Strana 2 z 3
- Jak běhá STARFIELD na GPU a CPU?
Dnes jen krátce pár prvních grafíků s výkonem, jaký můžete od některých GPU a CPU očekávat ve hře. Jak jsem řekl, hra sice vypadá lépe než F4 a SKYRIM, ale rozhodně to není graficky žádný zázrak, interiéry jsou celkem pěkné a detailní, exteriéry ale velký posun od dob SKYRIM nezaznamenaly.

Velmi slabá je hra i v kvalitě modelů postav a zejména výrazů obličeje, což je jeden z jejich největších problémů, speciálně když jdete tuhle rozhovorovou hru hrát rovnou po BG3 s jejími naprosto úžasně udělanými obličeji a mimikou postav. Obličeje postav ve Starfield vypadají prostě velmi neživě a uměle. Naštěstí první módy už to řeší. Dobrou zprávou ale je, že hra se hýbe celkem hratelně na všem, byť rozhodně ne tak, jak by na maximálně průměrný vizuál bylo dobré.

V interiérech je výkon lepší než mimo ně, ale celkově má hra podobné FPS ve většině oblastí a žádné zásadní výkyvy. Je tu o něco lepší využití CPU než u starších her, hra dokáže zatížit až 16vláken, ale efektivně používá jen 12. Takže moderní CPU dnes běžně s 32vlákny zdaleka plně zatíženy nejsou. Zásadní je tedy výkon na těch 12vláknech/jádrech, kdy starší generace CPU mají samozřejmě větší potíže.

Pokud jde o GPU, tak nastavení detailů je ve hře pomálu, na Ultra, tedy maximum s vypnutým FSR2 anebo dynamickým škálováním, tedy v nativním pevně daném rozlišení, si na 60FPS zahrajete se slušným CPU i na mainstreamových grafikách.

Mezi 1080p a 1440p není moc velký rozdíl ve výkonu, dokonce ani to 4K zase tak moc počet snímků nesníží, trochu zvláštní chování. Zejména TOP výkonně karty jsou rozhodně limitovány CPU.

Samozřejmě na 60FPS+ 4K potřebujete high end minulé nebo současné generace. RX 7900 XTX 24GB i RX 7900 XT 20GB jsou s ohledem na cenu výrazně lepší volby než NVIDIA RTX modely, což není překvapení. Jinak FSR2 funguje dobře na AMD i NV a dokáže nahnat dalších pár desítek % FPS, pokud vám prostě nevadí upscaling. Ale bez FSR 3 či DLSS 3 tedy dopočítávání FPS to nad 120FPS ve 4K nepůjde, což považuji za neakceptovatelné.

Ta vizuální stránka hry není prostě úžasná, nasvícení je hodně ploché a jsou zde zvláštní barevné filtry, (šedý a zelený) aplikovaný až na výjimky přes všechno. RT tu samozřejmě není vůbec, obecně odrazy chybí, kvalita textur je OK, ale jen některé. Jsou tam vážně odporné textury, namíchají s lepšími, ale žádná ve 4K rozlišení. Zkrátka graficky hra vypadá o generaci starší, než je. A má přitom HW nároky jako mnohem lépe vypadají UE5 hry. Obecně sice průměrných 30FPS stačí pro hraní, ale dojem z plynulosti tu chybí. 60FPS je ideální minimum.

Hra má celou řadu technických i obsahových řadu nedostatků …
|