Strana 2 z 3
- Souboj AMD Radeon a NVIDIA GeForce - (1080p/1440p/2160p)
Původně jsme chtěli hru otestovat prostě na nejvyšší detaily, ale na rovinu, na ně to hrát asi nikdo nebude, protože hra je extrémně náročná a upřímně některé ty detaily nevypadají zásadně lépe, než s nižším nastavením úrovně, která je však výrazně méně náročná na výkon. Nakonec jsme tedy nastavili pro hlavní testování úroveň High s aktivním vyhlazováním (ale třeba bez rozmazávání apod.). Jen kvalita textur byla vždy nastavena na ULTRA. Testujeme mimo integrovaný benchmark, který obsahuje chyby. A takhle to tedy vypadá přímo ve hře:
Pro stabilních více než 60FPS, tedy tak aby propady nebyly pod tuto hranici, potřebujete prakticky to nejlepší, co trh nabízí.
Bavíme se o dnes nízkém rozlišení 1080p, přesto na hraní ve vyšších detailech (ne zcela nejvyšších), potřebujete karty high endu minulé generace a vyššího segmentu té současné! U slabších grafik tak budete muset výrazně omezit některá nastavení (ale je hodně co omezovat a hra pořád bude vypadat dobře). Pokud by vás přeci jen zajímalo, jak moc náročná je tahle hra v ULTRA nastavení:
60FPS v průměru dá až RTX 2070 SUPER od NVIDIA, u AMD vám stačí Radeon RX 5700. Nicméně i tak se bavíme o tom, že se žádnou grafikou pod 10 tisíc se v nízkém 1080p nedostanete na hratelnou úroveň bez trhání. To je hodně náročné.
Pokud zvýšíme rozlišení, samozřejmě nároky na grafiky vrostou. Dnes je 1440p nebo širokoúhlé rozlišení velmi oblíbené. Opět jsme otestovali hru se vším na High kromě textur (ultra) pod DirectX12:
60FPS už prolomí jen ty nejvýkonnější grafiky vůbec, RX 5700 XT nebo RTX 2080 od NVIDIA. Se vším ostatním budete muset snížit úroveň detailů ještě víc. Pokud by vás ale přeci jen napadlo hrát na ULTRA nastavení, tak přes 60FPS se dostane jedině superdrahá RTX 2080 Ti, a to jen s „odřenými konektory“:
Mnozí ale máme už 4K monitory a tady nastane problém.
Rockstar se hodně snažil a RDR2 dodělal a optimalizoval i pro 4K rozlišení. Odpovídá tomu tedy úroveň kvality textur atd. Hra vypadá impozantně dobře, ale nároky na to jsou krvavé. Takhle je tomu při nastavení všeho na high (jen textury na Ultra):
Ani RTX 2080 Ti nestačí na 60FPS! U normálních grafik jsme rádi i za 40FPS. A pokud zvýšíme ty detaily se vším na Ultra:
I RTX 2080 Ti má co dělat, aby dala 40FPS! To považuji za ještě hratelné a relativně plynulé. RTX 2080 nebo RX 5700 XT stačí jen na něco málo přes 30FPS v průměru. Teoreticky to k hraní hry stačí (konzolisté to tak hrají normálně), ale přeci jen dojem plynulosti to trochu narušuje, zvlášť když jste na 60FPS prostě zvyklí.
- Výkon DirectX 12 vs API VULKAN
Očekávali jsme, že VULKAN bude přeci jen o něco lepší než DirectX12, ale není tomu tak. Nejen že je to různé grafika od grafiky, ale liší se to dokonce test od testu. Naše měření provádíme 3x pro každou kartu v každém nastavení a rozlišení a výsledek průměrujeme. Nicméně zejména VULKAN vykazoval velké rozdíly, kdy se naměřené výsledky mezi jednotlivými měřeními lišily i o několik jednotek FPS, což není úplně normální. Nemůžeme tedy obecně říci, zda je VULKAN lepší než DirectX 12, co mohu říci, že jsme s DX12 v tuto chvíli měli o něco méně jiných problémů. Z hlediska výkonu je to ale hodně podobné.
Takže k závěru a hodnocení …
|