Strana 3 z 3
Total War Warhammer III je sice oficiálně příběhovým závěrem této herní fantasy trilogie, ale není v současné době její finální podobnou. Čekají nás ještě DLC, kdy to poslední v podobě Mortal Empires, sjednotí mapy všech tří her a jejich DLC do jedné obří kampaně a hry (pokud všechny tři díly máte). Výsledkem tak bude celá ta gigantická mapa s více jak 30ti hratelnými frakcemi a strategické orgie na desítky, spíše stovky hodin na jedinou hru.
Nicméně i teď, kdy nás tohle velkolepé finále teprve čeká, stojí Total War Warhammer III rozhodně za pozornost. Příběhově a nové rasy jsou skvělé a fandové předchozích her budou nadšeni. Po stránce samotné herní náplně nevymýšleli tvůrci nic moc nového. Vlastně skoro všechno je stejné, došlo jen k několika drobným úpravám a samozřejmě lehké změně kulis a použití nových frakcí :). Vše ale jinak jede dle stejné osvědčené formule, tak jak to máme rádi. Jedinou významnější novinkou je multiplayer, možnost hrát kampaň s více hráči, což ale nebude pro každého. Ale funguje to velmi dobře.
Já vlastně nemám po obsahové stránce hře co vyčítat, jako fanda podobných strategií jsem nadšený, tohle je hodně dobrá hra. A na poměry TOTAL WAR dokonce slušně funguje i AI nepřátel i přátel. Nedochází tedy zdaleka tak často k šíleným situacím na bojišti, kdy má umělá inteligence zásek, jak tomu bylo u některých jiných TW dílů.
Bohužel všechno to kazí opět technická stránka. Člověk by čekal, že když studio nemění engine, nevymýšlí herně nic nového a vlastně jen modifikuje a pokračuje ve vývoji stále stejné hry už několik let, že vylepší a modernizuje i ten technický základ. Ale to se nestalo. Hra běhá na zastaralém DirectX11, nevyužívá moderního HW a nároky na HW jsou tak docela mizerné, že ani na nejvýkonnějších grafikách to prostě nechodí úplně plynule. Neustálé přisekávání hry apod. prostě je to znát. Extrémně dlouhé jsou nahrávací obrazovky, a to i na PC osazeným nejnovějším SSD s rychlostí přes 7000MB/s. To považuji za výsměch v roce 2022 a je to docela ostuda to takhle vydat. Je evidentní, že technicky tahle hra není prostě zvládnutá, a není tím, co by mělo být. Což mě děsí při myšlence, že by tenhle technický základ měl nakonec pohánět tu násobně větší mapu s násobně větším počtem jednotek složených z obsahu všech tří her do jedné. A prostě nechápu, že tvůrci ten herní engine nemodernizovali, tím spíše že na většinu stejných technických nedostatků si ztěžujeme u každého dílu posledních několik let.
Je to škoda, že to technické zpracování tomu trochu podráží nohy, ale jinak hra dokonale pohltí. Výtvarně a zvukově je to vynikající, skvělé příběhové pokračování se známými velmi propracovanými strategickými mechanikami. Hra má tu návykovost „ještě jeden tah, a jdu spát“. Samozřejmě se těšíme na tu finální podobu celé trilogie a spojení všech tří map a všech frakcí do jedné obří kampaně. Ale to nás čeká někdy později. I teď je to výborná strategie, vlastně jednoznačně nejlepší strategická hra svého druhu a skutečný král současných RTS/RT.
Hodnocení hry: 83/100
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
- Grafická karta: PowerColor AMD Radeon RX 6900 XT 16GB RED DEVIL (OC 2750MHz)
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: G.SKILL 2x 16GB OC DDR4 3800MHz
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|