Strana 3 z 3
Suicide Squad: Kill the Justice League je obřím herním projektem za stovky milionů dolarů. Ve vývoji byla téměř 8 let, přičemž vydavatelský dům Warner Bros. chtěl naskočit na vlnu „her jako služba“. Tedy dojit na mikro/makro transakcích. DC svět a jeho hrdinové měli být hlavním lákadlem. Zarážející na tom všem je, že o to samé se pokoušel MARVEL už před 4 lety. Prakticky úplně stejný styl a cíle měla hra Marvel’s Avengers, které jsme v roce 2020 testovali:
Dnes už je tahle hra mrtvá, a to téměř ve všech ohledech byla lepší hrou. Speciálně zpracování unikátních komiksových postav a jejich hlavních charakteristik dle předlohy, bylo věrné a výborné. Soubojový systém byl excelentní, ale prostě, co by online hra a hlavně jako služba s předraženými mikrotransakcemi, nefungovala a nemohla fungovat. O to neuvěřitelnější je, že 4 roky poté vychází Suicide Squad: Kill the Justice League s naprosto stejným konceptem, ale ve všech ohledech horším provedením a hratelností! Jako kdyby si WB poté, co viděli neúspěch Marvel hry, řekli udělejme to samé, ale ještě o něco hůře, to se bude určitě všem líbit. Ignorovali veškeré výtky, které k MARVEL hře všichni měli, zopakovali tak vědomě stejné chyby, a udělali je ještě horší a větší.
V době vydání naší recenze je hra venku pouze 3 týdny. A připomínám, že jde obří herní projekt za 200+ milionů dolarů, který má žít roky, co by služba. Aktuální počet hráčů na STEAMu však už spadl na méně jak 1000! Více lidí hraje starého singlového Batmana od původního Rosksteady. Pokud jde o jiné aktuálně vydané „hry jako služba“, tak nové HellDiversS 2 hraje 400+ tisíc hráčů, PALWORLD má až 2 miliony hráčů. Singleplayerový starosvětský Baldur´s Gate 3, hra bez mikro-transakcí a online nesmyslů i pirátských ochran, hraje aktuálně 120 tisíc hráčů, kdy maximem bylo téměř 900 tisíc! Suicide Squad hrálo na Steamu maximálně necelých 13 tisíc hráčů. Hra, která má být službou na mnoho dalších let a hráči u ní mají trávit stovky hodin a utrácet stovky dolarů na mikrotransakcích, má třetí týden od vydání i méně než 1000 hráčů. Označit tento „produkt“ za propadák, je hodně slabé.
Suicide Squad nemá šanci nic zachránit. Už samotné základy této „hry“ jsou prostě špatné. Nebyla od počátku postavena tak, aby kdy byla dobrou hrou. Nejde o produkt pro hráče, je to produkt pro spotřebitele a akcionáře, podle představ korporátního vedení, které o hrách neví vůbec nic a ani je nehraje. Rocksteady jako vývojáři však nejsou těmi, kdo za tohle všechno může. Ti splnili zadání svého majitele a pána Warner Bros. Skvěle a do puntíku. Tohle je plně funkční hra s DC postavami, která nabízí nekonečné hraní a možnost utrácet stovky dolarů za oblečky a ulehčení. Problém prostě je, že to není zábavné. Ani na chvíli. Hra pěkně vypadá a slušně běhá, ovšem tohle je jediná pozitivní věc, kterou můžeme ocenit. Speciálně na poměry online her jako služba jde o výjimečně dobře fungující, a dokonce obsahově hodně kompletní produkt už od vydání.
Jenže hratelnost je špatná. Příběh, dialogy jsou mizerné. Provedení a chování známých DC postav je naprosto nesmyslné až urážlivé, jakkoliv se dabéři snažili. Gameplay a všechny jeho aspekty jsou prostě špatně, všechno tu je, funguje, ale bez zájmu a zajímavosti. Hra kopíruje známé prvky a používá je tím nejvíce možným generickým způsobem. Co je nejhorší? Při hraní hry vnímáte, jak vám utíká čas a máte pocit, že jím plýtváte. Protože ano. Tahle hra je navržena, aby plýtvala vaším časem, aby vás omezovala, aby postup byl sice nějaký, ale pomalý a vlastně ani nevíte, proč to hrajete. Jen pár věcí připomíná, že hru udělalo studio Rocksteady, které stojí za herní sérii Batmana.
Ovšem dnes je tohle studio ve stejné situaci jako BIOWARE. Jen velké jméno, které kdysi něco znamenalo. Ve stávající verzi studia však není nikdo z těch klíčových lidí, kdo udělali ty skvělé předchozí hry. Současné Rocksteady, stejně jako současné BIOWARE, nemají nic společného s těmi studii, kterými bývala, před 10-15 lety a nelze tedy čekat stejně dobré a kvalitní hry od nich. Hlavní schopní lidé se zájmem o hry, už jsou dávno jinde.
Suicide Squad: Kill the Justice League prostě není hra. Je to spotřební produkt. Není pro hráče, je pro spotřebitele. A není špatnou hrou proto, že by tam něco nefungovalo. Všechno funguje, přesně tak, jak bylo zamýšleno. Rocksteady odvedli vynikající práci, přesně podle zadání jejich korporátních pánů z Warner Bros. A to je ten problém. Zájmy hráčů a zájmy korporací ala WB, jsou naprosto odlišné. Na spočítání dobrých her stylu „hra jako služba“, vám stačí prsty jedné ruky. A prakticky výhradně jde o původně malé tituly malých studií. Velcí vydavatelé se totiž o tento styl snaží se špatnými a zlými úmysly, které prostě otráví základy dané hry v samém počátku jejího vývoje. Hra má být o zábavě, ne o penězích. Suicide Squad je etalonem toho, co všechno je na tomto přístupu velkých vydavatelů špatně.
Jde o kolosální ztrátu času a neuvěřitelného množství peněz pro všechny zúčastněné. A to jen díky neuvěřitelné hamižnosti a hlouposti korporátních vedení společností jako WB apod. Ostatně prodávat „hru“ za 100 dolarů s DLC bonusem ve formě oblečků pro postavu, abyste jako hráč následně zjistili, že musíte utratit další desítky dolarů abyste ty oblečky měli všechny (kdy jeden stojí jako desetina celé hry), to se prostě nedá ani komentovat. Speciálně když vás hra více či méně neustále směřuje, abyste něco koupili a nějaké další peníze utratili.
Tohle by měl být zločin, protože prodávat skin na postavu ve hře, za kterou samotnou musíte zaplatit tisíce korun je, jako byste měli kupovat auto za plnou cenu, ovšem vylo vám dodáno bez jednoho kola a dveří a bez hotového lakování, protože tyhle věci jsou prý extra a budou dodány někdy později. Pokud zaplatíte navíc. Zákonodárci v EU totálně selhávají v potírání těchto odporných praktik. Jakékoliv placení mimo úvodní částky za samotnou hru, by mělo podléhat stejným zákonům a pravidlům, jako hazardní hry.
Suicide Squad: Kill the Justice League je naprostý odpad z herního pohledu. Pokud chcete kvalitní komiksovou hru se zábavným gameplayem, excelentním příběhem a skvělým zajímavým zpracováním známých postav, zkuste Marvel's Guardians of the Galaxy. Trestuhodně opomenutá hra, která doplatila na to, že vyšla po Marvel’s Avengers, takže všichni mylně předpokládali, že jde o stejně mizerný koncept „hra jako služba“. Ale není to tak. To však nezabránilo WB vydat Suicide Squad, který se snaží o úplně to samé, v čem před pár lety zcela selhali Avengers. Ovšem to byla aspoň docela dobrá hra. Mizerná služba, ale dobrá hra. Suicide Squad jsou nejen mizerná služba, ale i mizerná hra. A bojím se, že ani po tomto výsledku, nebude poslední svého druhu.
Hodnocení hry: 25%
Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X670E
- Grafická karta: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: Corsair Dominator 2x 32GB DDR5 6000MHz EXPO
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|