Strana 2 z 5 Technické zpracování: U počítačové hry je, co si budeme povídat, důležité technické zpracování. Toca však byla vždy zárukou dobré úrovně technického zpracování a ani třetí díl není výjimka. Minimální a doporučenou konfiguraci počítače vidíte v první tabulce a v druhé tabulce vidíte použitou testovací sestavu. Grafika: Použitý herní engine, který hru pohání, není poslední výkřik herního světa. Nicméně umožňuje pěkné zpracování všeho, co je potřeba při zachování přijatelné náročnosti na počítač. Hra ani v maximálních detailech není příliš náročná a maximální nastavení včetně vyhlazování jsem si mohl dovolit i na své, poněkud dnes již z módy vyšlé, grafické kartě. Samotná auta jsou vymodelována opravdu perfektně s citem pro detail, takže jsou jako z odborných publikací. Prostě radost pohledět, ať se díváte z kterékoli strany. Pěkné jsou i doprovodné efekty, kouř od pneumatik, plameny z výfuků apod. A takový prach při rallycrossu, ten je opravdu hodně povedený. Bohužel všechno není jen skvělé. Okolí tratě diváci, značky, stromy, prostě všechno, co k závodní trati patří se zrovna příliš nepodařilo. Je to trochu až příliš kontrastující se skvěle provedenými modely aut. Vyložená ohavnost je vzhled diváků. Také provedení samotné vozovky a okolí jako tráva a hlína, určitě zasloužilo více pozornosti a hlavně méně odlesků. Například právě hlína je skoro jako zrcadlo. Při rally závodech to opravdu nevypadá příliš věrohodně, působí to, jako když jedete po hlíně s vrstvou ledu. Efekty počasí jsou hodně nepovedené, déšť moc déšť nepřipomíná navíc zde není prvek umazávání předního skla, což pokud se nepletu, již v Toce bylo a nyní to chybí. Také slunce, svit a odlesky nepůsobí vůbec povedeně. Samotný destrukční model je vyveden výborně, stejně jako celý model auta. Odpadnout vám může kde co, i když si nejsem zcela jist, jako jsou si viditelně jisti autoři hry, prohýbáním a zkroucením dílů z plastu a karbonu. Autoři se snažili o realistiku, takže nešetrné výjezdy mimo trať vám poškodí podvozek, špatné řazení při brzdění zase převodovku atd. O všem jste informování v dolní části obrazovky na animovaných ukazatelích. Tam jsou přítomny i věci, jako ukazatel teploty motoru, teploty pneumatik a stav každé ze čtyř pneumatik i ukazatel benzínu je přítomen. Pneumatiky můžete spálit, až do jejich exploze a pak se projedete pěkně po ráfku, motor můžete uvařit, až do jeho plamenného konce. Pneumatiky se během jízdy zahřívají a opotřebovávají, což se projeví na jízdních vlastnostech, je vcelku poznat když vyjedete z boxů se studenými pneumatikami. To vás pak první zatáčka do které najedete jako jste zvyklí, ale se zahřátými pneumatikami, pěkně vyklopí. Nicméně i tohle všechno má do zpracování a realistického provedení ve hře GTR, pěkně daleko a je znát, že autoři hledali spíše kompromis. Po grafické stránce mě bohužel Toca Race Driver 3 nenadchla zdaleka tolik, jako bych čekal. Už druhý díl, byl podle mě o něco horší celkovým grafickým dojmem, než první díl. A třetí mi jako zlepšení opravdu nepřijde – škoda, snad příště. Zvuk: Ozvučení rozhodně není špatné, ale bohužel jsem objevil i pár podstatných chyb. Vím trochu ze zkušenosti, jaké to v závodním autě je, jak zní motor a bohužel s tím mě zde autoři poněkud zklamali. Ať jsem nastavoval, jak jsem chtěl, zvuk vlastního motoru při pohledu z auta byl skoro v pozadí, proti ostatním zvukům. Přitom kdo ví, jaké to je v závodním autě, tak mi dá za pravdu, že v autě s odstrojeným interiérem je hluk motoru opravdu obrovský ať jedete v čemkoli, a je naprosto dominující, což zde bohužel dost často není. Co mě sice zaujalo, ale v některých chvílích nemile překvapilo, že jsem slyšel i zvuky ostatních soupeřů, když jsem pod mostem či jedu blízko zdi, tak mě ozvěna až tak nepřekvapí, ale když jsem v čele na volném prostranství a slyším soupeřovo přejíždění přes obrubníky řazení a to i dalších soupeřů mnoho metrů za mnou, napadá mě, že se tam autorům připletl nějaký šotek. Ke zvukům aut jako takovým nemám co vytknout. Zní opravdově, každý svým charakteristickým způsobem, i když do dokonalosti ještě hodně chybí. Taková Honda Civic zní ve skutečnosti mnohem nabroušeněji. Komentáře vašeho průvodce během závodu se bohužel rychle oposlouchají, chtělo by to poněkud více alternativ. Ale tyto komentáře k závodění patří a tak nemohou chybět. Zvuková stránka není špatná, ale zdá se mi že se tam vloudily chyby. Je tu však i značný prostor ke zlepšení. Chválím skutečnost, že při závodech nehraje hudba. Provedení Menu: Bohužel zde hra doznala změn špatným směrem, zatímco Toca Race Driver 1 vynikala opravdu povedeným menu, jak hlavním, tak závodním v podobě simulace garáže či kanceláře. Zde, jako již ve druhém dílu, toto chybí a menu je jednoduché bez nápadu a hodně konzolové. Ovládání šipkami a funkčními klávesami neshledávám přínosem. Tohle je vývoj prostě špatným směrem. Kam se poděl ten skvělý nápad z prvního dílu?.
|