NVIDIA PhysX se neprosazuje (a nejspíše neprosadí) Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 06 October 2008
altAčkoliv NVIDIA inzeruje úžasné schopnosti PhysX, realita je takové, že o ně nestojí ani hráči ani herní studia.

 

 

  PhysX - dnes přes GPU akcelerované výpočty fyziky, měly být trhákem. Ačkoli o technologicky pokročilé úrovni této záležitosti není sporu, jejich současný stav je takový, že se příliš neliší od stavu, kde byly ještě za samostatné společnosti AGEIA. NVIDIA sice inzeruje jejich úžasné schopnosti kdekoliv a kdykoliv může, a snaží se je prosadit do her, ale nedaří se jí. Realita je totiž taková, že PhysX nemá smysl, protože s jednou grafikou se dá provozovat snad jen s GTX 280, ostatní NVIDIA karty totiž nemají dost síly souběžně akcelerovat video a ještě se starat samozřejmě o grafiku samotnou. A dávat druhou grafickou kartu do PC je nesmysl - reálně je nesmysl i dvou karet do SLI nebo CF, také jsou tyto systémy rozšířeny zhruba ve výše 3-4%, což jasně dokazuje, že dvě grafické karty do PC nacpe opravdu málokdo. Navíc ve hrách se dostává PhysX jen málokdy ke slovu. Intel a jeho HAVOK totiž v tichosti vyjednává s herními vývojáři. Většinou je jednání krátké a nejspíše ve stylu:  „kolik vám zaplatila NVIDIA? ...  tak málo? Fajn, dáme 5x tolik, PhysX zahoďte, bude tam HAVOK."  Samozřejmě NE není pro Intel odpověď a myslím, že síla jeho argumentů možnost odpovědi NE snižuje do úrovní fantasy. A tak prosadil HAVOK i do herních titulů, kde NVIDIA slibovala nasazení PhysX. Jedním z hlavních taháků PhysX mělo být Far Cry 2. Už oficiálně vám mohu prozradit, že nebude. Far Cry 2 totiž bude využívat fyziku HAVOK, i když již několikrát dříve bylo oznámeno, že bude využívat PhysX. PhysX se nepodařilo dostat ani do dalších her špičkových her. Mezi nimiž figuruje i Fallout 3. PhysX tak jen paběrkuje a v dohledné době není nic, co by na tom něco změnilo. Zájem ze strany herních společností vyvíjet hry s PhysX je v podstatně nulový. Ostatně jiný být ani nemůže, NVIDIA grafické karty se v současnosti nezdají moc perspektivní, prodeje klesají, i když technologicky nebrání nic v tom, aby se PhysX rozšířilo i na ATI karty, politika je taková, že AMD-ATI nemá o nic podobného zájem, i když PhysX přímo nezavrhlo, podporuje totiž HAVOK, který má v podstatě díky podpoře Microsoftu a hlavně tomu, že za ním stojí Intel, vyhráno. A protože Microsoft zařadí HAVOK do podpory v DX11 jako GPU akcelerátora fyziky, jsou šance PhysX uspět v tom samém s tím samém, vlastně nulové. Stejně tak pokud NVIDIA nezaplatí vývojářům balík, tak není žádný důvod PhysX vůbec do her zařazovat a to NVIDIA dávno spolupracuje s celou řadou herních studií. Když tedy padla oznámená podpora v několika letošních herních titulech, které měli jediné šanci na to, aby se o PhysX více mluvilo, vypadá to s NVIDIA PhysX vážně bledě. Příští rok už totiž bude GPU klient HAVOK hotov, bude s velkou pravděpodobností součástí DX11, které také přijdou v příštím roce a protože budou umět to co PhysX, můžeme hovořit o tom, že co NVIDIA nedokázala letos, už nedokáže. Nemá totiž čas a vypadá to, pokud se potvrdí černé ekonomické výhledy, které navíc sužují celou ekonomiku, že na to nebude mít ani prostředky. A Intel jasně ukázal, že nemá žádný zájem na tom, aby PhysX NVIDIA někam propašovala a dokáže prosadit HAVOK, i kdyby se NVIDIA stavěla na hlavu. To je zkrátka realita souboje velké společnosti s malou ...

physx

 

  Osobně si myslím, že PhysX už to prohrálo dávno před tím, než jej NVIDIA koupila. Chybu totiž udělala už Ageia, která místo toho, aby se je snažila rozšířit co nejrychleji a tedy získat dlouhodobé výhody, snažila se vydělat co nejvíce, co nejrychleji. Nasadila tedy na Ageia PhysX karty vysoké ceny a to samozřejmě prodejům nijak neprospělo. A když nebyly prodeje, nebyly peníze na „úplatky" herním vývojářům, tudíž nebyla podpora ve hrách. Nápad to přitom je dobrý, a když NVIDIA koupila PhysX, tak tu byla naděje, že PhysX dokáže prosadit. Jenže sama NVIDIA se začala potýkat s problémy a konkurenceschopností svých karet, rozšířit PhysX na ATI karty se jí nepovedlo, protože to podmínila přijetím CUDA GPGPU prostředím a Intel, který zpozoroval nebezpečí pro svůj HAVOK, rychle zareagoval. Uzavřel další spolupráci s Microsoftem, bez jehož podpory nemá žádný systém podobný PhysX šanci na úspěch, a dovolím si říci, že tím je rozhodnuto. Samozřejmě se najdou tací, kteří budou argumentovat tím, že je ještě čas a že to je jen názor fanATIka, ovšem to nic nezmění na tom, že kdyby se místo společnosti NVIDIA snažila PhysX prosadit AMD-ATI, dopadla by proti Intelu stejně. Prostě Intel+Microsoft pevnou rukou vládne technologiím x86 platformy a firmy velikosti AMD-ATI a NVIDIA jsou zkrátka příliš malé, aby dokázaly prosadit víceméně stejnou technologii proti technologii výše zmíněných společností. NVIDIA PhysX je toho zdá se příkladem. Rozhodně netvrdím, že se nepletu a společnosti NVIDIA se podaří zázrak a PhysX prosadí, co si mi ale říká, že pravděpodobně se tak nestane, i když nikdy neříkej nikdy :). Nám hráčům je to v podstatně jedno, HAVOK přes GPU nebo PhysX přes GPU, když to bude chodit na všem stejně a bude to mít význam používat, používat to budeme, ať se to bude jmenovat jakoliv, stejně jako většina z nás kupuje kartu ne proto, jaké je na tom logo, ale pro výkon, stejné to bude i s fyzikálními instrukcemi, tkeré rozhodně jako takové budoucnost před sebou mají ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bude opravdu v Direct X 11 2008-10-06 13:11:57
avatar
fyzika přes Havok a pojede to přes GPU nebo přes CPU ? nebo přes oboje ?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:BS 2008-10-06 14:25:37

Az intel dodela netburst II(cti Larabee) tak jen pres nej...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 16:35:14
avatar
v dx11 by to mělo jet na gpu, ale možný je oboje, podle toho co se na co hodí
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - llol 2008-10-06 17:28:01
avatar
to si snad delas prdel s tim avatarom
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 17:48:41
avatar
myslíš já? šmoulové forever
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 17:54:44
avatar
ee, myslel som Bohumila a jeho OBRa v avatari
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 13:21:27

Bozsky Havoc pojede pres CPU.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 20:41:48
avatar
do budoucna se ale pocita s akceleraci GPU
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 13:25:05
avatar
Nvidia zobudila spiaceho draka vyrokom " CPU je mrtve....." a tym to vsetko len urychlila.
citaobecna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 13:41:01

...souběžně akcelerovat video a ještě se starat...
Nechtěl jsi napsat "fyziku" místo "video"?

Mimoto HAVOK nebo PhysX je defacto to samé. Obojí bude GPU aplikace tj. software počítaný na grafice. Navíc předpokládám že se nebude jednat o běžný HAVOK ale o jakýsi HAVOK FX s rožšířenými instrukcemi a pravděpodobnou zpětnou kompatibilitou. To by v budoucnu umožnilo velmi snadnou implementaci na konzolovém trhu (a tam se točí velké peníze).
Anonymní  - VĚŠTĚNÍ ZE SKLENĚNÉ KOULE 2008-10-06 14:41:20

Kombinace marketingových aktivit, akceptace HAVOKu společnostmi ATI, Intel a MS, to vše podtrženo faktem, že se už "umí" rozeběhnout Havok na některých kartách ATI viz Odkaz. To vše nasvědčuje tomu, že PhysX nečeká dobrá budoucnost. Kromě toho stačí ke stávajícímu Radeonu přidat nějaký laciný model GeForce (8600) a všechny hry, podporující PhysX budou akcelerovány.

Navíc je jen otázkou času, než někdo vyrobí universální "neoficielní" PhysX driver pro Radeony - potom poběží na všech nových kartách ATI. Bez hledu na budoucnost a použitelnost PhysX jsou to další body pro ATI, NVIDII patrně nepomůže ani bezplatné odemknutí funkcí PhysX karet (řada 8,9 a GTX 200).
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 13:52:11

Zla, skareda Nvidia se potapi a bankrot ji do vikendu nemine, chvalte ATI! Technologicky 100 let vepredu, nejlevnejsi, nejvykonejsi a dela to pro lidi!
Neznámý  2008-10-06 15:52:45

Zase nepredbiehaj
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 23:08:32
avatar
Já pevně doufam, že jí bankrot a krach mine.. to by nám pak bylo totiž dost ouvej..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 23:43:49
avatar
do krachu a bankrotu ma hodne daleko vsak moc dobre vime jak dlouho je amd/ati ve ztrate a porad preziva. nicmene i kdyby takovahle situace nastala nepochybuju o tom ze by nvidii nekdo koupil..nvidia narozdil od amd nema zadnou neprenosnou licenci na x86 jako amd takze pripadna koupe by se obesla bez podobnych komplikaci
FS2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 14:05:22

Nech mi ktosi povie, že toto nepísal fanATIk
Ja som si myslel, že DD je objektívny...
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-))) 2008-10-06 14:43:20

Tak ta druhá věta mě hodně pobavila.

Jen naprostý blázen a nebo člověk, které má na sobě červené brýle by si mohl myslet, že zde máme objektivní web :-D
FS2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 17:08:07

Tanis, myslím, že si dosť inteligentný na to, aby si pochopil, že som to myslel ironicky. Posledné tri news sú o tom ako nVidia krachuje, potápa a tak dalej...
Je to skutočne zábavné, najmä preto, že vždy tvrdí aký je nestranný.
A fanATIci stále klikajú na -1
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jinak 2008-10-06 14:46:05

Naprosto příšerně se to čte. Žádne odstavce, stylizace, úprava, prostě nic. Celý to na mě působí jako jedna dlouhá věta s jedním obrázkem. .) Doporučuju s tím něco udělat
Neznámý  2008-10-06 15:54:18

Chcem vidiet teba, ako mas na starosti takyto web, robis to zadara, berie ti to volny cas, platit domenu a dalsie veci, tak prosimta sa uvedom co pises...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 16:13:04

ale,ale,....no taaak
To snad neomlouva to, ze je to priserne naformatovane....
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 19:19:12

Nechcete už přestat s tím, že to někdo dělá zadara? Na to může skočit snad jen dítě. Pan Stach má příjmy z reklamy a to hodně velké, tím si buďte jist.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 19:59:18
avatar
Tak to by mě zajímalo, který pan Stach to je, protože já ne ... :/ mám se co otáčet, aby se web vůbec udržel a to je tak asi vše, rozhodně si nemyslete, že to je jen tak a že máme nějak stabilní situaci, jen díky tomu, že mě stačí málo a že jsem schopen z toho skoro nic udělat něco tu DDworld je a funguje ... ale tvé poznámky mě mrzí, ne proto, že to říkáš ty, na to už jsem si zvykl, ale proto, že to není pravda, i když by měla být ... neboj, to že má DDWorld své návštěvnosti odpovídající příjmy bys okamžitě poznal ....
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 21:43:48

A to ti mám věřit? Vím kolik se platí za reklamu na takto navštěvovaných stránkách. Takže buď sis vyjednal špatné podmínky, o čemž silně pochybuju, nebo nemluvíš tak úplně pravdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 21:50:10
avatar
A. je správně, evidetně jsem si vyjedal špatné podmínky, což je dané tím, že marketing z duše nenávidím, nerad ho dělám a do této oblasti patří i internetová reklama a protože se tomu envěnuji, raději se věnuji článkům a PC, tak to vypadá jak to vypadá .... BTW: já vím taky kolik se platí za reklamu na takto navštěvovaných stránkách, proč myslíš že jsem z toho jak to vypadá u mě tak nevrlý ... zdržuje to celý vývoj DDworldu
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 19:48:24

Jo, třeba to smazat. To by to celkem dost vylepšilo.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 20:45:08
avatar
souhlas absolutne sem se obcas ztracel v řadcich
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 15:54:36
avatar
DD nic si z toho nerob ... kedysi davno ked vysla na trh 8800 a recenzii bol plny web o tom aka je to dobra karta tak vsetci tyto co maju teraz plnu hubu kecov o tvojej zaujatosti boli tichucko a boli stastny ze ich vyvolena karta je najlepsia
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 19:21:10

Eh? A o co jde? Nebyla snad 8800 dobrá karta? Pokud si dobře vzpomínám, tak snad jen na tomto objektivním webu se tvrdilo jak je nic moc a jak ji R600 zadupe do země
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 19:32:09

Teda hd2900xt byla rozhodně výkonnější než 8800gt... R600 byla něco pod 8800GTX...
Mirek Jahoda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD2900 XT < 8800 GT 2008-10-07 19:42:19

Neblázněte a raději si najděte jakýkoli větší solidní test.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 20:08:44
avatar
HD 2900XT překonávala o chlup 8800GTS 640, ale rozhodně ne 8800GTX a protože se 8800GT dookázala 8800GTX často přiblížit ale ne úplně zcela, je výkon HD 2900XT a 8800GT dnes přibližně rovnocený

PS: stejne je to dnes úplně jedno HD 4850 je strká do kapsy všechny a stojí proti nim (když byly v nejlepším), pakatel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 20:06:10
avatar
už několikrát jsem ti řekl, že ty slovo objektivní raději nevyslovuj, zavání to flame, na který je v tvém případě uvalen speciální dozor. Reaguj bez toho neobjektivního nádechu na příspvěky ...
Neznámý  2008-10-06 14:43:47

Tento web je fakt super!
Nový článek tady znamená:
-10x zrecyklovaný text o tom samém s jednou přidanou větou, -jeden z deseti obrázků které jsou k dispozici,
-nebo rozplývání se nad novými modely AMD nebo ATi stylem "nová super ATi grafika co vyjde nejdřív za rok umí tohle a támhleto a je prostě boží..."
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 15:08:18
avatar
A o com chces pisat? Nvidia nic moc nepredviedla a ani asi nepredvede. Coho sa tento rok chytili ide dolu vodou.
3D_Crab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 15:15:03
avatar
No tak třeba to, že Far Cry 2 a Fallout 3 nebudou PhysX využívat je pro mě novina (a pro nVidii vážně docela problém, tyhle dvě hry měli ukázat, že PhysX je opravdu něco, co všichni chceme).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 18:17:52
avatar
nikde ale nebylo oficialni vyjadreni ze far cry 2 nebo fallout 3 budou podporovat physx..to si jen nekteri novinari vycucali z prstu a nekteri lide jim na to pekne naleteli.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 20:14:45

Presne tak, ani samotny Manju Hedge netvrdil ze vo far Cry 2 bude PhysX ... to asi DD cital jeho tajne sny alebo co
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 19:47:13

Když počítáme i vejšplechty DDho v diskuzích, tak to je tak 50x zrecyklovaný text.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 20:41:48
avatar
Ted se musim DDho zastat, v tomhle textu je docela dost novych informaci, treba to ze Far Cry ani Fallout nebudou podporovat PhysX sem netusil

A pokud bys dokazal napsat zajimavejsi novinku, DD ti urcite nebude branit
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 23:10:11
avatar
Ten Havoc mě moc nepřekvapil, mam za to, že ho používal Far Cry 1.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 15:20:56
avatar
1) HAVOC nepodporuje Microsoft, ale Microsoft Game Studio, které si ho licencovalo pro nějakou svoji hru, ne Microsoft pro DX. Malý detail, způsobující velký rozdíl MGS si Havoc už licencovalo v minulosti pro nějaké hry, to není žádná novinka.

2) MS nikdy neimplementoval third party API do DX, tak není důvod aby zrovna HAVOC byl výjimka. Navíc by mu to stejně neprošlo, protože by to bylo zneužívání dominantního postavení a NV by si na odškodném pěkně namastila kapsu. Podle mne buď MS udělá vlastní MS DX Fyziku(TM), nebo bude podporovat jak Havoc tak PhysX jako řešení třetí strany.

3)Když NV údajně podplácela (viz např. údajná kauza Ubisoft a AC), tak to bylo špatné špatné špatné, když to dělá druhá strana a navíc 5x tolik, tak je to dobré dobré dobré? )
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 16:06:17
avatar
Je to stale spatne spatne spatne ale rozdiel medzi povedzme 100 000 $ a 500 000 $ natom meni akurat tolko,ze je intel ziska co chce a NV nie ... A to je este jedno spatne pro NV
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 20:21:20

MS na konferencii NVISION potvrdil podporu pre fyziku v najnovsom DX, avsak nikde netvrdil ze to bude HAVOK ... skor to vyzera na otvorenu podporu fyzikalnych vypoctov a nie na implementovanie konkretnej technologie
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 21:59:13
avatar
souhlas..v dx11 bude obsazena microsofti vlastni fyzikalni akcelerace i jeho vlastni prostredi pro gpgpu vypocty. a podporovat to budou muset vsechny graficke karty co chteji splnit dx11 specifikace tedy i nvidia, ktera se na dx11 zameruje a preskocila prave kvuli tomu dx10.1. ale nevim jestli dokaze microsoft vytvorit dobry fyzikalni engine ktery by se mohl rovnat physxu. to podle me tezko jeste po tom co predvedl s celym dx10 ktery pusobi jako jedna velka fraska. boj o fyziku podle me neni vubec jeste rozhodnut..uvedomte si ze zapracovat fyzikalni engine do hry neni tak trivialni zalezitost tak tezko muzete ocekavat letos jeste plnou varku physx her.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nestrannost 2008-10-06 15:54:22
avatar
Vy znáte někdo nějaký český web, kde jsou nestranní??
Já ne...píšou to lidi...

PS: mě se ty články strašně dobře čtou...sic jsem sam měl 8800 GTX sveho času, ale nyní mám 4780 vždy se řídím dle pravidla výkon, ale ne zrujnovat kasu prtoo jsem nekupil kdysi 8800 ULTRA a dnes 4870x2 ikdyž porovnávat ty dvě je taky nemožné protože ULTRA byla vis taktovana GTX ka a 4870x2 jsou dvě karty...ale i tak snad chápete co tím chtl básník říci
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ad PS 2008-10-06 19:10:36
avatar
Z tvého PS bych klidně udělal nosné téma
Někomu přijde DDWorld zaujatý, ne nestranný a tak podobně, ale i kdyby, tak což? Články se čtou skvěle (nad těmi pár překlepy s radostí přimhouřím oko) a to je pro mě hlavní, mají v sobě, řekněme, "lidskost".
Můžu si přečíst více či méně nudnou učebnici dějepisu, nebo válečný román, u kterého máte radost z každé další stránky (dále, prosím, analogii nerozvíjejte, vím, že se dá překroutit a uvést další spousta významů).
Pro mě je oním "válečným románem" samozřejmě DDW.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 19:49:24
avatar
jo cte se to pekne a me se ta forma tez libi..jen pri procitani dnesnich tri novinek sem mel pocit ze ctu 3x jedno a to samy a to je docela skoda..
revilo2707 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 16:14:21
avatar
Komu sa nepáčia "červené okuliare" DDworldu tak nech si ide trebárs čítať na PC-Tuning...tam zasa dostane "zelenú kašičku" Realita je taká aká je, každý nech si urobí názor sám.
A inak HAVOK má byť v budúcnosti počítaný grafikou? Aspoň tak nejak som to z toho článku pochopil...
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 08:08:07

Neřekl bych že zrovna PCTuning je "zelený" , pan Obermaier je blázen do nejvýkonějších věcí a kdo zrovna má na vrch, k tomu má blíže.... poslední dobou otočil a pouští se zase naopak do nVidie, ale zcela evidentně "zelený" web je strašně nestranný Extrahardware, který nehaní ATI otevřeně, ale o nVidii píše vždy v dobrém, trpělivě vysvětluje některé úlety které všude jinde kritizují, některé věci radši zcela vynechá, do testů na HD4870X2 započítává malý rozlišení aby jim vyšlo jen pár procent oproti GTX280(nevadí že 17" montor nebude k týhle kartě to pravý), no a nakonec je to partner nVidie i na MEGA trojveletrhu , prostě kašpárci kterým se tahá za šňúrky no Abyse neřeklo, tak tam mají i jednoho rebela, pana Fialu, ale na každý jeho příspěvek přispěchá Jahoda s vysvětlením, no prostě prdel to tam číst.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 16:46:20

Physx nV na svoje karty naroubovala,aby se zbavila neprodejných GK a milostivě umožnila to provozovat i s GK ATi,ta je ale hodná.Ještě mě napadá že z toho muže mít užitek ČEZ,jinak nikdo.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 17:15:04

no nech to dopadne akokolvek ja sa osobne tesim na dobu ked bude bezna v hrach nie len uzasna grafika ale aj uzasna fyzika aby som pravdu povedal tak ta mi uz v tych hrach zacina dost chybat, a ci ta fyzika bude mat logo trebars aj tirkisovomodre to mi bude uplne jedno len nech bude vyladena a fungovat na akomkolvek HW (myslim tym vyrobcu) a nie len od specifickeho vyrobcu
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 18:11:52

Mně je konckonců taky jedno,jestli to bude Physx,nebo Havoc a jestli to bude počítat GPU,nebo CPU,ale odmítám si kvuli tomu kupovat a živit další kartu,ať už nV,či ATi.
Nightik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Klesání kvality 2008-10-06 19:34:53

Omlouvám se za OT, ale tento web pomalu, ale jistě klesá v (mé) pomyslné kvalitě (a podle posledních příspěvků nejen mé). Co článek zde, toť recyklace článku z jiného IT zaměřeného webu - ať českého nebo zahraničního. Chápu, že ono toho nejde moc psát, když se toho třeba tolik neděje, popřípadě všechny možné možnosti o čem psát jsou již vyčerpány, ale když jeden den (4.10.2008 ) výjde článek na PCTuningu - NVIDIA PhysX se moc nedaří? ( http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=newscategory&id=11710&Itemid=67#newska11 ) a o dva dny později výjde ten samý článek se stejným zaměřením na DDWorldu v onoho "všechno nvidia špatně, alá antinvidia filt zapnut" pod názvem - NVIDIA PhysX se neprosazuje mi příjde při nejměnším absolutní troufalost. Samozřejmě v DD verzi se text rozrostl o pár řádků, aby působil plnějším dojmem, ovšem když pominu onoho 10% Havok je lepší volba, 20% Physx nemá šanci, 20% celkem konstruktivního textu a na závěr 50% hanobení nVidie a všeho co si kdy troufne tuto odpornou značku na sebe připíchnout je víceméně dětinskost. Ano, všichni víme, že ATI je teď v této době technologický leader a to hlavně díky povedené sérii HD4000 a nVidia se prostě přepočítala se svojí strategií, ale podle mě není důvod ze sebe dělat osla opakující stejné fráze v každém svém článku a myslet si, jak konstruktivní to je. Tento web již bohužel neberu jako kvalitně zaměřený, kam si příjdu přečíst něco nového, popřípadě aktuálního doplněné o několik více informací/obrázků/názorů, ale pouze prachobyčejný bulvár, ke kterému se svými články přikláníte. Pěkný večer.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX11 a Havok 2008-10-06 20:38:41
avatar
Ahoj DD, chtěl bych se zeptat, jak je to s tou implementací Havoku do DX11, protože na jednom nejmenovaném serveru se objevil rozhovor s jedným pánem od Nvidie.
A jak je to s tím údajným zahrnutím Havoku do DirectX 11, také fáma?
Ano, je to naprostá hloupost. Microsoft nikdy neimplementoval do svého operačního systému API třetích stran a nemyslím si, že by to někdy v budoucnu udělal. Microsoft poprvé představil DX11 na naší konferenci NVISION v San Jose. Pokud vás to zajímá, tak doporučuji nějaký článek na tohle téma, který vyšel minulé týdny. Zkrátka a jednoduše, tohle byla fakt obří novinářská kachna .

Zajímalo by mě, jaký máš informace ty (od koho)...
MaJJ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 21:05:15

DD, napiš taky někdy něco "špatného" o AMD, ať se to zneutralizuje Já teda nezastávám ani AMD ani nVidii, já zastávám rozumnou volbu dle situace, ale prostě když čtu RSS feed tak od tebe o nVidii jen ve špatném
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 21:07:20

Yo yo, DD zase ukazal, ze jeho hlavni profese je vestec z kristalove koule. Ale vazne, posledni dobou je to na jedno brdo vsechno... Pripojuju svuj hlas k hlasce, ze tento web muze prijit jako objektitivni pouze naprostemu blaznu ci cloveku s cervenymi brylemi. To je hodne vystizne...
MichalV65 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - physX ještě bude 2008-10-06 21:09:24

Dnes už prostě peníze hrají roli ve všem.AMD/ATI a NVIDIA prostě svou velikostí Intelu konkurovat nemohou.
NVIDIA teď prostě velmi tvrdě narazila a s toho se bude dostávat dlouho.Kdyby alespoň nepodcenila AMD/ATI která už s kartami HD3xxx velmi zahrozila tak by teď nemusela být takhle na štíru.
NVIDIA si to ale stejně nezaslouží.Měla snahu si prosadit svoje a za celé ty roky tvrdé práce je odměněna takovým způsobem.
Intel je ale důkazem že za peníze si koupíš už všechno.Teď může NVIDIA doufat už jen v AMD že se jim povede vydat něco opravudu skvělého co by Intel postavilo do menší finanční krize.To je ale velmi nepravděpodobné .
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 21:25:54

ono je to v zasade jedno ci microsoft implementuje Havok alebo si spravy fyziku na kolene pre gpu , hry proste budu vychadzat pod DX11 a nvidia tak ako ati musia vidat DX11 karty(uz len kvoli predajom). Pre ati to ani tak problem neni kedze neinvestovala obrovske sumy a ludske zdroje do niecoho co sa za rok stane redundantnou technologiou. http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=9788&Itemid=1 . Pre Nvidiu je vyhoda physix ze je tu a teraz ale pokial o rok MS ponukne integrovanu fyziku na GPU v DX11, nikoho nebude zaujimat ci je to Havok , Physix, .... hlavne ze natom pobezia nove hry a studia sa nato vrhnu ako mucha na hovno. Proste novy standart...(aj ked bude blby, bude zdarma a podporovany vsetkymi vyrobcami)
Ak chce Nvidia presadit physix mala by ho predat MS uz len kvoli tomu aby ziskala naskok pred konkurenciou v integracii grafickych kariet pod DX11 , a microsoft by tiez nemusel byt proti ved ked robili explorer tiez najprv nakupili, potom vylepsili a integrovali .
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-06 22:47:39

no neviem ako by si si ten predaj Physx MS predstavoval ale aspon podla mna nic take nehrozi pretoze asi prave koli tejto alternative pred casom vznikol trojspolok (ako v 1. svetovej vojne ) Intel, Microsoft a AMD/ATi aby presadzovali spolocny zamer ohladom fyziky v hrach a tou je Havoc; som sice laik ale ja to vidim tak, ze NV si sama odpilila konar na ktorom sedela svojimi vyrokmi z nedavnej minulosti o tom ake su procesory zbytocne a ze GPU ich zacas uplne nahradi a prave tym a inymi vyrokmi zobudila titana (Intel) zo spanku a ten zacal vyuzivat svoju velkost a financie na pretlacenie Havocu jednak aby zlikvidoval nadeje Physx od NV ale aj preto aby si zaistil do buducna technologiu, ktora bude (asi) najviac vyhovovat jeho vlastnemu GPU; takze podtrhnute a spocitane Intel sa financne dohodol s MS a AMD/ATi uvedomujuc si svoju poziciu a velkost radsej naskocila do voza a v podstate len caka ako to cele dopadne ma tu vyhodu, ze ma kompletnu platformu takze vytaznemu API sa jednoducho prisposobi a taktiez asi vedenie AMD/ATi nema taky biblicky pohlad na svet ako nVidia a nepocita s tym ze David zdola Goliasa ako v spominanom texte
Neznámý  - Okuliare 2008-10-06 23:40:21

Tu sa to fakt krásne zelená....
1. Naučte sa čítať: "Příští rok už totiž bude GPU klient HAVOK hotov, bude s velkou pravděpodobností součástí DX11," - s veľkou pravdepodobnosťou! Ono je to dosť pravdepodobné, pretože Microsoft by chcel HAVOK isto vo svojich konzoliach (či už realizovaný cez CPU alebo GPU). Tomu verím skôr, ako "nejakému pánovi od nV" (ktorý tvrdí, že HAVOK v DX11 nebude), nikomu z nVidie už neverím ani nos medzi ušami, hovoria si, čo sa im hodí A v čom teda podľa vás ten HAVOK FX bude? Ja neviem, a myslím, že nám to môže byť aj jedno, či sa to bude volať DX11, alebo DX10.2 alebo to v DX nebude.
2. NVidia všade s PhysX cpala KUNDA GPGPU, dokonca aj firme AMD/ATi. Takže nielen že chcela odvšadiaľ kasovať prachy za licenciu na PhysX (vystrnadiť z hier všadeprítomný HAVOK, o ktorý Intel, ako inak, nechce prísť), ale označila ATi GPGPU za neschopné. To už mohla ATine skúšať predať celú svojú G80 architektúru. Keby nebola ohľadom CUDA taká neústupná, PhysX mohol mať väčšie šance.
3. Či sa onú novinku dočítam na PCT, EHW, SHW, či tu, príp. na Fudzille, mi je jedno, tu a tam je text iný, inak je jadro rovnaké. Robia to všetky HW weby, nielen DD.

Ozaj, DD, urob fanúšikom nVidie radosť, daj si zelené okuliare (buď "OBJEKTÍVNY") a napíš nejaký POZITÍVNY článok o NVIDII! Už sa naňho teším
Príklad: nVidii sa podarilo presadiť PhysX spolu s CUDA, PhysX bude vo všetkých nových hrách, alebo čipy nVidia sú kvalitné, bezporuchové, majú implementované najnovšie technológie (v porovnaní s konkurenciou)a ich grafické karty (GK) sú výkonnejšie než AMD/ATi, akcie nVidie stúpajú a stúpajú a stúpajú, výrobcovia GK prechádzajú od ATi a idú k nVidii, raytracing na nV kartách vyzerá lepšie ako na konkurenčných atp...., inak nebudeš nikdy "objektívny".
Fanúšici nVidie sa proste nedokážu zmieriť s faktom, že teraz je na koni AMD/ATi.
PS. čo je to HAVOC?
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 00:11:10

Tiez som len laik a tak stale cakam co v tom DX11 bude, Alebo snad uz sa niekto z MS vyjadril? Nvidia proste potrebuje nejaku dobru spravu pretoze ked si clovek precita napriklad ze ich akcie klesli o dalsich 13% tak snad nikto nechce aby nam ta zelena zbankrotovala. Akcie klesli potom co nvidia ohlasila negativny vysledok za 3kvartal a vyzera ze opusta business chipsetov. Co naznacuje ze zhruba 140 z 360 prepustenych zamestnancov bolo zo skupiny vyskumu a vyvoja chipsetov(a to bol business ktory im mal priniest za tento rok 21% prijmov)
http://www.thestreet.com/_yahoo/newsanalysis/techsemis/10440982.html?cm_ven=YAHOO&cm_cat=FREE&cm_ite=NA
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 13:28:12

Jo tak tohle tu chybelo... Kdyby jsi aspon zpola vedel o cem pises, mohlo to mit i hlavu a patu.. Takhle cistej blabol....
Neznámý  2008-10-07 01:03:06

Osobně tedy doufám, že se Nvidii trochu zadaří, můžeme z toho vytěžit hlavně my, zákazníci. Konkurenční boj je přeci skvělá věc, která tlačí ceny dolů a nutí firmy vyvíjet nové technologie.
buchy84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 01:47:30
avatar
No jednoduše řečeno. NV je na tom teď bídně a ATI dobře, co se prodejnosti a úspěchu s novou řadou týče. Před rokem to bylo opačně a taky každej říkal, že ATI skončí a ejhle. Abych, řekl pravdu, tak mi je úplně šumák jaká bude fyzika, jestli HAVOK, nebo PhysX. Hlavně ať to funguje a abych za to nemusel dát tři vejplaty. Co se týče her, tak je sice hezký, že se dělá čím dál hezčí grafika s čím dál lepší fyzikou, ale k čemu to je když ty hry nemaj, žádnej děj, nebo něco co by mě zaujalo!!! Moderní hry jsou dohraný za 6-10hodin a ještě za to mám zaplatit 1000kč. Zlatej Fallout 2
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 11:32:13
avatar
asi nějak tak zlatý stary snuts to byla gamesa se kterou se málokterá dnešní hra muže srovnávat jednochu a extreme zabavna a clovek ji mohl pařit i několik dni a stále se neomrzela v dnešní době najít hru která má příběh a dokáže zabavit na dlou aby jeden pohledal
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 07:16:03
avatar
NO on to zase dotycny [ DD ] popsal zvlastne .Ale Havok je "zdarma" jen Core verze a ostetni vse tj kazda ptakovina se tvrde plati a vysledek neni takovej jako s Physx.
Kdezto Physx je mam dojem kompletne zdarma a plati se jen prima podpora od nVidie tj. pujci sve skolene lidi.
O uplatcich nemuze byt ani rec. Zacina to tu smrdet blogem
uz jen pro vyrok multi GPU nema vyznam. A proto sam { DD } vlastnim HD4870 X2 pro rozliseni 1920 x 1200.
Kaze vodu pije vino
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 11:34:44
avatar
netvrdil že multi gpu nemá budoucnost jen že dávat víc karet do pc je skorem nesmysl ikdyž si dokážu představit 2 4870x2 v poči asi bych mohl vypnout ustřední topení a vytápět barát grafikam
Tam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale notak 2008-10-07 18:05:09

takove kecy snad nemyslite vazne pane Stach, zajdete se nekdy zeptat aspon nejykych vyvojaru jak se takova hra dela nes tu zacnete placat kravyny ze PhysX se do her nedostava, ono totis par mesicu po vydani PhysX pro GPU spouste vyvojarum nestaci aby onu fyziku do jis vyvyjene hry mohli implementovat , mnohdy je potreba mnohem delsi cas a proto se us do vyvyjenych her dana fyzika proste nedostane protoze by to vyvoj prodrazilo nebo zdrzelo , masovejsi nasazeni PhysX se da ocekavat as s nastupem dalsi lvny her co se zacali vyvyjet prave v dobe kdy se PhysX pro GPU dostalo mezi vyvojare, navic tech her neni zrovna malo a ja mam moznost na jedne takove delat a pritom jeji ohlaseni je planovane as na konec roku 2009, a to jen ohlaseni ze se vubec ta hra dela , navic ani nevite jak je to s cenou, placate ze Intel nVidii preplaci, napiste si aspon do Intelu a zjistete si jake jsou podminky pokud budete chtit mit Havok ve vasi hre, zadny penize vam nedaj, naopak za Havok je povas budou chtit a pak nasledne za konzulatace pro programatory , u PhysX se plati jen za ty konzultace a to cca tretinovou cenu nes za Havok a verte ze ikdys ja delam na hre ktera vyjde pod EA tedy gigant na poli her, tak Intel k nam nikoho neposilal na vyjednavani s tim ze nam zaplatej za to ze tam budem pouzivat Havok , takze si nejdriv zjistete nejake informace a pak piste ty svoje hovadiny

a ohledne pridavne grafiky na fyziku, ani SLI a CF sou sice nerozsirena, ale prave proto ze je nato potreba mit podporu na desce, u SLI tedy celkem omezeny vyber a CF sice velky vyber ale zase 2 grafiky na stejne urovni, ale u karty na fyziku staci jakakoliv nVidie od rady 8, tedy i grafika za 8-9 stovek a ktera pri vymene za novou proste treba zustane a prodavat dal je us neekonomicke , takze majitel ktery ma desku s dvema PCIe sloty si proste starou grafiku muze nechat na pocitani fyziky namisto toho aby ji bud prodal za 2-3 stovky dal nebo aby ji vyhodil , tohle reseni prijde vhod treba as za rok nebo dva
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-07 18:56:11
avatar
no samozřejmě jsem se na maximum věcí informoval u svých zdrojů, kdy mnozí také spoluvyvíjejí hry a takhle nějak to je. Intel samozřejmě nikam nikoho neposílá (já jsem napsal, že ano?), nemusí. Takhle se to nedělá, což oba víme. Možná se k vám nedostávají všechny informace, co vyvádějí vaši šéfové nad vámi, což chápu.

Takže vše co jsem napsal myslím smrtelně vážně. Já vám vaše nadšení pro Physic neberu, technologie je to zajímavá, ale podle mě už neperspektivní (chyba se stala už před dlouhou dobou) díky situaci firmy, která za ní stojí a zatím nikdo jiný podporu nepřislíbil, to je zkrátka realita. A pokud si myslíte, že Intel bude přihlížet tomu, jak se jeho HAVOKU snaží někdo lízt do zelí, pak jste docela naivní Netvrdím, že se do několika málo her PhysX protlačí ((už dnes několik her existuje), NVIDIA to určitě zkoušet bude, přece ji jen tak nevyhodí, je možné, že se k ní někdo časem přidá ovšem když AMD-ATI a Intel pojedou na HAVOKu, vážně si myslíte, že NVIDIA PhysX má, když to bude v podstatě stejná technologie, nějakou šanci? Já prostě ne. Můj názor se vám nemusí líbi, beru ale prosím poznámku o kecech si laskavě odpusťte ... taky těm vašim pohledům na věc neříkám kecy ;) a váš názor rozhodně vítám ...
Tam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 12:10:33

muzete ty zdroje uvest ?, jako clovek co prosel 3 ceskymi studii na tvorbu her od tehdejsich IS as po Altary se rad nekolika lidi zeptam jak Jan Stach ziskava info z nekterych ceskych studii, nebo zeby snad zakranicnich ?

zadalsi tech nekolik her je cca 90

a posledni faktor, AMD-ATi bude Havok umet stejne tak jako karty nVidie ktera na Havoku spolupracovala drive nes AMD-ATI a spolupracuje dodnes , a vneposledni rade Intel jeste nikde nezdelil zda si GPU podporu Havoku ponecha jen pro Larrabee nebo zda ho uvolni i pro ostatni vyrobce GPU, pokud si ho ponecha jen pro sve GPU tak si tim zajisti exkluzivni vstup svejch grafik na trh

us zacinam o tomto serveru citat na netu i nazory ze se jedna o Stratosov
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Thursday, 19 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 467x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Tuesday, 17 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 890x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCMonday, 16 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 896x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Friday, 13 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1379x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1164x
Komentářů: 1
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1211x
Komentářů: 3