protože některé mechaniky a styl jakým tvůrci nutili hráče procházet hrou, nebyly moc povedené. UBISOFT své otevřené hry přitom vždy koncipovat lat, že dávaly možnost výběru stylu, jak hru hrát, minimálně valnou většinu mimo některé hlavní příběhové mise. Mohli jste tam naběhnout a vystřílet lokaci, nebo se tam potichu proplížit apod. Z nějakého nepochopitelného důvodu však původní verze Outlaws vůbec možnost výběru a akčního hraní nenabízela. Prakticky všechny mise po vás vyžadovaly plížení a protivníci vás nesměli ani zahlédnout. S ohledem na rozsah hry a současně fakt, že AI není zrovna inteligentní a povedená, bylo výsledkem frustrující a rychle nezábavné hraní. Naštěstí Update 1.4 tohle výrazně změnil, kdy zrušil u drtivé většiny misí podmínku tichého přístupu, nyní tam konečně můžete naběhnout se zbraní v ruce. A také soubojovém systému proběhly dodatečné úpravy a vylepšení. Zkrátka Outlaws od Update 1.4 je herně znatelně odlišná hra od původní verze. Osobně jsem s hraním čekal právě na tuhle aktualizaci, která prý rozhodně nebude poslední.

Nový kreativní ředitel pracuje se svým teamem na dalších změnách, úpravách a vylepšení. Potenciál toho parádního velkého světa Star Wars, který Outlaws má, je trestuhodně nevyužit. Už jen kdyby hra byla třeba „Copa paste“ ve stylu jako „Far Cry 5“ v kulisách Star Wars, byla by mnohem lepší, bohužel obsahově a herně není ani to a Ubisoft nepochopitelně svůj úspěšný koncept výrazně osekal. Osobně považuji za chybu, že nejde o akční RPG, přitom všechny nutné stavební prvky tu jsou.

Hrajete za postavu, jejíž vzhled si ovšem nemůžete z nějakého důvodu přizpůsobit. Máte vlastní loď, kterou si omezeně můžete přizpůsobit, cestujete z planety na planetu a jsou tu i vesmírné bitvy, ale vše v naprosto základní nijak propracované a vyžité podobě. Proč ta loď jako základna neobsahuje více možností individualizace, proč to objevování vesmíru nemá více vrstev atd.?

A to samé se dá říci i o té vaší postavě. Ta je zajímavá, ale fakt že nemůžete změnit její vzhled, je divné rozhodnutí. Přitom i další „RPG“ prvky tu náznakem jsou. Máte inventář, oblečení, zbraň, vše ale ve velmi jednoduchém provedení, které nevyužívá potenciál ničeho, a navíc ta MENU se zdají být tak nějak jen napůl hotová. Prostě vše působí jako koncept, co hra mohla být, ale není …

O tom, že původní verze hry vás při vydání nutila ve většině misí vyloženě jen k plížení a AI vás nesměla vidět, jsem už mluvil. Naštěstí UPDATE 1.4 tohle změnil a u většiny misí se tak můžete úkoly prostřílet. Bohužel původní verze hry na tohle akčnější hraní nebyla zjevně moc dělaná, a tak u aktualizace 1.4 došlo i k vylepšení některých bojových mechanik, krytí ale i chování AI. Například v původní hře jste mohli sebrat nějakou extra zbraň (např. pušku) nepřátel a vystřílet zásobník, ovšem pokud jste lezli přes překážku, po žebříku apod. zbraň vaše postava prostě nesmyslně upustila a nevzala si ji sebou do další části mapy a soubojů apod. To bylo nyní napraveno a můžete si tyhle zbraně brát s sebou, bohužel stále není možnost v inventáři postavy udělat nějaké volby a možnosti těchto extra zbraní. Stejně tak systém/“strom“ schopností postavy působí spíše jako placeholder, nzž plně propracovaný funkční a zábavný systém hraní s postavou.

Vylepšovat můžete jen svou hlavní zbraň, která získává nové funkční režimy, výzbroj vaší lodě a vlastnosti vašeho vznášela/skůtru. Vše ale v nejjednodušším minimalistickém možném provedení, kdy část věcí působí jak vytržené z MMORPG (zejména nutností sběru mnoha surovin). I tak jsou ale možnosti značně omezené, na tak velkou hru velmi stručné a prostě dalo se vymyslet mnohem více.

A to se dá říci i o dalším aspektu hry, kdy vaše postava si vytváří vztahy s několika herními frakcemi. Od úrovně vašeho vztahu se odvíjí, jak se k vám bude prostředí hry a postavy v něm v různých částech světů chovat. Bohužel celý tenhle systém opět působí jen jako absolutní základ, kdy je možné v jednu chvíli zradit celou frakci a naštvat ji a v druhé chvíli už jste zase nejlepší kamarádi a současně je možné být nejlepší kamarád se všemi, ačkoliv se ty frakce nenávidí apod. Celý ten systém se dal prostě využít mnohem ale mnohem více a lépe. Hra nabízí zhruba 20 hodin hlavního příběhu, ale i hromady vedlejších misí, kdy celkově tak zabere kolem 40 – 60 hodin většině hráčů.

Bohužel, nevyužitý koncept je zkrátka téma současné podoby celého Star Wars Outlaws. Ten velký otevřený různorodý svět je fantastický, i hlavní postava a její příběh je objektivně zajímavý, ale herně to zkrátka není využito ani z poloviny a ten potenciál je všude vidět. O důvodech si pohovoříme na konci článku. Teď se podívejme na to, jak hra šlape, protože ta paráda si žádá hodně výkonu …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Friday, 13 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 606x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 940x
Komentářů: 0
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1017x
Komentářů: 3
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!Monday, 09 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1554x
Komentářů: 7
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří servery
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří serveryFriday, 06 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 5
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvih
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvihThursday, 05 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1444x
Komentářů: 3