Strana 1 z 3 Oceňovaná hra dorazila na PC ve své nejlepší verzi. A je to pořádná jízda. Jak šlape na PC?
- The Last of Us Part 2 Remastered – TEST výkonu GPU, CPU
a RECENZE hry – drsnější a lépe vyladěné
Zájem o originální herní sérii The Last of Us se výrazně oživil po povedené seriálové adaptaci. Ta aktuálně dorazila s adaptací druhého (a posledního) herního dílu, který v rámci HBO seriálu bude rozdělen do dvou řad. SONY tak využilo příležitosti a přihřálo si polívčičku vydáním druhého herního dílu na PC. Otestovali jsme, jak nám hra na našich PC šlape a samozřejmě i samotnou hru. A tradičně se tedy podíváme na obojí v jednom článku.
- The Last of Us Part 2 – Gameplay
Jak název napovídá, druhý díl přímo navazuje na události toho prvního. Zejména příběhově události a rozhodnutí jedné z hlavních postav budou mít velmi drsné následky. O tom vlastně celý druhý díl je. Stále jde o přísně lineární příběhovou akční adventuru, kde jasně nalinkovaný příběh v postapokalyptickém světě, je tím hlavním.

Proti prvnímu dílu je všechno o něco lépe udělané, současně však mnohem drsnější, dospělejší a rozhodně emočně extrémnější. Je dost těžké recenzovat tuhle hru bez toho, abychom vlastně prozradili hodně z příběhu a náplně.

Rozhodně doporučuji nejdříve zahrát první díl, protože ten druhý na něj přímo navazuje. Prostředí a hratelnost jsou samozřejmě velmi podobné, u druhého dílu došlo ovšem k lepšímu propracování detailů. Zejména nepřátele jsou lépe udělaní, ale stále se to hraje ve výsledku stejně. Máte hlavní postavy, máte inventář, různé zbraně, nic překvapivého ani objevného. Následujete při hraní lineární koridor a „cestu“, kterou se ubírá příběh, vše kolem je vlastně jen výplň. Na první díl se při hraní toho druhého, hodně a často odkazuje.

Příběh druhého dílu je zde tím hlavním a současně značně kontroverzním, zejména kolem „zvratu“ cca v polovině hry a jistá „změna“, pokud jde o „hlavní herní postavu“. Už v době svého exkluzivního vydání na PlayStation 4 hra vzbudila značně negativní odezvu. Ostatně té kontroverze z hlediska příběhového scénáře, se bojí i tvůrci seriálového zpracování. Hlavní důvod rozdělení adaptace druhého herního dílu na dvě řady je, aby se k onomu „kontroverznímu zvratu“ dostali co nejpozději. Právě tohle totiž vždy zásadně ovlivňovalo, a bude ovlivňovat i nadále, pro mnohé celkové hodnocení hry.

Mimo příběh jde o typickou SONY akční příběhovou adventuru. Mechaniky nejsou nijak objevné a nové, všechno je ovšem vyladěné a funguje velmi dobře. Hra také na PC dobře vypadá, se vším, co má mít. I když hranice herního vizuálu nikam neposouvá. Jak tedy šlape na našich PC? Vše jsme otestovali …
|