TEST: Red Dead Redemption 2 – Jak výkonnou grafickou kartu potřebujete? Souboj AMD a NVIDIA Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 05 November 2019
Přejít na obsah
TEST: Red Dead Redemption 2 – Jak výkonnou grafickou kartu potřebujete? Souboj AMD a NVIDIA
Souboj AMD Radeon a NVIDIA GeForce - 1080p/1440p/2160p
Závěr a hodnocení
alt

 

 

 

 

  • TEST: Red Dead Redemption 2

     – Jak výkonnou grafickou kartu potřebujete? Souboj AMD a NVIDIA.

Rockstar teprve nedávno oficiálně konečně ohlásil PC verzi loňského konzolového hitu Red Dead Redemption 2. První díl tohoto „GTA z divokého západu“, jsme se na PC bohužel nikdy nedočkali. Druhý díl už ale podle tvůrců byl na PC vždy plánován. Nicméně stejně jako GTA 5 dorazilo se zpožděním, výměnou za podstatně lepší grafickou úroveň. Už na konzolích hra vypadá velmi dobře, PC verze ale všechno posouvá ještě o level dva výše. Úroveň detailů, kvalita všeho je opravdu nevídaná, bohužel tomu také odpovídají extrémně vysoké HW nároky, pokud si to v plné palbě budete chtít pustit. Naštěstí hra samozřejmě obsahuje slušné grafické menu s možností nastavení úrovně grafických detailů, a lze tak dostat hru na hratelnou úroveň FPS v každém rozlišení, aniž by extrémně utrpěla kvalita grafiky.

Minimální HW požadavky Red Dead Redemption 2

  • Procesor: Intel Core i5-2500K nebo AMD FX-6300
  • Grafická karta: GTX 770 2GB nebo Radeon R9 280 3GB
  • Operační paměť: 8GB RAM
  • Pevný disk: 150GB
  • Operační systém: Windows 7 Service Pack 1

Doporučené HW požadavky Red Dead Redemption 2

  • Procesor: Intel Core i7-4770K nebo AMD Ryzen 5 1500X
  • Grafická karta: GTX 1060 6GB nebo Radeon RX 480 4GB
  • Operační paměť: 12GB RAM
  • Pevný disk: 150 GB
  • Operační systém: Windows 10 April 2018 Update

Hra byla udělaná již na aktuální generaci konzolí a na PC můžete využít VULKAN nebo DirectX 12. Na procesory není příliš náročná, cokoliv, co má 8vláken z posledních několika let, je více než dostatečné a poskytuje skvělý výkon. Hra dokáže zatížit i 16 vláken, ale vícejádrové CPU těží obyčejně hlavně z toho, že mohou roztáhnout nároky hry a Windows atd. na více jader, takže hra je s nimi o něco „plynulejší“. Nároky na GPU, jsou ale zcela jiná kapitola …  

  • Testujeme Red Dead Redemption 2

Už nějakou dobu pro vás připravujeme na nové testovací série zcela novou sadu testů grafických karet atd. Čekali jsme s tím také na nové hry, kdy jsme chtěli starší a již technologicky a herně neaktuálně testované tituly nahradit novějšími. Více vypovídajícími o současných potřebách, a hlavně potřebách her pro nejbližší třeba 2 roky, na které si nové grafické karty speciálně kupujeme. Jedním z titulů, který jsme určitě chtěli zařadit, je právě RDR2 a rozhodně nás jeho nároky a úroveň vizuálu nezklamaly.

Co nás trochu zklamalo je však stav, ve kterém hra vyšla. Hra v současnosti je dostupná jen přes Rockstar klienta a službu, a zjevně není úplně doladěná. Spousta uživatelů tak měla potíž vůbec hru spustit, natož hrát. Bohužel i když se to povede, hra se občas chová zvláštně a není stabilní. Pády jsou bohužel velmi běžné. Možná, pokud by hra byla dostupná i na STEAMu, bylo by to lepší, tam se ale podívá až v prosinci. Nevypadá to, že by zdrojem problémů byly ovladače grafických karet, protože jak AMD, tak NVIDIA vydaly prakticky souběžně novou verzi ovladačů speciálně pro tuhle hru. S těmi také testujeme (AMD 19.11.1 a NV 441.12). Z důvodů problémů s integrovaným benchmarkem, který hra obsahuje a chová se nekonzistentně, testujeme přímo uloženou sekvenci ve hře.

Jako testovací sestavu využijeme naši novou mašinku postavenou na AMD RYZEN 9 3900X procesoru s ASUS ROG CrossHair X570 deskou a aktivním PBO automatickým OC. V sestavě máme 2x 8GB DDR4 3600MHz, 2TB Gigabyte PCIe 4.0 SSD a pár dalších věcí.

  • DirectX12 vs VULKAN

Hra podporuje dvě API a vypadá to, že rozdíl z hlediska výkonu mezi nimi není téměř žádný. U některých grafik ale dochází k artefaktům a dalším problémům. Všimli jsme si, že třeba u GTX 1000 série běží karty lépe pod API VULKAN (méně problémů), ale z hlediska výkonu je to proti DX12 prakticky stejné. DirectX12 pak ale lépe jede na modernějších Radeon a RTX kartách. Opět z hlediska výkonu je tam rozdíl 1-2 FPS, ale hra s nimi byla stabilnější.

Je těžké říci s jistotou, které API je skutečně lepší, protože se to zjevně liší i sestava od sestavy a případ od případu. Obě API ale mají nízké nároky na procesory, které tak výkon GPU neomezují v žádném rozlišení. Dnes se proto primárně podíváme na výkon grafických karet.

Pojďme tedy na to … jak náročná je nová hra?



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází RPG Clair Obscur: Expedition 33
Vychází RPG Clair Obscur: Expedition 33Wednesday, 23 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 889x
Komentářů: 0
Oblivion Remastered: TES IV dorazil - UE5 mu sluší!
Oblivion Remastered: TES IV dorazil - UE5 mu sluší!Tuesday, 22 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1057x
Komentářů: 1
Star Wars Zero Company tahová hra od tvůrců XCOM!
Star Wars Zero Company tahová hra od tvůrců XCOM!Friday, 18 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 998x
Komentářů: 0
Marathon od Bungie/SONY představen – nový „Concord“?
Marathon od Bungie/SONY představen – nový „Concord“?Thursday, 17 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 865x
Komentářů: 0
Baldur’s Gate 3 se loučí! Poslední aktualizace a konec!
Baldur’s Gate 3 se loučí! Poslední aktualizace a konec!Tuesday, 15 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2058x
Komentářů: 3
Forever Skies – survival inspirovaný Subnauticou ve verzi 1.0
Forever Skies – survival inspirovaný Subnauticou ve verzi 1.0Monday, 14 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2025x
Komentářů: 0