Strana 2 z 3
- Technologické zpracování a test výkonu GPU a CPU!
EA tuhle hru zdědilo při nákupu Respawn Entertainment, kteří ji měli už ve vývoji, když je EA odkoupilo. Nevypadá tedy zdaleka tak úžasně, jako Star Wars Battlefront série od EA. Staví na staré verzi Unreal engine, technicky jde o Unreal Engine 3, ale je označený jako 4. Používá API DX11.
Graficky je hra hodně průměrná až podprůměrná, kdy stará verze Unreal Engine z toho dýchá na všechny strany. Když bychom to srovnali s GEARS 5, tedy aktuální Unreal 4 hrou, je to opravdu několikaletý rozdíl. Ale stejně jako The Outer Worlds, stavějící také na starší verzi Unreal engine, jde o menší hru menšího teamu s menším rozpočtem. Je tak na jednu stranu škoda, že hra vizuálně není ani vzdáleně tak působivá, jako EA Star Wars Battlefront, ale předělat to do Frostbite, by byl určitě oříšek. Nejhezčí na celé hře je asi zpracovaní malého robůtka, který vás všude doprovází a zpracování efektů a soubojů se světelnými meči.
Takže graficky to žádné ocenění nezíská, řada aspektů hry působí staře, ale výtvarná stránka a hratelnost jsou stále vynikající. Zejména to zpracování soubojů se světelnými meče atd. O AI nemá smysl moc mluvit, ta tu prakticky neexistuje. Zvuky, a hudba jsou samozřejmě výborné. Hra má slušnou atmosféru. Ovládání je trochu složitější na PC, musíte si to přenastavit, ale dá se to i bez gamepadu. Obtížnost hry je nízká i na maximální úroveň, penalizace za smrt zde žádná není.
Doporučená sestava pro hraní hry ve FullHD:
- CPU: Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 7 1700
- RAM: 16 GB
- OS: 64-bit Windows 7/8.1/10
- VIDEO CARD: NVIDIA GTX 1070 / AMD Radeon RX Vega 56 8GB VRAM
- FREE DISK SPACE: 55 GB
Minimální nároky jsou podstatně nižší, stačí vám na spuštění absolutní muzeum, jako FX-6100 nebo GTX 650 HD 7750 grafika. Potřebujete jen 64-bit Windows 7 jako minimum. Hra ale není nijak úžasně dobře optimalizovaná, což Unreal 3 engine a DX11 API nebyly nikdy. Jak to tedy běhá?
- TEST výkonu grafických karet
Na naší testovací sestavě s AMD RYZEN 9 3900X procesorem (s PBO) jsme otestovali současné grafické karty ve třech rozlišeních. Testováno bylo v maximálních detailech a vždy ve hře přímo:
Jak vidíte, ve FullHD je díky zastaralému API DX11 docela neoptimalizované s ohledem na zatížení CPU. Takže procesor je zde limitem. Ale pro hratelných 60FPS stačí i dost slabé karty, takže problémem to není.
Ve vyšším rozlišení je hra bez potíží stále hratelná i na slabších kartách a vyžaduje jen menší snížení některých detailů.
Ve 4 rozlišení je to ale už docela zápřah. 60FPS prolomíte naplno jen s jedinou kartou. U ostatních ale stačí snížit detaily a 60FPS stále krásně dáte i na mnoha jiných grafikách. Hra tedy není nijak brutálně náročná, což s ohledem na přeci jen ne úplně špičkovou grafiku celkem očekáváme. Optimalizace mohla být lepší, modernější API i engine by ale byl nutný.
Díky API DX11 a starší verzi Unreal engine, není tahle hra zrovna dobře optimalizovaná na procesory, takže vliv je poměrně velký, i když k tomu není důvod. Hra totiž využívá jen 8vláken, ale výrazně zatěžuje jen 4 jádra! Skutečně výkonné moderní CPU tak nemají šanci svůj výkon opravdu ukázat a zastaralé neefektivní DX11 API tomu nepomáhá:
Naštěstí hra není tak zásadně náročná, aby to byl problém z hlediska hratelnosti, takže většina si zahraje i se staršími komponenty zcela v pohodě.
Pokud jde o další aspekty zpracování hry, musím říci, že jsem nenarazil na žádný technický bug a problém, všechno fungovalo OK. Líbí se mi systém ukládání, kdy prakticky není třeba nic zdlouhavě nudně opakovat, když někde spadnete atd. Ovládání po chvilce ladění a přemapování kláves/myši je bezproblémové. Orientace v mapě atd. jednoduchá. Snad jen v jedné kapitole jsem se musel vrátit konkrétní specifickou cestou (mapa ale umožňovala více cest), aby se spustila interakce s jednou postavou a hra příběhově pokračovala dále. Najednou jsem tak došel k lodi, kam mě hra posílala, ale hra se nijak neposunula dál, úkol nebyl splněn atd. Takže jsem musel z pomocí internetu zjistit, že jsem musel jít jinou cestou, což jsem udělal, a hra pokračovala. Tohle byla tak jediná chyba, na kterou jsem narazil, šlo ale spíše o chybu designu úrovně než vyložený bug.
Takže k hodnocení …
|