Strana 2 z 3
- TEST výkonu GPU, CPU a technické zpracování hry
Hra používá stále stejný herní engine jako oba předchůdci. Bohužel opět bez modernějších prvků a technických základů. Hra stále běhá jen v DirectX 11, což má zásadně negativní vliv na využití výkonu CPU i moderních GPU. Hra tak i na hodně výkonných sestavách i na strategické mapě působí ne zcela plynulým dojmem.
Extrémně dlouhé jsou nahrávací časy bitev, a to i na superrychlém SSD. Hra opravdu není dobře technicky zvládnutá po stránce využívání moderního hardware. Z hlediska stability ale nebyl problém, nepadala apod. Největší problém je titěrnost ovládacích prvků, či ikonek a to zejména když se snažíte vybrat jednotku uprostřed jiných jednotek. Dá se to trochu ovlivnit v nastavení.
Z hlediska grafiky hra vypadá výtvarně moc hezky, jak na strategické mapě, tak samozřejmě v RTS bitvách, kde každá jednotka je detailně parádně zpracovaná, stejně jako celé prostředí. Bohužel prostě jen DX11 komplikuje věci mizerným využíváním systémových prostředků natož aby hra využívala správně a vůbec nějak výkonů a možností moderního HW. Je to trochu ostuda.
Zdaleka nejlepším prvkem ve zpracování této hry je zvuk, kdy namluvení a hudba jsou naprosto skvělé. České hráče potěší pak kompletní titulkové počeštění hry.
Pokud jde o doporučenou specifikaci, tak tvůrci uvádí pro 1080p/vyšší detaily/40FPS+ procesor AMD RYZEN 5 nebo Core i5, 8GB RAM a grafiky GTX 1660 Ti nebo AMD RX 5600 XT a 6GB paměti minimálně. Hra je ale celkem náročná na diskový prostor, kdy vyžaduje 120GB a ideálně Windows 10 64-bit (běhá ale i na W7 64-bit). A jak běhá hra v praxi?
- Test výkonu na grafických kartách
Jako obvykle tu máme naší testovací sestavu a prohnali jsme tedy různé grafiky v této hře. Musím říci, že jsme se snažili používat záznam z bitvy než vnořený benchmark k otestování výkonu. Takže jak to tedy šlape?
TWW3 je technicky zastaralá hra s horší optimalizací, využívá jen zastaralý DirectX11, který výrazně omezuje výkon moderního HW. Nepřekvapí tedy že dostat se na 60FPS není až tak snadné ani u výkonnějších současných grafik.
A upřímně vizuální kvalita hry neodpovídá takovým HW nárokům …
Dostat se na průměrných 60FPS ve 1440p je pak nad síly téměř všech karet, což svědčí o opravdu mizerné optimalizaci téhle hry.
Nad 60FPS v plných detailech se podívají stabilně jen ty nejvýkonnější současné karty.
Pokud jde o výkon ve 4K, tak na 60FPS se ani zdaleka nedostane v plných detailech žádná z karet.
Naštěstí hra se dá hrát celkem v pohodě se 40FPS, ale i to je pro většinu karet nedosažitelné. Snížení detailů je tedy nevyhnutelné. Určitě doporučuji vypnout odrazy, snížit kvalitu mlhy a stínování. To dokáže pár FPS nahnat. I tak budou chvíle, kdy se hra bude kousat. Když nastavíte detaily na medium, tak proti Ultra/Max se FPS zhruba zdvojnásobí.
Bohužel, DirectX11 je jednou z největších brzd efektivní využití výkonu moderních CPU. Hra zatěžuje až 16 vláken, ale efektivně maximálně 12 vláken. A i tak je spousta věcích trochu „trhaných“ jsou tam viditelné záseky o úmorně dlouhých nahrávacích časem nemluvě.
Ideální je mít alespoň procesor 6jader/12vláken, méně už je ten úbytek výkonu dost znát.
Takže k závěrům …
|