Pokračuje mimořádně úrodné herní období a nedávno se dočkali i příznivci strategií svého krále. TOTAL WAR sérii netřeba představovat. Ta si před pár lety odskočila z klasických historických bitev do fantasy světa Warhammer a byl z toho okamžitý hit. Poté vyšlo přímé příběhové pokračování v podobě druhého dílu a nyní tady máme třetí, který celou trilogii uzavírá. A hlavně později spojí do jedné obří kampaně a mapy. A tak jsme se na tuhle herní novinku podívali a samozřejmě ji protáhli i naším testlabem.
Gameplay
Pro většinu je asi celkem zbytečné představovat tuhle hru. Pokud jste hráli předchozí díly nebo Total War obecně, tak víte přesně, co očekávat. Opět tady tedy máme tahovou strategii kombinovanou s možností real-time velkoformátových bitev. Creative Assembly nevymýšlelo žádné velké novinky, ale přeci jen je zde pár lehce upravených mechanismů.
Třetí díl samozřejmě pokračuje v příběhu ze světa Warhammer, tentokrát je to především o střetu Kislevu a Démonů Chaosu se zajímavým příběhovým zvratem v úvodu. Právě démoni chaosu a jejich 4 formy hrají velkou roli a jsou velkou novinkou, včetně povyšování hrdinů na absolutní monstra v čele armád. Už prolong je asi nejlepší tutorial, který jsem kdy hrál a dá docela zabrat. Následná kampaň odehrávající se na části známé mapy, pak v závislosti na nastavené obtížnosti potrápí desítky možná i stovky hodin.
Tedy pokud by autoři opět do kampaně nezakomponovali prvek „závodu“, kdy z nějakého důvodu mají i AI nepřátelé přístup k jedné klíčové komponentě, a tak můžete celou desítky hodin trvající hru prohrát, protože nějaké AI na druhé straně mapy splnilo „úkol“ dříve. To je dost frustrující, protože to kazí jinak opravdu fantastický strategický herní zážitek a plánování.
TWWIII je opět zela komplexní strategie, jak ve formě budování, tak managementu jednotek, hlídání tras a postupu. A na vyšší obtížnost je doslova brutální. To vše v naprosto úžasném výtvarně zpracovaném fantasy světě, kde jednotky i hrdinové jsou do detailů propracovaní s velkou variabilitou.
Na jakoukoliv vyšší, než nejnižší obtížnost musíte detailně hlídat každou maličkost, včetně mikro- managementu, výbavy a vlastností i postavení hrdiny, a každá drobnost a bonus může rozhodnout bitvu i celou hru. Celkově se drtivá většina prvků ale nezměnila a hráči předchozích her budou jako doma s několika novinkami týkající se hlavně zajímavé frakce démonů a jejich velkých hrdinů.
Bohužel jakkoliv tedy herní náplň pokračuje v kvalitě a návykovosti předchozích dvou dílů, technické zpracování udělalo spíše krok vzad. A tak se na to podívejme …