Hra používá Snowdrop Engine společnosti UBISOFT. Není to graficky zdaleka tak náročná hra, pokud jde o počet a detaily jednotek na mapě, jako například série ANNO. Zde je na mapách opravdu jen pár desítek budov a jednotek. Grafika je pěkně animovaná, vypadá velmi hezky. Kazí to jen příběhové animace, které jsou odfláknuté a rozhodně nepůsobí vizuálně stejně dobře, jak trailer na hru:
Naštěstí prostředí hry je velmi hezké, dobře se na to kouká a pohodová hudba to doplňuje. Zde tedy nový díl docela funguje. Jenže to je tak všechno, co funguje. Po stránce ovládání a managementu chybí naprosté samozřejmosti a zásadní prkvy. Nemůžete třeba ve skladištích ani určit co se má skladovat a co ne a tím trochu řídit zmatený pohyb nosičů, kteří jsou schopni vytvářet neuvěřitelné zácpy a tím extrémně zpomalit postup:
Absence jakékoliv rozumné AI je naprosto viditelná. Hra dokonce vyšla ve stavu, kdy AI nepřítele vůbec nefungovala. Za několik hodin hraní nepřítel vůbec nezačal budovat a stavět. Po pár dnech vyšla aktualizace, která to opravila, a tak když jste přišli na nepřátelské území, našli jste rozumně vybudované městečko. Bohužel stejně jako vy trpíte na velmi malé strategické a budovatelské možnosti. Navíc protože AI v téhle hře chybí, tvůrci to nahradili automatickým časově pravidelným objevováním se jednotek z ničeho, čímž tedy nahrazují onu budovatelskou AI.
Hra je nativně DX11 ale má i DX12 engine. Hra graficky rozumně vypadá a nemá nijak velké herní nároky. Vlastně běží i na naprosto prehistorických strojích.
Test výkonu GPU
Vzhledem k velmi nízkým nárokům jsme se rozhodli nedělat obsáhlé testování, takže opravdu dnes jen velmi stručně. Tohle je jedna z her, kde si klidně zapněte V-SYNC nebo prostě jakkoliv omezte FPS třeba až na 60, protože více opravdu není třeba a ušetříte spousta elektřiny a generovaného tepla. Moderní grafiky totiž dokáží tuhle hru tlačit k 500FPS s tomu odpovídající spotřebou!
I ve vyššího rozlišeních má současná generace grafik stovky FPS, které prostě nepotřebujete jen zbytečně živíte.
Ve 4K jsem měl se svou RX 7900 XTX přes 210FPS, takže jsem omezil FPS na 60, což v mém případě snížilo spotřebu grafiky o 150W. Více než 60FPS prostě v této hře není třeba. Mimochodem těch 60FPS dokáže i ve 4K rozlišení nabídnout karta jako Radeon RX 6600 XT.
S ohledem na tyhle výsledky jsme úplně přeskočili testy CPU, protože žádný současný moderní CPU, i pár let starý se 4+jádry/8vlákny nebude mít s touhle hrou žádný problém. Takže je to poněkud zbytečné vůbec testovat.