Strana 3 z 3
Jsem absolutně nadšený! První Division bylo fajn, ale protože nejsem fanda PvP hraní, nebylo tam úplně vše pro mě. Nicméně koncept byl zajímavý, a tak je opravdu dobře, že UBISOFT ho vzal a další tři roky vylepšoval po všech stránkách. Na Tom Clancy's The Division 2 je sakra vidět, jak to vypadá, když se někdo opravdu snaží udělat funkční a zajímavou hru.
Možná právě proto, že Fallout 76 a ANTHEM hry podobného ražení z poslední doby jsou odpornou ukázkou toho nejhoršího v současném herním průmyslu, je Division 2 o to zajímavější. Ačkoliv to, co nabízí tahle hra v kvalitě, jaké to nabízí by mělo být naprosto normální! Tohle je funkční, obsahově extrémně bohatá a technicky dotažená hra už v základu. Další rozšiřující obsah je na cestě, kdy část bude zdarma, a bude opravdu rozšířením, ne doděláním toho, co ve hře chybí apod.! Ostatně vydavatel hry chce po nás plnou cenu hned, takže je na místě žádat plně fungující produkt. Něco, co Fallout 76 či ANTHEM nenabízí, a přesto mají tu drzost vydavatelé plnou cenu za ty hry žádat, a ještě je naplnit absurdními mikrotransakcemi. Bohužel mikro(makro) transakce se nevyhnuly ani Tom Clancy's The Division 2. Hra je obsahuje, jsou jen kosmetické, ale i tak mě docela uráží, že za plnou cenu nemám přístup ke všemu obsahu. Opravdu si myslím, že ve hře za plnou cenu nemají mikrotransakce do dělat, není to F2P titul.
Bohužel musím přiznat, že jsem zatím neměl možnost okusit end-game obsah, protože jsem po zhruba 20 hodinách hraní (což je u řady her doba dohrání) jen v polovině hlavního příběhu, na levelu postavy 17 a mám prozkoumánu zhruba 1/3 mapy. Nicméně kolega už je na levelu 30 a potvrdil to, co pozoruji sám. Tvůrci skvěle vyvážili hru tak, že prakticky s každým novým levelem otevíráte další možnosti. Postupně vás tak učí velmi komplexní RPG systém statistiky a navzájem souvisejících a ovlivňujících se vlastností výbavy. S tím, jak postupujete levely dostáváte komplexnější prvky s více vlastnostmi a na maximálním levelu se otevřou další možnosti. Tam už také bude stát za to investovat do zajímavé tvorby předmětů a opravdu přizpůsobení si postavy a stylu hraní a výbavy tomu na míru.
Musím říci, že RPG prvky této hry jsou až ohromující a řada RPG her bledne závistí. Ano, hra neobsahuje RPG prvky, pokud jde o možnost ovlivňování příběhu, dialogů apod. To by byl opravdu další level, ale na to si UBISOFT pěstuje aktuální verzi ASSASSINs Creed. Nicméně Tom Clancy's The Division 2 division dokazuje, že pokud chcete velkou multiplayerovou hru, že není nutné kašlat a házet přes palubu solidní singleplayer a solisty. Můžete mít skvělou SOLO hru, která je současně skvělá v kooperaci, v PvE a může mít také PvP. Osobně nemám PvP rád, ale nikdo mě nenutí jej tady hrát a nemám pocit, že bych kvůli PvP aspektům v této hře byl jako „solo“ hráč nějak ochuzen a okraden o kvalitu příběhu, hratelnost solo hraním. Už první Division tohle mělo, druhý díl to ale dotahuje a vylepšuje po všech stránkách a přidává na různorodém obsahu, že je to až omračující. Za 20 hodin hraní jsem se ani minutu nenudil, pořád je co dělat a nejsem ani v polovině hry a otevírají se nové a nové možnosti, nové mise a další DLC a update mají tvůrci v plánu. Takhle se to dělá. The Division 2 exceluje a předvádí zcela jednoznačně a v plné nahotě, v čem naprosto selhaly Fallout 76 a ANHEM. Přitom obě hry chtěli být přesně tohle a tvůrci lhali nám všem do poslední chvíle, že takové budou. Tedy skvělé hry pro SOLO hráče hledající příběh, a dobré pro multiplayer. Nejsou ani jedno. Je to neuvěřitelné, ale The Division 2 je lepší RPG než Fallout 76 i ANTHEM dohromady, přitom obě jmenované hry pochází od tvůrců jedněch z nejlepších RPG her všech dob. Zejména však obsahově, funkční vyladěností a variabilitou Division 2 ukazuje, jak koncepčně neopravitelným selháním Fallout 76 i ANTHEM jsou. Přitom tohle prostě není nový koncept sám o sobě.
Je opravdu málo, co se dá realisticky Tom Clancy's The Division 2 vytknout. Ač to může některé hráče, a hlavně vydavatele šokovat, tahle hra funguje a nabízí bohatý obsah od prvního dne vydání. Nesnaží se přitom přijít s něčím výrazně novým, prostě vylepšuje koncept prvního dílu. No a po 3 letech vývoje je výsledek opravdu fantastický. Jako SOLO hráč, jsem nadšen, kolegové, kteří hrají radši kooperačně, jsou stejně nadšeni. Všichni tedy máme své a nikdo není nijak ochuzován. Asi nejslabší stránkou je zatím PvP režim, kdy vybalancovat tu neuvěřitelně propracovanou rozvětvenou strukturu ovlivňujících se vlastností a prvků výbavy, bude noční můra, protože jsou zde prostě prvky, které jsou výrazně lepší a silnější než jiné. V ostatních režimech hry to vůbec nevadí, ale v PvP to vadit bude a nemyslím si, že je to snadno řešitelné. Naštěstí PvP složka je záměrně a správně výrazně odděleným prvkem a neotravuje tu drtivou většinu hráčů, kteří radši solo nebo jen kooperační PvE hraní.
Musím říci, že jsem až trochu přehlcen RPG elementy výbavy a množstvím obsahu, kdy tahle hra je noční můrou pro mě, co by kompletistu, který rád vyčištěnou mapu a „úkolníček“ :). Tady totiž není hotovo nikdy, další nový a trochu jiný úkol se ihned objeví zas a znovu hned za rohem, další zajímavý prvek výbavy vypadne z dalšího nepřítele, prostě tohle nemá konec :-). Musím říci, že mě také více baví přestřelky než v prvním díle, kde to bylo výrazně jednodušší. Zde jsou nepřátele chytřejší, ale i jako hráč máte více možností, nepřátelé mají více zásahových zón se zajímavými efekty, a tak i někteří super silní nepřátelé mohou padnout rychle a můžete být mnoho úrovní levelů pod nimi. Oceňuji vyšší náročnost hry pro SOLO hráče, je výzvou a s odměnami.
Dnes nemohu bohužel vydat úplně finální verdikt, protože jsem se prostě nedostal k veškerému obsahu ještě. I po 20 hodinách hraní má pocit, že pořád jen „škrábu povrch“ ale fakt, jak moc mě to baví, mluví za vše. UBISOFT se překonává. Pozoruji, že se rozhodl některé své série výrazněji specificky zaměřit. Far Cry je tak opravdu excelentní střílečka z pohledu první osoby, pokud chcete kvalitní střílení, je Far Cry 5 a New Dawn jasně lepší než Division 2. Nicméně Division 2 je looter-shooter a funguje systémem hra jako služba a je tedy svébytnou akcí z pohledu třetí osoby a funguje super. Má více mnohoúrovňových RPG prvků a elementů než leckterá hardcore RPG hra. Nemá ale mluvícího hlavního hrdinu a příběh, který byste jako hráči mohli ovlivňovat. Na to má UBISOFT aktuální Assassin´s Creed serii, kdy musím napravit svůj loňský rest a přinést recenzi Oddysey. Ta hra je totiž super skvělé příběhové RPG v přenádherném prostředí. Všechny tři hry mají přitom společnou nejen senzační hratelnost a zaměření, ale i fakt, že technicky fungují a úžasně dobře vypadají a mají skvělou optimalizaci. Spolupráce UBISOFT a AMD nese své ovoce a na rozdíl od jiného výrobce se AMD snaží o skutečné optimalizace pro všechny hráče, nejen zvednou nároky hry a nutit majitele starších karet kupovat nové karty.
AMD však díky této spolupráci může třeba i tuhle hru nabídnout zdarma k nové Radeon kartě. Takže pokud chcete nový Radeon RX 570/580/590 nebo VEGA 56/56/7, tak k nim můžete mít Tom Clancy's The Division 2 zdarma! A nejen ten, ale i další až dvě velmi povedené a vysoko hodnocené hry hráči i recenzenty! Super nabídka vzhledem k ceně některých modelů (k RX 570/580/590 si prakticky kupujete hry a k tomu "zdarma" kartu :) ) a zejména vzhledem ke kvalitě hry, která je prakticky posledním hřebíčkem do rakve zpackaného přímého konkurenta ANTHEM, který jako stejně looter-shooter single-multiplayer zaměřená hra, totálně až směšně selhává v každém ohledu. Dokonce i v tom RPG příběhu, což byla kdysi doména BIOWARE.
Tom Clancy's The Division 2 je skvělá hra. Obsahově překvapivě bohatá a další obsah dorazí později. Dokonce jedna již hotová část hry byla záměrně pozdržena, protože někteří hráči by měli příliš velkou výhodu nad jinými v PvP režimu. Jsou tací, kteří hraní této hry pojali jako sprint a místo užívání si všech prvků letí rychle levely vpřed k nejlepšímu možnému vybavení, což v PvP hraje roli. UBISOFT tak záměrně odložil vydání další oblasti s vyššími prvky, aby umožnil více hráčům dotáhnout se na vyšší úrovně. Správný přístup. Zejména když musím říci, že ten obsah prostě nechybí. V téhle hře je pořád co dělat, hraní je odměňující, nemáte pocit, že by vás hra zbytečně okrádala o čas, protože musíte zdlouhavě nudně opakovaně dělat nějaké nudné činnosti abyste pak mohli dělat nějakou další opakovanou činnost a teprve za to mít nějakou malou odměnu. Dokonce bych řekl, že toho obsahu může být pro některé hráče až příliš, nevíte prostě co dělat dříve :). A to ještě tvůrci řadu obsahu ukryli. Dá se najít náhodou (ale už jsou na to i návody), speciální nepřátelé, výbava atd..
Pokud bych měl něco vytknout, tak osobně bych uvítal detailnější a větší vizuální možnosti tvorby vlastního vzhledu postavy (ale není tu nejdůležitější prvek). No a pak snad jen pokud by hlavní hrdina mluvil, protože některé ty příběhové sekvence, kde ostatní vedou dialog a vy trapně mlčíte, působí špatně. Pokud by navíc šlo příběh nějak ovlivnit, tedy mělo to následky bylo by to zajímavé, stejně jako větší možnosti různorodějšího budování osad vztahů s postavami atd. Ale tohle jsou zkrátka asi více návrhy pro Division 3 ;), protože to bude vyžadovat komplexnější změny v designu hry. Každopádně práce na současné hře nekončí, další změny a prvky dorazí ale už teď jsem absolutně nadšen. Tahle hra si zaslouží přízeň a podporu, takže určitě doporučuji ke koupi, nebo si kupte novou Radeon grafiku s touhle hrou v balíčku. UBISOFT i AMD si jednoznačně zaslouží naši podporu, protože takhle by to mělo vypadat! A je ostuda, že tahle hra s tímhle přístupem je dnes výjimkou, přitom vydávat obsahově zábavnou a bohatou a současně fungující, technologicky pokročilou a optimalizovanou hru, má být normální. České hráče potěší i kompletní titulková lokalizace do češtiny v základu.
Hodnocení Tom Clancy's The Division 2: 95%
Autor recenze hru hrál a testoval na PC sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN ThreadRipper 2950X (16jader/32vláken)
- Deska: Gigabyte AORUS X399 EXTREME
- Paměť: Kingston HyperX Predator 32GB (4x 8GB) 3200MHz
- SSD: WD NVMe BLACK 1TB
- Grafická karta: AMD Radeon VII 16GB
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- LCD: BenQ BL3200PT 3840x2160 IPS
- OS: Windows 10 Pro
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|