Strana 2 z 3
- Technické zpracování a TEST výkonu GPU a CPU
Hra využívá starou verzi Unreal engine (ač se někde uvádí Unreal 4, tak určitě to není on). A starý Unreal engine měl hodně problémů, mizernou optimalizaci a všechny tyhle věci v této hře bohužel najdeme. Modely postav také odpovídají staré verzi, stejně tak rozloha levelů a jejich provedení atd.
Výtvarně se tvůrci sice hodně snažili a vyhráli si s designem zejména nepřátel, zastaralý technologický základ jim ale podráží nohy a prostě hra nevypadá moc dobře z pohledu dnešních standardů i aktuální verze Unreal Engine. Je to škoda, protože tomu prostě chybí trochu atmosféra, kterou nedokáže starší engine a menší levely zkrátka zprostředkovat. Největší problém mám osobně se zpracováním postav a zejména obličejové mimiky, která je podstatná při vedení rozhovorů. Zde prostě není možné z výrazu obličejů nic přečíst. Něco, co současné UNREAL 4 hry nabídnout dokáží (GEARS 5 například).
Hra má funkční systém noční/denní doby, lokace se od sebe liší dostatečně stylově, ale řada systémů a prvků působí zkrátka stylem z minulé dekády, než z roku 2019. A jak hra šlape na našich PC?
- Doporučené požadavky na PC
Hra sice nevypadá úplně aktuálně a optimalizace vzhledem k tomu není úžasná, ale šlape i na starších sestavách. Pro svůj chod hra vyžaduje minimálně Windows 7 64-bit a DX11 a vystačí si s prehistorickými sestavami s procesory Core i3-3000 nebo AMD Phenom II X6. Vystačí si se 4GB RAM a GTX 650 nebo HD 7850 grafikou. Tedy v pravdě muzeální kousky odpovídající technologickému základu hry.
Doporučená sestava pro hraní v 1080p na slušné detaily, by měla mít Core i7-7700K nebo RYZEN 5 1600, 8GB RAM a Radeon RX 470 nebo GTX 1060 grafiku. Tedy také nic přehnané. Hra si také vystačí se 40GB prostoru na disku, což na dnešní poměry a slušnou herní dobu není mnoho. A jak tedy běhá na jednotlivých procesorech a grafikách?
Pokud jde o výkon grafik, dalším důkazem že hra běží na UNREAL 3 nikoliv na UNREAL 4 technologii, je fakt, že AMD Radeon na ní nemají moc dobrý výkon ve srovnání s GF grafikami. UNREAL 3 vyloženě nesnáší Radeon grafiky, a byl udělaný na NVIDIA, něco, co UNREAL 4 už není a ten běží výborně na AMD. U této hry je zajímavé, že AMD/RYZEN logo je v jejím úvodu, přesto zkrátka zastaralý engine, jež samozřejmě nedokáže využít nic z technologií současných grafik, běží na Radeonech hůře než na konkurenčních NVIDIA grafikách. A je to jedna z velmi mála nových her, kde vidíme prakticky obrácené pořadí výkonu grafik, než na které jsme dnes zvyklí u současných her postavených na moderních herních technologiích.
V 1080p rozlišení hra dokáže běžet i na slabších grafikách s přijatelnými FPS, i když o 60FPS musíte s mainstreamem bojovat snížením detailů (ale jejich vliv na kvalitu obrazu není moc velký). Ve vyšším rozlišení 1440p už na 60FPS potřebujete současný vyšší mainstream, nicméně zase tak výrazně nároky hry se zvýšením rozlišení nenarostly. Až ve 4K nastane potíž, že s maximálními detaily budete mít problém dosáhnout 60FPS i RTX 2080 Ti!
Bohužel zastaralý technický základ se tedy projevuje … jedinou dobrou zprávou je, že hra běží prakticky bez bugů a chyb a stabilně. Žádný pád ani technický problém jsem nezaznamenal (hraji na Radeon RX 5700 XT ve 4K).
Výkon CPU je využitý ještě hůře. Tohle opravdu není hra, která by dokázala využít výkonu moderních CPU. Hra dokáže plně vytížit jen 4jádra/vlákna, ještě trochu těží z 8vláken (hlavně proto, že samozřejmě hra není to jediné, co na vašem PC běží) a to je tak vše. Není tedy divu, že výkon současných procesorů je v této hře prakticky identický a ztrácí až opravdu starší a slabší CPU.
Takže k závěru a hodnocení …
|