Strana 1 z 3
- TEST: Red Dead Redemption 2
– Jak výkonnou grafickou kartu potřebujete? Souboj AMD a NVIDIA.
Rockstar teprve nedávno oficiálně konečně ohlásil PC verzi loňského konzolového hitu Red Dead Redemption 2. První díl tohoto „GTA z divokého západu“, jsme se na PC bohužel nikdy nedočkali. Druhý díl už ale podle tvůrců byl na PC vždy plánován. Nicméně stejně jako GTA 5 dorazilo se zpožděním, výměnou za podstatně lepší grafickou úroveň. Už na konzolích hra vypadá velmi dobře, PC verze ale všechno posouvá ještě o level dva výše. Úroveň detailů, kvalita všeho je opravdu nevídaná, bohužel tomu také odpovídají extrémně vysoké HW nároky, pokud si to v plné palbě budete chtít pustit. Naštěstí hra samozřejmě obsahuje slušné grafické menu s možností nastavení úrovně grafických detailů, a lze tak dostat hru na hratelnou úroveň FPS v každém rozlišení, aniž by extrémně utrpěla kvalita grafiky.
Minimální HW požadavky Red Dead Redemption 2
- Procesor: Intel Core i5-2500K nebo AMD FX-6300
- Grafická karta: GTX 770 2GB nebo Radeon R9 280 3GB
- Operační paměť: 8GB RAM
- Pevný disk: 150GB
- Operační systém: Windows 7 Service Pack 1
Doporučené HW požadavky Red Dead Redemption 2
- Procesor: Intel Core i7-4770K nebo AMD Ryzen 5 1500X
- Grafická karta: GTX 1060 6GB nebo Radeon RX 480 4GB
- Operační paměť: 12GB RAM
- Pevný disk: 150 GB
- Operační systém: Windows 10 April 2018 Update
Hra byla udělaná již na aktuální generaci konzolí a na PC můžete využít VULKAN nebo DirectX 12. Na procesory není příliš náročná, cokoliv, co má 8vláken z posledních několika let, je více než dostatečné a poskytuje skvělý výkon. Hra dokáže zatížit i 16 vláken, ale vícejádrové CPU těží obyčejně hlavně z toho, že mohou roztáhnout nároky hry a Windows atd. na více jader, takže hra je s nimi o něco „plynulejší“. Nároky na GPU, jsou ale zcela jiná kapitola …
- Testujeme Red Dead Redemption 2
Už nějakou dobu pro vás připravujeme na nové testovací série zcela novou sadu testů grafických karet atd. Čekali jsme s tím také na nové hry, kdy jsme chtěli starší a již technologicky a herně neaktuálně testované tituly nahradit novějšími. Více vypovídajícími o současných potřebách, a hlavně potřebách her pro nejbližší třeba 2 roky, na které si nové grafické karty speciálně kupujeme. Jedním z titulů, který jsme určitě chtěli zařadit, je právě RDR2 a rozhodně nás jeho nároky a úroveň vizuálu nezklamaly.
Co nás trochu zklamalo je však stav, ve kterém hra vyšla. Hra v současnosti je dostupná jen přes Rockstar klienta a službu, a zjevně není úplně doladěná. Spousta uživatelů tak měla potíž vůbec hru spustit, natož hrát. Bohužel i když se to povede, hra se občas chová zvláštně a není stabilní. Pády jsou bohužel velmi běžné. Možná, pokud by hra byla dostupná i na STEAMu, bylo by to lepší, tam se ale podívá až v prosinci. Nevypadá to, že by zdrojem problémů byly ovladače grafických karet, protože jak AMD, tak NVIDIA vydaly prakticky souběžně novou verzi ovladačů speciálně pro tuhle hru. S těmi také testujeme (AMD 19.11.1 a NV 441.12). Z důvodů problémů s integrovaným benchmarkem, který hra obsahuje a chová se nekonzistentně, testujeme přímo uloženou sekvenci ve hře.
Jako testovací sestavu využijeme naši novou mašinku postavenou na AMD RYZEN 9 3900X procesoru s ASUS ROG CrossHair X570 deskou a aktivním PBO automatickým OC. V sestavě máme 2x 8GB DDR4 3600MHz, 2TB Gigabyte PCIe 4.0 SSD a pár dalších věcí.
Hra podporuje dvě API a vypadá to, že rozdíl z hlediska výkonu mezi nimi není téměř žádný. U některých grafik ale dochází k artefaktům a dalším problémům. Všimli jsme si, že třeba u GTX 1000 série běží karty lépe pod API VULKAN (méně problémů), ale z hlediska výkonu je to proti DX12 prakticky stejné. DirectX12 pak ale lépe jede na modernějších Radeon a RTX kartách. Opět z hlediska výkonu je tam rozdíl 1-2 FPS, ale hra s nimi byla stabilnější.
Je těžké říci s jistotou, které API je skutečně lepší, protože se to zjevně liší i sestava od sestavy a případ od případu. Obě API ale mají nízké nároky na procesory, které tak výkon GPU neomezují v žádném rozlišení. Dnes se proto primárně podíváme na výkon grafických karet.
Pojďme tedy na to … jak náročná je nová hra?
|